Taaksepäin kallistunut kohtu ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja "Aurinkoinen"
  • Ensimmäinen viesti
"Aurinkoinen"
Milloin teillä, joilla on taaksepäin kallistunut kohtu, vatsa pullistunut edes vähän? Siis edes sen verran, että olette itse huomanneet muutoksen. Täällä kohtu taaksepäin kallellaan ja rv 10 menossa, eikä mitään näy vielä. Mietityttää, että onko siellä vastassa edes kasvavaa pikkuista.

Heh..kröhm :D ekassa raskaudessa alkoi näkyä pieni mitätön kumpu rv20 jälkeen :D. Sitä ennen korkeintaan vähän turvotti silloin tällöin syönnin jälkeen. Ja mulla ei oo mitään vararengastakaann :). Ei mulla rv10 ollu ku kuoppa tossa mahan kohdalla! Nyt tässä seitsemännessä odotuksessa maha kyllä näkyi aikaisemmin lähinnä turvotuksena mutta esim nyt aamulla se on suht litteä pienen pieni kupu. Menossa 12+jotain :)
Ei se mahan koko kerro juurikaan mitään ainakaan vielä tässä vaiheessa.

nyt 38
Jep siinä rv 20 paikkeilla alkoi itse huomata et navan alta alkoi pyöristyä. Silti sain kuulla muilta et ei minusta edes nähnyt vielä että olen raskaana... Hormoneissa sitä hieman suutahti ja tokaisin et kyllä se näkyy kun osaa oikealla tavalla katsoa :D Opinpa et ei kannata muiden vatsoja, selvästi erottuvia kuin erottumattomiakaan, kommentoida millään viikoilla. Odottaja voi itse kokea asia juuri päin vastaisena ja tosiaan hormoneissa sitä ottaa nokkiisa aivan ihmeellisistä asioista.

Vois sanoa et kyllä se meni lähemmäs rv 30 et minusta todella alkoi näkeen että olen raskaana, mut talvivaatteilla kyll pysty hyvin vielä piilotteleen jos halus...

Mulla eka raskaus menos ja voimakkaasti taaksepäin kallistunut kohtu, normaali vartalo. Ekat äippähousut jouduin hankkimaan rv 12 kun normihousut alkoi puristaa ja tiukimmis napit ei pysyny enää kiinni. Ulkopuoliset ei nähny mitään kuin vasta rv 16-18 ja silloinkin vasta kun tiesivät katsoa. Rv 20 oli juhlat ja ajattelin että nyt saa kaikki tietää ja vedin makkarankuorimekon päälle mistä mielestäni masu näkyi hyvin selkeästi ja siltikään kaikki ei tajunnut vaan luulivat mun vain lihoneen muuten.

Mulla ei ollut mitään klassisia raskausoireita väsymystä lukuunottamatta joten ymmärrän mitä sun päässä menee. Nt-ultras (rv13) vasta tilanne konkretisoitui ekan kerran ja sittenkin mentiin pitkän aikaa etten aina muistanut koko raskautta.

Tsemppiä!

Mulla ekassa raskaudessa alkoi näkyä kunnolla vasta reilusti puolivälin jälkeen, nyt neljännessä näkyy jonkun verran, kun viikkoja 10+, mutta iso osa tästäkin turvotusta, joten älä murehdi ollenkaan :heart:.

Muakin loukkasi ja suututti ekassa raskaudessa, kun sai kommentteja, että eipä uskoisi, että olet raskaana. Toisaalta, kun toisesta oli loppuvaiheessa hillittömän iso maha, ei sen kommentoiminenkaan tuntunut kivalta. Mikä siinä on, että kun nainen on raskaana, niin on vapaata riistaa kaikille ulkonäkökommenteille. Argh.

Onnellista odotusta!

Mulla on kans ollu aina tonne taakse toi kohtu kallellaan. Mutta ilmeisesti se suoristui aika nopeasti alkuraskaudessa. Aluks toki turvotti ja se turvotus ku laski, niin ei ollu oikeestaan mitään mahaa. Mutta sitten yllättäen se kääntynyt kohtu sieltä alkoikin puskea ulos. Nyt on näkynyt jo ihan selvästi jonkun aikaa. Viikkoja kasassa huomenna 22. Ei se tainnu ennen 14+0 ja siitä eteenpäin näkyä yhtään mihinkään.

Jos mä oisin sä, niin mä kysyisin niskaturvotusultrassa siitä, että miltä se kohdun asento näyttää.

Mut turha on huolehtia kohdun asennosta sen enempää.

Kysyin lääkäriltä tuosta taaksepäin kallistuneesta kohdusta 7+5 ultrassa, joka oli ekan kunnan tarjoaman lääkärintarkastuksen yhteydessä. Hän suhtautui kysymykseeni vähän ylimalkaisesti ja viittoi vain, että iso vauva sieltä ulos tulee ja älä huolehdi "Kjyllä näkyy iso vauva". Olin vähän, että a-ha. Nyt tuo kommentti lähinnä naurattaa.

"Kummamitus"
Mulla ekassa raskaudessa tutut joita näen harvemmin eivät tahtoneet uskoa vielä rv 30 että olen oikeasti raskaana, koska mahaa ei juurikaan ollut vielä silloinkaan... Itselle toki oli silloin jo muutosta entiseen, mutta ei se miltään vauvamahalta näyttänyt. Siitä muutama viikko eteenpäin niin alkoi jo pyöristymään.

Mutta monet kerrat piti käydä pienen sf-mitan vuoksi polilla ultrattavana, kaikki oli kuitenkin ihan ok ja vauva kasvoi normitahtia, selkärankaan päin. :D

Nyt tokassa raskaudessa vatsa on alkanut kyllä pyöristymään kovaa vauhtia jo alusta, liekö kohdun asento muuttunut sitten edellisestä palautuessaan?

Yhteistyössä