Syyspukeutuminen ihmetyttää

  • Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti
"hmm"
Viime päivinä on oikein pistänyt silmään kun sekä aikuisilla ja lapsilla on hirveesti päällä kun asteita 16-18. Monilla lapsilla vk-haalareita jne. Nyt ei oo ees kosteeta. Mitä teillä on tapana pukea itsellenne ja lapsille tuohon lämpötilaan?
 
dsd
Asteita oli aamusella 8, joten vk-kamppeet päälle. Iltapäivällä pksta hakiessa asteita 19. ilman takkia sieltä lähdettiin.

En itsekään lähde missään kesävarustuksessa aamusella vaikka tiedän iltapäivän lämpimämpi olevan
 
Mä olen miettinyt samaa, tuntuu et pojan kanssa ollaan molemmat aina vähissä vaatteissa ja muilla takit ja systeemit. Mut toisaalta me lähdetäänkin liikkeelle vasta 10 jälkeen kun on jo lämmennyt, ja ollaan hikistä sorttia muutenkin.
 
"Kaisa"
Minä puolestani olen ihmetellyt lasten vähäistä pukeutumista. Täällä pääkaupunkiseudulla on ollut tosi märkää ja aamuisin noin 10 astetta ja pikkulapsilla on ollu kesävaatteita päällään. Mutta kaikki lapset eivät tosin ole niin kovia palelemaan kuin meidän lapset.
 
Se on monella tapana sitä kalenteria tuijottaa eli kun nuo ns.kesäkuukaudet on ohi niin johan vedetään vaatetta päälle. Ja ihan sama mitä mittari näyttää ja kuinka lämmin ulkona.
Kunhan kalenterissa on käännetty sivu syyskuulle.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
"vieras"
[QUOTE="vieras";27078701]Tänään bongattu eka TALVIhaalariin pukeutunut lapsi!!! Aamulla asteita 9,5, iltapäivällä 15.... Ja plussan puolella siis!![/QUOTE]

Mä kans näin yks päivä, ihan päiväsaikaan, naisen jolla oli tikkitakki, kaulahuivi, lapaset ja korvaläpät.
 
"nuuh"
Tänään kylillä nähtyä: asteita 18.5 ja hirvenkohtukassitytöillä päällänsä pipo, muhkea neuletuubihuivi, pinkeä takki, säärisaappaat ja kaiken kruunasi pelkät sukkahousut!! Siis ei pitkää paitaa tai tunikaa vaan pelkät mustat rysäpöksyt ja yläroppa täynnä talvivaatetta?! Siis olen pudonnut kärryiltä varmaan ajat sitten mutta sori nauru tuli.
 
"Emppu"
Meidän 5-v. esikoisella on iltapäivällä päiväkotipäivän jälkeen kesähousut ja pitkä- tai lyhythihainen paita, tarvittaessa takki tai huppari jonka osaa riisua. 3-vuotiaalla kuopuksella on usein välikausihousut ja takki, eli samat vaatteet joissa hän on mennytkin päiväkotiin aamulla. Mukana olisivat myös kesähousut ja ohut huppari, mutta hän ei vielä itse tajua vaihtaa kevyempiin vaatteisiin vaan pukee ne jotka ovat tarjolla (ja on usein haettaessa ihan hikinen). Hoitotädeilläkään ei taida olla aikaa huolehtia hänelle esille toisia vaatteita.
 
Ilmat vaihtelee niin paljon niin samoin vaihtelee kyllä pukeutuminenkin. Mun mielestä on ollut sellanen kolea ilma, vaikka lämpömittari näyttääkin suht lämmintä niin takki päällä kyllä kuljen.

Lapselle taas on vk-vaatteet, aamulla voi olla +8 ja maa märkä, iltapäivällä taas on sitten ihan liian kuumat vaatteet kun kotiin haetaan.
 
"Annika"
Mulla on ollu aamulla joku neule, iltapäivällä t-paidalla. Eilen kun satoi vettä niin lapsilla oli haalarit(muut sadevaatteet oli pk:ssa) ja mulla kuoritakki. Turkasen kuuma tuli kyllä sitten kun sade lopui ja aurinko tuli esiin.
 
Niin kauan kuin lämpötila on yli +5, niin mä en tarvitse minkäänlaista takkia. Mekon tai topin päälle laitan neuletakin tms. Sitten jo alkaa mennä mittari lähelle nollaa, tai muutaman asteen pakkaselle, niin bleiserillä pärjää. Mä en edes omista toppavaatteita. Villakangastakkeja on talvella päällä lähinnä ulkonäkösyistä parempana takkina. Jos kulkisin bleiserissä kaupungilla talvella, niin saisi liikaa kummeksuvia katseita :).
Jos on esim. -20, niin t-paita+neuletakki+vk-takki päällä.
 
hyri
Musta se vaan on erituntuista nyt. Syyskuun +19 on ihan eri kuin heinäkuun +19.

En tiedä syytä, mutta mua palelee joten siksi käytän takkia ihan mielelläni. Heinäkuussa selvisin ihan pitkähihaisella.

Onkohan sitten alitajuisesti ajateltuna että syksyllä on PAKKO olla kylmempi vai onko vaan kosteempaa ja siksi kylmemmän oloista? Who knows.
 
"shihtzu"
Minä vien lapset hoitoon aamulla ennen klo 7, joten silloin ei yleensä ole mitenkään lämmintä eikä kuivaa vaan hyvinkin kosteaa, joten vk-vaatteet laitetaan usein päälle. Päiväkodista pois lähtiessä niitä ei sitten pueta, ellei nyt sada vettä. Nyt vielä luvataan alle 15 asteen päivälämpötiloja, niin aamuisin todellakin on viileää, eikä ilman takkia pärjää.
 
"sasa"
Musta se vaan on erituntuista nyt. Syyskuun +19 on ihan eri kuin heinäkuun +19.

En tiedä syytä, mutta mua palelee joten siksi käytän takkia ihan mielelläni. Heinäkuussa selvisin ihan pitkähihaisella.
.
Varmasti ymmärrät itsekin, että huijaat vain itseäsi?

Olen ihmetellyt, että onko postimyynneistä tullut syysvaatteet koteihin, kun näkee todella monilla nuorilla naisilla kolmemetriä pitkiä, paksuja kaulaliinoja kaulan ympäri ja paksuja takkeja ja päähineitä. Ulkolämpötila 15-23 mitä täällä lounaisessa osassa maata on viimeisen parin viikon aikana ollut. Onko tuliterät "muotiluomukset" pakko saada saman tien puettua, vaikka on käytännössä melkein kesäkelit lämpötiojen puolesta?
 

Yhteistyössä