nyt kun kaikki on hyökänneet tätä aloittajaa vastaan, mä annan kommenttini seurattuani riittävästi ketjua...
ei lapsi opi olemaan eläinten kanssa, jos niitä eläimiä ei ole pienestä saakka... ihan turha haukkua tai arvostella aloittajaa eläinten pidosta..
Lapsi on ihan normaali ton ikäinen. se pitää hauskana leikkinä tuota mätkimistä
mikä ei tietenkään ole eläimestä hauskaa.
koira saa olla portin takana, se on hyvä. kissat taas osaa mennä karkuun, ne on muutenkin paljon itsekkäämpiä otuksia koiriin verrattuina. minkä ikäinen tää kissa on, en tiedä oliko siitä aiemmin?
ite oon tehnyt niin että kun taapero on koiran tai kissan lähellä, pidän lapsen kädestä esim kiinni ja "silitän" ja paijaan ja sanon miten kivaa on ja ai kun koira tykkää, ja rauhallisesti.
ei-sanat pois ja kääntää huomion muutoin oikein toimimiseen. ei alle 2v ymmärrä että esim jos se lyö eläintä tai vetää hännästä, että se sattuu.
mä olen kasvanut lemmikkien keskellä, mun lapset myös. lapset oppii ja eläimet oppii. naarmujakin voi tulla, mutta sellaista elämä on...
jos lapsi ei millään lopeta tuota niin, sit vois pitää koiraa pari päivääkin vaan portin takana, ja kissaa myös kaukana. että lapsi voisi oppia vaikka niin, että kun osaa olla nätisti, eläinten kanssa saa olla. ja jos ei ole nätisti, eläimet on poissa.
kyllä se siitä
tää palsta on vaan täynnä narsisteja, itseriittoisia, itseään täynnä ja kaiken tietäviä, toisia heti mollaavia ihmisiä...
heti jos jonkun jutun aloitat niin takuuvarmana on haukkumiset ja solvaamiset, teit sitten miten päin tahansa.
kaikki ei kuitenkaan ole tällaisia