T-viilto ja uusi raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viivi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

viivi

Jäsen
25.05.2004
863
0
16

Olisin kysellyt löytyykö kohtalontovereita.
Edellisessä sektiossa tehty t-viilto kohtuun, joten kohtu ei kestä synnytyssupistuksia vaan seuraavakin syntyy sektiolla.

Kuinka teillä on seurattu raskautta? Onko ollut enemmän äitipolikäyntejä tms.
Kuinka aikaisin seuraava syntyi/syntyy sektiolla? Olen saanut päähäni että varmasti hyvissä ajoin ennen laskettua aikaa ettei vahingossa ala syntyä ennen..

olen siis juuri raskautunut ja kauhukuvat jo päällä, kun esikko syntyi rv29+5 ilman ennakointia.. ja nyt pitäisi ehtiä leikkuriin ennen kuin kunnon supistukset alkaa (joita en siis "huomannut" edellisellä kerralla, luulin harjoituksiksi ja sairaalassa oli jo kohdunkaula hyvin auki..)

Pisti silmään nuo viikot milloin teidän ensimmäinen syntynyt! Meillä myös ensimmäinen lapsi syntyi rv:lla 29+5. Ihan kyselisin miten teillä on mennyt sen jälkeen. Kauanko oli sairaalassa, paljonko painoi(meillä 970g) jne. :) Meillä poika on kohta jo 4v. Tyttö syntyi 2kk sitten rv:lla 35+5. Miksi muuten tehdään tuollainen T-viilto?

Minulle on tehty T-viilto toisen lapsen syntyessä hätäsektiolla (tehtiin, jotta saatiin lapsi mahtumaan ulos). Silloin (-96) sanottiin, että seuraavakin pitää leikata, mutta nyt on ajat muuttuneet, ja sektion tarve arvioidaan äitiyspolilla leikkauskertomuksen mukaan (montako cm viilto on ja missä kohdassa, jne.).
Synnytin 2 vkoa sitten normaalisti alakautta. Synnytyksen aikana kohdun sisäistä painetta tarkkailtiin mittarilla, joka ujutettiin kohdun sisälle, ja kohtuni kesti supistukset ja synnytyksen.
Ymmärsin, että mikäli paine olisi noussut liian suureksi, olisi päädytty sektioon.
Se varmaan myös vaikuttaa päätökseen, kuinka pitkä aika sektiosta on.

muzi81: me tiedetäänkin toisemme varmaan kevyt-palstalta. tuossa on pieni sormen lipsahdus eli rv29+4 olisi oikeampi..

t-viilto tehtiin jotta saatiin vauva ulos autettua, jäiköhän se ny sitten olkapäästä jumiin.. mulle sanottiin jo silloin kun pääsin sairaalasta, että seuraavakin leikataan, eli on ilmeisesti sitten niin pitkä arpi. ainakin mahanahassakin on ihan navan alapuolelta reilusti karvoituksen puolelle ulottuva arpi, joten on siinäkin suunnassa aika pitkä arpi.
ja tosiaan aikaa on nyt kulunut edellisestä sektiosta 1,5 vuotta, synnytyksen aikaan sitten noin 2 vuotta.. (siis jos sinne asti selvitään)

no täytyy kysellä kun on np-ultra kuukauden päästä noin jos hyvin menee.

Yhteistyössä