TAAPEROIMETTÄJÄT! Miten pitkään olette imettänet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ripaska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

ripaska

Vieras
Minulla on nyt 1,9 vuotias lapsi ja imetän häntä edelleen. Olen miettinyt että täytyykö lapsi vierottaa rinnasta jonkun ikäisenä, vai voiko hän vain itse lopettaa rinnan syönnin, että ei enää halua... Onko kenelläkään käynyt näin että lapsi on lopettanut itse rinnalla olemisen? Minä haluaisin että meillä sitten joskus tissillä olo loppuisi lapsen tahdosta, eikä niin että minä vierotan lapsen. Minkähän ikäiseksi lapsi sitten söisi rintaa?

En muista enää edes tarkkaa "lopetusikää", mutta oisko ollut jotain 2v4kk?? Ja Vierotin hyvin hitaalla kaavalla. Maidontuotanto oli aivan valtava ja yritin kolme kertaa lopettaa, mutta junttas niin pahat tukot, että jatkoin (sillä se venähtikin). Annoin maidon tulon vähentyä niin paljon, että lopetin seinään vetämällä sinappia tissiin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:
En muista enää edes tarkkaa "lopetusikää", mutta oisko ollut jotain 2v4kk?? Ja Vierotin hyvin hitaalla kaavalla. Maidontuotanto oli aivan valtava ja yritin kolme kertaa lopettaa, mutta junttas niin pahat tukot, että jatkoin (sillä se venähtikin). Annoin maidon tulon vähentyä niin paljon, että lopetin seinään vetämällä sinappia tissiin :D

Miksi päätit "luopua" imetyksestä? Sori, kyselen tyhmiä, mutta mua vaan kiinnostaa tietää nämä :)

Kun pitkään oli imetys tökkinyt ja ärsytti se tissittely. Tyttö oli jo valmis pois tissiltä ja minä halusin kroppani omaan käyttöön :D Hyvä fiilis, että imetin pitkään, mutta en lopettanut haikealla mielellä.

2v 8kk. Maidon tulo hiipui vähitellen kun tulin uudestaan raskaaksi. Eli en vierottanut vaan hitaasti imetyskerrat vähenivät ja sitten loppuivat kokonaan. Nätisti ja helposti. :)

Tämä toinenkin saa rintamaitoa niin pitkään kuin haluaa ja imetys onnistuu.

Imetin 1v 9kk ja olin itse jo ihan "kypsä". Puolitoistavuotiaana oli tissillä vain illalla nukkumaan mennessä (päivät tarhassa), mutta kesälomalla alkoi roikkua tississä uudestaan tiuhenevaan tahtiin. Yritin ensin maanitella lopettamaan - lopulta marssin apteekkiin ja ostin "Stop and grow" kynsienpureskeluun tarkoitettua järkyttävän pahan makuista geeliä. Sipaisin sitä rinnanpäihin ja illalla kun poika tuli vonkaamaan tissiä sanoin että nyt ne on menny rikki ja maistuu pahalle . Naureskeli kunnes maistoi..... totesi itsekkin että YÖK LIKKI ! Ja sen pituinen se - enään ei toista kertaa tullut maistelemaan... julma äiti ..... :laugh:

2v2kk asti imetin, olisin imettänyt pitempäänkin mut mun lääkekuurin takia jouduin lopettamaan. Aika kivuttomasti meni. Vaqin kerran itki ja pyysi rintaa ja tuokin oli kun piti mennä nukkumaan

Yhteistyössä