Nyt koitan jatkaa siitä mihin muutama päivä sit jäin. Eli mollivoittoset laulut vetää meillä suupielet alaspäin
alotettiin vauvamuskari pari viikkoa sit ja sama homma siellä. Se on siis srk:n ja ehkä siksikin hiukan mollivoittosta sävelmää... Mutta muutenhan se on kiva tapahtuma kun näkee ja saa vähän kokeillakin ikätovereitaan.
Ens viikolla ajateltiii mennä Nokian Edeniin kokeileen mitä poju tykkää vesileikeistä. Me ei siis vauvauintiin aiota osallistua kun kammoan korvatulehsukierrettä... Tähän asti meillä kun on oltu terveitä kun pukit, sekä äiti että poika. Poika vetelee edelleen 3-4 tunnin päikkärit -10 C pakkasessa... en tiedä karaiseeko - toivottavasti vanhan kansan oppeihin on uskominen... Me on hankittu nyt uimavaipat ja pikku-uikkarit. Mietin vielä että pitäskö ostaa kelluntamärkäpuku, siitä vois olla hyötyä etelän lomallakin kun siinä on vähän hiaa ja lahjetta, niin ei palas niin helposti ja siitä saa niin hyvin kiinni. Näin yhdessä lastentavaraliikkeessä et niitä myytiin 8 kg ylöspäin ja meillä tuo painoraja alkaa varmaan kohta rikkoutua. Hmmm, olin just kutsuilla, joilla oli 1,4 v tyttö, jolla juuri oli myös mennyt 8 kg rikki, onneks tääl on muitakin jättiksiä
Hexa - miten teillä meni lennot Piipin kanssa? Mä siirsin meidän Israelin loman turva & eettisistä syistä aina karttamaani lapsihelvettiin Kanarialle maaliskuussa... apua... haluaako joku lähteä seuraksi...? Me ollaan 2 viikkoa Playa de Las Americasissa maaliskuun lopussa ja yks tuttavaperhe samassa kohteessa viikon ajan, muuten ollaan kaksin.
Meilläkin vähän menty takapakkia yöunien kanssa, eli joinakin öinä herätys on 4-5 maissa, mutta toisina taas ei ja parhaimmillaan 10 tunnin unet menee putkeen. Iltakukkujia yhä ollaan, mutta joskus jo 23 mais unille ja usein nykysin niin, että äiti nukahtaa ennen poikaa, omat kädet ja katon puukuviot onneksi riittävät useimmiten myöhäisiltojen seuraksi. Mä oon muutenkin ottanut semmosen taktiikan etten pahemmin puhele, naurattele tai muutenkaan viihdyttele makkarissa.
Unihuutoa ei ole meillä, mutta toisaalta annan kyllä useimmiten rintaa illalla viimeiseksi, johon nukahtaa. Ainoan kerran kun olin viime viikolla yön yli matkalla ja mummi hoiti vauvaa, niin silloin oli poika huutanut 20 min täysiä ja sen jälkeen vielä nyyhkinyt lohduttomasti 20 min päälle, että tulipahan kunnon omikset kun tuon kuulin... että pitänee pysyä sitten kotosalla seuraavat vuodet...(?)
Mä aloitin maissivellin jälkeen ekana päärynäsoseella ja perunalla, mutta perunan jälkeen oksu lensi aika reippaasti. Lopetin kokonaan parin viikon kokeilun jälkeen sen antamisen kun vielä kuulin Ranskassa asuneelta ystävältä, että siellä ei missään nimessä suositella perunaa ennen puolen vuoden ikää, koska se on niin huonosti sulavaa. Siellä annetaan esim. kesäkurpitsaa tms keveitä vihanneksia. Niinpä meillä nyt sitten syödäänkin kesäkurpitaa ja se maistuu ihan kivasti eikä aiheuta vatsaärsytystä. Liekö Suomessa perunalla aloitus tapana siksi, kun sitä on aina täällä ollut, kun ei muista vihannaksista ole vielä edes tiedetty...? Mutta vaikkapa paaston jälkeen niin perunaahan syödään vasta parin päivän jälkeen aikusenakin.
Nyt kuuluu kutsu iltapuuron syöttöön, siis alotettu vadelma-kaurapuuro, ja hyvin sopii masulle ja maistuu myös! Oksentelu on pudonnut noin 1/4 aiemmasta, mutta maidonsakeuttajaa siis tarvitaan joka aterialla, muutoin kyllä oksu lentää...