Minkälaiset ovat hyvät välikausikengät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äityli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äityli"

Vieras
Myt hommattuna taaperolle välikausipuku, kurahousut, kurarukkaset ja lämminvuoriset kumisaappaat. Minkälaiset ovat hyvät välikausikengät? Onko niissä vartta ym? Entä minkälainen päähine? Puuvillaa?

Kiitos ja kumarrus!

Meillä on ollut Viking goret, välikausimallia, eli pienellä varrella. Pipoja on ollut muutama erilainen, neulelakki nauhoilla, vuorattu trikoopipo ja vuoriton trikoopipo. Sään mukaan sit käyttöön lämpösempää tai ohuempaa.

Meillä on välikausikengät olleet aina hiukan korkeavartisemmat ja vettäpitävät. Keväällä toki saattaa riittää lenkkarityyppisetkin, jos märkää keliä ei ole kauaa. Mä olen yleensä ostanut kengät keväällä ja samoja on käytetty vielä syksylläkin. Pienen jalalle suositellaan nauhallisia kenkiä, mutta nykyiset tarrakengätkin on aika hyviä. Taaperolla meillä on ollut nauhat ja isommalla, joka on pukenut kengät itse, tarrat. Meillä on ollut Vikingin ja Superfitin kenkiä. Monella muullakin on hyviä. Eccot oli meille liian kapeat. Reimat välillä liian jäykkäpohjaiset, mutta nykyään nekin on olleet ok. Toki lapsetkin on jo isompia.

Päähine puuvillaa. Talvelle villaa.

Mä oon ostanu niitä nauhallisia nahkaisia ensiaskelkenkiä niin kauan kuin niissä riittää kokoja.
Nahka pitääjonkinvettan kosteutta ja on tarpeeks lämmin.

Syksyisin on ollu käytössä niitä välikausi goretexejä mutten oo niitä ees nähny keväisin myynnissä. Keväällä kuitenkin märkä jakso on varsin lyhyt.

Yhteistyössä