taaperoimettäjille kysymys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Possu Preston
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Possu Preston

Vieras
hieman vaikuttaa että itekin tässä saatan päätyä taaperoimettäjäks, niin ajattelin kysyä muutamaa juttua...
onko teillä joku ikäraja milloin VIIMEISTÄÄN lopetatte imettämisen, vai saako lapsi syödä just niin kauan kun haluaa?
missä vaiheessa ootte siirtyny lapsentahtisesta ihan milloin vaan saa maitoa siihen, että vaan ruokailujen yhteydessä juodaan?
kuinka vanhaks ootte yöllä syöttäny?

tämmösiä nyt tuli mieleen ihan alkuun....

Meillä yks vee syö maitoa lähinnä välipalaksi, ruoalla vettä. Eli päivällä pari kertaa ja illalla ja sitten yöllä oman halunsa mukaan, yleensä kerran aamuyöllä.

En oo vielä miettiny millon lopetetaan... Tyttö on nyt 1v1kk.
Toiseen kysymykseen en oikein osaa vastata.. Siis kun tyttö nukahtaa vieläkin tissille :ashamed: , eli unimaidon lisäksi ruokailun jälkeen ja joskus saattaa muuten vaan käydä tissillä vieläkin.
Ja vieläkin syö yöllä, laiskottaa liikaa että jaksaisin sen lopettaa... :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä yks vee syö maitoa lähinnä välipalaksi, ruoalla vettä. Eli päivällä pari kertaa ja illalla ja sitten yöllä oman halunsa mukaan, yleensä kerran aamuyöllä.

En minä mitään ikärajaa pidä, esikko lopetti 14 kk ikäisenä kun menin töihin ja se kävi aika hankalaksi eli ei oikein riittänytkun halusi vain illalla juoda.

Mä lopetin 1v4kk ikäisen imettämisen ja se loppui kuin melkein itsestään kertalaakista. Tyttö meni Äidilleni yökylään vkonlopuksi ja siellä ei ollut kaivannut tissiä niin päätin etten anna enää kun tuli takaisin.

Eiköhän imetys jossain vaiheessa lopu, vajaa kaksi vuotias ottaa vielä, osaa toki juoda maitoa lasista ja nokkamukistakin. Yöllä helpottaa, jos herää ja uni ei tule, rinnalle nukahtaa oitis! Yksilöllisiä nämä jutut.

Alkuperäinen kirjoittaja Possu Preston:
hieman vaikuttaa että itekin tässä saatan päätyä taaperoimettäjäks, niin ajattelin kysyä muutamaa juttua...
onko teillä joku ikäraja milloin VIIMEISTÄÄN lopetatte imettämisen, vai saako lapsi syödä just niin kauan kun haluaa?
missä vaiheessa ootte siirtyny lapsentahtisesta ihan milloin vaan saa maitoa siihen, että vaan ruokailujen yhteydessä juodaan?
kuinka vanhaks ootte yöllä syöttäny?

tämmösiä nyt tuli mieleen ihan alkuun....

ikäraja-asiaa en ole ajatellut ainakaan vielä.

lapsentahtista tää on ollut koko ajan sikäli kuin olen kotona. En ole ikinä imettänyt ruokailun aikaan. Tai olen tietysti jos on tarvinnut, mutta siinä iässä kun muksulle muu ruoka alkoi maistua, ei imetys ole liittynyt ruokailuun välttämättä millään tavalla

ja yöllä oon syöttäny jos on tarvinnu. aika vähän toi yleensä on herännyt, isompana vähän useemmin kuin pienempänä, mut siihenkään ei välttämättä liity imetys

Minä olen ajatellut imettää ehkä parivuotiaaksi, ellei lopettaminen tule allergioiden takia ajankohtaiseksi aiemmin (jos reagoi minun syömilleni aineille, allergian aiheuttajat helpompi löytää kun ei enää imetä ). Öisin olen imettänyt reilu yksivuotiaaksi.

Mulla ei ollut mitään päivämäärää/ikää että sitten on pakko lopettaa. Lopetin lapsentahtisesti kun poika oli 1v11kk, yöimetyksenkin vasta 1v6kk :whistle: Sen kyllä huomasi että lapsi alkaa olla valmis luopumaan imetyksestä joten sikäli oli helppoa.

1v4kk syö vielä illalla, kerran yöllä ja päiväunille mennessä, joskus useammin, jos haluaa.. eiköhän se suunnilleen tällä tahdilla jatku kunnes kokonaan loppuu (kesään mennessä, toivottavasti)

Itse imetän 1v2kk lastani. Olen vaan miettinyt, että mitä tämä lapsentahtinen imetys (joka tarkoittaa meillä aika usein käydään tissillä) tekee hampaille? Ja siihen ruokailu rytmiin mikä pitäisi jo pienestä iästä asti totuttaa?

oon menny töihin lasten ollessa n 1v,esikkoa imetin 13 kk asti, kakkosta n 1v6kk eli se oli sellasta aamutissi, töistä tullessa ja nukkumaan mennessä, viikonloppuisin ehkä kerta kaks enemmän, eli melko harvakseen. yöllä söi pari kertaa melko pitkään.

Tokaa imetin 1v 2kk ja lopetin, koska halusin tytön vieroittuvan, ennen kaksosten syntymää. Muuten olisin vielä jatkanut. Oli n. rv 27 kun lopetin. Kaksosia imetän vielä, ovat 1v 7kk. Syövät rintaa myös öisin. Lopetan varmaan 2v mennessä.

Kyllä mä olen antanu ihan lapsentahtisesti kokoajan. Tosin julkisen imetyksen lopetin siinä vuoden paikkeilla, korvasin pillimehulla, lakupötköllä', maissinaksuilla tai muulla naposteltavalla ajankulu tissittelyn esim. kauppakeskuksessa.
Ruokailujen yhteydessä mä en ole antanu tissiä enää vuoden jälkeen, kun lapsi omn pääasiassa syöny sitä mitä muutkin ja ruokapäöydässäkin ehkä juonu tavallista maitoa. Yöllä mä olen imettäny, jos lapsi on halunnu, eli lähes joka yö, kunnes imetys loppui.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Kyllä mä olen antanu ihan lapsentahtisesti kokoajan. Tosin julkisen imetyksen lopetin siinä vuoden paikkeilla, korvasin pillimehulla, lakupötköllä', maissinaksuilla tai muulla naposteltavalla ajankulu tissittelyn esim. kauppakeskuksessa.
Ruokailujen yhteydessä mä en ole antanu tissiä enää vuoden jälkeen, kun lapsi omn pääasiassa syöny sitä mitä muutkin ja ruokapäöydässäkin ehkä juonu tavallista maitoa. Yöllä mä olen imettäny, jos lapsi on halunnu, eli lähes joka yö, kunnes imetys loppui.

ei tuo oo lapsentahtista imetystä.

Noin vuoden ikäsenä imetin enää vain päivä- ja yöunille mentäessä. Päiväunitissin jätin pois kun lapsi oli 1v3kk, ihan tietoinen päätös oli. Lapsi itki noin vartin, mutta ei sen jälkeen enää päiväunitissiä osannut vaatia. Iltatissittely jäi pois 1v5kk kun lapsi alkoi vain pelleillä ja jopa purra nänniä. Iltatissin perään ei itkenyt lainkaan. Nyt 1v6kk silloin tällöin saattaa käydä tissejä taputtelemassa, mutta ei oikeastaan edes halua rinnalle.

Aika tavalla lapsentahtisesti imetin 2v4kk ikäiseksi. Tosin loppuvaiheessa tyttö söi rintaa enää vain kerran tai pari päivässä. Lopetin koska odotin kolmatta rv 17 viikolla.

Nyt kolmonen 7,5kk ja taaperoimettäjäksi tahdon taas. :)

Yhteistyössä