7
78guiug7hu8
Vieras
Helsinkiläisiin verrattuna muut on rikkaita, sillä ei Helsinkiläisillä ole varaa omakotitaloihin seudullaan, kuten kauempana asuvilla.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja yksi köyhä;22050139:No on siinä muutakin miksi eivät mulle kelpaa ei pelkästään raha mutta eipä ole kiva olla pitkäaikaistyöttömien lapsi jotka pääsivät jo alle 50v eläkkeelle eikä mitään halua ikinä työntekoon ollut eikä siihen ettei tarvitsisi elää köyhyydessä ja sossun rahoilla.
Alkuperäinen kirjoittaja yksi köyhä;22050353:No kurjaa on aina pienistä tuloista säästää ikinä ei ole päässyt nauttimaan elämästä kun lapsuus köyhä ja nyt aikuisenakin tiukkaa.
Kyllähän elintaso on noussut huikeasti, vaikka nyt väliaikaisesti taantumassa eletäänkin. Säästöjä ja varallisuutta löytyy merkittäviä määriä ja tämä tarkoittaa myös huomattavia perintöosuuksia. En ymmärrä miksi näistä pitää tehdä niin isoja numeroita, että kuinka nuoret ihmiset voivat asua velattomissa asunnoissa jne. Perinnöillähän ne on maksettu tai muilla vanhempien/isovanhempien rahoilla.
Alkuperäinen kirjoittaja yksi köyhä;22050107:sehän tässä harmittaa että on köyhän lapsi eikä ikinä mitään perintöä saa ei kovasti innosta olla vanhempien kanssa tekemisissä kun aina joutunut köyhyydestä kärsimään.
Järkevää olisi ostaa koko lapsilisillä osakkeita, lapsen täyttäessä 18v hän voi ostaa rahoilla vaikka opiskelukämpän Hesasta.
Heh, aika hyvin saa osakekaupat onnistua, että lapsilisillä saisi kämpän Helsingistä. Keskimääräinen tuotto on 5-10% paikkeilla, kun kämppä vaatisi sellaista 500%:n tuottoa...
Heh, aika hyvin saa osakekaupat onnistua, että lapsilisillä saisi kämpän Helsingistä. Keskimääräinen tuotto on 5-10% paikkeilla, kun kämppä vaatisi sellaista 500%:n tuottoa...
Mulla taas erilainen tilanne, mutta silti mulla on vielä ihan kiitettävästi velkaa, vaikka viiskymppiset lähestyy. Olen hyvintoimeentulevien vanhempien nuorempi lapsi, joka ovet paukkuen lähti 18-vuotiaana lukion käyneenä kotoa. Rakastuin hanttihommia tekeviin miehiin, tein hanttihommia itsekin ja asuin vuokralla. Hakeuduin pienipalkkaiselle alalle ja olin äiti 24-vuotiaana. Ja myös yh. Olin 38 v, kun lähdin kahden lapsen yh:na opiskelemaan työn ohessa paremmin palkatulle alalle. Omakotitalosta en haaveile vieläkään, tämä rivitaloasunto pääkaupunkiseudulla riittää mulle ihan hyvin.Alkuperäinen kirjoittaja yksi köyhä;22050353:No kurjaa on aina pienistä tuloista säästää ikinä ei ole päässyt nauttimaan elämästä kun lapsuus köyhä ja nyt aikuisenakin tiukkaa.
Monet eivät sijoita lapsilisiä osakkeisiin tänäkään päivänä. Järkevää olisi ostaa koko lapsilisillä osakkeita, lapsen täyttäessä 18v hän voi ostaa rahoilla vaikka opiskelukämpän Hesasta.
Niin, tai sitten hän voi vaikka lähteä Intiaan meditoimaan ja pilveä pössyttelemään vuodeksi. Jos osakkeet ostetaan lapsen nimiin, niin vanhemmilla ei ole mitään oikeuta määrätä, miten nuo rahat käytetään. Jos taas rahat säästää omiin nimiin, niin joutuu maksamaan lahjaveroa sitten kun ne lapselle aikanaan antaa, eli ei tämäkään ihan ongelmaton ratkaisu ole. Enkä tiedä onkio muutenkaan kovin järkevää latoa 18-vuotiaalle hirveää läjää rahaa kouraan.