Tää on tää ikuisuusjuttu! =( (sis marmatusta "ystävistä")

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MillaMagia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MillaMagia

Vieras
Lähipiirissä on paljon tuttavia, joita nähdään yleensä vain meillä. Me aina kutsutaan, me aina laitetaan ruokaa, me, me, me...
Koskaan ei meitiä kutsuta minnekään. Ja jos kutsutaan, se on aina epäsuoraa ja yleensä vain miehelle osoitettua.
Mä olen niin kypsä, että mä en aio kutsua enää ketään meille, enkä järjestää enää yhtään mitään!
Sellainenkin kaveri, joka aina ystäväksi mua tituleeraa, ei koskaan kutsu mua ja lapsia esim. heille kyläileen tai puistoon tai mihinkään muuallekaan. Mainostaa kyllä aina kovin, kuinka muiden kanssa kyläilee ja käy puistoissa. Mitä ystävyyttä sellainen on???
Mä en oikeasti kestä tuollaista! Kun ei meidän lapset mitään hirviöitä ole, ettäkö sen takia ei kutsuta. Miehen kanssa sitä usein mietitään, mistä se johtuu, mutta ei vielä olla keksitty syytä.
Harmittaa vaan siksikin, että paikkakunta on pieni ja uusia ystäviä täällä on hankala saada. =(

Meillä aivan sama tilanne! Myönnän, että joskus olen itsekin laiska kutsumaan ihmisiä meille. On kuitenkin aikoja, joilloin kutsun kavereita aktiivisestikin meille käymään. Yhtäkään kertaa meitä ei ole koko perheenä kutsuttu mihinkään kylään :( En tiedä johtuuko se siitä, että useat näistä "mammakavereista" eivät tunne miestäni kovin hyvin.
Palaan pian töihin, jolloin päivätapaamiset jäävät historiaan. Olisi kiva, jos voisimme tavata iltaisin koko perheen voimin ystävien kanssa.

tuo on tilanne usein niillä, joilla vähän tuttuja uudella paikkakunnalla. pitäisi valikoida ystäviksi vain samassa tilanteessa olevia, siis paikkakunnalle muuttaneita.

muuten toiset ottavat innolla kutsut ja tarjoilut vastaan mutta vastakutsuja tulee vain niille vanhemmille ystäville...

sama juttu sen suhteen, ketä omalle lapselle kutsutaan kaveriksi

Eniten rasittaa juuri tämä pieni paikkakunta. Täällä on vaikea tutustua kehenkään ja saada uusia ystäviä. Olen niin läheisriippuvainen, että asia tuntuu syövän mua ihan päivittäin. =(

Jotkut ihmiset ei osaa kutsua ihmisiä kotiinsa. Mulle selvisi tämä kun hyvä ystävä ei juuri koskaan kutsu käymään ja suoraan kysyin asiasta. Itse kutsun mielelläni ystäviä meille ja laivon ja laitan. Onneksi vastakutsujakin tulee, koska tiedän että on tympeetä olla itse aina emäntänä (vaikka siitä pitäisikin) ja vierailukin virkistää.

Mutta me ei olla uusia tällä paikkakunnalla vaan kyse on nyt vanhoista kavereista vuosien takaa. Mielellään tulevat meille juhlimaan vaput, uudetvuodet jne jne Mutta koskaan ei tule vastakutsuja. =(

Alkuperäinen kirjoittaja MillaMagia:
Mutta me ei olla uusia tällä paikkakunnalla vaan kyse on nyt vanhoista kavereista vuosien takaa. Mielellään tulevat meille juhlimaan vaput, uudetvuodet jne jne Mutta koskaan ei tule vastakutsuja. =(

olet totuttanut liian hyvälle, tai ovat hyväksikäyttäjiä.

eipä tuossa ole kyllä ongelmaa, jos jokainen tuo jotain (eri henkilö ostaa alkot, toinen lämpimän ruoan, kolmas jälkkärin)

Alkuperäinen kirjoittaja juu:

eipä tuossa ole kyllä ongelmaa, jos jokainen tuo jotain (eri henkilö ostaa alkot, toinen lämpimän ruoan, kolmas jälkkärin)

No yleensä kyllä kimpassa ostetaan kyl juttuja, mutta silti kaikki kekkerit on aina meillä. Ja aina vähän vihjaavat, että missähän vois pitää seuraavat kemut. Se nyt vielä puuttuisi, että joka kerta saisi kestitä koko sakkia.

No yleensä kyllä kimpassa ostetaan kyl juttuja, mutta silti kaikki kekkerit on aina meillä. Ja aina vähän vihjaavat, että missähän vois pitää seuraavat kemut. Se nyt vielä puuttuisi, että joka kerta saisi kestitä koko sakkia.

jos teidän koti on hienoin?

jos teidän koti on hienoin?
No ehkä tilavin, mutta siltikään en ymmärrä!

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
ootko ap se musta millamagia joka asuupi englannissa? vai joku nikkikopio?

Ilmeisesti kopio, mutta tietämättäni. =(

Eipä tuo mittään, mutta lueskelen aina hänen juttuja ja sun juttu ei kuulostanu samalta kuin mitä kirjotteleepi se "oikee" millamagia =)

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
ootko ap se musta millamagia joka asuupi englannissa? vai joku nikkikopio?

Ilmeisesti kopio, mutta tietämättäni. =(

Eikös se oo MillamaKia?

ei oo

Okei, mun mielestä täällä on ainakin joskus palstaillu milla makia K:llakin.

Alkuperäinen kirjoittaja muori:
Jotkut ihmiset ei osaa kutsua ihmisiä kotiinsa. Mulle selvisi tämä kun hyvä ystävä ei juuri koskaan kutsu käymään ja suoraan kysyin asiasta. Itse kutsun mielelläni ystäviä meille ja laivon ja laitan. Onneksi vastakutsujakin tulee, koska tiedän että on tympeetä olla itse aina emäntänä (vaikka siitä pitäisikin) ja vierailukin virkistää.

Minä olen juuri tuollainen. Siivoan kyllä, mutta en osaa laittaa mitään tarjottavaa. Olen huono "emäntä" enkä oikein tiedä, kuuluuko jotenkin "viihdyttää" vieraita vai mitä. En juuri koskaan kutsu ketään, vaan käyn itse ystävien luona.

En kai voi tilanteelle muuta, kuin antaa olla.
Olen vain niin lopen kyllästynyt kutsumaan porukkaa aina meille. Ja nyt se loppuikin. Onneksi on yksi hyvä ystävä (tosin hieman kauempana), jonka kanssa voi jakaa kaiken ja jonka luokse pääsee kyläileen lastenkin kanssa.

Yhteistyössä