täällä raskaana!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaana

Vieras
olen raskaana viikolla 9 ja en syö mitään ravintolisiä. Kävin jo neuvolassa, sanoi että se foolihappo on turha enää tässä vaiheessa ja D vitamiinia saa hyvin auringosta nytkun kerran rupeaa pilkottamaan kunnolla. Kalsiumiakaan en tarvitse, sillä juon reilusti maitoa, syön juustoa ja jugurttia.

Oliko ne sitten siinä?

no,foolihappoa en oo ikinä itse käyttänyt..D-vitamiinia suositellaan kyllä käytettäväksi ympäri vuoden ja rautatabletit varmaan joudut aloittamaan ainakin,jos hb laskee liian matalaksi..

d-vitamiinia ja rautaa olen käyttänyt. Rautaakin olen alkanut syömään vasta kun hb on laskenut ja siihen on ollut todellista tarvetta. Mutta kyllä monipuolinen ruokavalio on parempi kuin mitkään vitamiinilisät :)

Nokun mäkin ajattelen sen niin että parempi vaan että syö monipuolisesti, eikä sit luota pelkästään vitamiinilisiin. Toki jos hb laskee niin sitten...

Mikä puutos tila se on jos vetää kovasti suonesta? Viime raskaudessa mulla oli loppuvaiheessa sillai et suonta veti pohkeesta aina välillä, mut saatto johtua myös pitkistä ajoista seisaaltaan.

Yhteistyössä