Tää oli jotenkin hassu juttu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Siis kun mulla oli nää 2 vanhinta lasta jo silloin, kun tän nykyisen miehen kanssa tavattiin ja sit aikanaan mentiin naimisiin jne.
Nää "mun lapset" kun ei omaa isäänsä edes muista, niin luonnollisesti sit ottivat tästä uudesta miehestä isän... ja se oli ihan ok kaikille.
Siis miehen äiti on ihan yhtä paljon mummo heille kun muillekin lastenlapsilleen ja silleen... He ovat siis kiinteä osa myös tätä "uutta perhettä".

Eilen sit kävi miehen veli kylässä, joka ei oo käynyt moneen, moneen vuoteen meillä, kun on niin kiireinen ja asuu kaukana jne.
Hän kysyi, että montakos lasta meillä nyt sit onkaan.
Mie vastasin, että 10, johon tää mies totesi, että siis 12? Mie että ei kun 10, josta tää vieras sit päätteli että "Ai... ne vanhemmat lapset ei siis asu enää kotona?"
Mie siihen, että asuu ne... ja kaikki yhteenlaskettuna lapsia on se 10.
Ahaa... Asia tuli selväksi, ja mie sit vaan aloin jälkeenpäin miettimään, että eiks muka sellaiset lapset enää oo muka perheen lapsia ollenkaan, jotka ei enää asu kotona, kun tuolleen päätteli, että eivät isot sit enää asukkaan kotona...
Mutta mies kuittasi asian toteamalla, että "Äh... ei se ymmärrä laskuista mitään, se on insinööri!" :whistle:

Mielenkiintoinen matematiikka... :whistle:

BTW, mä pidän sun tarinaa niin inspiroivana kun olen ite nyt yksin kahden kanssa eikä tytöt ole tekemisissä isänsä kanssa. Ehkä mullekin vois käydä noin hyvin... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:

BTW, mä pidän sun tarinaa niin inspiroivana kun olen ite nyt yksin kahden kanssa eikä tytöt ole tekemisissä isänsä kanssa. Ehkä mullekin vois käydä noin hyvin... :ashamed:

Niin... eihän sitä koskaan tiedä, minkä nurkan takana se onni odottaa.
Mulle oli ihan alusta asti siis täysin selviö, että mie en etsi lapsille isää enkä itselleni ketään... Olin päättänyt, että myö selvitään kolmisin.
Vaan niinhän siinä kävi n. 13 vuotta sitten, että yhden vapaaillan takia (äitini hoiti lapsia, ja mie olin vähän vapaalla ), mie tuon miehen tapasin... ja kun hän sit tuli hakemaan mua ja lapsia ulos, niin siitähän se sit lähti... ja mun päätökset oli niin turhia...

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Siis kun mulla oli nää 2 vanhinta lasta jo silloin, kun tän nykyisen miehen kanssa tavattiin ja sit aikanaan mentiin naimisiin jne.
Nää "mun lapset" kun ei omaa isäänsä edes muista, niin luonnollisesti sit ottivat tästä uudesta miehestä isän... ja se oli ihan ok kaikille.

ihminen ku on utelias,ni erositteko vaan vai kuoliko sun vanhempien lasten isä?

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
ihminen ku on utelias,ni erositteko vaan vai kuoliko sun vanhempien lasten isä?

Hän kuoli silloin kun lapset oli 1v ja 2½v... Siksi lapset eivät isäänsä muista ollenkaan - vanhempi muistaa pieniä hetkiä ajasta jolloin asuttiin sit kolmisin, mie poika ja tyttö, mutta senkin on päätellyt päässään niin, että "Isi oli silloin aina vaan töissä"

Tai siis noin totesi aina ennen, toki mie olen heille kertonut, miten asia oikeasti on... nyt kun heillä on ikää jo 15 ja kohta 17v.
Mutta yhä tää "uus isä" on se isä heille, puheissa ja mielessä. Siskot ja veljet on siskoja ja veliä jne.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:

"Ehkä mullekin vois käydä noin hyvin..."

Kultaseni! Haluatko sinäkin 10 lasta!?

Sitenhän meillä alkaa olla jo vähän kiire.

yst. terv.
Ranesi

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos veli ajatteli että teillä on 10 yhteistä ja ne sun 2 siihen lisäksi?

Näin, ei välttämättä vieras ihminen pidä sinun lapsia miehesi lapsina. Olisit vähän voinut auttaa insinööriä ja sanonut että lapsia 10 joista veljesi on 8.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Näin, ei välttämättä vieras ihminen pidä sinun lapsia miehesi lapsina. Olisit vähän voinut auttaa insinööriä ja sanonut että lapsia 10 joista veljesi on 8.

Siis tämä veli on itse näille "mun lapsille" puhunut olevansa heille setä. Tämän veljen lapset puhuvat olevansa myös "mun lasten" serkkuja. Vaikka ei niin tiiviisti tätä ko henkilöä tavatakkaan, niin oletan että hänkin tietää, että me emme erottele noita lapsia "mun" ja "meidän" lapsiin...

Sitäpaitsi, se tulee ihan vaistomaisesti se, että "meidän perheessä on 10 lasta". Joskus jopa lääkärissä, kun kysytään jotain sukusairausjuttuja jne, niin on tullut tilanne, että mie oon alkanut esikoisen kohdalla kertomaan tän "uuden isän" suvun taustoja... ja sit joutunut tosi nolona korjaamaan, että "Anteeksi... kerroin väärän isän sukutietoja, otetaan uusiksi".

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:

ja sit joutunut tosi nolona korjaamaan, että "Anteeksi... kerroin väärän isän sukutietoja, otetaan uusiksi".

:laugh:
sori :ashamed:

Yhteistyössä