Täällähän on tosi kivojakin ihmisiä, olen bongannut jo kolme ajattelevaa yksilöä :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ajattelevaa vai kanssasi samoin ajattelevaa?

Varmaan sekä että. Olen liian realisti nähdäkseni mitään järkeä väitteissä, että mieluummin vaikka down-lapsi kuin empaattisesti vajaa muuten terve lapsi...tai vastaavaa... ja diabeteksesta johtuvat säärihaavat esim. ovat niin kipeitä, ettei kukaan vähääkään ajatteleva halua sellaisia kenellekään, saatikka lapselleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Metsämansikkainen:

Varmaan sekä että. Olen liian realisti nähdäkseni mitään järkeä väitteissä, että mieluummin vaikka down-lapsi kuin empaattisesti vajaa muuten terve lapsi...tai vastaavaa... ja diabeteksesta johtuvat säärihaavat esim. ovat niin kipeitä, ettei kukaan vähääkään ajatteleva halua sellaisia kenellekään, saatikka lapselleen.

Ehkä ihmiset vain näkevät asiat erilailla, ei kai näissä ole yhtä oikeaa tai väärää mielipidettä?

Yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta...

Anteeks mitä???

:o Halua? Ei se diabetes ole halun asia, eikä perinnöllisyydenkään. Ja ne haavat onkin sitten toinen juttu...

:headwall: :headwall: Ajattelevaa....joopa joo....

:o Kyllä mä pidän empatiakyvyttömyyttä tai vajavaista empatiakykyä pahempana asiana, ihan kanssaihmistenkin kannalta, kuin downia tai muita fyysisiä sairauksia. Psykopatia ja empatiakyvyttömyys on ehkä ihmiselle itselleen helpompaa. Mutta onko se sitä muille.

Alkuperäinen kirjoittaja siperia:
:o Kyllä mä pidän empatiakyvyttömyyttä tai vajavaista empatiakykyä pahempana asiana, ihan kanssaihmistenkin kannalta, kuin downia tai muita fyysisiä sairauksia. Psykopatia ja empatiakyvyttömyys on ehkä ihmiselle itselleen helpompaa. Mutta onko se sitä muille.

ap:ltä ilmeisesti tuo empatiakyky puuttuu, joten turha varmaan yrittä selittää asiaa hänelle.

Varmaan sekä että. Olen liian realisti nähdäkseni mitään järkeä väitteissä, että mieluummin vaikka down-lapsi kuin empaattisesti vajaa muuten terve lapsi...tai vastaavaa...

Mä luulen, ihan oikeasti, että down-lapsen äitinä pääsee helpommalla kuin vaikkapa narsistisen ja väkivaltaisen lapsen äitinä. Henkisesti ainakin.

Ja jos pitäisi valita down-lapsen & koulusurmaajan väliltä, niin mulle se down, kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mä luulen, ihan oikeasti, että down-lapsen äitinä pääsee helpommalla kuin vaikkapa narsistisen ja väkivaltaisen lapsen äitinä. Henkisesti ainakin.

Ja jos pitäisi valita down-lapsen & koulusurmaajan väliltä, niin mulle se down, kiitos.

No mäkin vähän ihmettelin tuota logiikkaa aloituksessa, koska omasta mielestä olen hyvinkin realisti ajatellessani tällä tavalla.

Yhteistyössä