Täällä, kun aina väännetään lahjoista niin kysyn minäkin (rippilahja-asiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tuli kutsu serkkuni rippijuhliin ja kutsussa on ilmoitettu, että mahdolliset muistamiset tilille.

Eli kysynkin, että paljonko laittaisitte? Menen sinne yksin vauvan kanssa. Emme ole tekemisissä kuin sukujuhlissa satunnaisesti, välillä vuosiakin väliä ettei nähdä missään.

Vai veisittekö ehkä silti jotain ihan muuta lahjaa, vaikka onkin tuo tilinumero ja jos niin mitä?

Itse vien joko 15-20e arvoisen lahjan (mitähän se vois olla?) tai sitten laitan sen summan tilille.

Jaa...musta silti 15 e on liian vähän.Meillä kaverisynttäreillekin lahjat on siinä 10 e luokkaa joten kyllä rippujuhlaan vähintään 40 e olis kohtuullinen.
40-100 varoista riippuen.

Sillä sehän on tuon lapsen ensimmäinen iso juhla.

Laittaisin sen 20? tilille. Ja ei minusta todellakaan kannata olla sen enempää, jos ei ole läheisestä ihmisestä kyse. Meillä on iso suku ja jos jokaiselle valmistuvalle ja riparilaiselle laitettaisiin suuria summia, niin kylläpä jäis oma elo surkeaksi. Sitten läheisille voi vähän enemmänkin yrittää laittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Jaa...musta silti 15 e on liian vähän.Meillä kaverisynttäreillekin lahjat on siinä 10 e luokkaa joten kyllä rippujuhlaan vähintään 40 e olis kohtuullinen.

No huhhu! Se on sen lapsen eka iso juhla mutta ei kain mun sitä sen juhlaa tarvi kustantaa. Jessus sentään. ITse sain siltä perheeltä 200 markkaa kun pääsin ripille ja olin sentään kummilapsi.

40-100e varoista riippuen = en mene koko juhliin enkä laita edes sitä 15 euroa. :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:

Ihan naurettavaa muuten tämä että kaverisynttäreille vähintään 10e. Vanhemmat on itse tehneet eurojen myötä elämästään tuollaista. 5-7 eurollakin saa kivan lahjan eikä lapsi kaipaa sen kalliimpaa. Hienoa olisikin kun olisi neljä kouluikäistä joilla koko ajan kaverisynttäreitä niin laittaa 10e per lahja ja synttäreitä sellaset 20 kuussa.

Haluaisin tähän sanoa kommentin, et ihmisillä on rahan arvo kokonaan hukassa :/ 20? on iso raha. Muutama vuosi sitte kun oli markat se oli 120 mk ja 100mk oli vaikkapa häälahjakuoressa vallan sopivan kokoinen summa.

Lisään vielä, että minäkin olen siis kotiäiti. Tilillä on tällä hetkellä 650 euroa ja seuraavan kerran tulee lapsilisät tilille. Kuukauden ruuat pitää siis kustantaa ja mahdollisesti jotain yllättävää ja ainahan sitä kaikenlaista menoa lapsiperheessä tulee. Lisäksi kummilapsenikin pääsee kohta ripille ja oman lapsen synttäritp itää järjestää joten olisihan se ihan kohtuullista viedä 40-100e lapselle jota en tunne edes, sattuu vain olemaan sukua.

Alkuperäinen kirjoittaja huh huih:
Haluaisin tähän sanoa kommentin, et ihmisillä on rahan arvo kokonaan hukassa :/ 20? on iso raha. Muutama vuosi sitte kun oli markat se oli 120 mk ja 100mk oli vaikkapa häälahjakuoressa vallan sopivan kokoinen summa.

Nimenomaan! Mutta tähän sanotaan,e ttä kun se rahanarvo ei ole sama. Mutta sekään ei pidä paikkaansa. Ei ne hinnat niin paljon ole noussut ja koska se raha on tiukemmassa niin mikä syy se on levitellä sitä sitten enemmän vielä. Outo logiikka.

Mulle ainakin itselleni, aikuisena ihmisenäkin, on 20e ihan kiva summa ja sillä todellakin saa jopa vaatteen kaupasta uutena.

Yhteistyössä