Taapero oksentaa tahallaan?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kimalle84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kimalle84

Aktiivinen jäsen
10.09.2008
5 284
2
36
Mä nyt hirveesti haluaisin tietää onko kellään (ollut) vastaavaa ongelmaa. 1v4kk vanha poju työntää sormet kurkkuun ja oksentaa jos ei halua käydä nukkumaan.. Tai niin mä ainakin käsitän tän.

On jo reilu nelisen kuukautta käynyt itsekseen nukkumaan. Ollaan viety vaan sänkyyn ja annettu maitopullo mukaan, nyt on sitten alkanut "vaatimaan" nukuttamista, eli aiemmin kun on tehonnut että käydään sanomassa että "nyt nukkumaan" niin nyt ei auta, huutaa sängyssään ensin ja jos siihen ei reagoi niin alkaa ensin kakomaan ja sitten työntää sormia kurkkuun, ihan niin että lastenhuoneen lattialta on saanut siivota oksennuksia.

Lopulta sitten nukutan pienen... Eilenkin sain taas lauleskella ja paijailla pitkän pätkää ennen kuin nukahti :/

Meillä teki poika 1v.7kk pari vuotiaaksi asti niin, että jos kiellettiin jostain...alkoi yskimään, huutamaan ja sai oksennuksen aikaseks...oisko vaan mielenosotusta, jonkinlaista alkavaa uhmaa. Puhu neuvolassa jos sua huolestuttaa...menee kyllä varmaan aikanaan ohi. Meilläkin meni! :)

Voi miten "ihana" kuulla! Toi on jotenkin niin karmasevaa kun pikkunen tekee tahallaan oksennusta...

Aattelinkin että täytyy neuvolassa puhua...

Mietityttää vaan se, että lähteekö toi sitten ollenkaan pois toi "tapa" kun myönnyn kuitenkin aina nukuttamaan pojan etten joudu siivoamaan lattioita oksennuksesta. Eli tavallaan annan periksi sille uhmaamiselle. Uhman merkkejä toi on kyllä näyttänyt muutenkin niin paljon etten ihmettele vaikka sitä olisikin.

No kyllä se varmaan lähtee...Meidän "oksenteleva" poika on nyt 7v. :)
Meillä on 2v. tyttö, joka on myös alkanut vaatimaan nukutusta, vaikka hetki sitten jo osas melkein nukahtaa itsekseen. (tutti jätettiin just pois ja alkoi vaatimaan lisäpalveluksia). Kokeile pikkuhiljaa opettaa nukahtaan itekseen. Minä teen sillain, että luen tytölle unisatua...hän näkee minut, mutta en istu ihan vieressä...pari iltaa mennyt ihan ok. Kyllä se siitä.

Varmaan tosi kurjaa. Itse tekisin varmaan hetken aikaa niin, että rauhoittaisin unille menoa. Eli nukuttaisin vähän aikaa lasta vaikka just lukemalla samassa huoneessa satua tms. En kuitenkaan sylissä tai varsinaisesti paijailisi pitkään, mutta olisin siinä lähellä. Alkaisin sitten tekemään muutaman illan jälkeen niin, että heti kun lapsi on oikeesti rauhoittunut sänkyynsä ja alkaa olla uninen, lähtisin huoneesta. Eli jättäisin sinne vasta, kun on jo rauhallinen. Kokeilisin tällaista, että ei tulis liikoja raivareita. Koska ei se kyllä ole se mukavin paikka taistelukentäksi tuo nukkumaanmeno pienellekään.

Yhteistyössä