Tää onnea on

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keittiönoita

Vieras
Katselen telkusta Yli synkän virran - ohjelmaa. Kun ohjelma alkoi, alakerrassa oli vielä illallisen jäljiltä miellyttävä ruuan tuoksu. Ikkunat ja partsin ovi on auki ja vähitellen on sisään hiipinyt kevään tuoksu. Mä kiskon sitä tuoksua keuhkoihini kuin hukkuva :D Ja kunhan tuo mainoskatko ja lopulta ohjlemakin loppuu, kiskaisen lenkkarit jalkaan ja lähden puudelin kanssa ainakin parin tunnin lenkille B)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittikselle:
Miksi sinä yöllä kukut? Rytmit vähän metikössä?
Metikössä tai ei, mutta olen aina ollut "yöeläin" =) Aamut on toki mulle hankalia, kun menen neljän kieppeillä nukkumaan. Mutta nukun viikon univelat pois viikonloppuisin nukkumalla miltei puolille päivin. Rapakon takana ollessani elän "normaaleiden ihmisten" vuorokausirytmin mukaan =)

Ihanaa :) Minä siivosin viime yönä vaatekaapit ja järjestin kirjahyllyyn kirjat aihepiireittäin ja aihepiirit jäsensin joko värin mukaan tai kirjailijan :o Mä en kyllä viitsi avata tuota kömmelin ikkunaa kun pihalla haisee takuuvarmasti pask.. siis liete.. naapuri aloitti sitten peltotyöt :snotty: Hmm, toisaalta lietteen hajuakin vois vedellä keuhkoihin.. eikös sitä sanota että paskassa haisee raha. Juu, kesä on tullut kun yläkerran lämpötila kohoaa öiksi + 29 asteeseen, hyvä syy siis tuulettaa "kuumavesipullojaan".

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihanaa :) Minä siivosin viime yönä vaatekaapit ja järjestin kirjahyllyyn kirjat aihepiireittäin ja aihepiirit jäsensin joko värin mukaan tai kirjailijan :o Mä en kyllä viitsi avata tuota kömmelin ikkunaa kun pihalla haisee takuuvarmasti pask.. siis liete.. naapuri aloitti sitten peltotyöt :snotty: Hmm, toisaalta lietteen hajuakin vois vedellä keuhkoihin.. eikös sitä sanota että paskassa haisee raha. Juu, kesä on tullut kun yläkerran lämpötila kohoaa öiksi + 29 asteeseen, hyvä syy siis tuulettaa "kuumavesipullojaan".
Mmmuvainaa sanoi, että "hajus kasvaa jos vaan olla saattaa". Ois pitänyt kantaa lietettä helsinkiläiseen lähiöönkin, niin olisin minäkin pidempi :D Mä rakastan öitä, koska ne on rauhallisia. Ja yössä on jokin omanlaisensa viehätyksensä. Varsinkin, jos lähtee ulos.

Mutta nyt meen. Hassua, miten tuo "suden serkku" aistii mun fiilikseni. Junnu käytti jo koiran iltalenkillä, mutta nyt se puudeli hönkää tossa kuin heikkopäinen :D Tietää, että mamman kanssa vielä metsään ja suolle B)

Eipä jaksanut meidän vanha rouva pitkää lenkkiä tehdä :( Vaan onhan tuolla lämminkin, relusti yli 10 astetta. Mutta tulipahan silti nautittua keväästä ja luonnon rauhasta :)

"On olemassa maa, jossa kaikki on kaunista ja hyvää. Maa, jossa taivas on musta ja tähdet tuikkivat kirkkaina.

Maa, jossa lammen pinta lainehtii kuin kallein silkki. Maa, jossa puut kertovat tarinoitaan.

Se on maa, jossa jänikset juoksevat miltei jalkojen välistä. Maa, jossa kettu katselee pää kallellaan polun päässä. Maa, jossa siili taapertaa päättäväisesti eteenpäin.

Se on maa, joka huumaa tuoksullaan ja kauneudellaan.

Se maa ei ole Tuonen maa, kuoleman maa, vaan minun isänmaani. Se on tässä ja nyt, koko ajan ympärilläni. Miten oppisin kaiken kiireen keskellä muistamaan, että se maa on tässä ja nyt, käden ulottuvilla?

Ja voisinko sittenkään - koskaan - tätä maata lopullisesti jättää? Vai kaipaisinko aina takaisin paikkaan, missä kaikki on kaunista ja hyvää?"

Näissä mietteissä toivottaa hyviä öitä Keittis ja sen malamuutti =)
IMG_0393.JPG

Kauniisti kirjoitit Keittis. Minulla on ainakin tajuton koti-ikava.Varsinkin kaverit ovat kertoneet kuinka upea keli Suomessa on. Rakastan kevaan tuoksua ja sita , etta kaikki heraa henkiin pitkan talven jalkeen. Sita tunnetta en ole muualla viela kokenut. Taalla tuskailen kelin kanssa, samoin koira. Odotamme iltaa kuin Franksteinin hirviot, ei siksi, ettei kehtaa menna ulos paiva-aikaan vaan siksi, etta on edes hieman viilempaam , eika aurinko porota.

Mutta onnekis vahiin kai aika, vajaa 5 vk niin Suomessa jo olemme. Enka tieda haluanko enaa tanne takaisin.

Yhteistyössä