Täällä 22v työttömänä ollut,haluatko kysyä jotain?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työtön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minäkin olen työtön, tosin olen ollut vasta pari vuotta. Ikää 25 v. Ärsyttää kun ihmiset luulee että sitä on huvikseen työtön. Karu totuus vain on että töitä en saa mistään. Olen hakenut jokaikistä työpaikkaa minkä olen netistä/lehdistä huomannut. Työkkäristä pyysin apua, mutta ne nauroivat minut ulos. En enää tiedä mitä tekisin.

Alkuperäinen kirjoittaja täällätoinen;26105111:
Minäkin olen työtön, tosin olen ollut vasta pari vuotta. Ikää 25 v. Ärsyttää kun ihmiset luulee että sitä on huvikseen työtön. Karu totuus vain on että töitä en saa mistään. Olen hakenut jokaikistä työpaikkaa minkä olen netistä/lehdistä huomannut. Työkkäristä pyysin apua, mutta ne nauroivat minut ulos. En enää tiedä mitä tekisin.

Siis mitä siellä työkkärissä sit sanottiin? Nauroivat ulos? en voi ymmärtää.

Opiskelu?

Joo ei työkkäristä mitään apua saa. Minun ei kovin usein siellä tarvitse käydä,pitävät toivottomana tapauksena. Itse haen paikkoja.

Alkuperäinen kirjoittaja työtön;26105148:
Joo ei työkkäristä mitään apua saa. Minun ei kovin usein siellä tarvitse käydä,pitävät toivottomana tapauksena. Itse haen paikkoja.

kannattaisi kouluttautua ammattiin, niin voisi ehkä työnkin suhteen onnistaa :)

[QUOTE="hmm";26105141]taidat olla vanha palstatuttumme[/QUOTE]
Nii on.

Olen tänään törmännyt jo kahteen ketjuun jossa pohditaan "voisiko elämäsi sisältö olla vain mies ja lapsi" (ja ei pääse mihinkään, ei oo kavereita, ei mitään, sairas ja niin poispäin" ja "kuinka pitkään voisit olla työttömänä".

Eikö olisi kivempaa pitää keskustelu ihan yhdessä ketjussa?

Siis mitä siellä työkkärissä sit sanottiin? Nauroivat ulos? en voi ymmärtää.

Suunnittelin oppisopimuskoulutusta kun ei meinaa olla varaa alkaa ihan täyspäiväiseksi opiskelijaksi. Itse etsin aluksi oppisopimuspaikkaa joka paikasta. Ei löytynyt. Luin netistä (mol.fi tai vastaava sivu) että jos itse ei paikkaa löydä niin työkkäristä voi pyytää apua. Menin tietenkin käymään, niin se emäntä sanoi että "ei kai me sinulle sitä paikkaa etsitä". Ihan sitä en tarkoittanutkaan, jotain pientä apua, vinkkejä tms. olisin kaivannut.

eikö ole jo kauan aikaa ollut käytäntö että vuoden työttömänä oleen pitää mennä tukitöihin, kuntouttavaan työtoimintaan tai muuhun vastaavaan, taikka karenssi rapsahtaa. saatko siis jotain työttömyystukea?
kolme karenssia aiheuttaa, että menettää oikeuden työttömyysturvaan.

:wave: Täällä kans pitkäaikaistyötön.
Työhistoriaa (hyväksyttyä sellaista eläkekertymää ajatellen) on kertynyt 11 vuotta ja olen 55-vuotias.
Olen lähinnä hengaillut ja puuhannut kaikkea muuta tärkeää, josta kuitenkaan en palkkaa ole saanut.

Yhteistyössä