taapero nakuna fb:n kuvassa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
En vaan voi käsittää miksi ihmiset laittaa fb:n tai mihinkään muuallekkaan lapsistaan nakukuvia.. Yhdellä kaverilla on uusi kuva lapsestaan ja aivan alasti on siinä kuvassa.. Pieni lapsi on kyseessä, mut silti.. Laitatteko te lapsistanne tällasia kuvia julkisesti?

Jokaisen oma päätös. Ja minä en tee lasteni puolesta päätöstä siitä, julkaistaanko hänen kuviaan netissä vai ei. Kerran kuvan sinne pistät, se kuva on ja pysyy siellä, sitä ei saa pois. Siispä ei, en laita omista lapsistani minkäänlaisia kuvia nettiin.

Samaa ihmettelen. Omaa lasta vasta odotamme, mutta en tule laittamaan hänestä mitään kuvia nettiin. En edes pikku vauvakuvia vaikka kaverit vinkuisivat. Ne tulevat katsomaan meille ketä kiinnostaa tai parhaille kavereille ym. laitan s-postilla kuvan :)

[QUOTE="jep";22180915]En laita itsestäni enkä lapsesta mitään kuvia nettiin, mutta en mä kyllä jaksa itke ja ulista ja viljellä suruhymiöitä jonkun tutun tekemisistä.[/QUOTE]

Niin mulla tuli surullinen olo sen lapsen puolesta jos kaveri ois ollut perse levällään siinä kuvassa niin mulle yksi lysti. Mun mielestä meidän aikuisten pitäis kuitenkin lapsia suojella.

joo en todellakaan laita lapsista mihinkään nettiin mitään nakukuvia, yksi kuva mulla molemmista lapsista on facessa, kummallakin rskat päässä ja pipo ja hiukan sivulta otettu, joten ei kovin hyvin tunnistettavissa.

itse kans oln kauhulla seurannut yhden kaverin kuvia, joita siis lisäilee lähes joka päivä lapsen joka tekemisistä, siellä on kylpykuvista, pottaan kakkaamista yms. sellasta mitä ei lapsi varmastikkaan itse laittaisi vanhempana nettiin.

[QUOTE="vieras";22180962]Kelatkaa mikä kauhea juttu kun joku pedofiili kotona katselee tota kuvaa ja runkkaa!!!!! Maailma tuhoutuu![/QUOTE]

Joo siis tää lienee ironiaa?

Mutta ihan oikeasti joskus mietin, että eikö se ole hyvä, jos joku hullu pedo saa kiksit ihan vaan siitä viattomasta nakukuvasta? Se, että joku runkuttaa nakukuvan edessä (joka on otettu hyvällä mielellä) ei itseasiassa ole keneltäkään pois.

Kärjistäen: Jos lapseni nakukuva estää jonkun toisen lapsen hyväksikäytön ni minusta se on ok.

Itse en edelleenkään laita itsestäni / lapsistani mitään kuvia nettiin, kunhan vaan pohdin...

se että lapsesta on kuva missä on ilman vaatteita, ei pilaa/hankaloita sen lapsen elämää millään
mä voin pistää lapsesta kylpykuvan fb
ensinnäkin koska kuvat näkee vain mun kaverit, ja mä olen kyllä varma että mun kaverit eivät ole mitään pedofiileja
kyllä 98% mun kavereista on ihmisiä joilla on itsellään lapsia ja järki päässä, eli lapsen alastomuus on luonnollista ja siinä ei ole mitään pahaa

[QUOTE="jep";22180970]No joo, mutta miltä se suojelee lasta? Jos se lapsipolo ei koko asiasta ole edes tietonen, ni miten sillä lapsella olis asiat paremmin jos ko kuvaa ei olisi?[/QUOTE]

Mä en ainakaan halua että joku pedofiili sais kiksejä mun lapsesta. Niin paljon on ollut lehdissä aivan pikkulasten raiskaus uutisia, mikä on mun mielestä todella pelottavaa. Kuvista ne varmaan lähtee ja sitten etsitäänkin jo tosi toimiin. Mun puolesta jokainen saa laittaa omat naku-kuvansa nettiin, mutta se että äiti laittaa omasta lapsestaan sellaisen kuvan on asiatonta.

Minun kaverilla on alaston kuva hänen 13v tyttärestään, tai oikeastaan sellainen, että tytön tissit näkyvät ja toisessa kuvassa hänen paljas peppunsa. Tyttö aikalailla pyöreä muutenkin, niin todellakin tissit jo erottuvat isoina. Painoin "ilmianna" nappulaa jo monta kk sitten, mutta niin näkyy kuva vain olevan siellä... :( kamalaa :( miltähän siitä tytöstäkin mahtaa tuntua kun itsestä alastomia kuvia ja ya:lla jo....

Muistakaas arvon facebookin käyttäjät, että kaikki sinne ladaamanne kuvat on Facebookin omaisuutta. He voivat käyttää kuvia esim. markkinointitarkoituksissa kysymättä lupaa. En nyt sano, että näin tapahtuu, mutta se on mahdollista.

[QUOTE="Neith";22181014]se että lapsesta on kuva missä on ilman vaatteita, ei pilaa/hankaloita sen lapsen elämää millään
mä voin pistää lapsesta kylpykuvan fb
ensinnäkin koska kuvat näkee vain mun kaverit, ja mä olen kyllä varma että mun kaverit eivät ole mitään pedofiileja
kyllä 98% mun kavereista on ihmisiä joilla on itsellään lapsia ja järki päässä, eli lapsen alastomuus on luonnollista ja siinä ei ole mitään pahaa[/QUOTE]

Oletko noin sinisilmäinen ettet ymmärrä että kuvat voidaan kaapata noilta palvelimilta muuhunkin käyttöön kuin kavereillesi? Uskokaa jo hyvät ihmiset; ne kuvat saa näkyviin muutkin. Ei vaadi edes kummoista hakkeria. Keräilee vaan sieltä napsien kaikki lapsukaisten alastonkuvat, kasaa omaksi saitikseen ja ottaa pedofiileiltä rahat kuvien katselusta.

Yhteistyössä