Syysvauvasta 2009 kuumeilevat

hugoliinalle pitkää hermoa piinaviikkoihin ja paljon plussa onnea
d :D b

tää kävi hakee paljon greippejä ja greippi mehua, namskista...en muistanutkaan että ovat oikeasti hyviä :D Nyt meni heti kättelyssä 1/3 tölkkiä mehua. Vannotin miehelle, että pitää näppinsä erossa MINUN raskausnektareistani :LOL:

Ja meidän poju sanoi ihka ensimmäistä kertaa kunnolla ÄITI...oooih, niin sydäntä lämmittävää ja samalla sitä ajattelee, että voi hurja kun on nopeasti mennyt nämä 10kk :ashamed: :D
 
Kiitos paljon paapelo :heart: ! Mua niin nauratti tuo kommentti miehellesi sinun "taikajuomastasi"...meillä oli melkeinpä identtinen tilanne kotona viime yk:ssa ja lopulta ostin miehelle oman mehun, niin pysyy erossa minun omasta :LOL: . Nyt en enää juo mehua, sillä se on oikeesti ihan kamalan pahaa (ainakin se valion oma) ja mietin, että onko siitä nyt sitten niin kovasti apua kun meillä ei noiden limojen kanssa ole minkäänlaista ongelmaa ja niihinhän mehun ilmeisesti uskotaan vaikuttavan. =)

Tulipa tässä mieleen, että syökö teistä kuinka moni vaiko kukaan multitabs raskaus monivitamiinia jo nyt yrityksen aikaan? Niitähän suositellaan myös raskautta suunnitteleville...ostin niitä viime kierron aikana ja oon tunnollisesti napsinut yhden päivässä. Samoin raskausomega3:sta olen ottanut, kun kalaa en oikein syö. Onkohan tää taas sellaista "hätävarjelun liioittelua" :LOL: ...no pitää ainakin mut tyytyväisenä kun tiedän, etten jää mitään tärkeitä "aineksia" vaille :D
 
joo...se Valion oma on karmean pahaa...itse ostin Marlin greippimehua, se on vähän miedompaa ja sitten syön greippejä ihan hedelmänä :D

Noita raskausvitamiineja en ole vielä ostanut tai käyttänyt, mutta jos ei nyt vielä tässäkään kierrossa onnistu, niin sitten varmaan ostan noita multitabseja ja miehelle sinkkiä (vai olikos se joku muu valmiste miehelle?). Lisäilen näitä taikapatoja porisemaan aina yhden per kierto, taktiikka tämäkin :LOL:
 
Muistaakseni se oli sinkkiä mitä miehelle pitäisi syöttää (voi mies poloiset, kun joutuvat popsimaan ties mitä) :D
Ja noiden raskausvitskujen lisäksi suositellaan sitä foolihapon syömistä jo ennen raskautta. Vähentää tutkimusten mukaan sikiön selkähalkiota.

Tunnin päästä olisi pojan 10kk neuvola. Saa siellä influenssarokotuksen tehoste osan ja sitten kaiken kukkuraksi katsovat ekaa kertaa hänen hemoglobini arvot...raukkaa pistellään oikein urakalla :ashamed:
 
Voih, mikä armoton päänsärky, poika (2,5v) hyppäs aamulla mun syliin ja samalla hänen pää osui mun nenään... arvatkaa vaan kuinka paljon tuli verta mun nenästä :( vieläkin nenä ja silmä ihan hellänä, saa nähdä tuleeko mustelma.

Me oltiin koko joulun aika mun vanhemmilla, äitini oli ostanut greippi mehua... arvatkaa kuka kävi sen salaa lipittämässä, selittelin vain aina jääkaapilla käydessä että ¨kylläpä tuo kinkku janottaa¨ Tosin mulla ei ole hajuakaan että milloin se ovis olis kun nuo kiertopäivät meni sen keskenmenon takia ihan sekaisin mutta varmuuden vuoksi miehen kanssa pari kertaa ollaan peittoa heiluteltu ja minä sitä greippimehua juonut :)
 
Täällä on ehtinyt tapahtua monenlaista poissaoloni aikana. En ole vain ehtinyt kirjoittelemaan. Omat kp:tkin on jäänyt ilmoittamatta. Kp:t on nyt 20/28-31. Viime kierto oli pari päivää myöhässä. Peittoja on nyt vähän heiluteltu, mut mennään ihan rauhallisin mielin. Pienokaista molemmat toivotaan. Katsotaan miten uusi vuosi alkaa.
:hug: sitä tarvitseville.
 
paapelo eikös raskausvitamiineissa ole jo foolihappo lisänä? vai oonko ihan hakoteillä =)?

H-a-n-n-e : paranemisia, toivottavasti säästyt mustelmalta ;)

Ite henk.koht keskityn pitämään hyvän huolen itsestäni enkä lähde tuota miestäkin "hoitamaan"...varmaan laittais koko vauvahankkeen jäihin jos alkaisin sillekkin tuputtaa kaikenmaailman "poppaskonsteja" ja vitamiini pläjäyksiä :LOL: . Vaikka mieskin on yhtä lailla vauvakuumeissaan kuin minäkin, niin tosi ärsyttävää todeta, että hänellä se "tulee kun on tullakseen", "ei stressiä, kyllä se sieltä tulee kun aika on" tuntuu oikeasti pitävän paikkansa- mies on rauhallinen kuin viilipytty asiasta puhuttaessa ja uskon todella, ettei hänellä asiasta minkäänasteista stressiä olekkaan (ja miksi olisikaan, vastahan meillä yk.2)...ovistikkuakin vaan huulipyöreenä ihmetteli kun tikkua heiluttelin onneissani löydettyäni huipun...heh, onneksi mä hoidan sen pohtimis/miettimis/stressaamis osuuden sitten ihan kiitettävästi yksinkin :LOL: . Voi kumpa onnistuisin myös löytämään moisen mielenrauhan kuin tuo ukko tuntuu löytäneen...suorastaan ärsyttävän rauhallinen ja järkevä :LOL: Ja tottahan se on, ettei pienen tulolla mikään kiire ole; kuhan nyt ylipäätänsä tulisi, mutta meikä kun nyt on luonteeltaan "hieman" malttamaton :whistle: , niin yhtään ei jaksaisi enää odottaa. Saattaapa olla syynä sekin, että mulla on kytenyt tämä vauvakuume jo pitkään pinnan alla ja vasta nyt kun mies ilmoitti kuumeen iskeneen myös häneen, uskaltauduin asian myös hänelle tunnustamaan...

Ehkäpä nyt aloitan sen mielenrauhan metsästämisen ja yritän olla tyyni ja rauhallinen koko piinaviikkojen ajan...haastetta kerrakseen :p
 
hugoliina:
En usko että olet väärässä...en ole noihin raskausvitamiineihin vielä sen enempää perehtynyt, joten koko vitamiini skaalasta ei ole hajuakaan :LOL:
En kyllä myöskään miehelle rupea syöttämään mitään, ellei siis käy niin, että vielä vuodenkin päästä ollaan yritys kannalla :D

Nyt on vielä niinkin kiva asia tulossa, että mies aloittaa tipattoman tammikuun. Ei kyllä usein käy muutenkaan, ehkä kerran kuussa tai harvemmin, mutta kun menee on pari päivää poissa ja kessuttelee tupakkaa kuin korsteeni :eek: Ja sitten tästä reissusta kropan pitää selvitä monta viikkoa (huonot yö unet ym.), joten nyt kun ei ole näitä kahta vahinkotekijää sitten tässä yk:ssa ainakaan, niin mahdollisuudet paranee huomattavasti :D
 
paapelo tarkistin asian ja kyllä vaan- raskaus monivitamiinissa löytyy myös foolihappo. Ovat tosi käteviä kun niistä saa kaikki tarpeelliset vitamiinit- lisäksi syön vaan omega 3:sta ja d-vitamiinia pimeinä vuodenaikoina. Magnesiumia otan silloin kun usein lihakset alkaa kramppailemaan, lähinnä liikunnan yhteydessä mulla- auttaa ko.vaivaan.

Ja joo, mulla varmaan sama homma siinä kohtaa jos yritystä takana pitkään: silloin alkaa muuten mieskin mukisematta kuuntelemaan mun ohjeistuksia tai ei hyvä heilu :LOL: ! Meillä mies juopottelee melkoisen harvoin ja tupakkaan ei koske mistään hinnasta...lähinnä mua hänen elämäntavoissaan huolestuttaa roskaruuan yms. herkkujen syöminen...tosin päätetiin aloittaa vuoden alussa yhdessä kunnon elämäntaparemontti =)
 
Jooh...mies vaan "tossun alle" jos ei ala pikkuista kuulua :LOL:

Ja täällä myös alkaa ruoka remontti...lähinnä miehelle. Itse kun en tuota punaista lihaa syö, niin syön erittäin runsaasti kasviksia ja kuituja ja vaaleita lihoja, niin omalta osalta ei ole enään mahdollisuutta parantaa, mutta sitten tämä MIES...suututtaa oikein, että joutuu pakottamaan syömään kasviksensa ja hedelmänsä päivän aikana :headwall: Mutta sitten kun luon häneen sen syyttävän katseen niin jo alkaa maistua :LOL:
Ja on tässä poikakin ajatuksissa, oppii sitten syömään terveellisesti...ei siinä paljon auta tyrkyttää papuja pojalle jos toinen huomaa, ettei vanhempienkaan lautaselta sitä löydy :D
 
heips..kyllä nyt potkii päähän tää elämä siis ku meillä on nyt tää kierto niin et joka toinen päivä heiluteltas peittoja..no..kierto on kohta puolessa välissä ja kerran ollaan ehditty heilutteleen.Joulu meni sukulaisten luona kyläillessä,ja nyt mies ja tyttö tuli mahatautiin ja siis miehestä ei varmasti ole hommiin ainakaan muutamaan päivään.Toivon vaan et se ei tule mulle.Kiva uus vuos jos joutuu makaan sängyssä kipeenä.Eilen olin tuntevinani et ovis olis tuloillaan tai oli eilen..en o ihan varma.mut saatiinpa ainakin hyödynnettyä se. :)
 
MAANANTAI 29.12.2008

Kuumeilevat:

Kumkvatti....................kp 21/28.................yk4..........3. toiveissa
Hensku00....................kp 18/28.................yk6..........1. toiveissa
Nasuli08 .....................kp 20/28-31.............yk6..........1. toiveissa
nelosenkaipuu.............................................................. ..............
taaperotx4..................kp 13/31...................yk5...........5. toiveissa
Hentsu84.....................kp 13/29-30..............yk5..........2. toiveissa
sarppuli........................kp 20/28-30...........yk3..........2. toiveissa
Cyanide................. ......kp 25/33..................yk 2.........2. toiveissa
Muumero......................kp 25/??..................yk.4.........2. toiveissa
mami09.........................kp 28/38.................yk.3.........4. toiveissa
Miirulainen.....................kp ?.........................yk?..........2 . toiveissa
teddybear82.................kp 31/28-30.............yk.3.........1. toiveissa
nazu..............................kp 135/25-28.............yk ?.........2. toiveissa
Marylene........................kp ?..........................yk ?...........2. toiveissa
choco..............................kp 24/28..................yk3.......... 6. toiveissa
tupajumi.........................kp ?........................yk.?...........? toiveissa
Niinuska05.....................kp 21/27...................yk.2..........2. toiveissa
E-V-A..............................kp 29/32....................yk.3..........3. toiveissa
delfis..............................kp 33/30-36...............yk.4........1. toiveissa
hugoliina........................kp 19/35.....................yk.2........1. toiveissa
heisku............................kp 28/30....................yk.?..........4. toiveissa
yöperhonen-..................kp 2/29...................yk. 12.......1. toiveissa
catzu..............................kp 18/32-34...........yk. ?..........1. toiveissa
manteli76.......................kp 19/35-38...........yk. 2..........2. toiveissa
kendra...........................kp 4/28..................yk.2..........1. toiveissa
Maryanne......................Kp 59/35.................yk.2............1. toiveissa
sonja R..........................kp 7/29-33..............yk?.............3. toiveissa
olg4..............................kp?..........................yk.1........ .....1.toiveissa
Marta............................kp?..........................yk. 2...........1. toiveissa
anu84...........................kp46/29-30.............yk.14.........? toiveissa
el-li...............................kp?..........................yk?....... ......? toiveissa
Stella2009....................kp 9...........................yk?.............1.toiveissa
kaz...............................kp 25/28...................yk.6.............1.toiveissa
mami08.........................kp?...........................yk?........... ...?.toiveissa
ramitta.........................kp 28/?......................yk.?..............2.toiveissa
H-a-n-n-e.....................kp ?............................yk.4.............2.toiveissa
Strösselivuori...............kp 14/28....................yk.2.............2.toiveissa
paapelo.......................kp 3/31.......................yk.4.............2.toiveissa


Taustailee:

Tuulia79
Varri


:heart:PLUSSANNEET :heart:


Joulukuussa:
Juibe75
Tigrita
hellu77
denise
arianrhod


 
Täällä Tapanit juhlittu ja peittoja heilutettu :LOL:
Kummallista ns.välivuotoja on tullut mitä ei ole koskaan ennen tullut :/ Mutta toivotan kaikille myöhäistä joululahjaa eli omaa pientä nuttua kainaloon... :D Vaikkakin sit ensi jouluksi :heart: :heart: :heart:
 
catzu Osuisiko kiinnitysmisvuodon ajankohta suunnilleen kohdilleen ;)?

Oma napa: Olen kyllä omalta osaltani tähän kiertoon tyytyväinen: meillä onnistui tässä kierrossa peittojen heilutus enemmän kuin suunnitellusti joka toinen päivä- varsinkin oviksen tienoilla peitot pöllysi joka päivä...eli jos jostain jää kiinni, niin ei ainakaan pupuilun puutteesta :D

Mutta nyt lenkkeilemään kinkkuja veks, mukavaa iltaa leidit :heart: :wave:
 
Heippa
Töissä ollaan ja kiirus painaa päälle mutta en ole tänään edes kahvitaukoa pitänyt joten pakko päästä lukasee mitä palstalla tapahtuu!

Mun päänsärky meni kyllä eilen tosi pahaksi, olin vähällä lähtee päivystykseen mutta se sitten burana kuurin ja niskahieronnan jälkeen alkoi helpottaa. Nyt naamassa enää komeilee kunnon mustelma :(

Luulen että bongasin eilen oviksenkin ja se piti tietty hyödyntää illalla :ashamed: Tänä aamuna mulla olikin sitten tosi pahaolo, oisin voinut oksentaa vaikka kuinka monta kertaa... no ei se ainakaan raskausoire ole korkeintaan merkki alkavasta mahataudista. Tosi kiva jos se tulee just uudeksi vuodeksi.

Mitäs suunnitelmia teillä on uudeksi vuodeksi?
 
H-a-n-n-e:
Voisikos kyse olla lievästä aivotärähdyksestä? Ainakin minun siskolla oli juuri tuommosia oireita, kun törmäsi liikunta tunnilla hippaleikissä ystäväänsä ja koppa kolisi. Ilta meni silloin kovassa päänsäryssä ja seuraavana päivänä oksenteli muutaman tunnin ja sitten oli 3pv jo parempi. Ainakin lääkärillä käydessä sanottiin, että lievä aivotärähdys ja jos pahenee niin päivystykseen näytille.
 
H-a-n-n-e : kurja, että vuoden vaihteen lähestyessä olo noin kurja :( ...toivottavasti nyt helpottaisi ennen aattoa :/ ! Mutta positiivisia uutisiahan oli tuo oviksen bongaus- onnea siitä =)

Uusi vuosi meillä menee kokonaaan töissä eli ei sen ihmeempiä suunnitelmia. Raketteja ammutaan ja herkutellaan sitten työmaalla. Ja eipä meillä juurikaan suunnitelmia olisi ollut vaikka töissäkään ei olisi joutunut olemaan: kotona olisi vuosi vaihtunut siinä tapauksessa =)

Hentsu84 : :hug: Harmillista, että teillä mennyt joka toinen päivä-"suunnitelma" tässä kierrossa "harakoille". Mutta kyllähän se yksikin kerta riittää jos kohdilleen osuu
;) ja jos ei osu, niin ensi kierrossa peitot sitten heilumaan oikein urakalla ;)

Täällä vaan toivotaan päivien kuluvan vaihdilla sen sijaan, että aika matelisi kuten se nyt tuppaa tekemään...tässä kierossa päätin kyllä jo alussa, ettei mitään järkeä alkaa testaileman liian aikaisin. Jos täti ei ilmesty ajallaan, niin yritän ainakin viikon verran olla tekemättä testiä. Sillä faktahan on, että jos siellä pikku matkustaja olisi, niin selviäähän se sitten ajallaan =) . Mä kun en juurikaan alkoholia ota enkä tupakkaa polta, niin voin hyvin odotella =)
 
Minulla myös suunnitelmana, että jos ei tätiä kuulu vielä kp33:na niin sitten vasta tilaan testit, jotta voittaisi vielä sen muutaman päivän testaamatta oloa. Ja voihan sitten olla, että jos taas venyy, niin on sitten seuraavaksi kierroksi testit ja sitten ne polttelee ilkeästi koko kierron :kieh: :D Noh, se selviää taas sitten :p
 
Hei kaikki, mahtuisiko tänne mukaan?

Pikkukakkosta toivottaisiin tuolle 9kk ikäiselle täystuholle kaveriksi. Menkat olleet jo nelisen kuukautta, mutta imetän kuitenkin edelleen. Voiko imetys menkoista huolimatta toimia ehkäisynä?

Mutta hyvää uuden vuoden odotusta kaikille!
 
Hei saini81 :wave: Tervetuloa mukaan :D

Jos menkat on alkaneet, en usko, että enään toimii ehkäisevästi. Et kuitenkaan lapsen iästä päätellen ole täysimetyksellä, joten se suurin ehkäisyteho onkin mennyt jo (mikä sekään ei ole tietenkään koskaan ollut 100%) :p

Toivotaan että täystuho saisi sisaruksen pian =)
 
TIISTAI 30.12.2008

Kuumeilevat:

Kumkvatti....................kp 22/28.................yk4..........3. toiveissa
Hensku00....................kp 19/28.................yk6..........1. toiveissa
Nasuli08 .....................kp 21/28-31.............yk6..........1. toiveissa
nelosenkaipuu.............................................................. ..............
taaperotx4..................kp 14/31...................yk5...........5. toiveissa
Hentsu84.....................kp 14/29-30..............yk5..........2. toiveissa
sarppuli........................kp 21/28-30...........yk3..........2. toiveissa
Cyanide................. ......kp 26/33..................yk 2.........2. toiveissa
Muumero......................kp 26/??..................yk.4.........2. toiveissa
mami09.........................kp 29/38.................yk.3.........4. toiveissa
Miirulainen.....................kp ?.........................yk?..........2 . toiveissa
teddybear82.................kp 32/28-30.............yk.3.........1. toiveissa
nazu..............................kp 136/25-28.............yk ?.........2. toiveissa
Marylene........................kp ?..........................yk ?...........2. toiveissa
choco..............................kp 25/28..................yk3.......... 6. toiveissa
tupajumi.........................kp ?........................yk.?...........? toiveissa
Niinuska05.....................kp 22/27...................yk.2..........2. toiveissa
E-V-A..............................kp 30/32....................yk.3..........3. toiveissa
delfis..............................kp 34/30-36...............yk.4........1. toiveissa
hugoliina........................kp 20/35.....................yk.2........1. toiveissa
heisku............................kp 29/30....................yk.?..........4. toiveissa
yöperhonen-..................kp 3/29...................yk. 12.......1. toiveissa
catzu..............................kp 19/32-34...........yk. ?..........1. toiveissa
manteli76.......................kp 20/35-38...........yk. 2..........2. toiveissa
kendra...........................kp 5/28..................yk.2..........1. toiveissa
Maryanne......................Kp 60/35.................yk.2............1. toiveissa
sonja R..........................kp 8/29-33..............yk?.............3. toiveissa
olg4..............................kp?..........................yk.1........ .....1.toiveissa
Marta............................kp?..........................yk. 2...........1. toiveissa
anu84...........................kp47/29-30.............yk.14.........? toiveissa
el-li...............................kp?..........................yk?....... ......? toiveissa
Stella2009....................kp 10/?.....................yk?............1.toiveissa
kaz...............................kp 26/28...................yk.6.............1.toiveissa
mami08.........................kp?...........................yk?........... ...?.toiveissa
ramitta.........................kp 29/?......................yk.?..............2.toiveissa
H-a-n-n-e.....................kp ?............................yk.4.............2.toiveissa
Strösselivuori...............kp 15/28....................yk.2.............2.toiveissa
paapelo.......................kp 4/31.......................yk.4.............2.toiveissa
saini81.........................kp ?............................yk. ?...........2.toiveissa


Taustailee:

Tuulia79
Varri


:heart:PLUSSANNEET :heart:


Joulukuussa:
Juibe75
Tigrita
hellu77
denise
arianrhod


 
Moikka kaikille ja tervetuloa uusille!! :flower: nyt ehtii taas kirjottelemaan kun Joulun pyhät ovat ohi. Paljon on tullut uutta tekstiä, mukavaa että ketju on vilkas! :)

Omaa napaa : ovislimoja ollut jo muutamana päivänä...äsken sitten tein ovistestin ja se näytti kuin näyttikin niiiiin vahvaa viivaa, että taitaa olla ovis plussa. Ikinä en ennen ole noin vahvaa viivaa siihen saanut, että kait tuo on plussa tai sit ainakin hyvin lähellä. En osaa kuvaa laittaa, mutta testiviiva on yhtä tumma tai lähes yhtä tumma kuin kontrolliviiva... mutta kyllä tuosta olen tosi iloissani koska aiemmin oon saanut vaan haaleeta viivaa tai tai en viivaa ollenkaan. Mahaakin särkee oikealta munasarjan kohilta niin kovasti, että kylläpähän se ovis taitaa olla :) onneks ollaankin tässä heiluteltu peittoja jtpäivä. Nyt sit jos tänään ja huomenna pupuilis ja varmuudenvuoks ylihuomennakin, niin eiköhän ovis ole hyödynnetty:) Nyt kyllä nous toiveet korkealle tän kierron suhteen :) Ja nyt kun tässä kierrossa on mahdollista tulla raskaaksi kun en enää syö niitä teroja, niin jipii, ihanaa kun ovis plussa löytyi!! :D sori tätä hehkutusta, mut tuntuu vaan niin hienolta, että nyt ees on mahdollisuus raskautua!! :D

Mites muuten te joilla koopeet täynnä? Ootteko testailleet? :)

Mitäs uudenvuoden suunnitelmia teillä on ? Meillä ihan rauhallisesti vietetään, parit kaverit tulee ehkä kylään. Raketteja varmaan vähän ammutaan, ja sit ajoissa nukkumaan, kun miehen täytyy mennä auttamaan kaveria muutossa sit uudenvuoden päivänä.
 

Yhteistyössä