Taaperon kakkakammo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Salamasielu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Salamasielu

Vieras
Kuinka toimisin tilanteessa, kun taapero hienosti käy potalla pissalla ja osaa kertoa kakkahätänsä sekä menee silloinkin mielellään potalle, mutta kun se kakka alkaa tosissaan tulemaan, niin lapselle tulee paniikki ja kamala itku.Yrittää pidättää kakkaansa ja tahtoo potalta pois. Kovasti olen kehunut ja rauhoitellut ja yrittänyt pitää mielenkiintoa kirjoilla yms. yllä, mutta ei ole auttanut, joten olen sitten aina vaan istuttanut takaisin potalle rauhallisesti, ettei lattialle kakkaisi.
Pistää vaan mietityttämään, ettei hänelle iske sitten pottakammo?Toiminko siis oikein?Vinkkejä?

Meillä tuli kakkakammo ripulin aikaan, eikä meinannu millään mennä pois. Minä laitoin vaan istumaan takasin ja ihan innoissani hihkuin kovalla ääneellä, että "hyvä!!!" "ihanaa, hieno kakka tulee!!" Taputin ja nauroin. Niin että sain neidin aina mukaan nauramaan. Mutta kyllä siinä pari viikkoo tais melkein mennä. Mielettömät suosion osotukset, miten upea kakka! Kyllä sitä välillä mietti naapureita..! :$ Myös kirjat ja lelut oli hyviä ja se että itsekkin istuin pöntöllä. Mutta eihän ole ummetuksella?

Tsemppiä!

Tämän ikäinen lapsi on ns. anaalisessa vaiheessa kehityksessään ja kakka on hyvin merkityksellinen asia tämän ikäiselle lapselle. Jotkut käyvät jopa kakasta luopumistaisteluita- he eivät halua "luovuttaa" kakkaansa vaan haluavat pitää sen itsellään. Näin siis ajattelevat psykoanalyytikot. Meillä tähän on toiminut postiivinen palaute ja kannustus ja huomion suuntaaminen muuhun, kun ollaan juteltu, että kakka pitää laittaa pottaan ja pönttöön eikä ole mitään hätää. =)

Yhteistyössä