Täällä tapahtuu outoja..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huh"

Vieras
Asutaan vanhalla maatilalla, jossa ulkorakennuksia pihalla. Autotallin ovet on kaksiosaiset, selaiset että ne pitää laittaa tietyllä tavalla kiinni ja sitten pönkkä vielä eteen. Vanha rakennus sekin siis. Ja se ovi on aina niin, koska muuten ovet ei pysy kiinni vaan repsottaa auki.

Tulin äskettäin kotiin, pihapiirissä kaikki ok, ei mitään erikoista. Jätin koiran pihalle, jäi siihen ihan normaalisti. Hetki sitten menin keittiöön ja vilkaisin ikkunasta ulos -autotallin "sisempi" ovi oli sepposen selällään ja se pönkätty ovi kiinni! Koira myös pihalla ihan hiljaa. Mä en käsitä.

Jos tuossa pihassa ois käynyt joku, mä oisin a)kuullut auton äänet ja b) koira ois haukkunut tulijan, ois se sitten tuttu tai tuntematon.
Itsekseen se ei mitenkään pysty noin aukeamaan, koska "ulompi" ovi oli edelleen kiinni ja pönkkä siinä edessä.

Ei vaan kykene käsittämään tätä.

Kävin laittaa oven kiinni, ketään ei ollut missään.

Täällä kyllä tapahtuu muutenkin outoja juttuja aina välillä.. ekana jouluna kynttilälyhdyt tallin räystäällä syttyivät "itsekseen" (täällä oli vain minä ja lapset. Itse en niitä sytyttänyt, lapset niin pieniä etteivät olisi edes yltäneet tai osanneet aukaista lyhtyjä). Tuonakaan kertana koira ei haukkunut että joku olisi pihalla ollut. Talossa kuuluu yläkerrasta ja keittiöstä askeleita vaikkei siellä ketään olisi. Samoin keittiön ovi kuuluu aukeavan ja sulkeutuvan aina välillä kuin joku avaisi sen kahvasta (mitään ei kuitenkaan tapahdu, ääni vain kuuluu). Viime viikolla kuulosti ihan siltä, kuin joku tiskaisi keittiössä.. vaikka olin yksin kotona.

Tuo autotallinovi on kyllä nyt mysteeri. Mä en kykene keksimään mitään järkevää vastausta sille, miksi se oli auki? Jos se etummainen ovi olisi ollut auki, olisin voinut kuvitella että pönkkä on ollut huonosti kiinni ja ovi on auennut sen takia. Mutta kun tää auennut ovi oli just se, joka on "lukittuna" sen pönkätyn oven taakse.

Voipi olla, mutta en mä aina käsitä mitä ne tahtoo sanoa. Esim just tuo autotallin oven aukaisu. Mikä pointti? Tai no, ehkä ne ei tykkää suljetuista ovista.. täällä nimittäin on yksi kaappi, joka jossain vaiheessa ei pysynyt millään kiinni. Siinä on sellainen vanhanaikainen "kahva" joka toimii salpana ja pitää siis nostaa jos haluaa oven auki. Vaikka mä miten koitin sitä sulkea ja salpaa painaa tukevasti alas, oli aina ohikulkiessa salpa auki ja kaapin ovi siis myös. Nyt ovi on pysynyt jo kuukausia kiinni, en tiedä mikä senkin jutun idea mahtoi olla. Ja mitään muutoksia siis ei kaappiin tehty..

Jos tuollaista tapahtuisi silmieni edessä, siis että näkisin kuinka pönkän joku näkymätön hivuttaa pois ja avaa oven, niin silloin sen uskoisin. Siihen saakka kun ei todisteita ole, niin siinä voi olla takana jotain täysin luonnollista. Olisi jännittävää, jos joskus saisin kummituksen kiinni rysän päältä, tai edes näkisin jotain aukottomia todisteita. Huiih!

Meillä tippui pyyhe sillä välillä kun olin saunassa, näytin miehellekin ja niin se otti ja tippu, oli reissussa alkuun kun muutettiin tähän. No mies sitten keksi syyn pyyheen tippumiseen. Kun saunan oven avasi, sieltä tuli sen verran läämintä ilmaa, että huonosti oleva tarrakoukku sen voimasta nyökkäsi ja tiputti pyyheen lattialle ja klopsahti takasin paikalleen. Kyllä niille on järkevä selitys. Olet laittanut oven huonosti kiinni, jollin se aukesi jonkin tuulen tai kävelyn tms. voimasta.

Kyllä mäkin aina ensin mietin kaikki realistisemmat vaihtoehdot läpi ennenkun päädyn kummituksiin ;) Mutta siis mikä tässä ovijutussa vois olla realistista? Kukaan ei pihalla käynyt, koira ois haukkunut. Ovi oli kiinni hetki sitten kun tulin kotiin, taaempi ovi ei voi aueta ellei etummaista aukaista ensin -ja etummainen oli pönkällä kiinni. Lapset ei käyneet pihalla, olivat tässä mun kanssa koko ajan. Koira ei ole niin fiksu, että osais pönkätä avaamansa oven uudelleen kiinni ;) Joten, mitä selityksiä vielä vois olla?

[QUOTE="huh";26646295]Asutaan vanhalla maatilalla, jossa ulkorakennuksia pihalla. Autotallin ovet on kaksiosaiset, selaiset että ne pitää laittaa tietyllä tavalla kiinni ja sitten pönkkä vielä eteen. Vanha rakennus sekin siis. Ja se ovi on aina niin, koska muuten ovet ei pysy kiinni vaan repsottaa auki.

Tulin äskettäin kotiin, pihapiirissä kaikki ok, ei mitään erikoista. Jätin koiran pihalle, jäi siihen ihan normaalisti. Hetki sitten menin keittiöön ja vilkaisin ikkunasta ulos -autotallin "sisempi" ovi oli sepposen selällään ja se pönkätty ovi kiinni! Koira myös pihalla ihan hiljaa. Mä en käsitä.

Jos tuossa pihassa ois käynyt joku, mä oisin a)kuullut auton äänet ja b) koira ois haukkunut tulijan, ois se sitten tuttu tai tuntematon.
Itsekseen se ei mitenkään pysty noin aukeamaan, koska "ulompi" ovi oli edelleen kiinni ja pönkkä siinä edessä.

Täällä kyllä tapahtuu muutenkin outoja juttuja aina välillä.. ekana jouluna kynttilälyhdyt tallin räystäällä syttyivät "itsekseen" (täällä oli vain minä ja lapset. Itse en niitä sytyttänyt, lapset niin pieniä etteivät olisi edes yltäneet tai osanneet aukaista lyhtyjä). Tuonakaan kertana koira ei haukkunut että joku olisi pihalla ollut. Talossa kuuluu yläkerrasta ja keittiöstä askeleita vaikkei siellä ketään olisi. Samoin keittiön ovi kuuluu aukeavan ja sulkeutuvan aina välillä kuin joku avaisi sen kahvasta (mitään ei kuitenkaan tapahdu, ääni vain kuuluu). Viime viikolla kuulosti ihan siltä, kuin joku tiskaisi keittiössä.. vaikka olin yksin kotona.

Tuo autotallinovi on kyllä nyt mysteeri. Mä en kykene keksimään mitään järkevää vastausta sille, miksi se oli auki? Jos se etummainen ovi olisi ollut auki, olisin voinut kuvitella että pönkkä on ollut huonosti kiinni ja ovi on auennut sen takia. Mutta kun tää auennut ovi oli just se, joka on "lukittuna" sen pönkätyn oven taakse.[/QUOTE]

(JA KAIKILLE SKEPTIKOILLE, VOITTE JÄTTÄÄ LUKEMATTA ALLAOLEVAN OMAN ENERGIANNE SÄÄSTÄMISEKSI)

Hei,

Itse uskon, että "kummituksi" "henkiä" jne voi olla olemassa, ja he voivat "viestitellä" olemassa olostaan miten vain. JOskus tietty mielikuvitus voi tehdä tepposet, jos jotain ihan realistista asiaa alkaa pohtimaan liiaksi. Mutta niin. Nämä valoon menemättömät henget eivät tee sulle mitään. Jotkut voivat olla matala energisiä ja saada aikaan eri juttuja, jotka voivat pelottaa ihmistä (kuten uo kuvaamasi asiat ja yatvitaan se herkkä ihminen). Jotkut ovat vain vähän eksyksissä oikeasta suunnasta minne mennä. En usko että hengillä voi olla mitään "keskeneräisiä asioita" enää kuolemansa jälkeen. Voit rukoilla ja sanoa ääneen, kun havaitset hengen lähettyvilläsi, että Jumalan valossa pyydän sinua menemään valoon tms, joka ohjaa heitä oikeaan suuntaan (valon suuntaan, eli sinne minne kuuluukin mennä kuoleman jälkeen). Älä lähde leikittelemään tai provosoimaan heitä. Joskus henkien läsnäolon voi aistia myös omasta väsymyksestä, kun tulevat sieppaamaan energiaa.
Itse näen ja olen nöhnyt lapsesta asti aina ajoittain henkiä. ne on nopeita vilahduksia heistä, sellaisia ihmismuotoisia. Enkä nyt mitenkään leffamaiseen tyyliin heitä voisikaan nähdä. Varmaan oma selvätietoisuus vaikuttaa asiaan voimakkaasti.

Sinulle voimia :)

[QUOTE="huh";26646295]Asutaan vanhalla maatilalla, jossa ulkorakennuksia pihalla. Autotallin ovet on kaksiosaiset, selaiset että ne pitää laittaa tietyllä tavalla kiinni ja sitten pönkkä vielä eteen. Vanha rakennus sekin siis. Ja se ovi on aina niin, koska muuten ovet ei pysy kiinni vaan repsottaa auki.

Tuo autotallinovi on kyllä nyt mysteeri. Mä en kykene keksimään mitään järkevää vastausta sille, miksi se oli auki? Jos se etummainen ovi olisi ollut auki, olisin voinut kuvitella että pönkkä on ollut huonosti kiinni ja ovi on auennut sen takia. Mutta kun tää auennut ovi oli just se, joka on "lukittuna" sen pönkätyn oven taakse.[/QUOTE]

provo!

[QUOTE="huh";26646330]Voipi olla, mutta en mä aina käsitä mitä ne tahtoo sanoa. Esim just tuo autotallin oven aukaisu. Mikä pointti? Tai no, ehkä ne ei tykkää suljetuista ovista.. täällä nimittäin on yksi kaappi, joka jossain vaiheessa ei pysynyt millään kiinni. Siinä on sellainen vanhanaikainen "kahva" joka toimii salpana ja pitää siis nostaa jos haluaa oven auki. Vaikka mä miten koitin sitä sulkea ja salpaa painaa tukevasti alas, oli aina ohikulkiessa salpa auki ja kaapin ovi siis myös. Nyt ovi on pysynyt jo kuukausia kiinni, en tiedä mikä senkin jutun idea mahtoi olla. Ja mitään muutoksia siis ei kaappiin tehty..[/QUOTE]

tätä mielikuvitusta! joten ei kun kirjaa kirjottamaan! Jos osaat!
Se miten tavataan henkiolento! Se on unessa! Koska vähiten pelkäät! Ja jos pelkäät se unohtuu!

[QUOTE="mievaan";26646487](JA KAIKILLE SKEPTIKOILLE, VOITTE JÄTTÄÄ LUKEMATTA ALLAOLEVAN OMAN ENERGIANNE SÄÄSTÄMISEKSI)

Hei,

Itse uskon, että "kummituksi" "henkiä" jne voi olla olemassa, ja he voivat "viestitellä" olemassa olostaan miten vain. JOskus tietty mielikuvitus voi tehdä tepposet, jos jotain ihan realistista asiaa alkaa pohtimaan liiaksi. Mutta niin. Nämä valoon menemättömät henget eivät tee sulle mitään. Jotkut voivat olla matala energisiä ja saada aikaan eri juttuja, jotka voivat pelottaa ihmistä (kuten uo kuvaamasi asiat ja yatvitaan se herkkä ihminen). Jotkut ovat vain vähän eksyksissä oikeasta suunnasta minne mennä. En usko että hengillä voi olla mitään "keskeneräisiä asioita" enää kuolemansa jälkeen. Voit rukoilla ja sanoa ääneen, kun havaitset hengen lähettyvilläsi, että Jumalan valossa pyydän sinua menemään valoon tms, joka ohjaa heitä oikeaan suuntaan (valon suuntaan, eli sinne minne kuuluukin mennä kuoleman jälkeen). Älä lähde leikittelemään tai provosoimaan heitä. Joskus henkien läsnäolon voi aistia myös omasta väsymyksestä, kun tulevat sieppaamaan energiaa.
Itse näen ja olen nöhnyt lapsesta asti aina ajoittain henkiä. ne on nopeita vilahduksia heistä, sellaisia ihmismuotoisia. Enkä nyt mitenkään leffamaiseen tyyliin heitä voisikaan nähdä. Varmaan oma selvätietoisuus vaikuttaa asiaan voimakkaasti.

Sinulle voimia :)[/QUOTE]

ja kaikki kuollaan kun sanot sanan iretus ahnamis!! Osaan latinaa ja oon lukenut mustan raamatun! sieltä luin!

meillä on saunan "henki" :D eli kun saunassa heittää löylyä aina suihkuhuoneen ovi aukee ittekseen. johtuu ihan siitä lämpöjutusta mutta kyllä me aina sille naureskelllaan että nyt tul itaas joku meidän kanssa saunomaan. asialle vo löytyä luonnollinen selitys tai sitte ei, en osaa sanoa se on siitä kiinni mihin sin' haluat uskoa :)

Jos tuollaista tapahtuisi silmieni edessä, siis että näkisin kuinka pönkän joku näkymätön hivuttaa pois ja avaa oven, niin silloin sen uskoisin. Siihen saakka kun ei todisteita ole, niin siinä voi olla takana jotain täysin luonnollista. Olisi jännittävää, jos joskus saisin kummituksen kiinni rysän päältä, tai edes näkisin jotain aukottomia todisteita. Huiih!

Ajattelin ennen näin. Mutta nyt olen todisteet nähnyt ja uskon henkimaailmaan, vaikka en olis aiemmin voinut kuvitella siihen uskovani.

Jee, saatiin taas uusi kummitusketju.

Vanhat talot elävät. Eiköhän näillekin jutuille löydy joku luonnollinen selitys. Puu antaa periksi, lämpölaajeneminen, sähköt reistailevat...

Yhteistyössä