tää päivähoitopaikan saaminen alkaa saada koomisia piirteitä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keppälerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

keppälerttu

Tunnettu jäsen
02.08.2005
18 153
53
48
Eli, mä siis olin hoitovapaalla ja sain työpaikan, pistin hakemuksen menemään heti kun olin hakenut sitä paikkaa, ja sitten kun sain sen paikan soitin perään (tässä meni siis kaksi viikkoa, siitä kun huomasin avoimen paikan siihen et aloitin työt..)

no, se lain määräämä 2 viikkoa jolloin hoito pitää järjestyä, alkoi siitä kun soitin et viikon päästä alkaa työt..lapsi meni mummin hoitoon sitten alkuun, ja sanoin et haluan sellaisen paikan mihin lapsi saa jäädä, enkä sitä 5 hoitopaikkaa 2kk aikana, mitä oli keskimmäisen lapsen aloittaessa hoidossa..ja hain työajoista johtuen (mulla 5-20:30 välillä, miehellä 6-20 välillä) ryhmikseen..

no, mulle soitti sitten toimistosta täti, et olis pph:lle paikka, jossa lapsi vois olla viikon, kunm sitten hoitaja menee sairaalaan, no en ottanut paikkaa, kun sovittiin et voidaan tätä nyt muutama viikko vielä venyttää, kun mummilla on mahdollisuus auttaa ja neiti ei ollut vielä täyttänyt (keskiviikkona on synttärit..)

sovittiin, et 13.3 alkaen sit olis paikka, ehtivät sit sen järjestää..NO JOO :headwall:

perjantaina soitin, kun ei ollu mitään kuulunut, niin siellä joku alkoi jupisemaan et 4kk kestää paikan saanti, toi 2 viikkoa pätee vain työllistyneille tai opiskelupaikan saaneille, no mikäs mä sit muka olen? |O

No, ymmärsi sitten et just siitähän olikin kyse, ja jätti asiaa hoitavalle sit lapun et soittaa mulle tänään..

no nyt se soitti..ensinnäkin kysyi et mitä asiaa mulla oli, mä sit selitin (taas) ja se alkoi ettimään sitä hakemusta, ja sanoi: ai nythän mä muistan, mä siirsin tän hakemuksen toiselle ihmiselle, kun eihän noi soitoajat oikein sovi pph:lle..no älä, minkäköhän takia mä hain ryhmikseen? :headwall: (täällä pph loppuu työt 18:00, eikä ne ota noin aikaisin hoitoon..)

ja arvaatte varmaan saiko sitä toista ihmistä sit kiinni ku yritin sille soittaa |O

kiitos, helpotti kun sai purkautua :kieh: :saint:

Onko teillä sitten ryhmiksessä tuollaiset aukioloajat? Useimmilla paikkakunnilla pitäisi laittaa vuoropäiväkotiin.

Ikävää kun päivähoitotoimistossa sekoillaan noin, tärkeä asia on kuitenkin kyseessä.

täällä on ryhmiksissä erilaisia aukioloaikoja, samoin löytyy vuoropäiväkoti.
Mut meillä periaatteessa lapsen hoitoajat menee niin, et kun mä oon aamussa, vie iskä sen sit hoitoon 6:30-7:30 välillä ja mä haen sen sit 14 aikaan, ja mun iltavuorossa sit vien lapsen 13 aikaan ja iskä hakee sen 17-18 aikaan, mut pakko ottaa huomioon se, et joskus tulee sellaisia päiviä et molempien on lähdettävä aikaisin tai vastaavasti et illalla saattaa mennä yli tuon 18 se hakeminen..Mies kun ajaa rekkaa, niin ikinä ei voi 100% varmasti sanoa tarkkaa kellonaikaa, kun on liikenteestä, kuorman lastaajista/purkajista ym kiinni sen päivän pituus.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
Mut meillä periaatteessa lapsen hoitoajat menee niin, et kun mä oon aamussa, vie iskä sen sit hoitoon 6:30-7:30 välillä ja mä haen sen sit 14 aikaan, ja mun iltavuorossa sit vien lapsen 13 aikaan ja iskä hakee sen 17-18 aikaan, mut pakko ottaa huomioon se, et joskus tulee sellaisia päiviä et molempien on lähdettävä aikaisin tai vastaavasti et illalla saattaa mennä yli tuon 18 se hakeminen..Mies kun ajaa rekkaa, niin ikinä ei voi 100% varmasti sanoa tarkkaa kellonaikaa, kun on liikenteestä, kuorman lastaajista/purkajista ym kiinni sen päivän pituus.

Meillä myös tälläset sekavat ajat kun molemmat tehään sekä päivää että iltaa. Mutta meillä juuri pph.t on niitä jotka joustaa. Eli kun satunnaisesti tehdään iltaa tai lauantaita yhtaikaa niin silloin joku pph on varalla ja hoitaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:

Meillä myös tälläset sekavat ajat kun molemmat tehään sekä päivää että iltaa. Mutta meillä juuri pph.t on niitä jotka joustaa. Eli kun satunnaisesti tehdään iltaa tai lauantaita yhtaikaa niin silloin joku pph on varalla ja hoitaa.

täällä oli päätetty, et pph lopettaa työt 18:00 ja niiltä kysytään sit myös aamuista monelta ottavat..ku joillain oli ollu niin, et aamulla eka tuli ennen kuutta ja viimeinen haettiin vasta 19-20 aikaan.
täällä on avattu nyt monta ryhmistä, ja niissä sit helpompi kai joustaa..

täällä oli päätetty, et pph lopettaa työt 18:00 ja niiltä kysytään sit myös aamuista monelta ottavat..ku joillain oli ollu niin, et aamulla eka tuli ennen kuutta ja viimeinen haettiin vasta 19-20 aikaan.
täällä on avattu nyt monta ryhmistä, ja niissä sit helpompi kai joustaa..

No kyllä se mustakin parempi olis jós pk tai ryhmis olis se vaihtoehto... kyllä kirpasee hakee omia muksuja klo19-21 kun tietää että ekat on tulleet jos puoli seittemän aikaan hoitoon... ja kuulemani mukaan vuoropäikkyyn jos haluaa viedä niin matkaa tulee 25 km yhteen suuntaan... :whistle: +omat työmatkat just toiseen suuntaan....

pakko se oli vaan selata sivuja ku ei haulla löytynyt :headwall:

mut joo, soitin ny tolle toiselle ihmiselle, niin oikeesti, mitään ei oo tapahtunut tän kk aikana |O

nyt se sit mun soiton jälkeen "alkoi tutkimaan josko jonnekkin mahtuis"

käsittämätöntä :headwall:

:o onpas hienoa toimintaa.. toivottavasti mä vien lappuni tarpeeks ajoissa. syyskuussa tarviin paikan ja tänään vien laput, mut täälläkin tuntuu olevan ihan työn takana saada mitään. :hug:

Tää hoitotilanne on kyl ihan mahoton täs meitin kaupungissa,luulisit et asutaan samalla paikkakunnalla.:) Ryhmiksiä koko ajan tulee lisää mut silti tuntuu et tosi moni edelleen ilman hoitopaikkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
:o onpas hienoa toimintaa.. toivottavasti mä vien lappuni tarpeeks ajoissa. syyskuussa tarviin paikan ja tänään vien laput, mut täälläkin tuntuu olevan ihan työn takana saada mitään. :hug:

täälläkin suositellaan et 4kk ennen työn alkua pitäis viedä hakemukset, mut mietin tuossa syksyllä et mitä mä siihen hakemukseen laitan..haen hoitopaikkaa lapselle kun joskus ehkä pääsen jonnekkin töihin, voi olla et työajat on 7-16 tai sit ei :D

mulla tuli niin äkkilöhtö töihin, hain paikkaa ja siitä tosiaan 2 viikon päästä jo alkoi työt..et ymmärrän kyllä toisaalta et kestää, mut ne sai jo 3 viikkoa lisäaikaa ettiä paikkaa, mut mitään ei silti oo tapahtunu :/

Alkuperäinen kirjoittaja äippä75:
Tää hoitotilanne on kyl ihan mahoton täs meitin kaupungissa,luulisit et asutaan samalla paikkakunnalla.:) Ryhmiksiä koko ajan tulee lisää mut silti tuntuu et tosi moni edelleen ilman hoitopaikkaa.

juu, petsamonkadulla aukeaa kolmas ryhmis ens kuussa, mut sekin on jo täys :headwall:

Juu ja elokuussa aukee taas lisää,ite oon perhepäivähoitaja,nyt tosin saikulla kun poika oksentaa,mut siis muksuja riittäis enemmän ku pystyy hoitamaan.

kattelin mollin sivuilta, et hakevat aika montaa hoitajaa..siis kaupunki..

Juu ja elokuussa aukee taas lisää,ite oon perhepäivähoitaja,nyt tosin saikulla kun poika oksentaa,mut siis muksuja riittäis enemmän ku pystyy hoitamaan.

Itekki kattelin viikonlopun lehessä et kovasti tarviivat porukkaa,mietin jos itekki lähtis elokuussa ryhmikseen mut pitää nyt miettiä.Kohta pitäis taas soittaa päivähoitotoimistolle jos sieltä joku suvaitsis vastaamaan!

Itekki kattelin viikonlopun lehessä et kovasti tarviivat porukkaa,mietin jos itekki lähtis elokuussa ryhmikseen mut pitää nyt miettiä.Kohta pitäis taas soittaa päivähoitotoimistolle jos sieltä joku suvaitsis vastaamaan!

HM vastas ainakin äsken :D
mut älä sille soita, ku se yrittää meidän asiaa hoitaa :laugh: (toiveajattelua :whistle: ) :D

mistä päin sä muuten oot?

Meillä kun noi oli pph niin oli joustava täti kyllä..
Sanoi että hän hoitaa lapsia mun työaikojen mukaan.. jos menen kuuteen ni vien lapset ennen sitä ja jos taas pääsen seiskalta ni sitten sekin käy.
Kai sitten jotain korvauksia niistä ylityötunneist sai? ainakin mun mielestä jotain sen tapaista sanoi.. ei kai kukaan tee ilmasiks töitä..

Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Meillä kun noi oli pph niin oli joustava täti kyllä..
Sanoi että hän hoitaa lapsia mun työaikojen mukaan.. jos menen kuuteen ni vien lapset ennen sitä ja jos taas pääsen seiskalta ni sitten sekin käy.
Kai sitten jotain korvauksia niistä ylityötunneist sai? ainakin mun mielestä jotain sen tapaista sanoi.. ei kai kukaan tee ilmasiks töitä..

se niin riippuu hoitajasta..mulla on ollut myös tollaisia hoitajia noilla isommilla, mut myös niitä jotka oli ihan hiilenä jos ennen 7 vei hoitoon :|

Juu on tuo -75 mun syntymävuosi,mul on kolmetoista vuotias tyttö ja kolme vuotias poika,ala-asteen kävin uramossa ja polarissa ylä-asteen.:)

meillä Likka menee syksyllä uramoon, Sälli on 15v, nyt harjussa..ja Neiti täyttää huomenna 3v :D

ootkos täällä mustana?vois yvtä laittaa :D

Yhteistyössä