tää imettäminen menee jo ihan sairaaksi, keneltä mä voisin saada apua tähän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Noi imetystukiryhmät ei taida toimia näin kesällä.. Ehkä tuohon puhelimeen pitäis sitten soittaa..

Mulla on kuukauden ikäinen vauva jota oon imettänyt nyt koko elinaikansa 5-10min tauoilla. Joskus nukkuu tunnin mut ei läheskään joka päivä. Vauvan paino oli taas noussut 300g viikossa mutta silti ei ole tyytyväinen syönnin jälkeen kun muutaman minuutin eikä nuku pikku torkkuja kauempaa :(

Imetys tekee niin kipeää kun jatkuvasti imee ja repii rintaa että koko ajan vihloo, myös ne pienet hetket kun ei ime. Liinaan saan nukahtamaan edes tunniksi, mut ei tää näinkään voi jatkua eikä ole varmasti vauvallekkaan kiva. Maitoa pitäis tulla kun paino nousee mut silti vauva ei ole koskaan tyytyväinen eikä nuku eli mikä tässä voi mättää?

Niin ja tsemppiä sinulle!!! Ihan hävettää, kun olen valittanut omani 2h yösyöttöväleistä...

Jostain muuten luin myös, että refluksivauva tykkää syödä tiheään, jotta se hapan neste ei maistuisi niin pahalta..

Imetyksen "kuuluu"tökkiä ekat 6 viikkoa ja sit se alkaa siitä pikku hiljaa lutviintua. Myös se vauva harjottelee imetystä;) Minulla on joka lapsen kanssa ollut ekat viikot ihan kauheita. Se ei ole kokemuksesta kiinni. Joka kerta on sattunut ihan perkeleesti. Ja kaikkia olen imettänyt 2v asti.

Ethän käytä rintakumia?? Esikoista imetin ensimmäiset viikot rintakumin avulla ja ihmettelin samaa, eli miten ihmeessä koko ajan on vauvall anälkä ja nukkuu huonosti. Sitten hoksasin että rintakumin käyttö oli hiivuttanut maidontulon, koska rinnat eivät olleet saaneet riittävästi ärsykettä. Lopetin rintakumin käytön, korjattiin vauvan imuote kuntoon ja rintapumpun avulla saatiin maitoa tulemaan kunnolla. Sitten jätin pumppailut pois ja jatkettiin normaalisti imetystä. Vuoden ikäiseksi imetin.

ei huoli tuttia vaikka ollaan tarjottu.. Miksi maitoa ei vaan tule tarpeeksi ja mitä sille asialle vois tehdä kun jatkuva imetääminen ei auta. Tää ei ole mitään tiheän imun kautta.

En kerkee laittaa leipää ja käydä vessassa samalla "tauolla" kun vauva jo karjuu :(

Kuulostaa aika hurjalta ja kurjalta :( Pienillä vauvoilla voi olla kova imemisen tarve, tyytyisikö tuttiin? Voisiko kyseessä olla vatsavaivoja? Meidän esikoinen oli tosi vaativa ja perustyytymätön, olisi tissitellyt vaikka kuinka, mutta kuitenkin se syöminen vain pahensi vaivoja. Meidän vauva halusi imeä helpottaakseen vatsaansa, mutta siinä mentiin ojasta allikkoon. Häntä jouduttiin kantamaan todella paljon ensimmäiset 4 kk, sitten alkoi hieman helpottaa.

Imetys valitettavasti sattuu alkuun, meidän kolmas vauva on nyt 4 kk ja vieläkin välillä toiseen rintaan sattuu. Varsinkin jos vauva käy rinnalla tiheämpään. Mulla on kaikilla kolmella kerralla mennyt alussa rinnat ihan verille :( Silti kun jaksaa taistella ensimmäiset viikot niin kyllä se siitä alkaa helpottaa :)

oletko kokeillut useanlaisia tutteja? Meillä ei kauheasti tutista välitä (on todettu herkäksi vauvaksi, jolla mm. suu on herkkä), mutta jotkut ovat selvästi vähemmän inhottavia.

en käytä kumia. Yhtenä päivänä kelottelin noita syömisiä niin aikalailla tunnin välein söi ja klo 15eteenpäin sitten ihan taukoamatta. Yks "syöttö" vaan kestää sen 45min niin ei siihen jää kun toi muutama minuutti kun aika katsotaan kai siitä milloin syöttö alkoi. Suurin osahan on pelkkää huvi luputusta, mut ei se mun tilannetta helpota yhtään. Öisin on yleensä yksi n. 2h uni pätkä, muuten on aikalailla koko ajan kiinni.

Vauva ei ole edes ainut lapsi :(

Meillä oli jossain vaiheessa alle 3kk iässä samanlaista, tosin nukkui parin tunnin pätkiä. Pojalla oli mahavaivoja päätellen siitä miten kipristeli ja itki hereillä ollessaan. Halusi rintaa koko ajan, mutta ei ollut kuitenkaan tyytyväinen. Luin jostain silloin, että tiheään syöminen vain voimistaa mahakipuja (ilmaa menee enemmän jne), ja aloin opettamaan vauvaa tutille (joo-o, niin kauheaa kuin se jonkun mielestä onkin). Eli kun oli syönyt "tarpeeksi" (vaikea tietysti sanoa), irroitin vauvan rinnalta ja tuikkasin tutin suuhun. Jos ei ollut nälkäinen alkoi imemään tuttia, jos oli nälkä jatkoi tissillä.

Lapsi jätti itse tutin imemisen kun ekat hampaat tuli läpi 6kk iässä, joten omalla kohdalla olen oikein tyytyväinen tähän ratkaisuun.

hyvin on imetyspropaganda purrut... voi hyvä luoja. olen sanaton. jos minä olisin imettänyt 5-10min välein, tai edes tunnin välein, tai edes kahden tunnin välein, niin muut lapset ois jäänyt heitteille.

• Tykkää
Reactions: Littledeath
ap, vauva ei ole siis edes ainut lapsesi! ei hyvää päivää! nyt järki käteen ja kuuntele siellä hormonihuurujesi keskellä! anna sille maitoa pullosta! joo, korviketta vaan. ihan oikeesti. sairasta. vaikka ei sen sun vika ole. Aivopstyt äidit ja kasa hormoneja=huono.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Ollaan kokeiltu paria erilaista tuttia, mut vauvavaan suuttuu kun yrittää tarjota.

Haavat rinnoista on just parantunut eikä ole sellaista kipua, vaan nyt sattuu aivan koko ajan nänneihin, imiessä ja muuten.th epäili vauvan suussa sammasta eli sitä pitäis rueta hoitamaan.

Ja pumpattavaa ei näillä imetysväleilä jää yhtään...

Neuvolan ainut ohje oli et anna velliä.. Jep 3kuukauden päästä...

Allergioita, mahavaivoja, refluksia olen miettinyt, mut vauva on aikalaila tyytyväinen kun saa vaan tissin suuhun. Ei vaikuta kipeältä niin kun esim. meidän esikoinen vauvana.. Mistä pitäis selvittäminen aloittaa kun vauvan paino on kuitenkin noussut sen 300g per viiko eli ihan hyvin..

Kuulostaa kyllä tosi raskaalta! Voimia toivotan kovasti. Hienosti olet kyllä tsempannut!

Kyllähän ne syöttövälit voi kait olla hyvinkin lyhyitä pienellä. Vauva voi tosiaan syödä muuhunkin vaivaan kuin nälkään, kuten refluksivaivaan tai muuhun masukipuun, väsymykseen, imemisen tarpeeseen jne. Hyvä että paino on noussut, maitoa hän siis saa tarpeeksi! Kipu kuulostaa siltä, että pikkuisella olisi vielä huono imuote, voisiko olla? Vauvan kitalaen etuosa on kovempi, ja kun vauva "nyhtää" ja repii rintaa, nänni tulee vähän huonosti vauvan suuhun. Mun vauva nyhti rintaa aluksi, kun maitoa tuli liikaa, voisiko olla sellaista? Oletko kokeillut pumpata vähän ensin, jos vauva saisi sitten paremman otteen? Kitalaen pehmeä takaosa on hellempi herkille rinnanpäille :)

Maitolaituriin en itsekään päässyt rekisteröitymään, olisikohan siellä moderaattori lomalla tjsp, mutta se imetystukipuhelin toimii kesälläkin. Siellä olisi ainakin asiantuntemusta, vaikka toki täälläkin on ;)

Yhteistyössä