Taaperoimettäjät! Minkä ikäistä vielä imettäte ja miksi?

Joo... Pyydän jo etukäteen anteeksi, mutta taperoiden imettäminen on jotenkin täällä hyvän ruoan ym. äärellä, hmmmmm... "outoa." omaani imetin 14 kk, osasi jo kävellä, juosta ja puhua muutaman sanan. Minun mielestäni tissin voi "fyysisistä syistä" jättää, kun lapselle tulee enemmän hampaita-eli voi jo nakerrella muutakin...

Meilläkin on tällä hetkellä kova vieroitus käynnissä-koiraemo antaa kyytiä noille vajaa 7 viikkoisille "naperoilleen" kun hampaineen vielä tissille pyrkivät :)

Mutta antakaa kukin rintaa lapsillenne ihan niinkuin parhaaksi katsotte-kai se aika koettaa, ettei lapsi enää ilkeä äiteen tissille könytä. Ainaskaan tuo meitin 12v tuskin enää tulisi vaikka kuinka pyytäisin :)

Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Alkuperäinen kirjoittaja Iloinen Possu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko kyseessä enää lapsen hyöty, vai meneekö vaan äidin huvin puolelle.. Kysyn vaan..

No ei lapsi hyödy millään lailla maidosta, ei. Äiti se vaan huvittelee ja pervoilee lapsen kustannuksella. :xmas:

Siis todella, kauheet seksi-imetyssessiot meilläkin on käynnissä. :o :xmas:
:D

Jokainen tervejärkinen ihminen varmaan ymmärsi mitä se äidin huvi tässä tarkoitti...Eli harvemmat plussalaiset näköjään. Jestas et voi olla sairas mielikuvitus.

Alkuperäinen kirjoittaja tiuku:
Alkuperäinen kirjoittaja Eemin äiti-87:
Nukkuu meno ja yöt sujuu hyvin. Poika nukahtaa / herää kerran yös tissil. Imetän edelleen niin lapsentahtisest ku mahdollist. On tarkotus imettää niin kauan ku 2v haluu. :heart: :)
Sairasta.

Jos et kuulu ryhmään taaperoimettäjät, niin poistu ketjusta, KIITOS!!!
Sairasta on..lapsi osaa jo kävellä ja puhua..

Alkuperäinen kirjoittaja joosa:
Alkuperäinen kirjoittaja Iloinen Possu:
Onko kyseessä enää lapsen hyöty, vai meneekö vaan äidin huvin puolelle.. Kysyn vaan..

No ei lapsi hyödy millään lailla maidosta, ei. Äiti se vaan huvittelee ja pervoilee lapsen kustannuksella. :xmas:

Siis todella, kauheet seksi-imetyssessiot meilläkin on käynnissä. :o :xmas:
:D

Jokainen tervejärkinen ihminen varmaan ymmärsi mitä se äidin huvi tässä tarkoitti...Eli harvemmat plussalaiset näköjään. Jestas et voi olla sairas mielikuvitus.

Niin., tosissaanhan minäkin...
Huoh.. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Eemin äiti-87:
Nukkuu meno ja yöt sujuu hyvin. Poika nukahtaa / herää kerran yös tissil. Imetän edelleen niin lapsentahtisest ku mahdollist. On tarkotus imettää niin kauan ku 2v haluu. :heart: :)
Sairasta.

Jos et kuulu ryhmään taaperoimettäjät, niin poistu ketjusta, KIITOS!!!
Sairasta on..lapsi osaa jo kävellä ja puhua..

Juu juu, selväksi tuli mielipiteesi joka ei alunperinkään kiinnostanut. :headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
Miksi se huuli-nänni - kontakti tekee siitä hetkestä niin paljon hyvemmän ja ihanamman hetken kun vaikka sylissäpitely ja helliminen + ihokontakti muuten?

Musta tuntuu että tota käytetään vaan korostamaan sitä kuinka tää on nyt lapsen ja ÄIDIN spesiaali ainutlaatuinen juttu, tähän ei isit pysty.

Vai oisko se läheisyyden multihuipentuma jos isätkin järjestäis niitä spesiaaleja läheisyyshetkiä noin? Jos kerran se maito ei oo siinä se pointti?

Sä et ole varmaan imettänyt itse?
Ei sitä läheisyyttä voi selittää, se on koettava ja tunnettava itse. Ja meillä tosiaan imetystä lukuun ottamatta mies hoitaa lapsia TODELLA paljon eikä mulla ole todellakaan tarvetta tehdä itsestäni parempaa. Mies on ollut myös koti-isänä jne joten tasavertaisia todellakin ollaan.

Ja olenhan mä koittanut että tyttö ois ottanut isänsä tissiä, mutta hölmönä se mua vaan katto :saint:

YÖK! :o

Minä imetän 1,2v tyttöäni vieläkin päivisin ja öisin,herää yöllä syömään yleensä kerran:)....aikomus on imettää lähemmäs 2v jos tyttö vaan haluaa...eikä se riipu siitä mitä muut ihmiset sanoo vaan siittä mitä mun lapseni haluaa:)...

mun tyttö 1v1kk syö rintaa 1-2 kertaa päivässsä. vieroitan viimeistään 1,5-vuotiaana. nukkuminen on aina takkuillut. yösyötöt lopetin tytön ollessa 6kk.

meidän 11kk neidiltä loppui yösyötöt juuri, mutta aammu/päikkäri/ilta tissin ajon vielä jättää niin kauan kunnes matami kävelee ja on enemmän kuin ne 2 hammasta suussa.

olen taaperoimettäjä ja siksi avasin ketjun. :D (ihme kommentteja monelta ei-taaperoimettäjältä) imetän 1v1kk tyttöäni ja en tiiä että kuinka kauan imetän. ei siitä haittaa ole. läheisyyttä tyttö saa muilla tavoin isältään ja muilta tutuilta sekä tietysti minultakin. yleensä saa maitoa nukahtamistilanteissa n.5krt/vrk (sis. yöllä pari kertaa). tyttö syö ihan hyvin kaikkea samaa ruokaa mitä muu perhe syö.

imetin 2v2kk asti.
Söi myös öisin. Äidinmaito ei tosiaan yksinään reikiinnytä hampaita.
Ja kun täällä tota 'sairasta' hoetaan, minun mielestä taas on sairasta pitää taaperoikäistä isona lapsena.
Pieniä palleroitahan nuo vielä ovat.

Eikös WHO ollut antanut ohjeet imettää 2-3 vuotiaaksi ja Suomessa ohjeet tulee vuoden vähemmäksi eli 1-2 vuotiaaksi olis hyvä imettää. Suojaa monilta taudeilta vielä aikuisiässäkin, sokeritauti, sydäntaudit ym.
Imetän edelleen 1 v 8 kk itse ja aion imettää niin kauan kuin haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja imeväinen:
Eikös WHO ollut antanut ohjeet imettää 2-3 vuotiaaksi ja Suomessa ohjeet tulee vuoden vähemmäksi eli 1-2 vuotiaaksi olis hyvä imettää. Suojaa monilta taudeilta vielä aikuisiässäkin, sokeritauti, sydäntaudit .

Ei kun palstalaiset ovat antaneet omat suositukset; imettäminen on sairasta ja sopii vain lapselle ( käytännössä vauvalle ) joka ei osaa puhua tai kävellä. Nämä kaksplusmamma suositukset kumoavat WHO´n suositukset. Kuka v*ttu se Who edes on? Kysyy tyypillinen palstamamma tunkiessaan korviketta 2 kuukautisen vauvan suuhun.
*puhinaa*

Yhteistyössä