Apuja nukkumisjärjestelyihin....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sunflower20
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sunflower20

Aktiivinen jäsen
16.01.2010
2 483
1
36
Niin, mä olen tässä yrittänyt miettiä millainen ratkaisu olisi paras tilanteeseen johon ei oikeasti löydy helppoa ratkaisua.
Nukkuminen samassa sängyssä miehen kanssa tai siis nukkumaanmeno, ei se nukkuminen tuota ongelmaa.

Lyhyesti, mä haluaisin lukea vielä hetken sängyssä, mies ei taas saa unta jos on yölamppu päällä. Joku ratkaisu pitäisi löytyä.
Mä olen koittanut mennä sänkyyn aikaisemmin kuin mies jotta ehdin lukea ennen kuin hän tulee nukkuu. Mutta nykyään mun täytyis mennä kahdeksalta jo sänkyyn koska mies menee ajoissa nukkuu kun aamulla on aikainen herätys.
Ja mä voin lukea olohuoneessa, mutta se ei poista sitä tarvetta vielä sängyssä lukemiseen. Mä en vaan osaa nukahtaa jos en ole lukenut kirjaa makuuasennossa.

Jos taas mä odotan että mies on nukahtanut koska silloin se valo ei häiritse häntä (joskus tosin herää siihen ja on ihan ärrinpurrin sitten...) niin on jo niin myöhä että mun olis kanssa pitänyt olla jo nukkumassa jotta aamulla pääsen kanssa sängystä ylös.

Mä olen koittanut niitä kirjavaloja ja otsalamppuja mutta ne ei oikein toimi. Mä vaihdoin myös yölamppuun vaaleanpunaisen lampun, ettei se ole niin kirkas. Sen valossa pystyy lukee mutta se ei ole lainkaan niin pistävä kuin valkoinen valo.

Tähän ei taida olla kompromissiratkaisua olemassakaan. ??? kellään samanlaista ongelmaa?

Meillä sama juttu. Mies ei voi nukkua jos yhtään on valoa ja tai ääntä. Mä luen olohuoneessa ja nukahdan sohvaan ja kävelen siitä sitten puoli unessa sänkyyn jatkaan unia.

Toisaalta tuo unensaanti kirjan kanssa tai ilman on opittu tapa. Varmaan ensin voi mennä joku aika hetken valvoessa mutta jos opettelet siihen, että luet sohvalla ja menet sit sänkyyn vaan nukkumaan niin kyllä sä siihen opit. Mieti vaikka mielessäs jatkoa kirjalle tms. ettet keskity siihen, et kääk mä en nuku!

Olin itse meinaan samanlainen mutta kun olosuhteiden pakosta lukeminen nukkumaanmenorutiineista jäi pois niin kylläpä siihen oppi eikä sitä enää edes kaipaa!

t. nimim. iltapissa välillä venähtää kun ei saa kirjaa pois käsistään vessassakaan....

Alkuperäinen kirjoittaja en tiedä;23537079:
Meillä sama juttu. Mies ei voi nukkua jos yhtään on valoa ja tai ääntä. Mä luen olohuoneessa ja nukahdan sohvaan ja kävelen siitä sitten puoli unessa sänkyyn jatkaan unia.

Meillä onneksi mies nukkuu vaikka ydinpommi räjähtäisi. Mä nukahtelen ennemminkin ku tuijotan telkkua olkkarissa ja sitte onkin menny kaksi tuntii sohvalla ja hoipun siitä nukkuu omaan sänkyyn :(

Alkuperäinen kirjoittaja en tiedä;23537079:

Mulle käy tämä, tosin mä kyllä nukahdan myös tv:n ääreen. Joskus en vaan sit enää jaksa liikkua siitä, heitän torkkupeiton päälle ja sohvatyynyn pään alle ja jatkan unia. Mutta yleensä yöllä tulee huuto jommalta kummalta pojalta ja loppuyö menee kimurantissa asennossa pojan sängyssä... hyvin nukuttuja öitä on takana paljon :)

Meillä onneksi mies nukkuu vaikka ydinpommi räjähtäisi. Mä nukahtelen ennemminkin ku tuijotan telkkua olkkarissa ja sitte onkin menny kaksi tuntii sohvalla ja hoipun siitä nukkuu omaan sänkyyn :(

Niin meillä tää on niin päin että minä nukun vaikka sänky halkeis kahtia ja mies taas ei jos muurahainen kävelee sängyn alta kun ihan varmasti se kuulee askeleet, mutta onneks mä nukun hyvin sohvassakin. Ikävämpi jos ei tunnu hyvältä nukkua sohvassa. Teillä varmaan tv makkarissa ois hyvä ratkaisu, toinen ei häiriinny siitä ja toinenkin nukahtaa pian.

Yhteistyössä