Taaperon kantaminen

• Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti
unikuu108
Hei. Etsin kokemuksia erilaisista kanto/rengasliinoista,repuista ja pusseista joilla voi kantaa taaperoa (yli12kg).
Itsellani on trikoinen kantoliina mutta se ei niin kätevä ole, ku yhdessä hetkessä halutaankin kävellä ja toisessa syliin..Esim messuilla jne olisi kätevä pitää mukana tai lauantaipäivien shoppailureissuilla..
Millaisia kantovälineitä teillä on ja miten taaperonne niissä viihtyy?

Tämä nyt sitten vain minun mielipide kahden taaperon kokemuksella. taapero tykkää mennä; kävellä, juosta, tutkia yms. Taapero ei useinkaan tykkää kantamisesta. Taapero ei myöskään useimmiten (poikkeuksia on) tykkää ostosreissuista. Meillä ollaan vauvan ja leikki-ikäisen kanssa reissattu messuilla, ostoksilla, häppeningissä jos toisessa, mutta taaperovaihe on ollut sellaista menoa ja meininkiä, että on menty taaperon ehdoilla. Itsellä on ergo kantamista varten. Sitä sinänsä suosittelen. Mutta sitä on käytetty "pakkotilanteissa" esim. pitkillä matkoilla junassa, missä taapero ei ehkä pysy pystyssä vaunun liitoskohdissa , junan vaihdoissa, missä on kiire yms. Olen kokeillut sitä metsäretkillä yms, mutta kävelemään haluaa silloin. Itse siis en suosittele mittavia investointeja kantovälineisiin. Mutta korostan, että tämä vain meikäläisen mielipide. Onhan taaperoita, jotka viihtyvät tuntitolkulla vanhemman selässä katsellen pelkästään. Meiltä sellaisia taaperoita ei löydy. kannattaa siis miettiä myös oman pikkuisen luonnettakin ennen kuin hankintoja tekee.

minkä ikäinen taapero? meillä 1v7kk kyllä istuu rattaissa mielellään, ja ei päästetä esim messuilla kävelemään ettei juokse jonnekin karkuun. kävellään sitte kotoa kauppaan, lenkille, puistoon..
veikkaisin että ergo/patapum/yamo tai jokin rengasliina/kantopussi olis nopeimmat. siitä vaan jonnekin kauppaan sovittelemaan mikä tuntuu teille parhaalta!

Minulla on neiti 1 v 10 kk ja meillä on käytössä ollut rengasliina sekä nyt Patapum-reppu. Repussa hän viihtyy joskus hyvin ja toisinaan sitten taas ei hetkeäkään. Neiti painaa noin 12 kg ja vielä häntä jaksaa hyvin repussa kantaa. Joten suosittelen reppua...... =)

meillä taapero nyt 1v8kk, eikä enään viidy liinassa tai kantopussissa. Ovat kai liian ahdistavia jo liikkuvaiselle taaperolle. Viihtyy kyllä rattaissa niin kauan, kun ekan kerran pääsee ns. vapauteen, sitten on vaikea saada takaisin ilman huutoa.
Erossa jaksaa hyvin kyllä vielä kantaa pitkiäkin aikoja selässä, mutta kantopussissa 12kg taapero on jo liikaa. Ergoon hänet saa vain pidemmillä matkoilla, mielummin kävelee itse tai juoksee..
Voisin myös aatella, et tuo äippä-85- mainitsema vyötärölle laitettava vois olla kätevä just kaupoilla ja messuilla, olis helppo taapero laittaa kyytiin ja nostaa pois. Eikä veis kovin tilaa kuljettaa mukana.

Yhteistyössä