Taapero on ihan liian nirso...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermo

Vieras
Mitä ihmettä mä keksin ruuaksi tuolle taaperolle!!? Ei tunnu kelpaavan mikään. Ja tämä nirsous on kestänyt jo yli puoli vuotta... Maitoa vain joisi. Enää ei mene edes hedelmät eikä mikään ruoka... En keksi enää edes tarjottavaa. Ei kuitenkaan ole alipainoinen ku iso vauva oli pienenä, nyt normaalipainoinen.

meillä on opeteltu pienestä pitäen syömään kaikkea. tyttö syö halulla hartaalla erikoisemmatkin ruuat. ainoa mikä ei kelpaa, on hampurilaiset. ja tämä nirsoilu ei harmita ollenkaan! :)
tarjoa ruokaa ja jos ei syö.. olkoon nälässä. kyllä seuraavan kerran kelpaa.
ja maitoa vaan normimäärä, ettei sillä täytä vatsaansa.

Kokeile, jos taapero innostuisi, jos saa auttaa keittiössä. Meillä on ainakin aina 4v poitsu syönyt paremmin, jos on itse ollut mukana auttamassa. Siis ihan jostain 1v asti. Ja on myös välillä tosi nirso ruoan suhteen.

Noh... Taaperomme on siis 1v7kk ja ei vielä osaa auttaa ruuanlaitossa. Ruokailutilanteessa en tiedä olisiko mitään epämiellyttävää. En ainakaan keksi. Kaikkea olen tarjoillut ja tietysti saa syödä sormin. Jossain vaiheessa meni makaroni, mutta nyt ei edes se enää. Joskus söi mandariinia, nyt ei nekään maistu. Maidon määrää olen laskeskellut ettei saisi liikaa. Kuitenkin pikkulapsen tärkeä saada maitoa? Meillä ei kyllä päde sekään että jos jää syömättä niin seuraavalla ruokailulla maistuu... Nyt ei kolmeen vuorokauteen ole kyllä syönyt juuri mitään, muuta kuin sitä maitoa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Noh... Taaperomme on siis 1v7kk ja ei vielä osaa auttaa ruuanlaitossa. Ruokailutilanteessa en tiedä olisiko mitään epämiellyttävää. En ainakaan keksi. Kaikkea olen tarjoillut ja tietysti saa syödä sormin. Jossain vaiheessa meni makaroni, mutta nyt ei edes se enää. Joskus söi mandariinia, nyt ei nekään maistu. Maidon määrää olen laskeskellut ettei saisi liikaa. Kuitenkin pikkulapsen tärkeä saada maitoa? Meillä ei kyllä päde sekään että jos jää syömättä niin seuraavalla ruokailulla maistuu... Nyt ei kolmeen vuorokauteen ole kyllä syönyt juuri mitään, muuta kuin sitä maitoa.

Edelleen: saa siis riittävästi ravintoa maidosta... joten ei tarvitse syödä muuta. Kannattaa ottaa yhteyttä neuvolaan ennekuin ruokahomma menee liian pahaksi. (eli siis ei syö muuta kuin maitoa).

maito ei ole enää tuon ikäisen ruoka vaikka niin haluaisikin, on vaan lisänä ja osan voisi syödä rahkana, viilinä ja juguna. syötkö itse samalla, saako esimerkkiä ruokailusta? lusikka käteen. tuon ikäinen osaa jo syödä lusikalla itse. sekin voisi innostaa. ruoka selkeästi lautaselle ja eri värejä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No lapses on jo nii iso, että maidon voit vähentää. Meillä 1vee saa maitoa pullosta 200ml aamulla ja illalla. Muut juomat nautitaan nokkamukista. ruuan kanssa maitoa ja muuten vettä! eikä ainakaan neuvolassa mitään pahaa sanottu ku asiasta tiedustelin...

Edelleen: saa siis riittävästi ravintoa maidosta... joten ei tarvitse syödä muuta. Kannattaa ottaa yhteyttä neuvolaan ennekuin ruokahomma menee liian pahaksi. (eli siis ei syö muuta kuin maitoa). [/quote]

No vitsit kun olen puhunut neuvolassa ja neuvolan lääkärilläkin asiasta ja ne ei ota tätä asiaa kuuleviin korviinsakaan. Ilmeisesti koska lapsi kuitenkin on normaalipainoinen. Ärsyttää.

Meillä on jugurtti ja hedelmäsoseet maistuneet aina nirsolle neidille, jos ei mikään muu mene. Musta tuntuis tärkeeltä, että hän oppisi että muustakin kuin maidosta saa energiaa. Voimia sulle! Itekin oon stressannut lapsen syömisestä.

Yhteistyössä