Taaperon kanssa kylpylään...

• Viestiketjun aloittaja onnistuuko?
  • Ensimmäinen viesti
kolmen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mä luulin, et se uimavaippa ois ihan ehdoton. Eli sit ois uikkarit sekä uimavaippa...?!
Ehkäpä me voitais vaikka lähteekin käymään.
Ja siis tää nyt ei mikään iso kylpylä ole, eli ei taida olla mitään liukumäkiä, vaan ihan erilaisia altaita ja saunoja vaan. Mut ehkäpä me mentäiskin...

ja en tosiaan lasta minnekään pukukoppiin oo laittamassa tuo nyt oli aika erikoinen kommentti... ??
Uimavaippa ei ole pakollinen vaan se, että on joko uimapuku tai uimavaippa. Mutta uimavaippa on siitä turha, että sitä et voi käyttää uudelleen ja jos lapsi sattuisi kakkaamaan niin lopputulos on silti sama kuin uimapuvun kanssa eli allas on tyhjenettävä. Se kakan tulo on kuitenkin ihan äärimmäisen harvinaista eli sitä on turha pelätä.

xxx
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Tuntia kauempaa ei varmaan jaksa tuon ikäinen lapsi...
'

Eiköhän se riipu lapsesta. Meillä ei olisi millään halunnut lähteä vaikka 1½ tuntia oltiin oltu jo..
Meilläkin poika huudon kanssa läksi pois, vaikka huulet jo sinersivät ja jalat löivät loukkua. Mut kun ois niin kivaa vielä ollut..

Menkää ihmeessä ap :wave:

miu
Onnistuu helposti ja ainakin meillä riitti lapselle pelkkä uimapuku, kysyttiin neuvonnasta että tarvitseeko olla uimavaippaa, mutta ei tarvinnut. Olin lapsen kanssa jonkun aikaa lastenaltaalla ja kävimme myös isossa altaassa polskimassa, sekä saunassa 2 kertaa. Neiti tykkäs oikein kovasti. Sitten uinnin jälkeen mehulle ja tyttö sai vielä katsella lasin läpi kylpylän puolelle.
Oli oikein mukava käydä.

Ja kyseessä oli tosi pieni kylpylä. Yksi iso allas, poreallas ja lasten allas. Itse vaan ei hoksattu laskea että lapsen kanssa menee pukemiseen yms, vähän enemmän aikaa niin ei meinattu enää päästä ulos koko kylpylästä. :D

Kyl taaperon kanssa voi mennä kylpylään. Meillä ei oo vaippaa koskaan ollu, pienempänä sellanen tiukkalahkeinen uikkari. Oltiin lastenaltaassa tai mentiin lapsi sylissä isompiin altaisiin. Kuten uimahallissakin. Nykyään tuo 2v viihtyy lähinnä lastenaltaassa kun haluaa touhuta ihan itse.

Meillä on ollut käytössä vähän runsaan vuoden ikäisestä se pienin (11-15 kg) koko (silloin hiukan iso) ja noin 2,5vuotiaasta toiseksi isoin koko (15-18 kg). Me ollaan oltu tyytyväisiä: ilmamäärää pystyy säätämään, lapsi oppii uimaan oikeassa asennossa. Ihan ekoilla kerroilla on käytetty lisänä käsikellukkeita ja lapsi on saanut kellutetta ihan itsekseen, jotta on oppinut hiukan vartalon hallintaa.

Märkänä hiukan hankala pukea, vetoketju aavistuksen verran lyhyt... Kestänyt ihan hyvin, vanhin puku nyt noin 3v vanha ja kohtuullisessa kuosissa. Olen pessyt pesukoneessa ilman kellukkeita aina joskus. Ainoa ongelma on ollut kellukkeissa, joista osa on lähtenyt vuotamaan saumoista, mutta meillä pukuja on käytetty todella paljon kolmella lapsella: talvella viikoittain, kesällä useamman kerran viikossa.

Nyt siis 3,5 v ja kohta 5v uivat ilman kellukkeita...

Käytännössä se puku puetaan päälle ja sitten puhalletaan kellukkeisiin ilmaa ja poisottaessa ensin ilma pois, sitten puku pois....

sh-äiti
Menkää toki, kylpylät ja uimahallit on ihania paikkoja lasten kanssa käydä. Monet toki tekee siitä itselleen hyvinkin vaikean ohjelmanumeron. Itse en ole koskaan kokenut hankalaksi lasten kassa uimassa käymistä, ja monesti käyn yksin kolmen laspen kanssa( 6v, 4v ja 2v). Uimavaippoja ei koskaan ole käytetty vaikka pikkuvauvasta asti on vauvauinnissa käyty jne. Uimapuvut tai uimahousut sen sijaan on ollut aina.

Yhteistyössä