???SYYSMASSUT 2007??? HUHTIKUU

Heissan kaikille :D Oli tänään neuvola käynti ja viime kerrasta olikin kulunu jo reilu kuukausi =) Kuulumisia sieltä:pissa puhdas,kohdunpohjan korkeus 18cm ,hemppa 113 eli pittää alkaa jyrsiin kettinkiä eli popsiin rautatabletteja kitusiin :D ja verenpaineet 108/64 paino oli nyt 53kg eli reilu 500g viikossa.Eli ihan passelisti painoa tullut =) Lähtöpaino oli 47kg joten ei haittaa vaikka tulis vähän enempikin painoa ja (toivottavasti vähän myös jäisi)ku mulla tahtoo aina paino lähtä käsittämättömän nopeasti synnytyksen jälkeen ku imettää ja liikkuu paljon ja ei ite oikeen kerkeä aina syömään.Eli laskee alle ton 50kg melko ripeästi ja ois ihan kiva ku ois pikkusen enempi massaa eikä mikään soppaluu :LOL: Niin joo ja vauvan sydänäänet vaihteli 150-> eli aika vilkas vesseli tuolla mahassa TAAS riehuu :D Mutta hyvähän se on että liikkuu niin ei tarvi olla huolissaan =) Siistiä kun tuntuu jo välillä kunnon pikku potkuja,kiva aina tunnustella ku kerkeää.Silloin ku istuu pitemmän aikaa niin alkaa monesti möyryään tuolla =) Hitsin vitsi,ens maanantaina ois se rakenneultra ja en malta oottaa sitä!Mutta tässä kait ne tärkeimmät taas,pitää käydä taas vilkuileen mitä muut on täällä kirjoitelleet :D
T:Miimari ja toukkataapero rv 19+6 (vauvalla taas uus nimi ja vanha sanonta pätee taas :rakkaalla lapsella on monta nimeä :D )
 
Meillä esikoistyttö oli syntyessän 3930g ja 51cm, tyttö syntyi 41+2.

Minttu-82, sinulla myös istukka edessä? Mulla on kanssa ja edelleenkään en tunne vauvan liikkeitä :( . Nyt jo rv 19+6.. kaippa se istukka niitä sitten vaimentaa niin hyvin, etten niitä tunne. Tai sitten on niin hentosia, etten edes yhdistä niitä vauvan liikeiksi. Esikoisen liikkeet alkoivat tuntuun rv 19+3 ja samantien olivat tosi teräviä potkuja.

Onkos täällä muita, jotka ovat jo näin pitkällä raskaudessa, eikä vielä liikkeitä tunnu??
No eipä niitä sydänääniäkään olla saatu neuvolassa doblerilla kuuluun vielä, eli taitaa tulla ujo vauveli ;) .

Onneksi sentään ultrassa aina kaikki ollut ok!

MamMam ja pikkanen rv 19+6<br><br>
 
Ihan minä omaan arvoonsa jätän nuo luokkakavereiden kommentit. Meidän luokalla ei oo todellakaan hyvä luokkahenki, niin ei jaksa välittää.
Se vain tietty vähän harmittaa, että miksi eivät voi tulla päin naamaa sanomaan, jos on kerta jotain ongelmaa siinä, että näin nuorena lapsen rupesin hankkimaan.
Mutta onneks on kolme kaveria luokalla, jotka on aidosti iloisia minun puolestani. :)

Olen todellakin ylpeä valinnastani ja paremminhan sitä nuorena jaksaa touhuta pienten kanssa! :D

Huomenna kuuden maissa illalla olisi se rakenneultra! Jänskättää vähän. Pieni on ollut taas pari päivää hiljasemmalla tuulella, niin heti sitten huolestun että miksi ei liiku. Mut välillä onneks tuntuu muksaus, niin tietää että mukana on. :)

Mieskin taas päivystää ambulanssissa terveyskeskuksella.. Pitää yksin nukkua.. :/ Pitää käydä morjestamassa sitä kuitenkin siellä ja viedä vähän tavaroita mitä pyysi tuomaan.. muistinkohan kaiken..?
Huomenna sitten vasta nähdään kunnolla siellä ultrassa, kun itse lähen kukonlaulun aikoihin kouluun ja sekin on töissä iltapäivään asti sitten. Vuorotyö on inhottavaa, että kun ei aina näe.

mut nyt pitää lähtee haukkaamaan jotain palasta ja käyvä suihkussa ja sit sitä ukkelia morjestamaan!

-Bluedrama ja röllykän asukki 19+5
 
Aurinkoista maanantaita!

Meillä oli lauantaina ne mun isän synttärit toisella puolella suomea ja oli aika rankka reissu. Perjantai ja eilinen meni autossa istuessa ja lauantai siellä juhlapaikalla seisoessa ja edustaessa. Selkä väsyi kovasti ja autossa alkoi särkeä lonkkia ja toista perskannikkaa. Tänään olin vielä aamuvuorossa töissä, mutta nyt kyllä vain lepäilen illan.

Jännä miten eri tavalla ihmiset suhtautuu raskauteen. Siis tähän mun raskauteen. Siellä juhlissa oli muutamia semmosia sukulaisia, joiden kanssa ollaan tekemisissä hyvin vähän. Yks täti tuijotti mun mahaa ja kysyi, että milloin on häät. Vastattiin totuudenmukaisesti, että mennään naimisiin kunhan keretään. Myöhemmin sama täti tuijotti taas mun mahaa ja kysyi että oonko jo valmistunut. Vastasin, että valmistuminen on enää tosi pienestä kiinni. Sanallakaan en maininnut raskauttani, kun ei kerran suoraan kysynyt. Toisaalta jotkut vieraat kysyi ihan suoraan, että milloin teidän vauva syntyy, tai mainitsivat mulle, että olivat onnitelleet tulevaa mummoa ja vaaria. Mua henk.koht. ärsytti se tädin suhtautumistapa, mutta ajatelkoot mitä tahtoo. Me tietty ollaan miehen kanssa oltu yhdessä melko lyhyen aikaa, että sen takia varmaan moni epäilee että tää raskaus olis vahinko, mutta mitäpä sitä kellekkään selittelemään. Lähimmät ihmiset on kaikki suhtautuneet tosi hyvin ja kai ne parhaiten huomaa sen, että meidän on miehen kanssa hyvä olla yhdessä ja me ollaan onnellisia.

Nyt olen jo varma, että olen tunnistanut liikkeitä. Esimerkiksi lauantaina kesken juhlien käytiin autolla kaupungilla ja istuin hetken ihan rauhassa siellä autossa kun odottelin muita. Navasta hiukan alaviistoon tuntui monta muksausta peräkkäin melkein samassa kohdassa. Samoin iltaisin, kun rauhoitun sänkyyn, niin tuntuu muljuntaa tai pieniä tönäisyjä. :heart:

Kohdunpohjan korkeus oli viimeksi neuvolassa rv15+5 15cm, mikä on paljo verrattuna siihen, mistä se käyrä alkaa. Th ei kyllä kommentoinut muuten kuin että "hyvin kasvaa". En tiedä onko sillä tosiaan vaikutusta, mutta minä olen myös tällainen 157cm:n tappi.

Pitiköhän mun kommentoida vielä jotain.. ei muista!

Joe ja pieni *miettii ja laskee* 18+4
 
MamMam! Mulla viikkoja vähän vähemmän kuin sulla, nyt 19+1. Liikkeitä en myöskään tunne, tai en ole varma onko välillä jotain pientä tuntunut. Istukka on mullakin edessä! Rakenneultrassa viikko sitten kätilö sanoi että hyvin mahdollista että tällä viikolla alkaa tuntua paremmin kun sikiö saa lisää painoa. Onneksi taas huomenna on neuvola niin saa tietää onko kaikki kunnossa!
 
Brazil15: onnea TYTTÖ-tiedosta :flower:

saralia: tervetuloa mukaan! :flower:


Hirveä flunssa iskenyt ja käsivarsia särkee ja koko pää ihan tukossa \|O

Heräilen joka yö siihen että neiti muksii mua sisäisesti ja tekee jo nyt tukalan olon... mutta samalla saa kuitenkin pienen hymyn häivän nousemaan huulille.

Veskissä saa juosta joka yö 2 kertaa, eli eipä taida lähitulevaisuudessa pitkiä yöunia tulla.

Juu juu :ashamed: vali vali vali... B)
 
Piti tuossa aikaisemmin onnitella uutisten saajia!

Ja samaten piti kysyä, että miltä supistukset tuntuu? Olen tähän asti pitänyt tiettyjä tuntemuksia ilmavaivoina tms. (vatsa oireilee vaihtelevasti.. :/ ) mutta eilen illalla aloin miettimään, että jospa se onkin jotain muuta. Eli varsinkin iltaisin on sellaista, että alaosa vatsasta menee kovaksi/pingottuu ja sitä kestää hetken, muutamasta sekunnista ehkä 15-20 sekuntiin. Iho ja kerros heti sen alla tuntuu pehmeltä, mutta hiukan syvemmältä koko masun alue on kova. Pingotus "laukeaa" aina joksikin aikaa ja uusii useampia kertoja. Kipua en tunne, mutta vatsa tuntuu "tiukalta".

Joe
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.04.2007 klo 20:20 Joe80 kirjoitti:
Piti tuossa aikaisemmin onnitella uutisten saajia!

Ja samaten piti kysyä, että miltä supistukset tuntuu? Olen tähän asti pitänyt tiettyjä tuntemuksia ilmavaivoina tms. (vatsa oireilee vaihtelevasti.. :/ ) mutta eilen illalla aloin miettimään, että jospa se onkin jotain muuta. Eli varsinkin iltaisin on sellaista, että alaosa vatsasta menee kovaksi/pingottuu ja sitä kestää hetken, muutamasta sekunnista ehkä 15-20 sekuntiin. Iho ja kerros heti sen alla tuntuu pehmeltä, mutta hiukan syvemmältä koko masun alue on kova. Pingotus "laukeaa" aina joksikin aikaa ja uusii useampia kertoja. Kipua en tunne, mutta vatsa tuntuu "tiukalta".

Joe
Joo,eli supistus on juuri semmonen että maha kovettuu vähäksi aikaa.Aikoja en osaa sanoa tarkalleen mutta useammaksi sekunniksi kuitenkin =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.04.2007 klo 20:22 Miimari-84 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.04.2007 klo 20:20 Joe80 kirjoitti:
Piti tuossa aikaisemmin onnitella uutisten saajia!

Ja samaten piti kysyä, että miltä supistukset tuntuu? Olen tähän asti pitänyt tiettyjä tuntemuksia ilmavaivoina tms. (vatsa oireilee vaihtelevasti.. :/ ) mutta eilen illalla aloin miettimään, että jospa se onkin jotain muuta. Eli varsinkin iltaisin on sellaista, että alaosa vatsasta menee kovaksi/pingottuu ja sitä kestää hetken, muutamasta sekunnista ehkä 15-20 sekuntiin. Iho ja kerros heti sen alla tuntuu pehmeltä, mutta hiukan syvemmältä koko masun alue on kova. Pingotus "laukeaa" aina joksikin aikaa ja uusii useampia kertoja. Kipua en tunne, mutta vatsa tuntuu "tiukalta".

Joe
Joo,eli supistus on juuri semmonen että maha kovettuu vähäksi aikaa.Aikoja en osaa sanoa tarkalleen mutta useammaksi sekunniksi kuitenkin =)

Eli minullakin on ollut jo supistuksia! :eek:
Ne on varmaan jotain kasvusuppareita? Vai harjoitussuppareita (jo nyt, huh hei)?

Tänään olin fysioterapeutin luennolla. Siellä jumpattiin, me odottavat äidit, pää punaisena. Nyt tekee mieli ilmoittautua jonnekin mammajoogaan, josta näin mainoksen neuvolan odotushuoneessa.


Maarja ja vauva 21+2
 
umayya: Hmmm... Niilo.. Sitä voisikin itseasiassa ehdottaa!! Ei ole tullut omaan mieleen..

Mut lisää nimiehdotuksia otetaan meidän POJALLE vastaan!! :wave:

Nyt tuo massu on oikein pullahtanut tohon eteen... Mä vähän jo hirvityksellä odotan tulevaa ennätyshellekesää jos kiloja kertyy samaa tahtia kun noista tytöistä :/ Onneksi töissä on ihana suihku missä voi istua ja vilvotella!!

Onko muilla ristiselkä vaivoja? Mulla menee nyt jo selkä jumiin jos vaikka seison liian kauan paino toisella jalalla... Ilkeän tuntuista. Ja nivuset paukkuu.. Ai että mä olen raihnainen :whistle:

RäpäRällä ja Nestori 20+3 :heart:
 
Huomenta!

Et ole ainoa jolla selkä oireilee. Mulla ollut selän kanssa ongelmia jo hyvän aikaa. Kiva kun on vielä tällanen istumatyö niin iltaisin kävelee kuin vanhat mummot. Alavatsa kipeytyy ja välillä työpäivän aikana niin ettei meinaa liikkeelle päästä...kasvukipuja taitaa ainakin osittain olla. Hieman kyllä mietityttää miten tässä pystyy vielä kesäkuun loppuun asti töissä olemaan.

Joku kyseli aikaisempien lasten koko eli mulla esikko 3520 g ja 53,5 cm pitkä syntyi vklla 38+5.

Hyvää päivän jatkoa kaikille!
 
Elwi harmaana
Huomenta leidit!

Pikavisiitillä täällä :) Joku kyseli ekoista liikkeistä, eli mäkään en ole vielä tuntenut liikkeitä. Viikkoja nyt 17+5
Supistuksia mulla on ollut muutama eli maha on mennyt ihan kovaksi ja sitten on nipistellyt sieltä sun täältä.

Omaa napaa: Hääpukua mallaillessa menee tämä alkuviikko :) Hieman piti vyötäröön laittaa lisäkangasta, mutta muutoin ok. Pelkäsin jo, että menee puku uusiksi ;)
Häät ovat tosiaan lauantaina ja johan tässä alkaa olemaan perhosia vatsassa vauvan lisäksi :LOL:
Kunpa tuo masuasukki vaikka potkaisisi hääpäivän kunniaksi niin pääsisi hehkuttamaan ekoista liikkeistä =)
Tunteet ovat herkemmässä kuin yleensä, joten saas nähdä kuinka tämä mamma pillittää kaikille ja kaikelle häissä. hihii...

Ei muuta kuin mukavaa viikkoa kaikille. voi olla, että seuraavan kerran kun tänne tulen palstailemaan niin olen jo rouva :whistle:

Elwi ja papuli 17+5
 
En jaksa mitään kommentoida tahi kirjoittaa... Olen hetken aikaa taustalla. Sain tosiaan kerpeleen A-viruksen ja musta tuntuu, että kuolen tänne... makuaisti ja hajuaisti tipotiessään, nenä vuotaa, pää räjähtää ja keuhkot ovat lentäneet jo varmaan madagaskarille asti... silmät kuumottaa ja kuume hipoo taivaita... ihanaa....
Lääkärissä en saanut yskänlääkettä, ei kuulema ole mitään turvallista. Nenäsumutteita ei mulle henk.koht. suositeltu, koska kärsin suppareista ja niillä on yleensä niitä lisäävä vaikutus..varsinkin nasolinilla. Antibiootin sain, kun oli iskenyt kaiken kukkuraksi poskionteloihin... Olen siis ihan raato...

Voikaa hyvin, älkää hankkiko tätä tautia....... :headwall: :headwall: :headwall:
 
vivis
Huomasin kun lueskelin näitä ja kattelin profiileja, että sulla mamu82 on dalmis. Meilläkin on ja aika paljon samannäkönen kun toi teidän koiruus on. Onko tyttö vai poika? Minkä niminen?
Ja sitten tärkeimpään oota kolmatta lasta. Laskettu aika 24.9.
Viikoissa oon menny ihan sekasin kun jokainen saa vähän eri viikkoja. Torstaina olis neuvola jospa siellä viikot selviäis. Masu ei oo iso ja liikkeitä en vielä kovin hyvin tunne.
 
Pikaisesti tulin moikkaamaan! :wave:

Elwi: Onnea tuleviin häihin! :flower:

PippuriMamma: Pikaista paranemista! :hug:

Brazil15: Onnittelut tulevasta tytöstä!

Meidän esikoisen syntymämitat olivat 3370g ja 50cm, syntyi viikolla 40+2. Toivottavasti tämä tulevakin olisi suunnilleen samankokoinen :whistle:

Mukavaa päivää kaikille! B)

-Niiskis ja Helmi 18+4-<br><br>
 
Nyt se on täälläkin puoliväli tullut vastaan,aika menee ku siivillä!!! :eek: Eihän tässä oo mitään järkeä enää tuon ajan juoksun kans!Meitsi on unohtanu laittaa nuo muitten lasten syntymä mitat eli tyttö joka on eka lapsi paino 3355g ja 50cm ja poika paino 2990g ja oli 48.5cm.Eli innolla oottelen minkä kokoinen tää kolmas sitten on,tuskin mikään jätti ku ei muutkaan mitään kauhean isoja oo ollut ja meillä äiti on kans synnyttänyt tota 3kg molemmin puolin olevia mutta ei siis kovin isoja(minusta just hyvän kokoisia) :D Ja tosiaan kun en itekkään mikään isokokoinen ole niin eihän sen vauvankaan tarvi olla kovin kookas että ois hyvä synnyttää se.Mutta minäpä tästä taas meen muihin hommiin :D Kaikille jotka ootte kipeänä:koittakaa parantua ja muistaa levätä!Itekkin täällä nuhassa oon ollut mutta onneksi ei flunssa muuten oo päässyt päälle ja nuhakin on jo kohta varmaan ohi =)
T:Miimari ja itiö rv 20 :D
 
baabaa
Pienen tauon jälkeen taas jos kerkeis kirjoittaa. Esikoinen ja työ vaatii oman aikansa, en oo paljoa kerenny koneella olemaan (ja silloin kun kerkeisin, niin yleensä isäntä surffaa).

Viime viikolla oli neuvola, siellä kaikki ok. Hemoglobiini oli laskenu 164:stä 122, mutta eipä tuo ihan huono ole vieläkään. Terkkari sano että sitten rv 22 vois alkaa sitä rautaa taas syömään.. Perjantaina mulla ois rakenneultra, menee taas hanlalaks kaikki syteemit meillä sen takia. Se on aamukasilta ja siihen aikaan en saa ketään hoitamaan lasta ja miehen pitäs olla töissä. No, onneks ollaan yrittäjiä niin ukkos palkkas kaverinsa tekee siinä aamulla työt sen puolesta, jotta meikäläinen pääsee rauhassa ultraan =) Mutta kyllä se vaikeelta vaikutti sekin, kun ei hirveen mielellään maksas toiselle siitä minkä ite tekee nopeemmin...

Liikkeitä on muutamia nyt tuntunu, ei säännöllisesti kuitenkaan. Ja supistelut jatkuu, varsinkin omassa työssäni. Mut niin pitkään kun ei oo kovin kivulitaita eikä tule mitään vuotoja niin pysyn töissä. Kyllä sen sit ite tietää kun ei enää kykene. Vaikka on kyllä noi selkävaivat ja issias kivut jo aikamoisia, välillä lähtee jalat alta. En ymmärrä miten tässä jaksaa koko kuuman kesän yli syyskuuhun asti.

Vissiinkin olitte kirjotellu nuiden edellisten lasten syntymäpainoja. Meillä esikoinen syntyi rv 41+5, 4020g ja 50cm. Eli odottelen että tää tokakin vois olla sen yli 4kg. Minä ja sisko ja veljet ollaan myös oltu syntyessämme yli 4kg. Miehen puolelta ei hajuakaan.

Jeps, nyt lepäilemään.

BaaBaa rv19+0
 
Noniin, nyt on sit puoliväli tavoitettu ja olkaa loppupuolisko... voiskohan sen jo niin sanoa :D

Mulla selkä oireillut jo nyt aika paljon, vaikka vatsa siis mulla ei ole juurikaan kasvanut. Esikoisesta selkä myös oireili ja kipuili ja sairaslomalle jäinkin silloin jo rv 27! Nyt odottelen fysioterapeutilta kutsua, kun terkka sinne viime kerralla lähetteen pisti. Itse suosittelen selkävaivaisille uintia, se ei vaivaa paranna, mutta auttaa oireisiin ja selkälihakset vahvistuu. Itse olen vasta kerran ollut uimassa :ashamed: .. vitsit, pitäiskin ottaa itseäni niskasta kiinni ja alkaa kerran viikossa käymään uimassa. Myös tukivyötä suosittelen! Uinti ja tukivyö auttoivat esikoisen raskaudessa "elämään" selkäkivun kanssa =) . Itsellä ainakin kävely vain pahentaa selkäkipua, vaikka mulle kaikki lääkärit sitä suosittelivatkin :/ .

Mua on muutaman päivän vaivannut ylenpalttinen väsymys, luulen, että hb on laskenut. Seuraava neuvolakin on vasta 8.5. Toki voi olla, että tämä mulla pitkään jatkunut flunssa väsyttää myös.

ja liikkeitä ei tunnut... edelleenkään. Siis mä saan kohta stressin tästä asiasta! Suunnitelin jo, että varaisko vielä ajan yksityiselle siihen 4d- ultraan?? Käytiin kyllä siinä kunnan kautta rv 19+1, kaikki oli ok ja vauva kasvanut normaalisti, mut jotenkin olisi vielä ihana päästä uudelleen (siis jo neljännen kerran =) ) ultraan. Sit yksityisellä kun sais sen dvd:nkin =) . No täytyy miettiä... toisaalta se on aika turha menoerä, kun kuiteskin jo tiedetään, että vauvalla kaikki ok!

MamMam ja pikkanen rv 20
 
Vivis: Ukkopuolinen toi meitin piski on =) ja Janto on nimi....
Herralla ikää 9v.

Oma napa: liikkeiden tuntemisesta on ollut kovasti täällä puhetta ja itsellä on ilmeisesti myös istukka etuseinämässä koska liikkeitä ei juuri ole tuntunut... muutaman kerran joku olematon pulahdus :)
Ultrassa selviää sitten :whistle:
Ei millään malttaisi odottaa! Masu kyllä kasvaa kovasti että kai siellä ihan normaalisti elellään.... on vaan päättänyt olla rauhallisempi asukas =)

Mamu & beibi 19+
 
vivis
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2007 klo 14:16 Mamu82 kirjoitti:
Vivis: Ukkopuolinen toi meitin piski on =) ja Janto on nimi....
Herralla ikää 9v.

Oma napa: liikkeiden tuntemisesta on ollut kovasti täällä puhetta ja itsellä on ilmeisesti myös istukka etuseinämässä koska liikkeitä ei juuri ole tuntunut... muutaman kerran joku olematon pulahdus :)
Ultrassa selviää sitten :whistle:
Ei millään malttaisi odottaa! Masu kyllä kasvaa kovasti että kai siellä ihan normaalisti elellään.... on vaan päättänyt olla rauhallisempi asukas =)

Mamu & beibi 19+
Meillä on neitikoira. Viivi nimeltään. Ikää tärähtää mittariin 11 vuotta syksyllä.
 
Enkelimankeli
Emmaliina: Eksyin jotenkin selailee tätä ketjua ja ilokseni näin, että teillekin tulee vauva. Tuli niin hyvä mieli, kaiken kokemasi jälkeen! Paljon onnea teidän perheelle. :hug:
 

Yhteistyössä