Syysvauvat 2009 toukokuussa

Hui ku Anlini oot ollu myöhään hereillä =) Mä en kuollaksenikaan enää koskaan pysy hereillä puolen yön jälkeen. Mut yleensä rupee silmät menemään kiinni jo kympiltä. Joskus sinnittelen ja katon telkkua vielä yhteentoista, mutta sillon sitten tsippaan kyllä.
 
Moikat taas pitkästä aikaa!!

On tässä ollut vähän häslinkiä, niin en ole kerinnyt kirjoittelemaan...

Poika on oppinut tässä seisomaan tukea vasten sekä hän ottaa jo muutaman askeleenkin tukea vasten :eek: TODELLA nopeasti hän on kehittynyt ihan muutamassa viikossa. Ja hampaita on nyt kaksi alhaalla edessä.

Olen antanut pojalle myös karkeampaa ruokaa ja hyvin pureskelee kaikki herneet, spagetit yms. Juoko teillä lapset vielä tuttipulloista vai kokonaan jo nokkamukeista? Ukkeli juo tosi hyvin nokkamukista ruokailujen yhteydessä ja tuttipullokin on vielä paljon käytössä.. Pitäisi sekin pikkuhiljaa lopettaa.

Mulla loppuu äitiysloma 16.6 ja olen hoitovapaalla lokakuuhun asti. Ja kyllä mä odotan jo työhönmenoa aina välillä :whistle:

Yöt poju nukkuu hyvin, herää ehkä kerran kaksi ja nukahtaa kun pistää tutin takaisin suuhun. Päikkäreitä on yleensä kahdet päivässä, n. 1-2h kerralla.

Me ollaan annettu poju aika useastikin (ehkä pari-kolme kertaa kk) isovanhempien hoitoon (muutamaksi tunniksi) niin saadaan omaa aikaa ja pojukin saa vähän vapaata vanhemmista. Ja on kyllä tykännyt hirveesti olla isovanhempiensa kanssa. Ukkeli ei vierasta juuri yhtään ja usein huutelee ja tuijottaa ihmisiä kaupassa ja hississä ja saattaa jotain kommentoidakin. :D

Pottailua olen ajatellut aina välillä, mutta siihen se usein jääkin ;)
 
Pikkutoive tyttö, 8kk+9pv, ei konttaa,laitettaessa pysyy konttausasennossa, ryömii, kierii, menee pieniä matkoja eteenpäin omalla "tetsaustekniikalla", ei istu (tuetta), ei hampaita. Osaa pinsettiotteen, puhuu uppa ja äitä. Kiljuu, ääntelee kuin aku-ankka, päristelee,

Lillemi
tyttö, 8 kk+ 2 vk, konttaa, ei ryömi, istuu tuetta, 2 hammasta, kierii, pinsettiote sujuu, nousee seisomaan tukea vasten, kävelee kainaloista tuettaessa, sanoo ätä, äitä, na-na, pä-pä ym, kiljuu, kujertaa kurkkuäännettä

Desa74 tyttö, 7kk 3vko, konttaa, ei ryömi, istuu tuetta, nousee tukea vasten seisomaan, hampaita 4.

Saara09 tyttö, 7kk 3vk, nousee tukea vasten seisomaan, konttaa, ryömii, kierii, nousee istumaan, 3 hammasta, osaa pinsettiotteen, puhuu monia tavuja kuten äiti, öppä, vauvau, hauhau jne..

Elmi tyttö 8 kk 2 vko, osaa kontata, istuu tuetta, seisoo tukea vasten vähän aikaa,
hampaita tulossa(ainakin 1 puhjennut). Harjoittelee pinsettiotetta, ääntelee sujuvasti kaikenlaista (äittä, anna, ota, ei..) Osaa mennä konttausasennosta itse istumaan, nousee polviseisontaan tukea vasten.

Malinalle poika 7,5kk, on konttausasennossa, istuu tuetta, ei hampaita

Muikkunuu79
tyttö, 8 kk 3 vko, ryömii, on konttausasennossa, istuu tuetta, viisi hammasta, pinsettiote onnistuu, sanoo paljon eri tavuja, kurlailee sellaista kurkkuäännettä, seisoo tukea vasten hetken

Dad poika, 7 kk 3 vko, ryömii, kierii, on konttausasennossa, ei istu tuetta, kolme hammasta, pinsettiote onnistuu, sanoo äänteitä mamma, paapa, ättä jne.

Neiti Ahonkangas
, tyttö, 8kk ja viikko Ryömii ja pyörii, yrittää konttausasentoon, ei istu tuetta, pinsettiote onnistuu, 8 hammasta, sanoo äiti, äittä, äijä, äffäffää ja muita tavurimpsuja, kiljuu ja murisee

Hensu09
, poika, 8kk ja 2vko, istuu tuetta, nousee istumaan, nousee seisomaan tukea vasten, ottaa muutaman askeleen tukea vasten, konttaa, kaksi hammasta, sanoo äi, ei, pinsettiote onnistuu..
 
Hensulle: Amelie juo nokkamukista itse vettä. Tuttipullosta ei ole suostunut syömään, joten saa vielä maidon rinnasta. Eikä ole imenyt tuttiakaan, eli onneksi noista ei tarvitse vieroittaa, mutta mutta....tissi. Tyttö on niin tissin perään, etten tiedä, milloin hän vieroittuu siitä. Olen odottanut, että hän itse alkaisi hylkimään sitä, mutta ei taida olla toiveitakaan. Siksi en ole voinut ollakaan usampaa tuntia pois hänen luotaan (enkä kyllä olisi vielä halunnutkaan olla).

Meidät on kutsuttu syksyllä lapsettomiin häihin. Matkaa sinne on reilu tunti. Amelie on silloin jo lähes vuoden, mutta on varmasti ensimmäistä kertaa mummon hoivissa niin monta tuntia. Saas nähdä, onko hän silloinkin vielä tissiriippuvainen.
 
Hensu09: Meilläkin juodaan ruokailujen yhteydessä nokkamukista, mutta välipalamaito ja iltamaito juodaan pullosta. Kyllä nämäkin juomat kelpaisivat varmasti nokkamukista, mutta tykkään itse antaa ne pullosta.

Meidänkin tyttö käy mummulassa hoidossa. Noin kerran kuukaudessa hän menee jompaan kumpaan mummulaan yökylään, jotta me pääsemme miehen kanssa vähän rentoutumaan jonnekin. Koska tytsy on tottunut käymään silloin tällöin hoidossa pienestä pitäen, hänellä ei ole minkäänlaista ongelmaa sen suhteen. Mielestäni on vain hyödyllistä jättää lapsi silloin tällöin hoitoon. Vanhemmat saavat muuta ajateltavaa, rentoutuvat, parisuhde voi paremmin ja jaksaa vauva-arkea paremmin. =) Asia olisi tietysti eri, jos tyttö vain itkisi hoidossa koko ajan.
 
Mun mieli on ailahtelevainen :D Päätettiin kuitenenkin miehen kanssa tehdä toinen vauva :LOL: Ei nyt ihan vielä, mutta tässä lähitulevaisuudessa. Ehkä sitten kun Saara on 2v.

Meillä ei hoidossa olla juurikaan oltu. Jos ei ihan pieniä pätkiä pariin kertaan lasketa. Ja neki on ollu pakollisia. Oon vieny esim. koiran eläinlääkäriin.

Kolmas antibiootti kuuri menossa, toivottavasti tällä nujertuis jo tää tauti. Ei jaksais enää sairastaa. Onneks tyttö on terve.

Poltin eilen vielä kaupan päälle käden kiehuvalla vedellä. Osittain toisen asteen palovammoja ja osittain ensimmäisen. Tosi kiva näkönen käsi. On nyt rasvalapun ja siteen alla suojassa.

Saaralle tulee vissiin taas hampaita, sen verran kiukkunen on tytsy ollu tänään. Eli meillä se tarkottaa sitä että viikon sisään puhkee hammas. Tosin näytti siltä että olis paristakin paikasta turvoksissa, saas nähdä.
 
Eipä oo kukaan kirjottanu mun jälkeen :LOL:

Mutta tulin vaan päivittelemään että Saaralla on nyt 5 hammasta. Taas tuli yks läpi. Näyttää tulevan kerralla useampi. Nyt jos rupeis taas ruoka maistumaan kun hammas on tehty.
 

Yhteistyössä