taaperon hiukset haisee märälle koiralle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apuja

Vieras
mikä avuksi kun taaperon hiukset haisee aina pahalle, kuin märälle koiralle.

sampooksi laitoin johnson baby shampoota. vieläkin haisee pesun jäljiltä.
kuitenkaan päänahka ei kestä joka päivä pesua.

mikä avuksi?

Vaihda sampoomerkkiä, ei liene vaarallista vaikka ostaisit miedosti hajustettuakin sampoota. Kokeile vaikka kotimaista luomumerkkiä Ole Hyvää. Haju johtunee hiestä. Itse ihmettelin tänään kun lapsi tuoksuu ihan mutaiselle järvivedelle. On kyllä tavallaan ihan hyvä haju, mutta aika metka.

Mitäs olet mennyt tunkemaan sinne sitä shampoota. Nyt kuurina neljän viikon pesuainekielto, jotta päänahka alkaa itse puhdistamaan itseään ja hiuksia, ja sitten pesu touhuista ja likaisuudesta riippuen PELKÄLLÄ vedellä niin usein kuin tarvis. Hienosti toimii ja iho säilyttää tasapainonsa, eikä ala haista.

Mä en ole koskaan pessyt meidän taaperon hiuksia muuta kuin vedellä. Eikä pää haise, eikä hiukset näytä likaiselta. Huuhdellaan hiukset vaan vedellä, eikä sitäkään joka suihku kerralla. Käsiin käytän saippuaa, mutta muuten riittää vesi.

[QUOTE="kkkk";26653227]Hei, eihän karstaa pidä poistaa. Ainakaan vauvoilta. Siihen ei kuulu koskea.[/QUOTE]

Mistäs tän oot keksiny? =)

Nyt oli muutenkin kyse taaperosta, mutta kyllä vauvan(-kin) karstaa kuuluu pehmitellä ja varovaisesti hieroa pois. Jos sitä pääsee kertymään oikein paksulti, saattaa iho/päänahka tulehtua.

[QUOTE="kkkk";26653227]Hei, eihän karstaa pidä poistaa. Ainakaan vauvoilta. Siihen ei kuulu koskea.[/QUOTE]

En nyt halua väitellä mut... Pitääpäs ;)

Juuri sen takia että voi mm.aiheuttaa tulehduksen. Eihän se iho hengitä yhtään karstakerroksen alla.

Yhteistyössä