SYYSMASSUT '07 elokuussa

Me ollaan suunniteltu että mies ois kotona nyt 2vkoa, kun vauvan kanssa kotiudutaan ja sitten sen vikan viikon pitää jouluna, kun ollaan menossa lomamatkalle. :)
Oon myös kovasti yrittänyt pohjustella sitä ajatusta miehelle, että jospa hän jäis ens kesänä isäkuukaudelle ja vielä hoitovapaalle sen jälkeen... Mulla kun ei oo ton oppisopimuskoulutuksen takia mahollisuutta kotiin jäädä. Mut se nyt sit on sen ajan murhe... :)
 
Isyyslomasta
Meillä mies on varannut kolme viikkoa kesälomasta alkamaan 21.9 eli lasketusta päivästä. Samoin isyysloman pitää siinä kokonaan ja kerralla, joko loman perään tai aloittaa synnytyksestä. Parhaassa tapauksessa siis on kotona kokonaiset 6 viikkoa lapsen syntymästä. Se on yksi syy miksi toivon ettei mene yli niin ei miehen lomapäiviä mene "hukkaan". Se kun itse niin toivoisi että lapsi tulisi silloin ja saisi olla mahdollisimman pitkään kotona lapsen kanssa.

Vaatteitten pesusta
Mä pesin ihan kaiken. Kevyttoppaiset (meillä on niitä kai viisi kun saatiin muutamia käytettyjäkin) ja ihan kunnon toppaiset. Makuupussia en pessyt vaan vein sen ihan pokkana äidille pesemättömänä. Pesköön itse jos sille tuntuu. Meillä kun ei ole varsinaisesti käyttöä sille makuupussille niin heivasin sen sinne vauvalle vieraspeitoksi.

Synnytysvalmennus
Me ensikertalaisina oltiin valmennuksessa, jatkossa ei mennä vaikka ihan hyvänä tuota valmennusta pidettiinkin. Meillä oli niin että ensimmäisellä kerralla paikalla oli naiset ja miehet (synnyttäjät ja tukihenkilöt) ja puhuttiin kivunlievityksistä ja synnytyksen kulusta. Toisella kerralla paikalla oli vaan naiset, silloin juteltiin hetkinen ja pötköteltiin rentoutumassa yli puolet ajasta. Kolmas kerta oli pelkästään miehille ja niillä oli siellä miesterkkari juttelemassa. Neljännellä kerralla oltiin taas kaikki paikalla ja käytiin läpi pienen lapsen hoitoa. Oli meidän mielestä ihan kiva, tosin miesten kerralla oli kuulema melkoinen kato käynyt osallistujissa. :LOL:

Räpärällä
Toi teidän tilanne on ihan kamala! Ja vielä toi epätietoisuus kun ei voi olla varma että voiko siihen jäädä vai pitääkö lähteä. :( Ihan vapaasti voit vatvoa sitä täällä niin paljon kun tarve on, älä nyt sitä ainakaan murehdi. Koitahan jaksaa ja yritä saada vähän levättyäkin vaikkei se välttämättä helppoa ole. :hug:

Minna ja Nilvi 36 tasan (enää 28 päivää to go!)
 
RäpäRällä Tosi inhottavalta kuulostaa toi teidän tilanne... :hug: Kovasti jaksamisia ja ekstrapaljon pitkää pinnaa!

Tervetuloa uudet mukaan! :)

Vauvan vaatteet: En oo pessyt niitä ulkovaatteita ja tuskin pesenkään ennen käyttöä... Yhtäkään vaatekappaletta en ole silittänyt, enkä silitä! :D

Mulla on tässä pari tiivistä koulutuspäivää takana... Kyllä rupeaa tuntumaan turhan raskaalta tuo monen tunnin istuminen. Ens viikolla taidan roudata lepolassen mukaan sinne firman neukkariin! :LOL:

Möörwa 37+2
 
RäpäRällä jaksamista taloasian kanssa. Toivottavasti ei olis teillä niin pahat kosteusvahingot. :hug:

Äitiyspakkauksen vaatteista jätin myös toppapuvut pesemättä, en myös pessyt niitä toppasia käsineitä ym. Makuupussin pesin sen takia, kun haisi ainakin mun nenään niin pahalta.

Isyyslomasta, ei vielä tiedetä kauanko pitää. Riippuu saadaanko perhehuone. Ja asiaan vaikuttaa myös milloin vauva meinaa syntyä. Jos miehellä muutenkin osuisi pitkä vapaa siihen saumaan, niin sitten ei ota niin montaa isyyslomapäivää...

Äitiysrahasta (vai mikä viralliselta nimeltä onkaan), oli jokin aika sitten puhetta. Kirjottelin kans, että kun ei oo päätöksiä kuulunut. Kävin tänään kelalla asiasta kysymässä niin eipäs ollut palkkatoimistosta toimitettu mun palkkatietoja. Vähän näin arvelinkin. Päätös olis muuten tullut jo aikaa sitten. Soitin sitten palkkatoimistoon, olivat unohtaneet koko asian. Heinäkuun lopussa kun olisivat ne muuten toimittaneet. No eihän niillä rahatiedoilla vielä mikään kiire ole, mutta mukavahan se on tietää paljonko rahaa tulee saamaan.

Ja tervetuloa vielä uusille!
-Pilvi & vauva 36+5-
 
Isyyslomasta;meillä mies pitää 2vkoa alkuun ja sitten talvella yhden viikon talvilomaa. Ollaan menossa etelään viikoksi ja mies haluaa lisäksi perinteisen talviloman(ilmeisesti joudun hiihtämään).
On se ihana lukea muiden juttuja, kun voi todeta et kärvistelee ne muutkin tämän raskauden kanssa. Joku kirjoitti lääkärintarkistuksesta; mulla oli viimeksi huonosuomi venäläinen, joka tutki mua tikulla, mä pompin aika huolissani siinä pedillä ja ihmettelin mitä hittoa se tekee. Hän vain kyseli et supistaako kun liikun. Sama nainen sai mut vuotaan verta alkuraskaudessa kun tutki mua, josta äitipoli ei ollut kovin innoissaan. Enkä myös minä itse. Nyt päätinkin, että jälkitarkastukseen en mene neuvolaan. Tutkittaessa kohdunsuu pehmeä ja korttiin merkintä kiinteä. Kohdunkaula oli pidentynyt, vaikea uskoa kun on ollut kolme edellistä kertaa lyhyempi.
Räpärällä, kurja juttu toi teidän vesivahinko. Toivottavasti asiat järjestyy.
Uusille tervetuloa!
 
Tervetuloa SandeP!
Eihän haittaa, kun laitoin tietoihisi että tyttöä odotatte, vaikka tieto ei viimeisen päälle varma olekaan (kelläpä olisi)? Kaunistelin sillä vähän tilastoja, kun on himpun verran poikavoittoista sakkia täällä syysmassuissa ;)

En ole pessyt toppapukuja, pinnasuojuksia tms. Ainoastaan vauvalle jokapäiväiseen käyttöön tulevat vaatteet ja kestovaipat, jotka siis ihoa vasten tulevat, olen pyöräyttänyt koneessa.
 
ISYYSLOMASTA: Meillä mies on kotona kokonaiset 6 viikkoa, pitää siinä sivussa vähä lomiaki pois. alottaa "lomansa" heti ku mä pääsen lähtöön sinne laitokselle.
ihan mukava ku kotona saa vähä kaikki rauhottua ja opetella rutiinia..

minä sitte eilen lähdin esikko pyörän perällä ja eväät mukana pellolle puimureita katsomaan. koko kesän poika puhunu puimureista et pitihän niitä sit käydä katsomassa. tuliki vähä suunniteltua pitempi lenkki ja pyöräilyä lähelle 20 km, olin kyllä illan suhteellisen sippi. supisteliki lenkillä et piti välillä taluttaa ja sanoinki miehelle et pitää ottaa uudestaan jos se vaikka siitä lähtis käyntiin..
tänään mennään uimaan ku poitsu herää uniltansa..
pitäs vissiin kans vähä etsiä sairaalajuttuja kasaan jos sattuis et pääsis ennen joulua sinne laitokselle :LOL: :LOL:

Hauskaa päivän jatketta kaikille!!!
 
Mulla oli eilen synnytystapa-arvio (raskausajan diabeteksen takia) ja lääkäri totesi, että vauvelin paino olis nyt jossain 3200-3300 g. Eli jos syntyy ajallaan painoa olis noin 3700 g. Ei onneks kuulosta pahalta, mutta noi arviot tuntuu heittelehtivän aika paljon... Onko kenelläkään omakohtasta kokemusta painoarvion paikkansa pitävyydestä?

Sinänsä hyvä jos masussa ei kasva mitään järkyttävää jättiläistä, mutta toisaalta nyt synnytystä ei käynnistetä, vaikka menis yliaikaseks ja pahimmillaan sitä joutuu kärvisteleen vielä yli kolme viikkoa ison masun kanssa *APUA*

Junnu: Me ei ainakaan tossa ultrassa nähty vauvan sukupuolta, eikä lääkärikään sanonut siitä mitään (ei kyllä kyseltykään, haluaa säilyttää yllätyksen). Tosin voihan se olla, että jos poika on tuloillaan niin vehkeitä ei voi olla näkemättä =)

Isyyslomasta: Meillä mies aikoo pitää kesäloman ja isyysloman kaikki putkeen heti vauvan syntymän jälkeen. Toi kesäloman pitäminen nyt syksyllä ei ollut alunperin suunnitelmissa, mutta työprojektin venyminen sitten pakotti siihen. Toisaalta ihan kiva, että saadaan olla kolmistaan niin pitkään ja yhdessä totutella uuteen arkeen.

Toivottavasti RäpäRällän vesivahinko ongelmat selviää, ettekä joudu lähtemään evakkoon :hug:
 
PAPUKAIJA: oon ajatellu et kaikki ääliö lääkärit tulee mulle ympäri suomen mut kai niitä sit muidenki kohdalle "siunaantuu". ne on kyllä jotkut lääkärit luulevat olevansa jumalasta heti seuraavia ylöspäin, tuntee itsensä heti tyhmäksi ku astuuki huoneeseen.

mun viimesin erittäin huono lekuri kokemus sattui tämän raskauden alkuun ku menin vko 7 neuvolan lähetteellä keskussairaalaan ultraan ku eivät nähneet kohdussa mitään. keskussairaalan lääkäri tuumas ultran jälkeen et alkio ei oo kasvanu viikossa yhtään mut mene nyt vielä viikoksi kotiin ja ultrataan sitte uudestaan. ETTEI NY VAAN TAPETA SITTEKI HENGIS OLEVAA SIKIÖTÄ..
siinä vaihees kyllä maa katos jalkojen alta eikä kyllä tullu mieleen sille lääkärille uuteen ultraan mennä..
että kyllä oli raskas viikko odotella. mun mielestä asian olis voinu vähä muutenki esittää, mut siitä selvitiin ja tässä on tulos.

 
Mä kärvistelen kotona flunssassa ja mätän karkkia kaksin käsin naamaan vaikken mitään edes maista |O. Kuka käski tuoda puolen kilon pussin hedelmäkarkkeja ja viisi suklaalevyä laivalta, kysynpähän vaan |O.

Balik, mulla menee myös sekaisin välillä onko se vauva mikä liikkuu vai supistaako. Toisinaan vatsa on ihan kivikova ja vauvan ruumiinosat helposti tunnusteltavissa ja se taitaa olla supistus. Vauvan raju liikehdintä aiheuttaa erilaista kipua. Supistuksen aikana en ole huomannut ainakaan suurta myllerrystä.

Meillä mies pitää kaksi viikkoa isyyslomaa heti kun vauva syntyy ja viikon sitten joskus myöhemmin :).

Räpärällä, :hug:.

-meja huomenna tasan 37 :D
 
Oli tosiaan aika yllätys koko synnytys jo näillä viikoilla. Tiistaina 36+6 oli sappihapot noussut,raskaushepatoosi ollut vaivoina, niin käynnistivät siinä sit heti samana tarkastuspäivänä.
Ryminää se sitten olikin, kesti 2t35min kaikkiaan. Vauvakaan ei oikein tainnu tajuta mitä tapahtui kun joutui sitten heti teholle pariksi päiväksi, sai vähän apuja hengityksessä ja syömisessä.

Painoa oli 3,1kg ja pituutta 47cm. Tänään päästiin kotiin mutta joudumme huomenna mennä taas punnitukseen kun painoi nyt vain 2.7kg. Eli imettää en saa ja pakkoruokittava 3 tunnin välein keinolla millä hyvänsä. Ja tarkkaa millipäiväkirjaa syömisistä pidettävä.

Yllätys oli aikamoinen kun kätilö onnitteli pojasta,huudahdin että AI MISTÄ?? :D
4d ultrassa rv 28 sanottiin tytöksi, ja rv34 äitipolilla sanottiin myös tytöksi joten todellakin oltiin varmoja tytöstä, eihän nyt 2 erikoislääkäriä voi olla väärässä ja noilla viikoilla.
Noh, tälle tietenkin osteltiin vaaleanpunaista vaatetta :whistle:
 
Voi että onnea vielä paljon LittlePeoplelle:)
Ai tyttö sanottiin tulevan?Mutta onnea pienestä pojasta:) Taitaa olla aikamoinen "shokki", kun kuulee että onkin toista sukupuolta! Siksi minä myös hieman varauksella kun 4D-ultrassa vko:lla 19 kerrottiin sukupuoli..Noh sen näkee sitten laitoksella, tosin täällä kaapit täynnä sinistä pojalle ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tättähäärä2:
mun viimesin erittäin huono lekuri kokemus sattui tämän raskauden alkuun ku menin vko 7 neuvolan lähetteellä keskussairaalaan ultraan ku eivät nähneet kohdussa mitään. keskussairaalan lääkäri tuumas ultran jälkeen et alkio ei oo kasvanu viikossa yhtään mut mene nyt vielä viikoksi kotiin ja ultrataan sitte uudestaan. ETTEI NY VAAN TAPETA SITTEKI HENGIS OLEVAA SIKIÖTÄ..
siinä vaihees kyllä maa katos jalkojen alta eikä kyllä tullu mieleen sille lääkärille uuteen ultraan mennä..
että kyllä oli raskas viikko odotella. mun mielestä asian olis voinu vähä muutenki esittää, mut siitä selvitiin ja tässä on tulos.
Voi jeesus... Kyllä hoitohenkilökunta joskus osaa! Mä en tajua, eikös juuri niiden pitäisi tietää miten herkkiä asioita nää on? Mäkin soitin huolissani synnärille muistaakseni viikolla 24+3. Sanoin että vauva ei ole liikkunut koko päivänä, pitäisköhän tulla näytille. Kätilö siihen että "no eeeei, jos jotain on menny pieleen niin ei me sille enää mitään voida". Olin vähän että :eek: kivakiva. Itkin siinä sitten koko illan ja mies sai rauhotella että kyllä kaikki hyvin on. Niin kun toki olikin. Toikin kätilö oli ehkä oikeassa mutta pitikö se sanoa noin tyhmästi!?

Muuta omaan napaan: Olotila hyvä, olin keskiviikkona neuvolalekurilla. EI mainittavia muutoksia kohdunkaulalla, pituus edelleen 3 cm. Kohdunsuu kiinni, ainoastaan pehmentynyt se oli.

Näin viime yönä unta että meidän vauva syntyi 2 päivää LA:n jälkeen, saa nähdä oliko ennenuni. Vähän kyllä hirvitttää kun meidän uuden asunnon valmistumis/luovutuspäivä on nyt kuulemma 27. tai 28.9. Musta ei taida paljon apua olla muutossa...


Cassy ja vautsi 36+3
 
tup
Laitanpa tähän uudestaan tämän kysymyksen, kun ei kukaan mitään kommentoinut ja aamuinen viestini oli jo hautautunut monen sivun päähän:
Onko teille sanottu, että supistuksen kestolla olisi jotain merkitystä ajatellen sairaalaan lähtöä? Tarvitseeko siis supistuksen kestoa kellottaa? Löysin netistä pitkän tekstin liittyen pitkiin supistuksiin ja siitä aiheutuvaan hapen puutteeseen. Siinä myös sanottiin, että tavallisesti vauva on paikallaan supistuksen aikana, mutta jos kestää pitkään, saattaa alkaa liikkua rauhattomasti. Soitin asiasta myös polille, kun öiset supistukset kestävät itselläni useita minuutteja. Eivätpä ne nyt osanneet mitään sanoa. Pitäisi olla siellä paikalla piuhoissa juuri silloin kun supistus tulee. Ja kun vauva kuitenkin taas liikkuu aktiivisesti, lähdetään siitä ajatuksesta, että kaikki on kondiksessa.

Papukaija ja joku muukin kirjoitti lomailusta. Minkä ikäisen kanssa voi mennä lentokoneeseen? Mites kun vauvoilla on niin paljon kaikkia räkätauteja ym., pitää vaan olla hyvä matkavakuutus että peruuttaessa saa rahat takaisin vai? Vai alkaako se räkätautirumba vasta puolen vuoden jälkeen vai tarhaan mennessä? Entä onko lentojen pituudessa jotain suosituksia? Voiko lähteä tuosta vain vaikkapa Jenkkeihin tuollaisen 6 kk ikäisen kanssa? Eikös siihen mennessä ole jo rokotussarjakin aika pitkällä?
 
Mää en nuista supistuksista muuta tiedä kun että supistuksen tulisi olla minuutin mittainen että jotain tapahtuu. Siis synnytysvalmennuksessa kun kysyttiin että millon pitää lähtä sairaalaan niin sanottiin että ainakin minuutin mittaisia säännöllisiä supistuksia kaks kertaa 10 min. niin sitten voi olla synnytys alkamassa. Mut muuten ei tietääkseni tarvi pituutta kellottaa.

Vauvan kanssa saa lentää kyllä jo 6kk ihan huoletta vaikka minne.. Ja luulisin että myös nuoremman kans. Ne rokotukset toki kannattaa tarkistaa. Neuvolassa me kysyttiin samaa niin muistaakseni kaikki rokotukset oli annettu siihen 6kk ikään mennessä. Kannattaa vaan ottaa yö lento niin voi olla huomattavasti helpompaa ku vauva nukkuu.
Tosta räkä rumbasta en osaa mitään sanoa mutta jos maalaisjärellä ajattelee niin tuskin pieni nuha lentoa haittaa. Voihan se olla tosi tympeetä jos tulee painetta korviin mutta ei kai se hirveen vaarallista oo.Ja tietääkseni siihenkin on olemassa jotain tippoja. Mut en oo varma, kannattaa kysyä neuvolassa..
 
janita: laitoin viestin sulle.

Tervetuloa mukaan kaikille uusille.

Isyyslomasta:

Meillä mies meinasi pitää pari viikkoa kun vaavi syntyy ja loput sitten mun vanhempainvapaan lopussa. Mutta katotaan sitten kuinka kaikki järjestyy. Kun tässäkin asiassa tuo raha ratkaisee aika paljon, valitettavasti.

Mulle kätilöt sanoivat noista supistuksista että kun uudelleen synnyttäjällä tulee säännöllisesti supistuksia 10 min välein niin sitten laitokselle.

Saa nähdä osaako sitä lähteä oikeaan aikaan?
 
Pippurimamma: Hain jäsenyyttä :)

Ensin vähä omaa napaa:

Viime yö oli kamala, sain nukuttua pätkissä ja koko yön oli etova olo eilen muksu alotti oikein kiehnään tuola kohdunsuulla kun alko vihloon sinne ja sama jatku yöllä ja siitä johtuen sitte sain ravata kaiken lisäksi vessassa.

Aamulla oli neuvola:
pissa: puhdas ilmeisesti kun ei sanonu mitään
hb: 127 ei tarvi rautaa enää syödä, sano että jos syö loppu kuukautena niin vauvalla voi siitä johtuen olla keltasuutta
paineet:116/73 ensimmäistä kertaa koko raskausaikana noin alhaset
rt, vilkas ultralla niin voi kauhistus ko se muksun pääkoppa näytti jo isolta...
sf 34 oli kasvanu sentin kahdessa viikossa, muksu oli ilmeisesti vielä aika korkialla vaikka ite luulin että olis jo painunu alaspäin
lopuksi kaikkein paras: paino -127g/vk jeee, nyt yhteensä 18,4 kg, en meinannu uskua tuota painoa.

Isyyslomasta: voi teitä onnellisia joilla mies pitää lomaa, meillä miehellä on massiivinen rakennusprojekti joka vielä totaalisesti kaiken ajan eikä puhettakaan että kerkiäis olla kotona, lomittajan varmaan sais mutta ei se siltikään malttais tai kerkiäis olla kotona vaan. toivon kovasti että kerkiäis synnytykseen mukaan, tai että jaksais lähtä mukaan. siksipä koitanki tähdätä viikonlopulle, (raksalla vähä löysempää) ja päiväs aikaan, muutenhan se mies nukahtaa sinne mun ähkiesä vieresä.

aivanko sitä voiski sanoa että joo synnytän vaan viikonloppuna :LOL:

tervetuloa uusille

Nökö rv 36 tasan

p.s. vinkkejä miten sormuksen sais sormesta pois, neuvolatäti pelotteli että synnytyksessä turpoo entisestään ja sitte pahimmassa tapauksessa joudutaan leikkaan irti... en oo malttanu ottaa ajallaan pois kun vasta keväällä sen sormeeni sain :ashamed:
 
Meillä mies ottaa viikon siitä kun vauva syntyy ja varannut kesälomia syyskuun 2 viimeistä viikkoa. Laskettu aika nimittäin 7.9, ja haluttiin laskea varman päälle ettei kesälomat mene hukkaan. Jos syntyy kovasti yli LA:n niin sopinut pomon kanssa että isyysloma sitten kesäloman perään.

Mä olen pessyt vauvan ihoa vasten tulevat vaatteet, en toppapukuja, enkä pussia ja peittoa jne. Mitään en ole silittänyt kun en trikoita muutenkaan silittele, viikannut vaan nätisti. Paitsi juu anteeksi, vaavin lakanat olen silittänyt.

Tosta painoarviosta vielä; meidän neuvolantätsy sanoi ettei se paino oikeastaan siinä synnytyksessä ole se ratkaisevin tekijä, vaan vaavin pään koko, loput vartalosta kun tulee sitten aika itsekseen kätilön avulla kun pään on saanut punnerrettua...mikäköhän sit on sellainen ison pään mitta? Tarvii tiistaina kysellä lääkäriltä.

Räpärällää; tsemppiä...! Toiv. asiat suttaantuu!

Tervetuloa kotiin Littlepeople ja vielä kerran onnea pikkuprinssistä :flower:

Ja uusille tervetuloa!

Junnu ja peanut rv 38
 
Neuvolassa+lääkärissä käyty tänään. Hemppa noussut 140,pissa puhdas, painoa tullu +700g, turvotus +/-, rt, kohdunsuu kiinni,painoa asukilla 2900g(lääkäri tuumas et vielä vaavi kerkee kasvaa vaik 4kg kokoiseksi tai ylikin),sf-mitta 32cm(eri mittaaja kuin viimeks) ja paineet 130/80. Lääkäri toivotti onnea synnytykseen ja kirjoitti lähetteen synnytystapa-arvioon. Terkan luona käyn täst lähin n.viikon välein, ellei tuu mitään erikoista aiemmin.

Ite mietin et taitaa mennä yli tääkin raskaus ellei tapahdu mitään yllätyksiä(supistellut on, muttei sillein et ois tapahtunut mitään tuol kohdunsuulla).

Näin muuten viime yönä unta eka kertaa synnytyksestä tän raskauden aikana ja tumma tukkaisen lapsen pyöräytin alateitse.Unessa vaavi oli isokokoinen, joten mitähän tuleman pitää. Isäntä tuumasi et unethan ei yleensä toteudu käytännössä, mut katsotaan sit kun h-hetki on.

Mut nyt lähen ulos, kun siel niin mukavasti tuuleskelee ja on viileämpää.

Poikax3 ja Taavimaija 35+5 =) :wave:
 
Täällä taas paha olo... vatsa ollu kipeä kahestatoista lähtien :/ Kipu on jatkuvaa, ei supistuksia muutamaa kiristystä lukuunottamatta :/ ei kyllä yhtään kiva kun mitenkään päin ei oo hyvä olo :headwall: nyt alkaa jo olee itsekkäitä ajatuksia, et syntyis jo niin loppuis tää kärvistely :headwall: Johan tässä hetken sai nauttiakin kivuttomuudesta....

olipas valivali viesti :(
uusille tervetuloa :flower: =)
 
Säälittävää, miten sitä onkin koukussa tähän koneeseen... moneskohan kerta tänään, kun lueskelen ja odottelen uusia vauvauutisia tms. Joku mainitsi syövänsä karkkia ja nyt mulla on nyt ihan hirvee karkin himo. Vielä en ole lähtenyt ostamaan, mutta kaukana se ei ole. Pitkä ja tuskainen viikonloppu tulossa tänne, kun mies on töissä molempina päivinä ja vie autonkin... ollaan siis jumissa täällä kotimaisemissa ja ei kai mitään kovin kivaa säätäkään ole luvattu. Auttaiskohan se karkki... esikoiselle auttaa kaikkiin kipuihin ja pahaan mieleen aina joko rasva tai Mainio Manu (siis lastenohjelma). Itselle ei nyt taida Mainio Manu riittää, eikä edes Nalle Puh tai Puuha Pete... Pitäisi vaan jaksaa pukeutua ensin, että voisi lähteä mihinkään. Ongelmansa kullakin, onneksi näin pieniä täällä päin!

Lueskelin äsken tuolta leikki-ikäisistä lasten suusta parhaita paloja ja nauroin yksin täällä niin kippurassa, että tuntui melkein synnytyskin käynnistyvän. käykää lukemassa, jos haluatte supistuksia!
 

Yhteistyössä