Tää on kivaa, kun yhden vitipään oikeudet menee kaikkien muiden edelle!!! :@

Alkuperäinen kirjoittaja rhhh:
Alkuperäinen kirjoittaja jjj:
Kyllä vittu menis meikäläiseltä hermot!!!Luojan kiitos on omakotitalo!!!
Kerran rivarissa asuessamme naapuri alkoi PORAAMAAN seiniä kello puol 9 ILLALLA!!!!Isäntä oli iltavuoros töis ja mulla vastasyntynyt sekä reilu puol vuotias nukkumassa kun tää poraaminen alkoi ...no ensin kuuntelin about 10minuuttia sitä paskaa ja sitte naksahti niin saatanasti että menin karjumaan heille ihan henkilökohtaisesti ja toin vielä järjestyssäännöt nenän eteen luettavaksi mistä ympyröin kohdan poraamisesta ym. melua aiheuttavasta asiasta on ilmoitettava naapureille etukäteen ja lisäsin siihen itse kohdan että tätä ei jumalauta liioin tehdä keskellä yötä ,varsinkaan jos naapurissa asuu pieniä lapsia jonka nää idiootit kyllä tiesi!!!!

meillä seinänaapuri remontoi klo 8-21, että revipä siitä. jatkuvaa poraamista, sahaamista ja pauketta riitti noin 3kk. 6pv. viikko.

Olisiko naapurin pitänyt sitten kutsua hyvä haltija taikasauvallaan tekemään remontin äänettömästi yhdessä päivässä? :o Ja jos olisivat remontoineet viitenä päivänä viikossa esim 8-16, olisi remontti kestänyt varmasti huomattavasti pitempään kuin 3 kuukautta.

NO JOKAINEN tietää että poraamisesta lähtee ihan kamala ääni..niin saa ihan maalaisjärkeä käyttää että alkaako illalla poraamaan seiniä. Vaikka naapuri ei tuliskaan joka kerta riehuu ovelle.

Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Mä kyl ettisin ite uuden kämpän tos tilantees

PEESI.

Miksi normaalien ihmisten pitäisi muuttaa jonkun sekopään takia? Pakkohan hullu mummo on saada kuriin, vaikka isännöitsijä ei mitään tekisikään.

On aikamoinen urakka lapsiperheen lähteä asuntoa vaihtamaan vaan jonkun pipipään takia. Huonolla säkällä uudessa asunnossa on kummallakin puolella samanlainen..

Heips ap... Jos on kyseessä vanha ihminen, soita kunnan sosiaalitoimeen. Tai jos saisi omaisiin yhteyden... Mummolla voi olla vaikkapa alkava Alzheimer ja on siksi tuollainen. Ystävälläni oli sama tilanne joskus vuosia sitten ja naapurinmummo muutti sitten viimein hoitokotiin. Oli päästään jo ihan sekaisin, mutta kun ei ollut omaisia...

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
Mitä mä teen? Alan äänittää jollain nauhurilla 24/7???

Mitäs jos muuttaisit pois? Voisi olla helpoin ratkaisu.

Mä en antais periksi. Sitähän se akka haluaa. Enkä antanutkaan meidän rappupoliisille. :) Ja rappupoliisi menetti uskottavuutensa isännöitsijän silmissä. :) Meitä isännöitsijä kehoitti soittamaan poliisin jos tulee ovelle vielä riehuu koska täyttää jo kotirauhanhäirinnän merkit. :) Ja ei muuten ole akkaa enää näkynyt. :)
Ja en muuten muuta. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Takapiru:

PEESI.

Miksi normaalien ihmisten pitäisi muuttaa jonkun sekopään takia? Pakkohan hullu mummo on saada kuriin, vaikka isännöitsijä ei mitään tekisikään.

On aikamoinen urakka lapsiperheen lähteä asuntoa vaihtamaan vaan jonkun pipipään takia. Huonolla säkällä uudessa asunnossa on kummallakin puolella samanlainen..

Koska se on helpompaa. Jos kerran ongelma on jatkunut jo vuodesta 2005, niin tuskin ongelma loppuu ennen kuin mummo delaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja rhhh:
Kerran rivarissa asuessamme naapuri alkoi PORAAMAAN seiniä kello puol 9 ILLALLA!!!!Isäntä oli iltavuoros töis ja mulla vastasyntynyt sekä reilu puol vuotias nukkumassa kun tää poraaminen alkoi ...no ensin kuuntelin about 10minuuttia sitä paskaa ja sitte naksahti niin saatanasti että menin karjumaan heille ihan henkilökohtaisesti ja toin vielä järjestyssäännöt nenän eteen luettavaksi mistä ympyröin kohdan poraamisesta ym. melua aiheuttavasta asiasta on ilmoitettava naapureille etukäteen ja lisäsin siihen itse kohdan että tätä ei jumalauta liioin tehdä keskellä yötä ,varsinkaan jos naapurissa asuu pieniä lapsia jonka nää idiootit kyllä tiesi!!!!

meillä seinänaapuri remontoi klo 8-21, että revipä siitä. jatkuvaa poraamista, sahaamista ja pauketta riitti noin 3kk. 6pv. viikko.

Olisiko naapurin pitänyt sitten kutsua hyvä haltija taikasauvallaan tekemään remontin äänettömästi yhdessä päivässä? :o Ja jos olisivat remontoineet viitenä päivänä viikossa esim 8-16, olisi remontti kestänyt varmasti huomattavasti pitempään kuin 3 kuukautta.

no kuule, olisihan se naapuri voinut esim. lauantait jättää remontoimatta! hirveän kiva olla kotona, kun ei voi huutamatta puhua kun ei kuule muuta kuin porakoneen äänen. sähköt poissa monta tuntia tämän naapurin takia, pakasteet ja jääkaappi varmaan tykkäsi hyvää.
kyllä sen kesti, vaikka välillä hermoja koittelikin. lähinnä esimerkkinä AP:lle muutaman hetken kestäneeseen poraamisskitsoiluun.

Miks pitäs muuttaa mulkun naapurin takia jos muuten tykkää siinä asua?

Mä veisin isännöitsijälle kirjallisena valituksen tuosta naapurista niin monta kertaa että asia menee eteenpäin. Tietenkin niiden muiden naapureiden allekirjoituksella varustettuna.
Lisäks joka jeesuksen kerta kun se naputus alkais yöllä (=hiljaisuuden aikaan), soittaisin poliisille (tulevat sitten paikalle tai eivät, mutta onpahan joka kerta ilmoitettu).

Isännöitsijän velvollisuus on puuttua tommoseen häirintään. Jos se ei sitä tee, niin sitten yhteyttä isännöitsijästä ylöspäin seuraavaan tahoon.

En todella antais yhtään kenenkään simputtaa tollalailla vuosia!

PEESI.

Koska se on helpompaa. Jos kerran ongelma on jatkunut jo vuodesta 2005, niin tuskin ongelma loppuu ennen kuin mummo delaa.

No ei tosiaan voi olla helpompaa myydä asunto, ostaa uusi, pakata ja purkaa tavarat, vaihtaa lasten koulua parhaassa tapauksessa..Syyte kotirauhan häirinnästä niin johan loppuu.

Meillä oli melkein samantapainen tapaus tuossa jokin vuosi sitten!

Kävin kyselemässä naapureilta kuuluuko heille meiltä ja/tai muualta meteliä? Jos sanoivat, että muualta, pyysin laittamaan sen paperille ylös ja otin lappujen kanssa isännöitsijän kanssa yhteen! Ja taloyhtiön hallituksen puheenjohtajaan otin myös yhteyttä asian tiimoilta!

Kun mitään ei tapahtunut, soitin poliisit joka kerta kun metelöi hiljaisuuden alun jälkeen! Poliisilta menee tieto isännöitsijälle koska ja miksi ne on käyneet! Ei tarvinnu kovin montaa kertaa soittaa kun jo sai häädön!

Silloin ei vielä ollut meillä lapsia mutta nyt on ja ymmärrän ärsyyntyneisyytesi! Jaksamista sinne!

Toi meidän seinänaapuri. Joka on hakannut seinää päivittäin alkaen syksystä 2005. Isännöitsijä ei tee mitään, paitsi lähettää lappuja jos viitsii. Vaikka on itse seisonut mun eteisessäni kuuntelemassa ton akan seinän takomista!! (se hakkaa seinää niin lujaa, että täällä meidän puolella tippuu taulut ja myös meidän toisen puolen seinänaapurit häiriintyvät)

Tämä titityypää vastaa valituksiin, että MEILTÄ KUULUU LASTEN ÄÄNTÄ ja ÖISIN MEILLÄ KEILATAAN. Joka yö klo 04 meillä paiskotaan keilapalloa pitkin lattiaa. Voi hevon vitun vittu mä vaan sanon. Anteeksi kielenkäyttöni, mutta |O |O |O |O |O :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

Siis totta helvetissä mä keilaan täällä öisin. Ja lapset. Me keilataan kaikki hei yhdessä, ja herätään silti kouluun ja päiväkotiin klo 06, pirteinä tietty.

Aivan sama, vaikka toiset naapurit eivät kuule meiltä mitään ääntä - aivan sama!!! Aivan sama, vaikka toisetkin naapurit häiriintyvät ton sekopään meuhkaamisesta - aivan sama!!! Kun se viti itse keksii että hänen hakkaamisensa (jopa yöt läpeensä) on oikeutettua, niin meidän muiden on turha mutista.

Voi ....en mä edes sano.

Mitä mä teen? Alan äänittää jollain nauhurilla 24/7???

Ensinnäkin, sinun pitää saada ainakin yksi allekirjoitus joltain toiselta naapurilta viralliseen valitukseen jonka lähetätte isännöitsijälle. Jos häiriköinti on noin kauan jatkunut niin olet varmaan jo puhunut muidenkin naapureiden kanssa ja he ovat mökän myös kuulleet kun se on noi kova että taulutkin tippuu seiniltä.
Virallisen valituksen voit viedä vaikka henk.koht isännöitsijälle niin tuleepa ainakin varmistettua että saa sen. Kun on saanut, hänen on lain mukaan pakko kohtuullisen ajan kuluttua lähettää valitus eteenpäin ja haastemies vie häirikölle virallisen varoituksen. Valitukseen pitää kirjata mahdollisimman yksityiskohtaisesti päivämäärät ja kellonajat. Jatka todisteiden kirjaamista koko ajan ja laita valituksia menemään. Parin-kolmen valituksen jälkeen isännöitsijän on joko irtisanottava tai purettava naapurisi vuokrasopimus. Mikäli naapuri ei suostu muuttamaan, juttu menee oikeuteen ja tuomari päättää kumpi on uskottavampi osapuoli riita-asiassa.

No ei tosiaan voi olla helpompaa myydä asunto, ostaa uusi, pakata ja purkaa tavarat, vaihtaa lasten koulua parhaassa tapauksessa..Syyte kotirauhan häirinnästä niin johan loppuu.

Mut eikös ap ole vuokralla ja lapset ei oo vielä koulussa. Jos sitä syytettä ei ole saatu 3 vuodessa niin ei sitä saa koskaan, varsinkin jos mummo itse omistaa sen asunnon missä itse asuu. Mieluummin minä saisin viimein rauhan mummelista kuin kuuntelisin sitä naputusta ja vauhkoamista ja odottaisin josko mummon sais savustettua pihalle muutamassa vuodessa tai delais.

Alkuperäinen kirjoittaja tööt:

Tuota, tuohon aikaan on ihan sallittua porata. Koko maailma ei pyöri pikkunuppustesi tahtiin.

kyllä muuten pyörii mikäli muuttaa mun naapuriin !!!

Tää on joku vitsi :D
Kukaan ei ole noin pöllö.

Mut eikös ap ole vuokralla ja lapset ei oo vielä koulussa. Jos sitä syytettä ei ole saatu 3 vuodessa niin ei sitä saa koskaan, varsinkin jos mummo itse omistaa sen asunnon missä itse asuu. Mieluummin minä saisin viimein rauhan mummelista kuin kuuntelisin sitä naputusta ja vauhkoamista ja odottaisin josko mummon sais savustettua pihalle muutamassa vuodessa tai delais.

Sitä sanotaan luovuttamiseksi.

Sori, kesti kun kaveri poikkes kahville yllättäen.

Joo, eli mulla EI ole aikomustakaan muuttaa täältä. Kaupungin rauhallisinta seutua ja hyväkuntoiset asunnot & kuntoonsa nähden edullinen vuokra.

Naapuri on vanha, yli 60-vuotias. Ja hällä ei ole omaisia. Tai ainakaan siellä ei ole koskaan ketään käynyt niin, että joku muu olisi sen nähnyt. MT-potilas hän on kyllä aivan selvästi, siitä ei ole epäilystäkään, ja sen takia olen koittanut venyttää pinnaani, mutta kun se vaan tuntuu nyt katkeavan... |O

Se lappu lähti isännöitsijältä tänään, joten toi eukko saa sen huomenna. Jos se vielä paukuttelee, niin mä siis pyydän ensin allekirjoituksia noilta toisilta naapureiltani (siis toi häirikkö asuu päädyssä, minä ja lapset ollaan sen ainoat naapurit), ja teen kirjallisen valituksen.

Ja poliisit, kun hakkaa öisin...

Koitetaan...

Ja tosiaan, alkuaikoina oon hakannut takaisin tota seinää, mutta toi jaksaa hakata sitä seinää aamusta iltaan korvaansa lotkauttamatta, ja mulla on muutakin tekemistä, niin en ehdi istua takomassa seinää kovin montaa päivää putkeen... :/

No oli miten oli, mä en muuttais tasan mihinkään vaan laittaisin kuriin tuollaisen sekopään. Alkaen jo tänään.

Menisin käymään, kertoisin ihan asiallisesti että se on loppu nyt, seinien hakkaaminen. Että seuraavan kerran poliisit tulee. Mummo vastatkoon heille tekosistaan. Ja isännöitsijä sais alkaa hoitamaan asiaa myös, vaikka kuinka olisi toinen vuokralla ja toisella omistusasunto. Jos ei sisännöitsijä tee mitään niin hänelläkin on varmasti esimies.

Onhan näitä keinoja, vaikea vaan keksiä kaikkia kun ei koko tilannetta tiedä.

Tästä mä en lähe, jos tässä kaupungissa jatkan asumista. On todellakin parasta aluetta mitä kuvitella saattaa. Ja asunto on kaupungin.

Ja tosiaan, alkuaikoina oon hakannut takaisin tota seinää, mutta toi jaksaa hakata sitä seinää aamusta iltaan korvaansa lotkauttamatta, ja mulla on muutakin tekemistä, niin en ehdi istua takomassa seinää kovin montaa päivää putkeen... :/

Ei kannata hakata takaisin. Mikäli juttu menee oikeuteen niin et ole yhtään naapuriasi parempi jos hakkaat takaisin.

No oli miten oli, mä en muuttais tasan mihinkään vaan laittaisin kuriin tuollaisen sekopään. Alkaen jo tänään.

Menisin käymään, kertoisin ihan asiallisesti että se on loppu nyt, seinien hakkaaminen. Että seuraavan kerran poliisit tulee. Mummo vastatkoon heille tekosistaan. Ja isännöitsijä sais alkaa hoitamaan asiaa myös, vaikka kuinka olisi toinen vuokralla ja toisella omistusasunto. Jos ei sisännöitsijä tee mitään niin hänelläkin on varmasti esimies.

Onhan näitä keinoja, vaikea vaan keksiä kaikkia kun ei koko tilannetta tiedä.

Voi kuule!

Ton akan oven takana oon käyny minä ja ex ja puolet mun sukulaisista, jotka ovat olleet kylässä kun toi on hakannu nyrkeillä seinää koko vierailun ajan. Ei se avaa ovea :kieh: :kieh:

Isännöitsijä seisoi joskus mun eteisessä ja kuunteli kun toi hakkas. Soitin silloin isännöitsijälle aivan hiilenä ja uhkasin soittaa seuraavaksi poliisit... I tuli paikalle ja tosiaan kuuli ULOS ASTI kun toi akka jytkytti seinää. I kävi akan oven takana, muttei akka päästänyt sitäkään sisälle, tietenkään. Että semmosta. Mun isännöitsijäni on ihan munaton tapaus.

Alkuperäinen kirjoittaja Poppinen:

Ei kannata hakata takaisin. Mikäli juttu menee oikeuteen niin et ole yhtään naapuriasi parempi jos hakkaat takaisin.

Joo, totta. Mutta en mä ole tota seinää hakannut enää kahteen vuoteen.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä