Täälä nyt kauheesti ihmetellään kun joillain ei ole varaa ostaa lahjoja. Mutta kun mulla ei nyt ole varaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HippuTAR

Vieras
ostaa edes tolle pienimmälle vaatteita. Niin millä rahalla mä sit lahjoja ostaisin? Ja tämä tilanne tuli täysin yllättäen, kuukausi sitten luulin että jouluksi on ihan hyvin rahaa.
Ei kauheesti naurata ajatella lasten ilmeitä jouluna...

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25131596:
anna ihmetellä. ne jotka ihmetteelee, on niitä kultalusikka suussa syntyneitä ja heti sen jälkeen rikkaisiin naimisiin menneitä, jotka ei tiedä elävästä elämästä mitään. poikkeuksiakin tosin varmaan on.

Tai sitten ihmettelijät ovat taitavia rahankäyttäjiä.

t. köyhä perhe, jolla on silti varaa muutamaan lahjaan

Ps. Ap, sinua en syyllistä. Joskus elämässä tulee yllättäviä kausia, laskuja tulee useamman tonnin edestä jne. Näin on käynyt meillekin.

Olen pistänyt jo tammikuusta lähtien sivuun rahaa irtokolikot lompakosta ja joskus setelinkin.
Rahoihin en koskenut vaikka välillä syötiin puuroa ja "laihoja keittoja" . Kun vein kolikot pankkiin ja laskin setelit niin jouluksi on varoja käytettävissä 230e ns. extraa :) Tää toimii joka vuosi .

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;25131582:
löytyisikö tuolta hyvämieli-ketjusta joitain?
mitä kokoa pienin on ja kumpaa sukupuolta?

Oon sitä luskellu mutta ei oo kellään ollu tarjolla sopivan kokoisia vaatteita. Vauva on tyttö ja alkaa noi 50 cm:t jäädä pieniksi. Joten pakkohan mun on sille vaatteita jostain hommata, kun vaan tietäis mistä.
Lisäksi pitäis saada pojille talvikengät... Onneksi toinen sai siskolta haalarin ja isommalle mahtuu vielä viimetalvinen toppapuku.
Kai tästäkin taas jotenkin selviää.

Mulla on kyllä kirpparilla tavaraa myynnis. Mun sairastelun takia en vaan saanu tavaroita sinne heti pöytävarauksen alettua niin ne kerkiää nyt olla vaan viikon. Tää on pieni paikkakunta joten ei tuola viikon aikana hirveesti saa myyntiä, toivottavasti kuitenkin tulis sen verran että sais noi kengät.

[QUOTE="poppis";25131646]Diakonissatoimistosta vois lyötyä apua. Oletko kysynyt sieltä?[/QUOTE]

En oo kysynyt. Mahtaakohan täälä moista ollakaan? Vai onko noita joka paikas?

En käytä S-kortin bonuksia koko vuonna ja niitä kertyykin loppuvuoteen melkein tonni joka vuosi kun tankataankin prismalla.. Nytkin meni rahaa sairaalalaskuihin joita oli monen sadan euron edestä ja siihen tuli vielä vakuutusmaksut ja veden tasausmaksu joka oli 200€.. Eli, onneks oli bonukset säästössä. Tämä ei sinua nyt auta, mutta ensi vuotta ajatellen? Kuulutko kirkkoon? Seurakuntahan jakaa avustuksia. Paketteja ja ihan ostokorttejakin joilla voi maksaa kaupassa.. Saako lapset muilta ihmisiltä lahjoja? Kummit/mummot jne. ?

huokaus..
Ei sillä ole juuri sitä oikeaa kokoa, eikä siellä ole sitä eikä tätä ja me tarvitaan juuri tuota.
Sitten palstamammat on tukkanuottasilla joulun jälkeen kun lahjoituksen saanut ei kelpuuta hyväntahdon lahjoja vaan ne komeilee huutiksessa. Jos joku erehtyy asiasta mainitsemaan tulee lahjoituksen saanut huutamaan kuinka te kehtaattekin roskaa lähetellä ja tulisi mieleenkään että jollekin jotakin vanhaa käytettyä laittaisin.
Siinä sitten kiitos koko hommasta :(
Sori vaan mutta niin monta vuotta sama laulu joka alkaa näihin aikoihin ja päättyy niin joka vuosi samaan parkuun.

[QUOTE="huokaus";25131675]huokaus..
Ei sillä ole juuri sitä oikeaa kokoa, eikä siellä ole sitä eikä tätä ja me tarvitaan juuri tuota.
Sitten palstamammat on tukkanuottasilla joulun jälkeen kun lahjoituksen saanut ei kelpuuta hyväntahdon lahjoja vaan ne komeilee huutiksessa. Jos joku erehtyy asiasta mainitsemaan tulee lahjoituksen saanut huutamaan kuinka te kehtaattekin roskaa lähetellä ja tulisi mieleenkään että jollekin jotakin vanhaa käytettyä laittaisin.
Siinä sitten kiitos koko hommasta :(
Sori vaan mutta niin monta vuotta sama laulu joka alkaa näihin aikoihin ja päättyy niin joka vuosi samaan parkuun.[/QUOTE]

Käytetty ehjä ja puhdas on varmasti tervetullut. Mutta edes köyhän ei minun mielestäni tarvitse lapselle pukea rikkinäisiä tai tahraisia vaatteita. Rikkinäiset ja reikäiset kuuluu roskiin, eikä hyväntekeväisyyskeräyksiin.

Meitä on vaan niin monenlaisia, ja huutiksestakin olen ostanut joskus "hyväkuntoisena" tavaraa joka ei minusta kelpaisi enää kuin roska-astiaan. Silloin kun rahaa on vähän, ja huutispaketista kuoriutuu tällainen "hyväkuntoinen" vaate niin melkein itkuksi pistää. Kun oli ajatellut, että siinä olisi vielä lapselle haalaria yhdeksi talveksi. En ole sen jälkeen huutiksesta enää ostanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaikkea sitä kuulee!;25131658:
En käytä S-kortin bonuksia koko vuonna ja niitä kertyykin loppuvuoteen melkein tonni joka vuosi kun tankataankin prismalla.. ?

Aika rikas saa olla, et saa vuodessa kerättyy tonnilla S-bonuksia. Teillä onkin ollu ottaa rahaa muualta ku S-bonuksista. Köyhä maksaa ruokansa sieltäkin.
Köyhän ostot on niin pienet ettei niistä tule moisia summia.

HOX! Jokapaikassa kun ei ole edes S-ryhmän liikkeitä!

ostaa edes tolle pienimmälle vaatteita. Niin millä rahalla mä sit lahjoja ostaisin? Ja tämä tilanne tuli täysin yllättäen, kuukausi sitten luulin että jouluksi on ihan hyvin rahaa.
Ei kauheesti naurata ajatella lasten ilmeitä jouluna...

Ajattele se toisin päin.
Sen sijaan että kantaisit huonoa omaatuntoa, mieti, että sinulla on nyt tänä vuonna poikkeuksellinen mahdollisuus antaa jollekin tuntemattomalle/tuntemattomille lahjaksi mahdollisuus antaaa lahjoja lapsillesi.
Se voi loppujen lopuksi ialhduttaa vielä useampia kuin miten olisi jos pystyisit itse hankkimaan...

:)

• Tykkää
Reactions: tiitu_84

Yhteistyössä