Tää on tosi ällö juttu - mutta onkohan mulla kohtalontovereita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmailija

Vieras
En tiedä kehtaako tällaista edes kertoa ja kysyä, mutta antaa nyt mennä. Mulla on alapäässä, sisemmissä häpyhuulissa, kipeä iso patti. Sellainen oli n. puoli vuotta sitten myös ja silloin löysin netistä termin Bartholin rauhanen. Eli se patti on varmaan tulehtunut sellainen.

Viimeksi se puhkesi itsekseen juuri kun olin päättänyt tilata ajan gynelle. Nyt patti on vähän eri paikassa, mutta tosi kipeä, hyvä kun kävelemään pääsee. En haluaisi maksaa isoja rahoja gynelle, jos tämäkin tyhjenisi itsekseen.

Onko kellään ollut vastaavaa? Miten olette toimineet? Olisko mitään keinoa, millä patin saisi tyhjenemään?

mulla on kerran kans ollut sellainen herneen kokonen patti joka oli ihan hemmetin kipeä... olin ite ihan et kattellaan et jos se viikon päästä viä on niin sit meen gynelle mut sit mainitsin siittä ohimennen äidilleni ja se oli et nyt päivystävälle gynelle ja äkkiä et sullon varmaan syöpä tai jotain... menin sit gynelle ja se sano et mul on ollu varmaan joku pieni haavauma joka tulehtunut ja tehnyt arpikudosta ja et normaalisti lähtee noin viikossa pois... jos ei lähde niin sit voidaan poistaa leikkaamalla... tasan viikko ja se oli poissa...

Mulla! Ja mä kärsin todella siitä vuoden verran.. Aina se tyhjennettiin terkassa ja kuitenkin taas noin parin viikon kuluttua täyttyi uudestaan. Joskus se saattaa puhjeta itestään mutta ainakaan mulla niin ei käynyt.Joillakin saattaa autaa marsupilisaatio (en tiä kirjotinko oikein)-mutta sekään ei auttanu mulla mitään.
Vielä synnytyssalissakin mulla oli oikeasti golfpallon kokoinen patti haarovälissä ja arvaa millasta oli pusertaa vauvaa ulos..
Sanoisin että tuhlaa rahasi siihen tyhjennykseen koska mulla tää patti johti kuumeseen,infektioon ja antibioottikuuriin juuri siellä synnyttäessä ollessani. Tiedän todella mikä toi vaiva on ! Mulla se loppui synnytyssaliin eikä oo sen kummemmin enään takasin tullut.En tiedä miksi..

Lisään vielä että mulla tuo patti oli AINA suurinpiirtein luumun kokoinen,ellei vähän isompikin. En siis pystynyt istumaan enkä kävelemään kun se ilmestyi,kiduin ja itkin vain. Mene siis ihmeessä ennen kun sulla menee saman pisteeseen.
Joku ehdotti kuumassa vedessä istumista.Älä missään nimessä tee sitä se ärsyttää ja kasvattaa sitä enempi,niinkuin kaikki muukin ärsytys.!!Esim käytä vain löysiä housuja ja pikkareita jotka ei hierrä.

Pakko vielä nostaa tämä ja kertoa, mitä tapahtui. Puoli seitsemältä tosi huonosti nukutun yön jälkeen päätin, että en kestä enää kipua, nyt varaan ajan gynelle. Soitin sellaiseen lääkärikeskukseen, jossa on ajanvaraus 24h ja sainkin ajan kymmeneksi vaikkakin toiseen kuntaan. Kymmenen minuuttia puhelun jälkeen se hemmetin paise sitten puhkesi. En kyllä viitsi lähteä lääkäriin, kun ei muuta asiaa ole, mutta luulen, että joudun maksamaan koko maksun, kun näin viime tingassa sen perun (tosin myös varasin viime tingassa). Jos olisin hetken vielä odottanut...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Pakko vielä nostaa tämä ja kertoa, mitä tapahtui. Puoli seitsemältä tosi huonosti nukutun yön jälkeen päätin, että en kestä enää kipua, nyt varaan ajan gynelle. Soitin sellaiseen lääkärikeskukseen, jossa on ajanvaraus 24h ja sainkin ajan kymmeneksi vaikkakin toiseen kuntaan. Kymmenen minuuttia puhelun jälkeen se hemmetin paise sitten puhkesi. En kyllä viitsi lähteä lääkäriin, kun ei muuta asiaa ole, mutta luulen, että joudun maksamaan koko maksun, kun näin viime tingassa sen perun (tosin myös varasin viime tingassa). Jos olisin hetken vielä odottanut...

Kyllä minä sinuna menisin nyt lääkäriin näyttäytymään ja saamaan neuvoja, miten vastaisuudessa on viisainta toimia.

Se vaatii antibioottikuurin. Mulla on ollu tommosia aina ja ne on sairaan kipeitä.
Mee näyttään se, vaadi kuuri ja sitten vaadi siihen varuiksi antibioottivoidetta jos se alkaa tuleen uudestaan.

Sen verran on pakko nostaa, vaikka älyttömän vanha ketju onkin, että mikä ihmeen hinku ihmisillä on hakea jokaseen vaivaan ab kuuri? Itselläkin on näitä märkäpaiseita sillointällöin ja nyt vasta rauhoittunut, ettei niitä tule kokoajan uudestaan, kun ab kuurin sijaan käyttänyt burana-panadol kuuria. Tämän "kikan" sain lääkäreiltä kerrottuani, ettei kroppa kestä enää ab suun kautta otettuna.

Itsellä on vielä nämä aina takapuolessa ja yleensä kasvaa niin isoiksi, ettei pysty kunnolla kävelemään ja kivut tekee hulluksi. Hyvä muistaa putsailla aluetta ja viileä haude voisi auttaa laskemaan tulehdusta.

Minulla ollut kerran. Se puhkaistiin. Oli pakko mennä hakemaan apua! Kipu jäi siihen ja unohdin koko jutun. ei mitään antibioottia tai muuta, normaali puhtaus. Ei ole tullut takaisin.

Yhteistyössä