Taaperoimettäjät

Kuinka kauan teillä on pysyneet kuukautiset poissa? Onko normaalia et yli vuoden ovat poissa?Imetän yhä 2-4krt vuorokaudessa ni vaikuttaako siihen et kuukautiset ei ala?En oo aiemmin imettänyt näin kauaa ni siksi mietityttää..Nuorin siis nyt 1v 3kk.
 
En oo ihan vielä imettäny noin pitkään ku sinä (1v3vk vasta), mutta vastaan kuitenkin. Mullakaan ei ole menkat vielä alkanu, enkä usko että alkaakaan ennen ku lopetetaan imetys. Kahdella aikasemmalla kerralla menkat on alkanu aika lailla tasan kk siitä ku imetys on loppunut. Eli siis 7,5kk --> 8,5kk ja 5,5kk --> 6,5kk.
 
Mä aloitin Cerazette-pillerit kun vielä imetin esikoista. Vaikka lopetinkin imetyksen kun lapsi 1v3kk, kuukautisia ei kuulunut ennen kuin jätin pillerit pois (kun päätettiin ett kakkonen saa tulla). Eli voi johtua myös pillereistä, ei pelkästään imetyksestä. :)
 
Mä imetin melkein 1v3kk, siitä ensimmäiset 6kk täysimetys ja sitten aloitettiin kiinteät mutta imetys jatkui edelleen, myös yöllä loppuun saakka. Menkat alkoi n. 9kk synnytyksestä.

Onko joku noista 3-4 kerrasta yöllä? Mulle lääkäri sanoi, ettei imettäminen (täysimetyksen jälkeen) sen kummemmin ehkäise kuukautisten alkamista. Ja että se erityisesti yöimetys pitää menkat poissa, mutta siitäkään ei takeita ole.
 
Mä imetin 1v5kk ja kuukautiset alkoi vauvan ollessa 9 kk ,mutta kierrot mitä sattuu eikä oviksia tapahtunut. Kävin gynelläkin ,kun kakkonen oli haaveissa. Hän sanoi ,että imettäessä erittyvä maitohormoni vaikuttaa kuukautisten normalisoitumiseen. Joillakin se ei vaikuta yhtää ja voillakin sen vaikutus pitää kuukautiset poissa vielä kuukausia imetyksen lopetuksen jälkeenkin.
 
Olen nyt imettänyt 1v 1kk:n verran. Kuukautisia ei edelleen kuulu. Imetän lasta vain öisin ja siitäkin tavasta on tarkoitus luopua lähiaikoina, että saisin kuukautiset takaisin. Toinen lapsi kun olisi haaveena.
 
Punaherukka
Mulla alkoi menkat ekalla kerralla, kun vauva oli 4kk. Toisella kerralla menkat alkoi vauvan ollessa 6kk ja täysimetyksellä. Valitettavasti. Olisin mielelläni ollut pidempään ilman kuukautisvaivoja. Imetyksen aikana kuukautiset tuntuivat paljon kivuliaammilta kuin imetyksen päätyttyä.
 
Mulla alkoi menkat, kun poikanen oli 10kk. Täysimetin 6kk. Nyt lapsi 1v2kk ja imetän edelleen muutamia kertoja sekä päivällä että yöllä. Olen nyt raskaana ja mietin, josko vähitellen päästäisi tissistä eroon meillä...
 
Meillä imetettiin ekaa kuusi kuukautta, ja menkat alko just samaan aikaan kun lopetin.
Tokaa imetin 16kk asti (öisin kaksi kertaa 11 kk asti), ja menkat alko taas kuuden kuukauden jälkeen synnäristä.
Eli eipä se imettämisen pituus mitenkään näytä vaikuttavan siihen. Kaipa se riippuu omasta hormonikierrosta vain.
 
Lopetin yöimetyksen 7 kk vanhana ja menkat tuli 9 kk. Kierrot on kyllä ihan mitä sattuu. Imetän vielä 2 kertaa päivässä ja lapseni on 11 kk. Tuttavanikin imettää ja hänelle oli sanottu, että pitää kertoa neuvolassa, jos menkat eivät ole alkaneet lapsen ollessa 1 v. En kyllä tiedä miksi.
 

Yhteistyössä