???SYYSMASSUT 2007??? HUHTIKUU

Jode, ihania uutisia =) :heart: .

Balik, no miten meni? :D

Porekylvyistä ja muista; mullahan alkoi hematoomasta johtuva, 5 viikkoa kestänyt alkuraskauden verenvuoto välittömästi sen jälkeen kun olin eräässä kauneushoitolassa emäksisessä, erittäin lämpimässä kylvyssä, joka poreili myös kevyesti. Sanoivat, että sopii raskaana oleville ja minä hölmö uskoin. Nyt en uskaltaisi edes tavalliseen poreammeeseen.

Lekurikäynneistä; mulle iski paha virtsis viime perjantaina ja kävin päivystyksessä antamassa näytteen ja hakemassa Selexid-reseptin. Olin just päässyt pari viikkoa kestäneestä hiiva/bakteeritulehduksesta eroon, joten kyllä otti päähän :kieh: ja teki kipeetä :( . Tänään kävin labrassa antamassa uuden virtsa- ja hiivanäytteen ja ainakin jälkimmäinen oli puhdas.

Päänsärkyä on ollut täälläkin lähes joka aamu noin viikon ajan ja eikä ole mikään pieni jomotus ohimolla vaan aivan tautinen särky! Iltaa kohti helpottaa, mutta aamupäivisin on tosi tuskainen olo kun tuskanhiki valuu ja sattuu. Täytyy ottaa puheeksi tämä ensi viikon neuvolakäynnillä. Ainakin viimeksi verenpaineet olivat tosi hyvät, joten en tiedä mistä sitten johtuu. Hormoneista?

4D-ultraan ollaan täälläkin menossa, mutta käydään ensin kunnan tarjoamassa rakenneultrassa. Varmaan siitä 4 viikkoa myöhemmin sitten tohon 4D:hen.

-meja
 
Minäkin täällä huhuilen Balikin perään, että miten meni :D

Kiitos muuten jollekkin vinkistä, että myös KappAhlissa on äitiyshousuja. Löysin tänään itselleni tosi hyvät mustat suorat housut.
Ongelmana on minulla ollut nimittäin nuo siistit työhousut. Kokouksissa ja edustustilaisuuksissa kun joudun ravaamaan niin sellaiset tuli tarpeen kun massu on jo sen verran kasvanut...

 
baabaa
Heippa piiitkäästä aikaa minunkin puolesta!

Päivittäjälle kuka siis päivittäkään etusivun listaa, vissiin minttu..Mulla sais sen iän vaihtaa 22, kun helmikuussa sekin muuttui. Ja neuvolaan mukaan la on 18.09.07 eikä 17.pvä...eli jos vaan kiltti viitsit ne vaihtaa =)

Mä en vieläkään mielestäni tunne liikkeitä, ei sillä että niitä varmaan edes vielä odottaisinkaan. Sellasta kouristelua ja pakotusta tuntuu usein mahassa kuiteskin. Mä kyllä edelleenkin unohdan suurimmaks osaks aikaa koko raskauden, olin unohtanu äitiysneuvolaankin uuden ajan varata, kun enhän mä muistanu että sielläkin pitäs käydä. Mun täti naurokin mulle, että mä luulen tätä raskaana oloa ihan normaali olotilaksi, kun eihän tuo esikoinenkaan ole kuin 1v 2kk niin siitä raskaudesta ei kauaa ole. :LOL:

Närästää vaihteeks ihan pirusti. Tää ei tunnu helpottavan millään. Ja suonenvedotkin saapuneet taas riesakseni. Päänsärkyjäkin ollut paljon, tosin kun lääkärillä kävin niiden takia niin suomens mulle sitten että mulla on migreeniä. Kirjotti mulle panacodeja siihen, kun niitä voi näemmä syödä ihan raskaanakin. Onpa niitä sitten muutama jo mennytkin.

Eipä ole vielä tietääkseni tullut tästä raskaudesta yhtään ylimäärästä kiloa, eikä tarvis kyllä tullakaan. Mutta onhan tässä vielä liikaakin aikaa niidenkin saapua.

Minäpä taidan vetäytyä tuonnr sohvan nurkkaan köllöttämään.

Mukavaa kevättä!

BaaBaa rv 16+0
 
onnea balikille ja jodelle :heart: :heart:

Niin jännä kun täällä jo ihmiset tietää sukupuoliakin. Onneks on pelkkiä hyviä uutisia tullu toistaseks.

Mä olin tänään neuvolassa. Syke hyvä,paineet hyvät ja painoki ihan ok. Tasaseen sitä tulee lisää,mutta saa nyt tullaki. Masu kasvaa nätisti (lue:isosti) ja kaikin puolin kaikki oli ihan ok. Mulle annettiin lupa napata burana päänsärkyyn jos tiedän varmaks,että se auttaa. Kuulemma viikolle 33 asti saan sitä herkkua käyttää. En ymmärrä miten noi panadolit voikin olla niin surkeeta tavaraa,ettei auta lainakaa. Tosin täti vielä sano,et kannattaa koittaa ottaa kaks nappulaa jo siinä vaiheesa ko tuntuu,että särky alkaa. Mä vaan oon semmonen, että jotenki vasta viimisenä keinona otan nappulaa. Vaik hedarit on vaivannu jo viimisen kymmene vuotta ihan kiitettävästi mun elämää. No mut onneks saan buranaa käyttää kun se varmasti auttaa aina. Ei tietenkään päivittäiseen käyttöön..

Emmaliina ja Vusseli rv18
 
Voi höhlä,kävin tossa just kattoon kenet on muistettu päivittää tohon listaan ja voi itkun itku!!Minut oli kyllä muistettu mutta iän saa vaihtaa,oon nyt 23v!(vanhus omasta mielestä)!!!Synttärit oli 26.3.Mulla tulee joka vuosi kauhea ikäkriisi,ihan vaan siksi että vuodet menee niin kauhean nopeasti ettei perässä pysy \|O No minkäs teet :D En ees ymmärrä miksi synttäreitä pitää juhlia??Kenestä on kiva rupsahtaa ja vanhentua vilauksessa??Kriittinenkö?No ehkä vähän :D Eihän tolle iälle mitään voi mutta miksi ajan pitää juosta niin kauhean nopeasti?Yhtäkkiä sitä huomaa että taas on vuosi mennyt.No vaihetaanpa muihin asioihin :D Liikkeitä en oo tuntenut vielä omasta mielestäni(ehkä joskus)mutta päivät tahtoo olla niin kiireisiä ettei niitä ehi ees ajatella.Maha kasvaa ihan hyvin,ei nyt mikään kauhean iso ole,ei mulla oo koskaan vielä kauhean iso ollutkaan edes loppuraskaudesta.Mutta isoin mun mielestä tässä vaiheessa mitä muista raskauksista.Ootan innolla sitä rakenneultraa,harmi vaan että on vasta viimenen päivä tätä kuuta,ois jo niin siistiä nähä vauveliini taas ja varmistaa kumpi se on,poikaa veikkas tosiaan silloin tossa terv.asemalla.BALIK kävitkö kattoon sen suolahuone jutun??Eipä tässä kummempia taaskaan :D
Miimari ja vauveli rv 17.
 
Moikka pitkästä aikaa. Mulla menossa rv 18+2 ja masu on kasvanut vauhdilla, vois luulla että olen pidemmälläkin... :D Eilen oli rakenneultra,siellä kaikki kunnossa. Kehitys oli sikiön iän mukaista. :) Mentiin sanomaan vanhemmille lapsille että mennään kurkkaamaan "Murua" ja he olis halunneet niin kovasti tulla mukaan! Mutta luultavasti lääkärin huoneessa olis lapsia kiinnostanut sittenkin vaan ne kaikki koneet ja vempeleet, heh.
Kovasti olis tehnyt mieli kysyä vauvan sukupuolta, mutta sain pidettyä uteliaisuuteni kurissa. Ihan kiva että jännitys säilyy loppuun asti. Miehen mielestä siellä kuvassa kyllä "pili" vilahti. :D
Murun liikkeitä on tuntunut jo n. 4 viikkoa ja eilen tuntui muutama potku ekan kerran, ihanaa!
 
IHANAA JODE!!!!! :hug: :heart: :hug:
kyllä mä jo sun uutisia odottelinkin!!

Ja ONNEA BALIK!!! :)

Meitsi se sitten kärräs tänään ostamasa tuplavaunut sisälle =) Tai no Mies ne tänne kantoi portaita :heart: Kaveri myi mulle hienot tummansiniset Oran tuplat edullisesti, en malttanut jättää ostamatta kun mahtuivat autoonkin vielä!! Tossa ne nyt napottaa keskellä olohuonetta :D

Hieno tunne!!

RR ja NessiNestori 17+4<br><br>
 
jos tuossa oikein laskin niin meitä syysmassulaisia ois 114!! :D
niin ja minullekin voisi tuon iän laittaa listaan, elikkäs olen 18v. Lienenköhän nuorin tässä pinossa..? Mut ei se minnuu haittaa..! :D

tuntuu ihan kuin olisi elohiiri tuolla masussa, kun tuntuu jotain sarjaa vetelevän. :LOL: Ei oo vielä jämäköitä potkuja vaan enemmänkin hipaisuja ja kutitteluja. :)

Onnee Jodelle ja Balikille terveistä lapsosista!
Me ei haluta tietää sukupuolta etukäteen. antaa olla salaisuutena. Paitsi kun mennään sinne 4D-ultraan, niin jos itsekkin nähdään selvästi, että kumpi on tulossa, niin ei siinä mitään, mut lääkäri ei saa sanoo, jos ei itse huomata. :D Kovasti kyllä mies vaan sanoo, että tyttö tulee ja äiti on samoilla linjoilla. Appiukon tekele on kyl enemmän pojan kannalla. Saas nähdä, 50-50 kumpi tulee. :D

Huomenissa soittaa neuvolaan, että onko tullu Down -seulan tulokset. Jospa niissä ei olisi mitään..

Johtuukohan kohdun kasvamisesta, kun varsinkin asfaltilla kävellessä vihloo vasemmalle mahaan. Tuskaista meinaa olla käveleminen. :/

Päänsäryistä olen minäkin kärsiny. on lähinnä iltapäivä painotteista ja nukkumalla helpottaa. Nyttekin töitten jälkeen vetelin kahden tunnin tirsat.. :)

Hoitopöydistä ollut keskustelua. Meille vissiin miehen isä tekee sopivan. :) kun minulla ja miehellä on pituuseroa jonkin verran, niin saa sitten molempien selille sopivan korkuisen. Ja sen takia halutaan hoitopöytä, että saa vauvan vaatteet sitten siihen, kun ei ole liiemmin kaappitilaa.
Sänkyä vielä katellaan, että millanen hommataan. Ois tarjolla yks missä sais laitan alas, mutta itse tykkään enemmän semmosesta, missä saa pohjan eri tasoihin. Appiukon tekele kyllä sanoi, ettei sen pohjan säätelyn tekeminen ole konsti eikä mikään, vaikka laita olisikin laskettava. pitää miettiä.
Ja vaunut myös! Netissä olisi paljon ihania vaihtoehtoja ja suhteellisen halpojakin yhdistelmävaunuiks, mutta jos hyvät käytetytkin sais, niin mikäs siinä. Onhan tässä aikaa vielä. Kesällä sitten enemmän panostaa hankintoihin, jos ei nyt tässä keväällä ehdi/jaksa.. en ole vielä mitään hommannut vauvalle. Paitsi olen itse neulonut nutun ja toisen tossun! :D Vielä olisi neulottavana toinen tossu, tumput, myssy ja housut.

Kestoilusta.. Toisaalta houkuttelis kokeilla ja jos onnistuisi, niin olisi pitemmän päälle halpa vaihtoehto. Mutta kertäkäyttöiset on niin tutut ja turvalliset! :D Katsoa syksyllä uskaltaisko kokeilla vaikka sillä äitiyspakkauksen kestovaipalla..

-Bluedrama ja myllertäjä 16+6 Huomenna taas uutta viikkoo kehiin jo!
 
TURUNSEUDUN TAPAAMINEN

Miten olisi ti 10.4.2007 KLO 17:00 Raision Myllyssä, Prisman päädyn kahvilassa?
=) (tulipa sitten lyötyä ensin väärä kuukausi tuohon...)

Taas ehdottelemassa... Itse ottaisin ainakin nuorimmaisen mukaani...

Omia kuulumisia:

Päänsärky alkaa helpottamaan. Eilen oli monta hetkeä, kun ei särkenyt ollenkaan ja aamulla heräsin ilman särkyä. Nyt vähän jomottaa, mutta tuntuu kyllä, että ei kovana tule. Tänään kuitenkin soitan neuvolaan ja kyselen vähän!

Eilen oli maha turkasen kipeä, kiitos koulun keittolan, jonka pitäisi tehdä erityisruokavalion omaaville omat syötävät... Ja näin onkin ollut - eiliseen kahviin saakka. Erityisruokavalion omaaville on aina sivupöydässä omat tuotteet (hyla, maidoton, gluteeniton, kasvis, pähkinätön...) ja eilen kahvin kanssa oli kääretorttua ja koska sivupöydällä ei ollut mitään, ei edes lappua niin luonnollisesti ajattelin sen olevan ainakin HYLAa jota voin pieniä määriä nautiskella. No miten ollakkaan alle vartissa alkoi vatsan polte ja kaasua kerääntymään... Menipä sitten ilta tooooooooooooodellla mukavasti.... :headwall: Taitaapa tämä mamma antaa tänään vähän palautetta....

Tänään tulee kuivausrummun välisarja!!!! Klo 16 tulevat äijät sen asentamaan!!! Ollaan me pe asti jo masiinaa käytetty, mutta ulos vedettävällä tasolla oleva sarja takaa vakaan ja turvallisen käytön... ja vasta nyt se saadaan... Niin ja kuivausrumpukin PITI olla asennussarjan kera meillä viime ke.... saatiin masiina pe...

Jaahas, mä lähden valmistautumaan taas kurssille.

Mukavaa päivää kaikille!!!

-PippuriMamma & "MatiasMatilda" 18+3

ps. Meikäläinen koettaa kovasti suunnitella kampaajalle menoa. On vaan pirun vaikeaa miettiä mitä päälleen tekisi :D Olen naturally blond pitkähköillä hiuksilla ja tahtoisin räväyttää...<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2007 klo 06:44 PippuriMamma kirjoitti:
TURUNSEUDUN TAPAAMINEN

Miten olisi ti 10.4.2007 KLO 17:00 Raision Myllyssä, Prisman päädyn kahvilassa?
=) (tulipa sitten lyötyä ensin väärä kuukausi tuohon...)

Taas ehdottelemassa... Itse ottaisin ainakin nuorimmaisen mukaani...

Passar bra! Muita innostuneita ja kynnelle kykeneviä? Uskaltaiskohan sitä ottaa uhmapussin mukaan..?

PippuriMamma,mä värjäsin just hiukset edellispäivän. Tosin oon niin tylsä et laitan aina vaan punasta. Oma väri on luonnostaan semmonen oranssin punanen. Vuosien mittaan se on käyny blondissa ja ruskeessaki,mut nyt oon pitäytyny punasessa. Eri punasta vaan joka kerta. Nyt yritän kesää kohti saada vähän vaaleempaa aikaseks ja oon pariin kertaan laittanu kirkkaan vaaleen oranssia tummemman punasen päälle. Näkyy jo tulosta vähän. =)


Bluedrama, sun appiukon tekelees kuulostaa tosi ihanalta. :D Oikeen rakentaja ranelta vaikuttaa. Se on hyvä kun on tommosia tyyppejä lähipiirissä,joilla pysyy vasara kädessä ja tietää miten päin niitä naulojaki käytetään. Meidän pappa oli kans semmonen,mut nyt on ikävä kyllä jo sairastunu sen verra ettei voi mitään tehä. :( Ja ihan kiva,et meitä on monenikästä täälläki.

Mitäs pääsiäissuunnitelmia väellä on? Me ollaan ihan kotosalla vaan koko ajan. Perjantaina olis tarkotus lähtee kokkaamaan lammasta. Mies nyt haluu,että kokeillaan sitäki kun kerran "kaikki muutki syö päästäisenä lammasta".

:D

Emmaliina ja Vusseli rv18+
 
Onnittelut Balikille!!

Joensuun tapaaminenTapaaminen on siis huomenna torstaina klo 17. Kokoonnutaan Houkutuksen edessä, niin löydetään toisemme ja katsotaan mahdutaanko sisälle. Mukaan tulossa minun lisäkseni ilmeisesti Roosakaisa ja Tiksu. Kaikki muutkin alueen mammat ovat tervetulleita, jos kiinnostaa ja ajankohta sopii! Aika jännää tavata muita ja nähdä minkälaisten ihmisten kanssa tässä on ajatuksia vaihdettu jo tammikuusta lähtien. Ja päästään vertailemaan kokemuksia ihan livenä.

Voi olla, että musta taas vain tuntui, mutta eilen siellä mammajumpassa oli semmonen olo, että kaikki tuijottaa mun olematonta kumpuani. Toki mäkin kattelin, että minkä kokoisia masuja muilla on, mutta kun kaikki muut oli jo selvästi pidemmällä. Mä vaan päätin mennä sinne jumppaan nyt, kun eihän kesällä mitään tuommosia kuitenkaan järjestetä ja syksyllä ei taida enää oikein ehtiä ;) Mutta jumppa itessään vaikutti hyvältä, vahvistettiin selkää, pakaroita ja lantionpohjanlihaksia.

Joe ja pieni 15+6
 
Onpas jo vähän pirteämpi olo. Eilen nukuin neuvolasta tultuani 3h päikkärit, ku poitsu oli tarhassa ja sitten vielä päälle 11h yöunet...Pääkipu on edelleen, mutta ei läheskään niin kova kuin eilen. Toisaalta jännitää hirveesti se iltapäivän lääkäri, mutta toisaalta odotan sydänäänien kuuntelemista kun kuuta nousevaa. Taidan ehdottaa lääkärille, että kunntelis ensin ne sydänäänet ja sitte vasta mittais verenpaineen, jos ois sitte vähän matalampi... :ashamed:

Onnea Jode ja balik, ultrauutisista. Tasan meni, yksi tyttö ja yksi poika, eilisten ultrien saldo. :) Meinaakos muuten moni muu kysyä sukupuolen? Me ei kysytty esikoiselta, enkä usko että kysytään nytkään. Mutta ei haittaa jos sen huomenna sattuu näkemään.

Joku kyseli pääsiäissuunnitelmia...Meillä alkaa vähän niinku jo tänään tai ainakin miehellä...Nillä on työpaikalla juhlat, ku niiden lehti valittiin viime viikolla suomen parhaaksi kaupunkilehdeksi...Saa nähä meneeköhän myöhään...Aamulla sen pitäs kyllä töihin ja meillä on sitte puolen päivän aikaan se ultra...huhhuh...Muuten pääsiäinen ollaan vaan kotona, ku kerrankin on yhteistä vapaata koko poppoolla noin monta päivää. Toivottavasti saadaan pääsiäinen aloittaa iloisissa tummelmissa huomisen ultran jälkeen.

Tuun kertomaan illemmalla lääkärikuulumiset.
minttu-82 ja TaimiMainio 18+0
 
Jotkut kirjoittavat et eivät kysy mutta jos sattuvat näkemään niin minkäs sille mahtaa...

Itse voin ainakin sanoa etten todellakaan olisi tiennyt kumpi on tulossa, vaikka lääkäri B.Cassiatore sanoi että: selvä tyttö "tuossa on klitoris"
Jos lääkäri ei sano että nyt katsellaan peräpäätä niin ei sekään välttämättä ole niin selvää, ainkaan näillä viikoilla.

Kuva muljahteli niin paljon että välillä ei tosiaan tiennyt missä kohtaa mennään.

Meidän pikkuneiti piti koko ajan käden kasvojen edessä tai sitten käänsi kasvot alaspäin, joten kasvokuvaa ei saatu, mutta se ei haittaa ollenkaan. Onpahan jotain yllätystä sitten synnytyksessä
;)
 
Heippa ja kiitos kaikille onnitelleille!

Ja kamalasti onnea balik tytöstä!:heart:

(Minttu82:lle tarkennus; pojan sukupuolta ei katottu ultralla, vaan se saatiin selville kromosomikokeesta, eli tulos on ainakin varmempi kuin ultrassa. On meinaan tutulle ollut tulossa ultrassa "varmasti" tyttö, tuloksena perheen poika sitten matkusteli ekat kuukautensa ihanan kirkkaanpinkeissä vaunuissa!)
No niinhän se kyllä pitäis kromosomienkin olla kunnossa, mutta silti pelottaa vieläkin, että meniköhän tämä tulos oikein, kun viimeks istukkapunktio kertoi terveestä lapsesta, ja toisin kävi. No onneks huomenna on neuvolalääkäri, sydänäänten kuuntelu rauhottaa mielen edes hetkeksi.
Emmaliinallekin parantumisia päänsärystä. On se kumma juttu, että toisiin ei vaikuta samat lääkkeet kun toisiin. Ja toisiin, kuten muhun, ei meinaa tehota mitkään lääkkeet, joten olen sitten kitunu päänsäryssäni ilman lääkkeitä.
Jode ja Onni 18+1
 
Neuvola oli eilen ja helpottava käynti olikin. Sydänäänet kuuluivat melkein heti ja siellä se pompotteli 143 kertaa minuutissa. Tällä kertaa myös pissanäyte oli puhdas :D Joka tapauksessa joudun siihen sokerirasitustestiin viikolla 26, mutta neuvolatäti oli sitä mieltä, ettei kannata tätä asiaa kauheasti stressata, koska suvussa ei ole diabetesta enkä ole mitenkään ylipainoinen. Voi kuulemma johtua monesta tekijästä, että edelliskerran sokeriarvot olivat plussalla.

Vatsakivut ovat sitten supistuksia.. Kyllä voi toista kertaa raskaana olevakin olla tyhmä (tarkoitan siis itseäni :) )!! Eipä tullut edes mieleen moinen vielä tässä vaiheessa vaikka kuvailenkin kipua lähinnä "krampilla". Esikoista odottaessa kaikki harjoitussupistukset viimeisiin päiviin asti olivat kivuttomia, huomasin vain, että vatsa oli yhtäkkiä aivan kova. Vasta synnytyspäivän aamuna alkoivat kivuliaat supistukset, sitä ennen en edes tiennyt, mitä se tarkoittaa.. :LOL: No kuitenkin, nyt siis alkoivat nekin jo hyvissä ajoin.. Pippuri Mamma, eikös sullakin ainakin jossain vaiheessa ollut samoja vaivoja vai muistanko ihan väärin? Lepo ilmeisesti auttaa asiaan? Onkos muita vinkkejä? Jos vaiva ei hellitä, täytyy kuulemma jäädä vähäksi aikaa sairaslomalle, jotta tilanne rauhottuisi :/

Sitten vielä siitä Turun tapaamisesta. Saakohan sinne kaikki täällä päin asuvat osallistua, vai oletteko ajatelleet nähdä vain niiden kesken, jotka ovat alusta asti olleet mukana tällä palstalla? On vähän mennyt ohi tuo alkukeskustelu tästä asiasta, ihan uteliaisuuttani kyselen. Itselle ei kyllä varmaankaan se ensi tiista sovi vuorotyön takia, mutta myöhemmistä tapaamisista olisin kiinnostunut.

Onnea kaikille muillekin hyviä uutisia saaneille
:flower:

Tinka
 
Kohtalotoveri Tinka! Koska sulla alko supistelut? Mulla alko viikolla 15, onneksi ovat kivuttomia. Edellisessä raskaudessa alko "vasta"viikolla 17. Miksei sua jo pistetty saikulle, jos kerran oikein kivuliaita supistuksia tulee? Mun mielestä aika hassua. Saas nähdä mitä lääkäri mulle huomenna sanoo. Tehdään kuulemma sisätutkimus, tarkastetaan ettei ole vielä paikat kypsyny.
Jode
 
Alkuun onnittelut Jodelle ja Balikille hyvistä uutisista! :flower: (jos nyt tämä reikäpää muisti nikit oikein)

Toisekseen teille, jotka kärsitte päänsärystä.. Joitain viikkoja sitten itselläkin iski aina kerralla kunnon monen päivän särky päähän. Ei tuntunut Panadolit auttavan. Komensin sitten ukkokultani hieroon niskaa ja hartioita - tadaa! Vaiva katos! :) Epäilen, että mulla johtu ainakin jännityksestä, jonka kasvaneet meijerit ovat niska-hartia-seudulle aiheuttaneet :LOL:

Kestovaipoista
Ollaan miehen kanssa pohdittu, että ainakin kovasti yritetään pärjätä kestoilla suurimman osan (kertakäyttöset tulee varmasti tarpeeseen kuitenkin, ainakin kyläillessä yms). Anoppikin ilmeisesti kovasti kannustaa kestoiluun, kun meille yhden kestiksen jo hommasi.. :) Oma äitini on käyttänyt kestoja kaikilla lapsillaan (kolme kipaletta) ja kehaisi ainakin, että "aikaisin opittiin kuiviksi" :D

Hoitopöydästä/-tasosta
Me todennäköisesti ostetaan hoitopöytä. Vielä ole tarkkaan mietitty, millainen hommataan, mutta jos löytyisi säädettävä..? (että säästyis molempien selät)

Omaa ihanaa, jo pyöristynyttä mahaa.. :heart:
Kavereiden mielestä mulla on vasta pieni pömppis, itestä tuntuu et kauhea (siis ihana) pallero! :LOL: Liikkeitä tuntuu päivittäin jo useamman kerran. Eilen jopa ukkeli tunsi :heart:
Rakenneultra ja seuraava neuvola on vasta piiitkälti vapun jälkeen *malttaakohan edes oottaa :\| *
Sukupuolta ei haluta "virallisesti" tietoon; päättelemme itse näkemämme perusteella :D

Mitään hankintoja ei olla itse tehty, mutta anoppi-rakas tuon kestiksen lisäksi toi jo laatikollisen ukkelin vanhoja vaatteita, ai että olivat söpöjä! :heart:

Mieli on nyt jotenkin tosi herkkä, niin hyvälle kuin pahalle. Itku saattaa tirahtaa ihan pikkuasioista mutta naurukin saattaa remahtaa ihan pöljistä asioista.. :ashamed: Hieman herätän pälyleviä katseita julkisilla paikoilla kun itekseni alan hekottaan jotain.. =)

No tulipas taas turinoitua, eiköhän tämä riitäkin tältä kuulta kun kuitenkaan ole mitään kerrottavaa ennen ensi kuuta ;)

Lisää iloisia uutisia vaan! *tahtoo kuulla* Jaksaa itekin sitten paremmin :)

mobic & pikkukainen 18+0 (häääh? :D )

Ps. Repesin muuten älyttömästi kuin luin BlueDraman juttua, kuinka oli tuntenut kipua vasemmalla mahassaan..(se nyt ei ollut mitenkään hauskaa) No, miehän tietty luin että VASEMMASSA mahassaan! :LOL: :LOL:
 
Terveisiä neuvolasta! :)

Painoa kertynyt +350g/vko, eli tähän mennessä tullut 2,5kg. Verenpaine 128/74 vähän noussut edellisistä mut ok. Kohdunpohjan korkeus 15cm. Aika paljon kun tota käyrää kattelee, mut kuulemma tasottuu myöhemmässä vaiheessa. Vauvan sykekin saatiin ekaa kertaa laskettua, 160 tuo puksutteli menemään! :D Seuraava aika on sitten toukokuun alussa. Rakenneultraa, 27.4., odottelen kovasti...

Mäkin tavallaan haluaisin tietää sukupuolen etukäteen, mut kun ei olla muihin tutkimuksiin menossa ku tohon normaaliin rakenneultraan, niin tuskin kovin luotettavaa tietoa siitä saadaan.

Täälläkin yks joka kärsii päänsäryistä!! Ei kiva, ei. :/ Mä oon reippaasti popsinut panacodia, kun ei oikeen muillä lääkkeillä oo ollut vaikutusta. Ikävää siin on se, kun se on kolmiolääke ja pistää mun nupin aikasta sekasin. puol päivää menee aina sellasessa tööt -olotilassa... :/

Pienet potkut tuntuu jo joka päivä. =)

Möörwa ja papu, tänään siis rv 17 vaikka tossa jo eilen hätäilin! (päivistä ihan sekaisin, kun täällä kotona vaan makoilen...)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2007 klo 12:31 Möörwa kirjoitti:
Terveisiä neuvolasta! :)

Painoa kertynyt +350g/vko, eli tähän mennessä tullut 2,5kg. Verenpaine 128/74 vähän noussut edellisistä mut ok. Kohdunpohjan korkeus 15cm. Aika paljon kun tota käyrää kattelee, mut kuulemma tasottuu myöhemmässä vaiheessa. Vauvan sykekin saatiin ekaa kertaa laskettua, 160 tuo puksutteli menemään! :D Seuraava aika on sitten toukokuun alussa. Rakenneultraa, 27.4., odottelen kovasti...

Möörwa ja papu, tänään siis rv 17 vaikka tossa jo eilen hätäilin! (päivistä ihan sekaisin, kun täällä kotona vaan makoilen...)
Mitenkähän tarkka tuo kohdunpohjan korkeuden mittaus oikein on ja paljonko se voi vaihdella. Mulla kun oli tuo sama 15cm ja rv 15+5 eilen ku mitattiin.. Minäkin ihmeissäni kattelin sitä käyrää :eek:

Joe
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2007 klo 12:35 Joe80 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2007 klo 12:31 Möörwa kirjoitti:
Terveisiä neuvolasta! :)

Painoa kertynyt +350g/vko, eli tähän mennessä tullut 2,5kg. Verenpaine 128/74 vähän noussut edellisistä mut ok. Kohdunpohjan korkeus 15cm. Aika paljon kun tota käyrää kattelee, mut kuulemma tasottuu myöhemmässä vaiheessa. Vauvan sykekin saatiin ekaa kertaa laskettua, 160 tuo puksutteli menemään! :D Seuraava aika on sitten toukokuun alussa. Rakenneultraa, 27.4., odottelen kovasti...

Möörwa ja papu, tänään siis rv 17 vaikka tossa jo eilen hätäilin! (päivistä ihan sekaisin, kun täällä kotona vaan makoilen...)
Mitenkähän tarkka tuo kohdunpohjan korkeuden mittaus oikein on ja paljonko se voi vaihdella. Mulla kun oli tuo sama 15cm ja rv 15+5 eilen ku mitattiin.. Minäkin ihmeissäni kattelin sitä käyrää :eek:

Joe
Ei muuten oo mikään hirveen tarkka. Mäkin jouduin edellisessä raskaudessa jatkotutkimuksiin, kun joskus rv 30 paikkeilla oli yht äkkii mitta pienentyny muka monta senttiä kk:n aikana! Mittaaja vaan oli eri niillä kerroilla! =)
 
Aku
Onnea vaan kovasti kaikille jotka on saaneet ihania uutisia :) varmasti mahtava olo!
Itsellä alkaa sairasloma vedellä viimesiä ja pelottaa ihan hirveesti töihin paluu :x mutta kai se tästä.
Hei mammat varsinkin täältä pääkaupunkiseudulta jos ootte käyny odottaville äideille suunnatussa mammajumpassa niin kertokaa kokemuksia???Kiinnostais alkaa puuhata jotain ja tuollanen mammajumppa kuulostaa kivalta.Yritin käydä työväenopiston sivuilla kattomassa kun niillä kuulemma olis mutta en piru vie saanu sivuja toimimaan siltä osin :(
Aurinkoista päivänjatkoa kaikille

Aku ja pähkinä(16+5)
 

Yhteistyössä