Syysyrittäjät1

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja (ex-kesäyrittäjät) f
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiva suvi kun tulit joukkoon. Tervetuloa, on kiva saada uusi joukkoomme iloiseen=)!

Eipä nyt muuta tällä erää. Jatketaan jutustelua edelleen entiseen ahkeraan tyyliin.

Tervehdys syysyrittäjät!

Ja suuren sylini täydeltä onnea teille plussanneille! Mahtaa tuntua ihanalta :)

Lyöttäytyisin mukaan joukkoonne, jos sallitte ;) Aloitamme yrittämään esikoistamme seuraavassa kierrossa eli syys/ lokakuun vaihteessa!! Olisi niin kiva kirjoitella ajatuksistaan toisten samassa tilanteessa olevien kanssa, kun täällä ""oikeassa"" elämässä en ole kenellekään kertonut vauvahaaveistamme.

Niin ja hieman esittelyä: eli itse 29v. ja aviomies 33v. Ja Tampereen suunnalla asustamme.

Huomenta kaikille, ja tervetuloa mukaan keskusteluun miina76.
Olen muuten ajatellut tässä yhtä asiaa ja olisi mukava kuulla kauanko te muut olette käyttäneet ehkäisyä, ja mitä ehkäisyä, ennen kun aloitta yrittää lasta?!
Itse olen syönyt pillereitä n. 7 vuotta. 4 vuotta sitten pidin 4 kuukauden tauon, mutta muuten olen posinut niitä yhtäjaksoisesti. Huh, huh. 7 vuotta on aika pitkä aika....

Meillä ehkäisynä toimi ensimmäisen puolen vuoden ajan kumi, mistä siirryimme e-pillereihin. Niitä söin kuus vuotta ja nyt pari vuotta sitten palasimme taas kumiin. Senkin jätimme pois vihdoin jussina 05 ja nyt on haave kova saada perheenlisäystä. Voi kunpa...

Mukavata tiistaipäivää :)

Tervetuloa joukkoon kaikki uudet! Mukava, kun saadaan uusia keskustelijoita mukaan. Otin tuon taulukon tuolta alusta, niin päivitelkää siihen tietojanne. eli...

nimimerkki/oma ikä/miehen ikä/seuraava ovisviikko/koska yritys aloitettu

Rosa/24/26/vko 35-2005/yritys aloitettu 06/05
Valo/27/27/vko38-2005
Dreamer/25/29/vko34-2005/ yritys aloitettu 5/05
äityli/27/26/n. vko 33-2005
ellinoora/27/28/vko 32
Ava/26/27/vko 36/ yritys aloitettu 07/05
Airi/27/28/vko 40/2005/ yritys aloitettu 04/05
WBmamma78/27/28/vko 35/0705
Nipsu/25/29/vk 37/0805
quoise/25/28/vk?/0305

Plussanneet:
Dora 29.12./1.kierrosta
Emilia 24.1. / 4. kierrosta
Unna
kaksonen 29.3./2.kierrosta
Eme 31.3/ 3.kierrosta
Athene 14.4. / 1. kierrosta
Hipsu, huhtikuu /28/27/
Tinnu 12.5/ 4. kierrosta
f 17.5/ 2. kierrosta

Tänne ei kuulu mitään uutta. Oireita ei ole pahemmin, nyt kp 26/29. Ainoastaan se valkovuoto on jatkunut oviksesta saakka.

Eilen aloitin jumpat. Vähän tuntuui rankalta näin alkuun... Tänään meinasin lähteä pyörällä kouluun. Pitää alkaa taas nämä kuntoilut, kesä meni niin äkkiä ohi, eikä ehtinyt oikein muuta kuin aina vain johonkin vuoroon töihin...

MOI KAIKILLE ja ONNEA F:LLE!!!!!!

upeaa, mahtavaa ja ihanaa! ja älkää te muutkaan masentuko, pienistä pitää joskus ilot repiä, täällä ollaan taivaassa kun päästiin viikonloppuna ekan kerran peuhaamaan miehen leikkauksen jälkeen ja sattui onneksi just oviksen aikaan (jos vaan oikeasti oireita tukitsin)... kp on nyt 20/29 eli jos ihan ÄLYTTÖMÄN hyvä tuuri kävisi niin parin viikon päästä vois olla samassa veneessä f:n kanssa ;).. tuskinpa nyt sentään, mutta haaveillahan aina saa!

syysyrittäjien ketjun myötä tulkoon paljon plussia kaikille uusille ja vanhoille ketjulaisille! yritän olla nyt vähän tiivimmin taas mukana, kun työ- ja muut huolet hellittää...

päivitän alle listaa, ikää tulla tupsahti vuosi lisää ja ovisviikko oli siis viime viikolla.

palataan vauvajuttuihin taas!

Valo/27/27/vko38-2005
ellinoora/28/28/vko 36/yritys aloitettu 07/05
Nipsu/25/29/vk 37/0805
quoise/25/28/vk?/0305

Plussanneet:
Dor a 29.12./1.kierrosta
Unna
Eme 31.3/ 3.kierrosta
Hipsu, huhtikuu /28/27/
Tinnu 12.5/ 4. kierrosta
f 17.5/ 2. kierrosta

Tervetuloa Miina76 ketjuun! Kivaa kun joukko kasvaa.

Joku kyseli, mitä ehkäisyä on käytetty ennen yrityksen aloittamista. Meillä ihan aluksi käytettiin kumia, mutta viimeiset n. kahdeksan vuotta olen syönyt pillereitä. Olen kyllä pitänyt muistaakseni kolme taukoa, parista kuukaudesta puoleen vuoteen. Hassua, aina ennen taukojen aikana kierto on pelannut ihan samalla lailla kun pillereiden aikana, mutta nyt kun lopetin pillerit niin se venyi 38 päivään. Voihan se olla, että jotenkin stressaan tästä yrityksestä liikaa... No, nyt on ovistikut tilattu ja loppuviikosta alan sitten sitä ovista testailemaan. Toivotaan ettei tästä kierrosta tule yhtä pitkää.

Valo/27/27/vko38-2005/yritys aloitettu 8/05
Nipsu/25/29/vk 37/0805
quoise/25/28/vk?/0305

Plussanneet:
Dor a 29.12./1.kierrosta
Unna
Eme 31.3/ 3.kierrosta
Hipsu, huhtikuu /28/27/
Tinnu 12.5/ 4. kierrosta
f 17.5/ 2. kierrosta

Hei taas!

Lisäsin listaan omat tietoni. Tuo ovisviikko on kutakuinkin hatusta vedetty... Laskin sen aikasempien kiertojen perusteella kun en ole muutamia viimeisiä menkkoja merkinnyt ylös. Nyt odottelenkin kovasti, että ne alkaisivat ja saataisiin uusi kierto käyntiin ja yritykset alkuun!

Aika hyvältä näyttää tuo plussanneiden lista. Toivottavasti se kasvaa vauhdilla!

Nipsu/25/29/vk 37/0805
quoise/25/28/vk?/0305
Suvi/26/30/vko 41?/yritys alkaa 10/05

Plussanneet:
Dor a 29.12./1.kierrosta
Unna
Eme 31.3/ 3.kierrosta
Hipsu, huhtikuu /28/27/
Tinnu 12.5/ 4. kierrosta
f 17.5/ 2. kierrosta

halusin vaan toivottaa tervetulleiksi kaikki uudet yrittäjät, tämä ketju on todellakin ollut aika aktiivinen kesäaikaan ja nyt on ihan uutta puhtia taas jutuissa, kun joukko kasvaa! itsellä oli tuossa hiljaisempi kausi yrittelyjen suhteen, mutta nyt on taas kuume kova ja vauvahaaveet pyörii koko ajan mielessä..

kiva jakaa ajatuksia täällä teidän kanssa!

tervetuloa kaikki uudet kirjoittelemaan. kiva että keskustelu pysyy yllä vaikka niin monet onkin jo plussannut.

Meillä ehkäisymenetelmänä ollut pillerit. söin pillereitä reilu 9 vuotta ja sinä aikana olen pitänyt taukoa 2 kertaa. ekalla kerralla puolisen vuotta ja tokalla kerralla n 3 kk. nyt olen ollut ilman puoli vuotta ja esikoista yritetään. Mulla ovison luultavasti ensi viikon alussa jos kierto pitää paikkansa. nyt menossa kp 10/29-30. viikonloppuna täytyy pistä ukko ukko töihin joka päivä (ei valittamista). eilen tosin tuolla alavatsassa nipisteli siihen malliin että ajattelin jo että ovis olis ollut, mutta ehkä se oli jotain muuta. loppuviikosta otan ovistikut esiin ja ajan tikutteleen. tsemppiä ja ahkeraa yritystä kaikille!

äityli/27/26/ yritys alkaa 10/2005
Nipsu/25/29/vk 37/0805
quoise/25/28/vk?/0305

Plussanneet:
Dor a 29.12./1.kierrosta
Unna
Eme 31.3/ 3.kierrosta
Hipsu, huhtikuu /28/27/
Tinnu 12.5/ 4. kierrosta
f 17.5/ 2. kierrosta

Huomenta vaan!
Sain nyt aikaiseksi muutettua tohon listaa sen milloin se yritys aloitellaan eli lokakuussa alkaa meillä yritys nyt. =) Ihanaa se on niin lähellä.

Tervetuloa miina76 joukkoomme myös.

Niin nipsu kyseli tota ehkäisy asiaa. Niin itse aloitimme pillereillä ehdin syödä niitä muistaakseni 1,5-2v. suunnilleen. Sitten Tammikuusta 2000 oli kondomi käytössä ja syksyllä 2000 eli n. 5v aloimme esikoista yrittämään. Sen jälkeen ehkäisynä oli kondomi n. 1,5v. ja sitten kuopusta yrittämään. Kuopuksen jälkeen ehkäisynä oli kondomi n. vuoden ja nyt keväästä alkaen yasmin pillerit 6kk. Ja nyt sitten alamme yrittämään sitä kolmatta. Kondomia käytetty nyt suurimmaksi osaksi Elokuusta alkaen ( välillä vähän lipsuttu=)) Mutta nyt jätetään kondomi pois ja aletaan yrittämään lokakuussa. Yhdet luomumenkat tullut ja juuri loppuivat. Mutta mies lähtee nyt reissuun, niin jää yritys tältä kuulta, mutta kun rakkaani palaa niin sitten katsomme koska alkaa tärpätä. Joo olipa sepustus.

Plussaonnea meille kaikille syysyrittäjille!
Kirjoittelemisiin!!!!

Heippa kaikille!

Surffailin ""vaiheeks"" vauvasivuilla ja ilokseni löysin Teidät!
Vauvakuumetta on ollu ilmassa jo jokusen vuoden ajan mutta nyt saa ihan oikeesti haaveilla josko meillekkin jossain vaiheessa pienen pieni nyytti muuttaisi :)
Olipa mukava lukea tota plussanneiden listaa, toivottavasti me kaikki sinne jossain vaiheessa pääsemme!

Nipsu/25/29/vk 37/0805
quoise/25/28/vk?/0305
Eeku/26/25/vk38/0905

Plussanneet:
Dor a 29.12./1.kierrosta
Unna
Eme 31.3/ 3.kierrosta
Hipsu, huhtikuu /28/27/
Tinnu 12.5/ 4. kierrosta
f 17.5/ 2. kierrosta

Apua, mehän meinattiin pudota toiselle sivulle! Missä kaikki luuraa??? Mie lähin taas piipahtaan täällä ennen kouluun lähtöä. Joka päivä tämmöstä venymistä ton koulun kanssa. Muutama tunti keskellä päivää. No, ei pidä valittaa!

Kp 28/29... Jännää... Voi kunpa nyt... Aamusta, kun heräilin, niin menkkamaisesti nappaili vatsaa ja meinasin jo siinä vetistellä, että ei tästä tule mitään.... Nappailut meni kuitenkin ohi eikä tätiä näy eikä kuulu. Sunnuntaina aattelin testailla, jos ei täti siihen mennessä tule visiitille... Niin joo, ja eilen, kun leivoin pakkaseen muutaman kääretortun vierasvaraksi, niin olin ottamassa toista torttua uunista, niin mulla tuli aivan hillitön pahanolon tunne ja siinä sitten häätyi jonkin aikaa nieleskellä ja miettiä mennäkkö vessaan vai ei. Ei sitten tarvinnut mennä kuitenkaan.

Mies tekee taas yltsää. Ja toivoo, että plussa pärähtäis tikkuun parin päivän päästä. Tietää, että eletään jännää aikaa ja töistäkin soittelee, että no...??? Näkykö mitään??? Mukavaa, kun elää niin mukana tässä. Ja ois niin mukava, jos nyt tärppäis, niin LA ois miehen synttäripäivän (26.5) aikaan. Vähän vaihtelee millä laskurilla laskee.

No, lähden valmistautumaan kouluun lähtöön... Tuun varmaan vielä illemmalla kertomaan jännityksissäni miltä tuntuu ja näkyykö tätiä...

Rosa

Kävin eilen gynellä ja vaikka kyseessä on ihan normaali toimenpide..niin miten epämiellyttävä kokemus se loppujen lopuksi on. Ei sinänsä lääkäri oli nainen ja kaikki meni ihan hyvin ja tilanne oli leppoisa. kyllä se silti on inhottavaa kun joku virtas sörkkii mun jalkoväliä. Sit kun se otti vielä papan niin YÖK! se tuntuu niin inhottavalta.Eihän se satu mutta vielä 2 tuntia tapahtuman jälkeen tunsin kuinka se papa oli otettu.

No kaikeen tottuu varmaankin. Ei minulla ole mitään kynnystä gynelle menossa enkä pelkää sitä niin kuin hammaslääkäriä, mutta silti SE ON VAIN NIIN EPÄMIELLYTTÄÄVÄÄ! Entäs muut? Mitä mieltä olette?

No kaikki oli kunnossa.se on pääasia. Ovista odotellessa. huomenna pääsee taas harjoittelemaan oikein urakalla.

Ei näy mitään... :)))) Huomaatte varmaan, et oon aivan täpinöissä enkiä malta olla täältä pois...!

Juu Airi, eihän se gynellä käynti mitenkään mukavaa ole. Oon vaan ottanu siitä sellaisen ""tavan"", että joka toukokuu siellä käyn. Ja on pitänyt tämä päätös. Siinä,jos pystyy edes vähän rentoutumaan, niin auttaa eikä satu niin paljon. Tai siis itselläni ei ole koskaan mikään varsinaisesti siellä sattunut, mutta onhan se epämiellyttävän tuntuista, kun esim. papaa ottavat. Mulla on lääkäreinä ollut yksi ja sama nainen, mutta viimeksi oli mies. Eikä se nyt loppujen lopuksi sen kummempaa ollut siellä käydä, vaikka olikin mies gyne.

Ruoanlaittoon...

Pitääpä nyt yrittää kirjoitella jotain että pysytään aktiivisina...

Rosa, kuulostaapa lupaavalta nuo sun oireet. Peukut pystyssä että plussaat! Kerro sitten heti miten kävi.

Täällä ei mitään erikoista kerrottavaa. Kp on nyt 11. Ajattelin ehkä sunnuntaina aloittaa oviksen tikuttelun. Sekin on ehkä vähän liian aikaisin kun viime kierto oli niin pitkä, mutta kun en yhtään tiedä minkä pituinen tästä kierrosta tulee niin aloitan tikuttelun ajoissa. Oon yrittänyt tarkkailla itseäni limojen ym. varalta mutta vielä ei ole mitään ilmennyt. Oikeaa kylkeä kyllä vihloo usein, että ehkä siellä munasarjassa toivottavasti jotain tapahtuu!

Joo Airi olen ihan samaa mieltä sun kanssa noista gynekologikäynneistä, eihän se oikein kivaa ole. Viime vuosina olen kyllä aika hyvin tottunut siihen, eikä sitä juuri sen kummemmin ajattele kun muutakaan lääkärikäyntiä. Onhan se kuitenkin paljon henkilökohtaisempaa kun käydä esim flunssan tms takia lääkärillä, että siinä mielessä on kyllä tärkeää että gyne on luotettava ja huomaavainen. Kerran mulle sattui ihan kauhea kokemus kun mulla oli virtsatulehdus ja YTHS:n naislääkäri oli aika kovakourainen ja tyly. Siitä jäi kyllä ikävä tunne ja muistan ihan kyyneleet silmissä kävelleeni sieltä kotiin :(. Mutta yleisesti ottaen olen kyllä törmännyt vaan ammattitaitoisiin ja mukaviin tyyppeihin onneksi :).

Joo-o pitäisi alkaa siivoamaan kun illalla tulee vieraita. Ihanaa, leivotaan tänään omppupiirakkaakin. Kirjoitelkaapa muutkin!

Täällä taas..
tein 4 päivää sitten eli maanantaina raskaustestin ja negatiivista näytti. itkeä tillitinkin sitten oikeen kunnolla. sillon oli menkat myöhässä 4:ttä päivää. ei ole vaan vieläkään menkkoja kuulunu ja nyt siis jo viikon myöhässä!!
Soitin tänää ehkäisyneuvolaan ja ne käski vielä odotella ja tehdä testi viikon päästä jos ei menkkoja kuulu. et 2 viikon jälkeen pitäis olla varma vastaus.
Mun kierto on nyt siis 40 päivää. en vaan ymmärrä miten nää tälleen heittelee.
viikon loppuna eli kp 35-40 oli kyl outoja oireita, runsasta valko vuotoa ja nännit kipeet ja rinnat turvoksissa.. mut ilmeisesti se ei meinannu mitää. Vai olisko se voinu olla ovulaatio? Kierto on kyl sit tosissaan sekasin tai sitten kuvittelen kaiken..

Rosa ja quoise, jännää on, pidämme peukut pystyssä!

Gynestä: olen aina käynyt miesgynellä, koska sattui olemaan yths:n gyne, enkä oo pitäny sitä yhtään pahana, varsinkin kun kävin papaseulonnassa jonka otti nainen (ihan yhtä epämiellyttävää ja oli jopa kovakouraisempi). Nyt en oo tuon papan jälkeen käynyt, kun ei oo tilanteet muuttunu, ehkä pitäis taas jossain vaiheessa...

Mulla kp 24, ei erityisempiä tuntemuksia, paitsi virtsatientulehdusmaista oloa varsinkin illalla ja yöllä, eli pissattaaaaaa...

Voi Rosa, oon pahoillani että sun menkat alkoi... No, uutta yritystä taas tässä kierrossa, kyllä se plussa sieltä vielä tulee!

Mulla on alkanut olemaan vähän ovisoireita, rintoja aristaa jne. Pitää viikonloppuna olla ahkerana miehen kanssa.

Eipä tässä ehdi enempää nyt kirjoittelemaan, kivaa viikonloppua kaikille!

Täällä vielä... Kouluun vasta klo 13. Tylsää odottelua... Tilasin sitten niitä ovistestejä. Nyt ajattelin alkaa tikuttamaan, koska viides kierto jo alkamassa eikä plussasäteet vaan tunnu osuvan tänne... Ajattelin jo lähteä lätkimään tältä palstalta (taas), mutta niin vain palasin ja n. tunti sitten viimeksi kirjoittelin! Mutta kertokaapas koska olette alkaneet ovista tikuttamaan?

Pahoittelut pettymyksestäsi Rosa. Tiedän tunteen. Mutta kyllä se sietlä tulee. % kirtoa ei kuietnkaan ole vielä pitkä aika. Mulla 6. luomukierto menossa ja viime kuussa tikutin ekan kerran. tänään alkaa taas tikuttelu. Mielestäni en ole stessannut asialla. pitänyt vain huolen että ovis aikaan tulee puuhasteltua ahkerammin. Enkä tunne että tämä palstalla kirjoittelu olisi lisännyt stressiä. Pettymykset kylläkin tuntuu kovemmilta, kun eka lukee kuinka muut plussaa ja sitten itse vaan tapailee tätia kuukaudesta toiseen. Muuten olen vain koittanut ajatella positiivisesti. Lääkärikin sanoi, että jos vuoteen ei ole ahkerasta yrityksestä huolimatta tärpännyt niin sitten vasta kannattaa huolestua ja ryhtyä tutkimaan asiaa. Mulla on luultavasti kiva viikonloppu tulossa. Toivottavasti ukko olis kanssa innolla mukana. Ovis luultavasti maanantaina tulossa. nyt kp 13/ 29-30 menossa. kuonot pystyyn!

Yhteistyössä