taapero yskii aina öisin ja huoneessa outo haju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tiina"

Vieras
mistähän johtuu että taaperomme 1v7kk yskii jatkuvasti kun nukkuu. päiväunilla ja yöllä.yskä vaikuttaa kuivalta . lisäksi aina kun taaperon huoneeseen menee siellä on jotenkin outo tunkkainen haju ja jos itse hengitän silloin syvään niin yskittää. tuota hajua en havaitse silloin jos ovi on auki ja lapsi ei ole siellä nukkunut. muissa huoneissa ei ole hajua. en tiedä miksi huone haisee aina pahalta kun sinne menee lapsen herättyä, huoneen ovi ollut silloin siis kiinni.

nyt tätä on kestänyt jo 1,5kk. 2 kertaa käytetty lääkärissä ja kerran oli korvatulehdus, korvat on nyt tarkistettu ja on kunnossa mutta yskä vaan jatkuu. lääkärin mukaan ei mitään ongelmaa..

MUtta on tää ongelma kun kaikki nukutaan öisin huonosti kun lapsi vain yskii.
kaikki petivaatteetkin häneltä vaihdettu ja patjat imuroitu jne. mutta yskä vaan jatkuu. taaperon huoneessa ei myöskään ollut hajuongelmaa ennen tätä yskimistä, joten en tiedä liittyykö nämä yhteen. voiko lapsi jostain syystä haista pahalle? vaikka käy siis suihkut jne.. voiko joku tauti tms. aiheuttaa pahaa hajua hänelle ja huoneseen, kakannut hän ei ole huoneessa ja tuskin pissavaippa aiheuttaa päällä niin pahan hajun..

onko mitään neuvoja.

Kun lapsi nyt on siirretty toiseen huoneeseen, haiseeko tämä vanha huone edelleen ummehtuneelta? Jos haisee edelleen, onko haju havaittavissa vain kun ovi on ollut pidemmän aikaa kiinni?

onko pesuhuone,wc tai vaikka keittiön hanat tai tiskari lähellä huonetta.saattaa olla hometta. Meillä oli lapsen makuuhuone pesuhuoneen vieressä ja lapsella todettiin verikokeissa että homeiden vasta aineet oli koholla.Kun sitten pesuhuone rempattiin ja asunto myytiin pois niin jo vaan lakkas hengitystie oireetkin parantua.

Meillä myös yhdessä huoneessa (omassa makuuhuoneessa) pitää olla tuuletuksen kunnossa, muuten tulee yön aikana tosi inhottava makea haju huoneeseen. Olen alkanut epäilemään kosteusvauriota tai hometta, mikä on aivan hirveä ajatuskin, koska niin tykkään tässä asua :( Toivottavasti olen väärässä.

Jos huoneessa on selvä ummehtunut haju ikkunoiden ja ovien oltua kiinni yön yli, ja haju tarttuu huoneessa olleisiin tekstiileihin (huomaa kun ottaa mukaan vaikka töihin ja haistelee raikkaassa ilmassa ennen kotiin paluuta), harkitsisin vakakvasti jonkin homekartoituksen tekemistä. Yleensä tuollainen haju on merkki homeesta.
Minään ylitsepääsemättömänä ongelmana ja epämääräisenä mörkönä hometta ei silti kannata pitää, sillä kun syyllinen on löydetty, poistetaan vaan vaurioituneet rakenteet, korjataan uusilla ja tehdään riittävät muutokset niin ettei vahinko pääse toistumaan.

Meillä makuuhuone haisi kuin kellarilta kun ovi oli hetkenkin kiinni ja yö meni yskiessä - sekä mulla että lapsella. Avattiin lattiat ja seinä niin a.ilmanvaihto oli väärin tehty b.vaatekaappi, ulkoseinä ja osa lattiasta oli homeessa.
Ulkoseinälle oli laitettu vaatekaapit, mitä ei ikinä sais tehä koska ulkoseinän pitää päästä hengittään kosteus pois.

Uusimmat

Yhteistyössä