Tää on taas niin tyypillistä meidän perheelle :D :D Muoks: mitä kivaa tehdään Hämeenlinnassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
En mä tiedä muistaako ketään, mutta siis mähän ilmoitin miehelle että mennään koko perhe kylpylälomalle jos saan meidän kämpästä hyvän hinnan. No, sainhan mä, mutta ei me silti kylpylään mennä :D :D.

Ensin katsottiin kylpylöitä, mutta ei ne oikein puhutelleet. Sitten mietittiin Tallinnan reissua tai Pärnun matkaa. Se sitten vaihtui Ruotsin reissuksi, oltais menty päiväksi Kolmårdeniin.

Olin jo varaamassa matkaa tänään, kunnes sitten päähäni pälkähti Puuhamaa. Lopulta kävikin niin, että koko poppoo innostui siitä niin paljon, että päätettiin mennä sinne :D.

Pariksi yöksi varasin hotellin ja tietty sitten muutakin kivaa pitäis keksiä Hämeenlinnassa. Eli vinkkejä otetaan vastaan :). Onko siellä jotain kylpylää? Mä en muistaakseni ole koskaan ollut Hämeenlinnassa, joten kaikki vinkit otetaan vastaan :)

Eihän sillä paikalla kai loppujenlopuks väliä ole onko se kylpylä vai puuhamaa, pääasia että te teette jotain yhdessä kuten olitte sopineet, ihanaa!!!!
Muksaa reissua teille sitten kun sen teette :)

jos menette loppukesästä niin hämeenlinnassa (siis siellä linnassa ) on semmonen lastentapahtuma, jotain ritarimeininkiä ja semmosta. aulangolla upeat ulkoilumaastot ja torin laitamilla idyllinen piparkakkutalo-ravintola jossa kannattaa piipahtaa syömässä.

Aulangon kylpylässä on ihanan lämmintä vettä, me käydään siellä tosi usein juurikin sen takia. Liukumäkiä ei ole kuin yksi, mutta kyllä se meidän lapsille on riittänyt. Parolassa, Hämeenlinnan vieressä on panssarimuseo ja se on erityisesti poikalasten mieleen.

Laitetaan tuo Aulanko korvan taakse, kiitos vinkistä :). Nyt vaan aloin tarkemmin miettimään, että Puuhamaassahan on paljon uimajuttuja, joten mahtaakohan siihen päälle sit enää kylpylä kiinnostaa... ? Pitää varmaan koittaa keksiä vielä jotain muutakin :).

Joku kysyi hintaa.... rehellinen vastaus: en tiedä :D. Mä varasin kahdeksi yöksi meille hotellihuoneen, mutta en yhtään tiedä mitä Puuhamaahan maksaa liput. Ja tän hemmetin hitaan nettiliittymän takia en ilmeisesti pääse edes katsomaan. Ainakin aiemmin herjasi kun koitin avata puuhamaan sivuja :/

PUUHAMAAN SISÄÄNPÄÄSYMAKSUJEN HINNASTO KAUDELLE 2009:

Sisäänpääsylippu 20 ? / hlö, alle 3-vuotiaat ilmaiseksi
Kahden päivän lippu 28 ? / hlö
Ryhmäalennus 10 %, ryhmäkoko min. 10 henkilöä
HUOM ! Koululais- ja päiväkotiryhmille lipunhinta 14 ? / hlö ajalla 18.5-31.5.2009

Alkuperäinen kirjoittaja ex-hämeenlinnalainen:
jos menette loppukesästä niin hämeenlinnassa (siis siellä linnassa ) on semmonen lastentapahtuma, jotain ritarimeininkiä ja semmosta. aulangolla upeat ulkoilumaastot ja torin laitamilla idyllinen piparkakkutalo-ravintola jossa kannattaa piipahtaa syömässä.

Kiitos vinkeistä :). Me mennään kyllä jo ens viikolla, mutta ainakin tuo piparkakkutalo-ravintola kuulostaa ihanalle :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
PUUHAMAAN SISÄÄNPÄÄSYMAKSUJEN HINNASTO KAUDELLE 2009:

Sisäänpääsylippu 20 ? / hlö, alle 3-vuotiaat ilmaiseksi
Kahden päivän lippu 28 ? / hlö
Ryhmäalennus 10 %, ryhmäkoko min. 10 henkilöä
HUOM ! Koululais- ja päiväkotiryhmille lipunhinta 14 ? / hlö ajalla 18.5-31.5.2009

Kiitos :flower: :flower:

Kävin katsomassa tuota Aulankoa ja vaikutti kyllä kivalta. Eli sinne mennään varmaan ainakin. Mietin myös että kannattaa varmaan ottaa nuo parin päivän liput. Kun periaatteessa meillähän on 3 päivää käytettävissä Hämeenlinnassa. Kaiketi Puuhamaassa on sen verran paljon tekemistä että siellä vois käväistä kahtenakin päivänä :).

Miten mä olen kuvitellut että Puuhamaa on jossain tosi kaukana, sen takia en ole edes miettinyt sitä vaihtoehtoa :o . Mutta jokunen vuosi sitten mentiin kyllä kiltisti Ähtäriin :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
saaks kysyy palo tollai puuhamaan keikka yöpymisineen kustantaa ? *kiinnostui*

Hei nyt muuten tuli mieleen, että jollain sivulla oli tarjous 150?/vrk/perhe (jossa 2 aikuista, 2 lasta). Siinä oli yöpyminen ja liput Puuhamaahan, mutta en muista minkä hotellin tarjous se oli.

Mistäköhän mä sen löysin.... höh, en muista :(

muutama neuvo puuhamaan kävijälle. omat eväät kannattaa ehdottomasti ottaa mukaan. grillattAvaa yms. kylmälaukkuun. menkää heti aamusta, niin saatte sellaset kärryt lainaa sieltä , niin ei tarvii kanniskella niitä kantamuksia. siellä on siis grillauspaikkoja ja ruokailupöytiä.

Alkuperäinen kirjoittaja fiere margriet:
muutama neuvo puuhamaan kävijälle. omat eväät kannattaa ehdottomasti ottaa mukaan. grillattAvaa yms. kylmälaukkuun. menkää heti aamusta, niin saatte sellaset kärryt lainaa sieltä , niin ei tarvii kanniskella niitä kantamuksia. siellä on siis grillauspaikkoja ja ruokailupöytiä.

Hei kiitos vinkistä :flower: . Tosi hyvä juttu =)

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
saaks kysyy palo tollai puuhamaan keikka yöpymisineen kustantaa ? *kiinnostui*

Hei nyt muuten tuli mieleen, että jollain sivulla oli tarjous 150?/vrk/perhe (jossa 2 aikuista, 2 lasta). Siinä oli yöpyminen ja liput Puuhamaahan, mutta en muista minkä hotellin tarjous se oli.

Mistäköhän mä sen löysin.... höh, en muista :(

Jos en väärin muista, luin yhteishyvä lehdestä tuosta. Olikohan sokos-hotellin tai holiday clubin tarjous.

Yhteistyössä