Taaperon nukkumisesta vieressä;isällä ja äidillä eriävät mielipiteet.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja #¤%"@£$
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
¤

#¤%"@£$

Vieras
Eli,lapsi 1v8kk saa nukkua kotona äidin vieressä jos haluaa.Käy kyllä nätisti omaan sänkyyn nukkumaan,mutta on öitä jolloin ei suostu ja ilmoittaa että haluaa viereen.Ja tottakai silloin otan viereen.Isän luona vieressä nukkuminen ei tule kuuloonkaan,isä kuulemma nukkuu huonosti jos lapsi on vieressä,ja on sitä mieltä että ehdottomasti ei saisi minunkaan vieressä nukkua ettei "opi" siihen.
Mutta mutta,lapsi on vain joka toinen viikonloppu isänsä luona,sen 2 yötä kerrallaan.Isänkö pillin mukaan tässä pitäisi tanssia,kuitenkin sen 14 vrk:n sisällä minä olen lapsen kanssa 12 vrk,isä sen 2.
Minusta tuo on suoranaista sadismia jos isä ei ota lasta lähelleen silloin kun lapsi sitä haluaa,vaan vetoaa omaan mukavuuteensa!!!

Vieressä nukkumisesta voi olla monta mieltä, mutta tässä tapauksessa isän pitäisi noudattaa samaa kaavaa kuin sinä. Sinä olet kuitenkin lapsen pääasiallinen hoitaja ja hän on tottunut sinun tapoihisi. Kaikenlisäksi lapsi on vielä aika pieni. Ehkä muutaman vuoden päästä hän itsekin ymmärtää, että isän ja äidin luona toimitaan eri tavalla.

Mulla ainaki pistää vihaksi tuommonen, miltä siitä lapsesta tuntuu kun se tahtoo isän läheisyyttä, mutta isälle se ei sovi, etenkin jos sitä tapahtuu harvoin. Ei todellakaan sinun tarvi alkaa hyppiin hänen pillin mukaan, kai se on lapselle parhaaksi, että läheisyyttä saa jos sitä tarvii.

Hmm. Miksi isä tekee automaattisesti väärin? Oletko ajatellut sitä, että on oikeesti tosi ikävää jos ei saa nukuttua yöllä, ja seuraava päivä pitää jaksaa taaperon kanssa. En mäkään ottais jatkuvasti meijän lapsia viereen, koska itse nukun aina silloin huonosti, meillä ainakin lapset kovia pyörimään..

Eiköhän tossa asiassa kävis se että äidin luona eri säännöt kuin isän luona? Kyllä tuon ikäinen jo tajuaa sellaisen. Kuitenkaan vieressä nukkuminen ei ole mikään pakollinen tarve.

Mun kaverilla mies nukkui sohvalla koska ei oikeasti pystynyt nukkumaan jos lapsi oli vieressä/keskellä. Itse olisin mielummin opettanut lapsen omaan sänkyynsä. Kukin tyylillään, mutta ymmärrän isää.

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Hmm. Miksi isä tekee automaattisesti väärin? Oletko ajatellut sitä, että on oikeesti tosi ikävää jos ei saa nukuttua yöllä, ja seuraava päivä pitää jaksaa taaperon kanssa. En mäkään ottais jatkuvasti meijän lapsia viereen, koska itse nukun aina silloin huonosti, meillä ainakin lapset kovia pyörimään..

Eiköhän tossa asiassa kävis se että äidin luona eri säännöt kuin isän luona? Kyllä tuon ikäinen jo tajuaa sellaisen. Kuitenkaan vieressä nukkuminen ei ole mikään pakollinen tarve.

Tässä oli kyse 4:stä yöstä per kk.
Voisin itse ne yöt nukkua huonosti ja ottaa lapsen viereeni.
Tosin olen kyllä hyväuninen ja meillä saa lapset tulla viereen. Yleensä meitä aamuisin onkin sängyssä vähintään 4 :D

Mäkin ymmärrän isää siinä mielessä, että jos oikeasti nukkuu huonosti ja pelkää vaikka kierähtävänsä lapsen päälle unissaan tms. Lapsi kyllä pystyy ymmärtämään ja sopeutumaan siihen, että isän ja äidin luona on pikkuisen eri säännöt. Esim. meidän kohta 3v tulee kotona joka yö meidän väliin nukkumaan, mutta mummonsa luona nukkuu koko yön omassa sängyssään jne. Kyllä isä toivottavasti sitten päiväsaikaan tarjoaa läheisyyttään ja antaa itsestään parastaan, jos yöllä nukkuukin yksin.

2,5v rakastaa läheisyyttä. tyttö kun on... aamulla ryysii kärkikolmikon neidit viereen. tai siis näin: 2,5v herää keskiyöllä: huoneessa on mörköjä. 4v ihmettelee aamulla mihin sisko on mennyt. menee noin kuudelta katsomaan junioria meidän huoneeseen kun siellä on sänky ja tv. 8v herää ja ihmettelee missä siskot, ja muistaa sitten. menee ohjelmia katsomaan luoksemme noin puoli 7. silloin tulee hello kitty mistä tytöt innostuvat. tässä hello kityn loputtua 7.00, lapset alkavat kiusaamaan iskää. hän menee sohvaan nukkumaan. mummasta on isän äiti on sana sanottavana: hän pukee 4-veelle, illalla häne nukahtaa häkkisänkyyn mummalla (ei tyttö mahdu, 110 senttinen kun on) menee mumman viereen siitä. tytölle vasta ostettiin 1-2vuotiaiden värityskirja mummalta, antoi sen kunnialla pikkusiskolleen. ei tyttö sentä vauva ole. 2,5v saanut nämä tällaset. mummalla 2,5v ei kuulemma koskaan pueta, rukkaset täynnä lunta. 4v silloun tällöin huomauttaa mummalle että tyhmä, mä kyllä saan nää mutta toi yks ei. on sanonut ettei katso myyrää, on pikkusten anna siskolle. ei oo kyllä omastakaan mielestä lellikki, on sitä mieltä että onitsekin sekopää. ymmärrän kyllä isää.

Meillä ratkaistiin asia niin, että minä nukun eri huoneessa kun häiriinnyn taaperon pyörimisestä ym. Mieheni nukkuu omassa sängyssään ja taapero omassaan, josta yleensä aamuyöstä kömpii isin viereen nukkumaan. Miestä ei vaivaa pyöriskely ja ähkiminen, joten toimii.

Itse ap:n ongelmaan en osaa sanoa mitään muuta kuin että isän tulisi mennä itseensä. Tuskinpa se satunnainen vieressänukkuminen tekisi hänellekään pahaa!

Alkuperäinen kirjoittaja sdf:
Meillä ratkaistiin asia niin, että minä nukun eri huoneessa kun häiriinnyn taaperon pyörimisestä ym. Mieheni nukkuu omassa sängyssään ja taapero omassaan, josta yleensä aamuyöstä kömpii isin viereen nukkumaan. Miestä ei vaivaa pyöriskely ja ähkiminen, joten toimii.

Itse ap:n ongelmaan en osaa sanoa mitään muuta kuin että isän tulisi mennä itseensä. Tuskinpa se satunnainen vieressänukkuminen tekisi hänellekään pahaa!

Mikä logiikka tässä on? Sinä häiriinnyt etkä nuku lapsesi vieressä, mutta ap:n miehen pitäisi. Ei ymmärrä.

Alkuperäinen kirjoittaja Black Sheep:
Tosin olen kyllä hyväuninen ja meillä saa lapset tulla viereen. Yleensä meitä aamuisin onkin sängyssä vähintään 4 :D

Tätä juuri ajoin takaa.4 yötä kuukaudessa.Loput 26 päivää saa kuorsata ihan rauhassa.
Ei lapsi kotonakaan jatkuvasti vieressä nuku,käy omaan sänkyyn hyvin nukkumaan,mutta välillä,parina yönä viikosta haluaa tulla viereen.Jos yksi tämmöinen yö sattuu isän luona ollessa että haluaa viereen,niin miksi se lapsi ei saisi sinne mennä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Black Sheep:

Tätä juuri ajoin takaa.4 yötä kuukaudessa.Loput 26 päivää saa kuorsata ihan rauhassa.
Ei lapsi kotonakaan jatkuvasti vieressä nuku,käy omaan sänkyyn hyvin nukkumaan,mutta välillä,parina yönä viikosta haluaa tulla viereen.Jos yksi tämmöinen yö sattuu isän luona ollessa että haluaa viereen,niin miksi se lapsi ei saisi sinne mennä?

Entä jos se jyystelee ne loput 26 yötä kuukaudesta jotaki eukkoa yöt pitkät ja ei saa raukka nukkua koskaan hyvin... hoh hoi, kuulostaa aika itsekkäältä ukolta.,

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Minä en ymmärrä, miksi lapsen ylipäänsä pitää nukkua vanhempien vieressä.

No koska valtaosa ihmisistä nauttii toisten läheisyydestä ja saa siitä turvaa. Mun lapsen ei tarvitse odottaa ekaa tyttö- tai poikaystävää saadakseen nukkua jonkun vieressä.

Montako kertaa ap:n mies on yrittänyt nukkua lapsen vieressä? On mullakin ollut kausia, jolloin lapsi on tuntunut häiritsevän unta, mutta ne on menneet ohi. Mies sanoo ihan samaa.

Alkuperäinen kirjoittaja palma:

No koska valtaosa ihmisistä nauttii toisten läheisyydestä .

Kuka näin sanoo? Valtaosa?

No eikö siitä läheisyydestä voi nauttia muulloin kun yöllä? Meillä ainakin on yöt nukkumista varten...

No minä sanoin ja siihen perustuen, että apinatkin tykkää kyhnöttää toisissaan kiinni ja elukoitahan tässä ollaan. Mut jos ei tykkää niin ei ole mikään pakko, aivan sama se mulle. Mut jos lapsi haluaa läheisyyttä, sitä pitää antaa tavalla tai toisella kiintiö täyteen.

No eikö siitä läheisyydestä voi nauttia muulloin kun yöllä? Meillä ainakin on yöt nukkumista varten...

Musta ainakin on ihanaa kun lapset kömpii yöllä viereen :heart:

Meillä minä olen se, joka häiriintyy siitä vieressä pyörijästä, mies nukkuu yleensä hyvin. Ja minulla menee seuraava päivä huonosti, jos minut tiettyyn aikaan yöstä herättää, siis ihan kuka tai mikä tahansa. Meillä ongelma on ratkastu noiden vaeltajien kanssa siten, että heillä on ollut oma peti meidän makuuhuoneessa sen lisäksi, että on ollut oma sänky omassa makuuhuoneessa. Etenkin meidän keskimmäinen oli paha pyörijä, milloin sain potkun nenään, milloin muksi muualle pyöriessään.

Sinällään, jos lapsen opettaa nukkumaan siinä vieressä, niin kyllähän se siinä nukkuu ja vuosikausia. Kuopus on ollut sitkeä yövaeltaja, silloin kun pysyy yön omassa sängyssään, olen huomattavasti virkeämpi seuraavana päivänä.

No minä sanoin ja siihen perustuen, että apinatkin tykkää kyhnöttää toisissaan kiinni ja elukoitahan tässä ollaan. Mut jos ei tykkää niin ei ole mikään pakko, aivan sama se mulle. Mut jos lapsi haluaa läheisyyttä, sitä pitää antaa tavalla tai toisella kiintiö täyteen.

Meillä sitä on aina tankattu päiväsaikaan sylittelemällä paljon. Ei sitten enää yöllä tarvitse. Poika on nukkunut hyvin pienestä saakka aina omassa sängyssä. Ja hyvin nukkuukin.

Jos isä ei kertakaikkiaan halua ottaa lasta viereensä nukkumaan niin kyllä lapsi nopeasti sopeutuu ja oppii nukkumaan siellä omassa sängyssään. Samalla tavallahan perhepetilapset oppivat päiväkodissa nukahtamaan yksin jne. Joka tapauksessa muutkin asiat tehdään eri asunnoissa eri vanhemman toimesta eri tavalla ja lapsi oppii ne pian, joten ei isän ole pakko joustaa omissa unissaan jos ei tahdo. Eikä äidinkään omassa käytännössään.

Nukutko sä puolisos kanssa samassa sängyssä? Miks?

Yhteistyössä