Taaksep. kallistunut kohtu ja masun kasvu

  • Viestiketjun aloittaja pikkumassu
  • Ensimmäinen viesti
pikkumassu
Onko jollakin kokemusta taaksepäin kallistuneesta kohdusta ja et miten paljon hitaammin masu kasvaa ku normaalisti? Milloin masu alkaa näkyä? Kärsimättömästi odottelen ku viikkoja on vajaa 11 eikä vielä mitään näy. Toisilla tuntuu olevan noilla viikoilla jo edes vähän massua.

Kertokaahan kokemuksianne!
 
Viikolla 17 mennään eikä mitään näy. Olen myös pitkä, joten lapsella on myös tilaa kasvaa, joten ehkä se yhdessä taaksepäin kallistuneen kohdun kanssa tekee sen. Ehkä vatsa on tullut kovemmaksi, mutta ympärysmitta ei kyllä ole mihinkään vielä kasvanut ja mitkään omat housut eivät vielä yhtään kiristä ja luulen, että minäkin voin saada vielä useamman viikon odotella edes pientä vauvamahaa.
 
ei vaikuta se mihin suuntaan kohtu on. Kohtu kääntyy eteenpäin raskaana ollessa. Mulla maha näky jo ihan hyvin viikolla 15. Se on ihan yksilöllistä. Toisilla odotusta ei huomaa aikoihin, vaikka kohtu olisi alunperin eteenkallistunut.
 
Ei kai kohtu heti alussa takaa eteenpäin kallistu? Tottakai jossain kohtaa, mutta itselläni ainakin vielä tuon 11. viikon paikkeilla lääkäri tuosta taaksepäin kallistumisesta mainitsi. Siihen miten nopeasti sitten kääntyy eteenpäin vaikuttaa mielestäni myöskin lihaksisto tai ainakin jotkin muut kohtua ja sisäelimiä paikoillaan pitävät kudokset. Ja tietty myöskin se, että miten mones raskaus on. Näistä kaikista tekijöistä huolimatta mahan kasvu on toki yksilöllistä, mutta pointtini oli, että ei se taaksepäin kallistunut kohtu sieltä kuitenkaan ihan heti eteenpäin ponnahda, joten noin alussa sillä varmasti saattaa olla vaikutusta mahan kasvuun.
 
mullakin ollu taaksepäin kallistunu kohtu,mut maha pompsahti esiin jo viikolla 10.....lääkäri sano,et kohtu on raskauden myötä suoristunu ja kai se sit valahtaa taakseppäin taas synnytyksen jälkeen...ny viikko 18 menos ja maha on jo tosi iso...ihmettelen itekki....
 
Minulla myös todettiin taaksepäin kallistunut kohtu ja kun vielä esikoista odotan, viittasivat arviot mahan näkymisestä vasta aika myöhäiseen vaiheeseen.

Mutta kuinkas sitten kävikään.. Minusta tuntuu, että maha näkyi jo heti 9:n viikon jälkeen. Osittain varmasti turvotusta ja painonnousua muutenkin, mutta eipä tuo siitä lähtien ainakaan pienentynyt. =) Taaksepäin kallistunut kohtu ei meikäläisellä ainakaan vaikuttanut loppupeleissä mitenkään, hyvin lähti massu pyöristymään.
 
pikkumassu
Kiva kuulla et kaikilla se ei vaikuta. Itellä nimittäin on ollu aikamoista turvotusta jo nyt viikolla 11 et oon kuvitellu sen olevan vauvamasua kun painoakaan ei oo tullu yhtään, päinvastoin. Mulla on siis vielä toivoa et saisin vielä kesähelteille nätin pyöreän massun.. :)

Lisää vain kokemuksia jos jollakin on...
 
Minulla on voimakkaasti taaksepäin kallistunut kohtu. Silti joka raskaudessa vatsa on pompsahtanut eteen ihan alussa ja äitiyshousujakin on pitänyt käyttää jo rv 12. Ei tunnu siis vaikuttavan mitenkään, joten sinulla on varmasti ihan hyvät mahkut saada kunnon pömppö kesäksi. B)
 
tiksu harmaana
Minulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja masu alkoi näkyä tuossa viikolla 19. Ultrassa hoitaja sanoi, että kohdun asento ja erityisesti myös lantion tilavuus vaikuttavat siihen, miten pian alkaa vatsa näkyä. Eli jos on kohtu taaksepäin ja lantio tilava, niin ei masu näy. Minulla on nyt kyllä vatsa kasvanut ihan kiitettävästi, kun se kerran sieltä esiin tuli :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 08:44 vieras kirjoitti:
Viikolla 17 mennään eikä mitään näy. Olen myös pitkä, joten lapsella on myös tilaa kasvaa, joten ehkä se yhdessä taaksepäin kallistuneen kohdun kanssa tekee sen. Ehkä vatsa on tullut kovemmaksi, mutta ympärysmitta ei kyllä ole mihinkään vielä kasvanut ja mitkään omat housut eivät vielä yhtään kiristä ja luulen, että minäkin voin saada vielä useamman viikon odotella edes pientä vauvamahaa.
Näin myös mulla, mutta nyt alkanu se maha pikkuhiljaa meneen pötkyläksi. viikoja reilu 17. Aamulla vielä ihan littana, ruokailuitten ja päivän mittaan alkaa iltaa kohti kovettumaan. Edelleenkään mitään selkeää mahaa ei ole, eikä kukaan ulkop.esim.erittäin tarkkaavainen naapurinikaan ole huomannut.. :D sisko näki mut nyt vasta eka kertaa koko tän ootoksen aikana ja oli ihan yllättyny kun ei maha ollutkaa näkyvissä...ihan ihmeissään sano et etkö sää ootakkaan!?? =)
 
Moikka!
Mulla kans taakseppäin kallistunut kohtu ja rv7 alkuajan ultrassa täti sano että on lähteny hyvin jo nousemaan. Odotan siis esikoista =)

Itselläni masu oikeastaan pullahti esiin noin pari viikoa sitten (nyt viikkoja kasassa 18+4) Tuttavat vaan sanoivat että ompa se kasvanu ihan parin päivän aikana ja totta,enää ei mahu mitkään edelliset hameet esimerkiksi ja vain yhdet farkut joissa todella matala ja joustava vyötärö. Niin ja ihmiset jo kadullakin katsovat mahaa ekaksi ;)

Huomenna ois rakenneultra,jänskättää :LOL:

 
Joku aiemmin väitti että kohtu on aina taaksepäin kallistunut, ei pidä paikkaansa.
Mulla taaksepäin kallistunu ja eka raskaus alkoi näkymään noin rv30 ja toka n. rv25.. Tietysti siihen vaikuttaa muutkin asiat, pituus, vartalonmalli yms..
 

Yhteistyössä