taapero on kuullut kirosanoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huh..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huh..

Vieras
Kyllä on kamalaa kuunnella kun parivuotias lapsi toistaa kaiken minkä kuulee. Isänsä on mitään ajattelematta lapsen kuullen kironnut että perkele jos jotain putoaa lattialle tms. No, lapsi sitten huutelee että "eetele" kun työntelee taaperokärryään ja ajaa sillä vahingossa seinään. Ja yksi päivä kun sanoi että janottaa ja annoimme vettä, niin heittäytyi lattialle ja huusi että "aitoa, aitoa, eetele" eli maitoa, maitoa, perkele...

Ollaanko ainoita? Kiroileeko muiden lapset? Ja miten siitä on päästy eroon, onko unohtunut nuo rumat sanat jossain vaiheessa? Olen kyllä kuulemma itsekin kiroillut ihan pienenä, mistä lie kuullut niitä sanoja, ja kyllä se vaihe ohi meni.

:laugh: Luulen että menee kyllä ohi kun jätätte jatkossa kiroilut päänne sisälle ja ette huomioi tuota mitenkään. Muistan kun kummipoika taaperona tuumasi pudotettuaan lelun tuumasi poika "voi peese'eikä". Ilmeni että isänsä oli saanut x-boxin isänpäivälahjaksi ja uudet hienot sanat opittu tämän myötä... :laugh:

älä tee siitä mitään numeroa ni se menee ohi. ei se varmaan mitään "tavallisiakaan sanoja" toistele koko ajan. teet siitä sanan muiden joukossa ni ei oo mikään ongelma. yks tuttu tekee niin et jos tyttö 2v kiroilee ni sit vaan et "hyvä! entäs sit mikäs tää on" "kissa" "hyvä hienoo". eli se kirosana on vaan sana muiden joukossa. tietenki muksu juutaa sen eeteleen jossain prisman kassajonossa jos se tietää et sillä saa aikaan hämmennystä ja häslinkiä.

Toivottavasti tosta sai jotain tolkkua...

meillä tulee komiasti Vittu ja saatana, ei jää epäselväksi keneltäkään.. paras tässä on,että itse vihaan kiroilua, mutta jokanen kuulee pakosta joskus niitä.. itse en huomioi lastani, vaikka meinaa nauruttaa kun toinen totisella naamalla katsoo äitiä silmiin; oi vittu. Meillä on pankki mihin vieraat joutuu laittamaan kolikon jos kiroovat, on meillä loppunut - oli pari ketkä AINA kirosivat ku turkkilaiset enkä siis pitänyt ja muuten hommaa en saanut hallintaan..v

Juu en ole tehnyt lapselle siitä sanasta mitään numeroa, särähtää vaan korvaan kun pikkutyttö huutaa että aitoa eetele. Ja kun meillä oli ristiäiset tuossa vähän aikaa sitten, niin tyttö saman päivän aamuna alkoi eetelettä hokea. Onneksi ei sitä papin kuullen sanonut tai huutanut sitä kesken kasteen...

Juu meillä on kans sellainen papukaija että voi luoja... Menin tekemään kerran väsyksissä sen että tiuskasin vauvalle: Naama kiinni kun ei millään rauhottunu.. Nyt taapero aina välillä kovistelee vauvaa että naama kiinni kun itkee :ashamed: Ja kirosanoja on pari kertaa toistanu, ei onneks oo jääny mieleen....

Meillä lipsahtaa joskus "jumalauta" mutta eipä ole rankempaa tullut taaperon kuullen sanottua. Ihmettelen vähän kun näitä kovaan ääneen kiroavia perheitä riittää- mekään emme ole mitään "sivistyneitä" akateemisia ja silti olemme tarkkoja ettei taapero altistu kiroilulle tai rumalle puheelle :/. Ja ei, en yritä päteä, kunhan vaan aidosti ihmettelen...

Voihan siihen taaperon puhumiseen myös puuttuakin. Itse selitin tuosta "jumalauta"-sanasta että isi sanoi ruman sanan eikä sellaista tarvitse toistella. Siihen loppui.
Samoin jos taapero yrittää joskus vaikkapa komennella, muistutan tätä siitä ettei muita komennella (varsinkaan aikuisia). Onko kieltäminen jotenkin huono juttu?

Yhteistyössä