***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Huomenta.
Joku taisi kysellä miten kuvia saadaan tänne. No itse tein niin, että ensin googlasin aijaan, latasin sinne kuvan (koko 360x eli ei isoksi) ja kun kuva oli ladattu katsoin hiiren väärällä nappulalla kuvan ominaisuuksia, joista kopsasin ctrl-c:llä kuvan osoitteen. Sen osoitteen sitten liitin ctrl-v:llä tähän kirjoitettavaan viestiin ja ympärille olin muistaakseni lätkässyt noi kuva / image määreet.
Saattoi olla että tein sen näin.. Enää ei oikein muista mitä eilen on tehnyt kun yöt ovat niin rikkonaisia. Ja nytkin alla on kone, jossa ei hiiren väärää nappulaa ole, joten ei voi enää testatakaan...

Meillä edelleen sama ongelma, kun esikko on kotona niin Piipi ei nuku. Eilen oli kolmet 'unet' á 20 min. Eikä illalla meinattu millään saada (taas kerran) lapsia nukkumaan. Ulkona on niin kylmä, että esikon kanssa ei sinne voi lähteä. Hänen keuhkonsa kun eivät noin kylmiä kelejä oikein kestä. Sitten hypellään koko päivä seinille sisätiloissa. Eilen esikko polkkoi joululahjaksi saamansa lankakerän (josta piti tulla kaulahuivi) viiden sentin pätkiksi (isänsä piti valvoa häntä kun syötin Piipiä), työnsi kielensä kiinni pakastimen metallihyllyihin, kieli tuli kipeäksi. Ennen saunaan menoa hän keksi pestä autonpesussa käytettyä hyvin likaista sientä löylyvedessä, seivästeli pari lettinauhaa sukkapuikoilla ja pyysi sitten mua korjaamaan reikiä.. Kaikki vaatteet hän tietty veti kaapista ja oli jo menossa vetämään pois laitettuja pieniä vaatteita kaapista 'haluan sovittaa pieniä vaatteita'. Meillä ei tällä hetkellä näy yhtään lattiapintaa yläkerrassa. Pianoläksyt sain sentään harjoittelemaan. Ruokaa hän ei syönyt vaan veti piparkakkutaloa, jonka kantoi omaan huoneeseensa. Ja tosiaan, pyysin mieheltä että saisin vetää päivätorkut ja että hän katsois lapsia mutta pääsinkin vain yhden lapsen kanssa siis nukkumaan ja siitä ajasta puolet (30 min) pidin tuttia Piipin suussa ja vähän siis torkahdimme ja sen jälkeen aloitin taas syöttämisen.

Voitte kuvitella kaaosta. Kaikki lastenvaatteet siis lattialla, olohuone täynnä langansilppua.. kellarissa esikko leikki pahvilaatikoilla (joihin olin ajatellut varastoida väärän kauden kamaa vintille) ja nyt kellarikin on täynnä pahvinpalasia eikä laatikoita ole taas yhtään.. Nyt kun molemmilla lapsilla on kuulosuojaimet, voisin yrittää imuroida. Jossain vaiheessa pitäis saada miehen paidat silitettyä, lakanat mankeloitua ja ja ja.. Eikä meille hankita enää siivoojia. Viimeisimmän käynnin jälkeen kesti pitkä aika, ennen kuin löysin tietokoneen näppäimistön ja hiiren (langattomia), vaatekaappiin oli sullottu mattoja, telkun päälle oli pinottu miehen keskeneräisiä työpapereita jne.. ja lapsen lelut olivat taas hukassa.

Ihanaa kun saa vähän omaa aikaa ja purkaa.. Luen silmät pyöreinä teidän kiinteäjuttuja. Meille siis esikon kanssa tuo syöminen oli niin traumaattinen kokemus, että vieläkin kammoksuttaa. Kun oli pakko saada lapsi syömään sellainen iso, 8kk liharuokapurkki per ateria ja lasketusta ajasta oli silloin 5kk. Ja vauva vastusti ruokaa ja sotku oli kamala kun ei saanut kaapia lusikalla poskista ruokaa. Tunti meni vähintään siihen syömiseen ja uus ruokailu oli kaks tuntia edellisen lopun jälkeen. Mitään muuta ei ehtinyt tekemäänkään kuin syöttämään ja keräämään oksennuksia. Ehtiikö sitä nykyäänkään?

Uusi vuosi ja uudet kujeet... =) Toivottasti uusi vuosi on teille kaikille suosiollinen.

Uuden vuoden saldo oli täällä 0% alkoholia, pari hassua rakettia ilmaan ja ennen 01.00 nukkumaan. Raketteja paukuteltiin ihan vaan esikon vuoksi, kun hänestä se on jotain vallan hienoa. Hän oli niin vauhdissa, että sain hänet nukkumaan vasta 23.00... ööh, no onneksi ei tainnu pahemmin pilata rytmiä.

Tultiin juuri kotio vaunulenkiltä esikon kanssa. Harmittaa kun naapurit pamauttelee auton ovia sun muita niin, että koko ajan saa olla ulkona hyssyttelemässä. Lumi on nukkunut tänään niin herkästi että herää ihan kaikkeen meteliin... isoon tai pieneen.

Joku mainitsi, että olis pakkasta niinkin paljon kun 25 astetta miinuksella... Apua. Täällä on noin 7 astetta pakkasta ja tuntuu, että on juuri sopiva (kesää odotellessa :) ) Ei täällä länsirannikolla varmaan enää nyt ton ilmastonmuutoksen kanssa mitään hirmupakkasii tulekaan. Mikäs on muuten pakkasraja tälläselle about 4 kk vanhalle vauvalle... Kun vastasyntyneelle se - 10... Kehtaako tämmösii edes kysyä, tulee ihan uusavuton olo.

Onko muilla muuten kokemuksia tälläisestä vauvan värikylvystä, missä piirretään ja maalataan vauvan kanssa? Kansalaisopisto järjestää täällä ja olen ajatellut ilmoittautua mukaan... alkaa tammikuun lopussa ja kestää noin pari kuukautta, kerran viikossa tunti. Kuullostaa hienolta ainakin :D Esikollekin sain hoidon kurssin ajaksi anopilta, kun muutenhan on tarhassa kahtena päivänä viikossa kolme tuntia per päivä, mutta ei osu kohdilleen kurssin kanssa.

Meillä alko näin vuodenalun kunniaksi säästökuuri, koitetaan nyt laittaa rahaa vähän piiloonkin. Mä en tiedä muista, mutta mua vähän tää "taantumasta" höpötys alkaa ahdistamaan... Mieskin kuljetusalalla, ja sehän kuulemma "tukehtuu".. :|

Aah, ihanaa viikonloppu. Saa taas apuja vaipan vaihtoon sun muuhun. Täällä jäädytetään kenttiä luistelua varten ja lupasin esikolle, että lähden luistelemaan hänen kanssaan. Heh, saa nähdä kuinka monta raajaa on paketissa viikonlopun jälkeen...

Palaillaan..

Terv. Romi ja Lumi

Täällä sama virsi vaan jatkuu...edelleen nostaa kuumetta mulla ylös :/ Tänne kämppään tukehtuu jo |O Kyllä mä uuden vuoden aattonakin olin vähän kävelyllä raketteja katselemassa ja itekin muutama tusautettiin lasten mieliks taivaalle siinä alkuillasta.
Holitonta siideriä ukon kanssa nautittiin ja tehtiin ite perunasalaattia ja sen kanssa nakkeja ja jauhelihapötköjä ja sitte erilaisia juustoja ja suolakeksejä ja voileipäkeksejä ja hedelmiä oli tarjolla ja myöhemmin sitte pelattiin esikoisen kanssa peliä ja mussutettiin sipsejä ja dippiä.
Vanhempi poika tsippas ysin tienoilla ja Nemokin siinä vähän kymmenen jälkeen. Esikon kanssa katseltiin raketteja vähän yli puolen yön ja sitte mentiin itekin nukkumaan.

Mutta joo...alkaa ottaa pattiin tää tauti... viel on antibioottia jäljellä, joten katsotaan nyt että auttaako se :| Kurkkukipu onneks on poissa =)

Mä taas tässä oon lukemassa käynyt, mutta sitte taas juossut tonne peiton alle sohvannurkkaan ja koittanu jaksaa nää mukelot hoitaa.

Mössöt ja pakastaminen niin oon ihan sellaisenaan laittanut tai sitte keitinlientä laittanut vähän sekaan. Nyt ei viel olla pakastimeen saatu aikaseks tehdä mitään, mutta varmaan samat mössöt tulee tehtyy kuin viimekskin. eli... porkkana, bataatti, maissi, parsakaali, kukkakaali, kesäkurpitsa, paprika, riisi, herne ja sitte lihoista kanaa, possua, nautaa ja kalaa oon laittanut tollaseen jääpala-astiaan. Lihoihin tais ukko vähän lorauttaa öljyä sekaan, niin meni paremmin mössöks ;) ja riisiin tais kans samaa ainetta lirahtaa :whistle:
Perunan kanssa sitte otin pakastimesta milloin mitäkin ja sekottelin erilaisia variaatioita näistä. Voi olla, että jotain jäi listasta poiskin...

Täällä kans ihan kiva pakkaspäivä...sellanen -12 oli aamusta

Halauksia :hug: kaikille väsyneille

Tää hyökkää kans nyt pyykkien kimppuun :wave:

niin se piti viel laittaa, että marja-ja hedelmäsoseet oon aina kaupan hyllyltä napannu valmiissa purkissa =) Tietty jotain banaania oon ostanut, mutta muuten tuntuu, että ei saa niin herkkusossetta kun ite tekee... tai sit mä oon vaan tumpelo :LOL:

mutta se on moro

Katjuska ja Nemo 3 päivää vajaa 4kk :heart:

Höpöti
Tervehdys taas!

Täällä edelleen neiti aristelee korviansa.. ei meinaa antibiootti alkaa auttamaan.. ja mä kävin tänään lääkärissä.. luomi tulehdus... ennen oo moisesta kuullukkaan :D

Tänään tuli tietoa et päästään vauva uintii.. ens viikolla on info tilaisuus ja sit seuraavan viikon lauantaina päästään kokeilemaan :) äiti on ainakin ihan innoissaa,.. toivottavasti vaavikin nauttii :))
kylpemisestä ainakin tykkää.. eilnekin oli koko pesuhuone märkänä kun neiti vähän polskutteli... ;)

Eilen nukuttiin ekaa kertaa huinat 7,5 tuntia putkeen... :) kyllä on virkee olo :)

Joskos tiskailemaan...

Höpöti ja Vilma

Tammikuista iltaa!!!

Pääsinpäs minäkin tänne jotain kertomaan, eilenkin piti, mutta jotenkin jäi... Ja tuntuu, että koko ajan on vain jotain valittamista, sairauksia yms. Niin kuin nytkin. Just kun Alma pääsi lopullosesti flunssasta eroon, niin enköhän mä kehittänyt itselleni jotain vaivaa -supervaivaisia kun ollaan. Mulle iski la-päivällä mieletön selkäkipu-kramppi, viimeisen viikon olen edennyt konttaamalla, ja mies on ollut kotona hoitamassa Almaa. Huumorilla pääsee pitkälle näissä asioissa! Su käytiin Töölön tapaturma-asemalle, jossa röntgenin jälkeen diagsoosina välilevyn pullistuma ja oikoselkä. Aiheuttaa kamalaa iskiastyyppistä vaivaa. Onneksi nyt jo parempi, käytiin tänään jo Prismassakin ihmisten ilmoilla. Jäipähän kaikki super-alet väliin...

Uusivuosi oltiin siskopuolella, tarjolla oli herkkuja (coctailtikkuja, feta -ja perunasalaateja, sipsiä, hodareita, karkkia, poppareita yms. namia). Ihan kivaa oli!

Mössöistä -ajattelin jo kohta alkaa valmistaa pakkaseen. Varmaan peruna tms. ei-niin-äkkimakea olis ihan kiva ensiruoka, sitten porkkanaa, avocadoa... Ja äidinmaitoa sekaan. Almahan on vasta 3kk huomenna, mutta meillä takkuaa tällä hetkellä syöminen niin täysin, että pimahdan kohta. Tyttö vain raivoaa tissillä, syö hetken, päästää irti ja selkä kaarella itkee. Voi tiet. johtua refluksista (meillä 12.pv poliaika). Pullosta ei suostu syömään tipan tippaa, ja hörpyttämisen tulos on laattaläjä. Siksi siis haluaisin kohta jotain muutakin navan täytettä kuin oman maidon, jota kyllä rittäisi vaikka kahdellekin. Oikeasti alan pillittää nytkin asiasta, kun en jaksaisi enää...

Alma on muuten oikein ihana vauveli, jonka mielestä kädet on tällä hetkellä se paras juttu. Vasen käsi on koko ajan pystyssä, ku se on niin hiaaano. Leikkikehän lelut saa kovaa kyytiä. Kääntyillä ei vielä varmaan pitkään kuin kyljelleen korkeintaan, mutta sylissä pungetaan istumaan ja ihmeelliseen etunojaan jatkuvasti. Välillä myös kiljahdellaan kovasti, ja jutellaan vaihtelevalla innostuksella. Alma on muuten luonteeltaan melko varauksellinen, mutta välillä riemastuu helpostikin...

Seuraavalla kerralla luen useamman sivun ja kommentoin enemmän. Kaikille sairaille ja muutenkin kipuileville haleja
:heart:

Cora ja Alma-ronkeli huomenna 3kk

Hyi hitto tuota pakkasta! Aamulla oli -30 ja nyt taas näyttää pikkuhiljaa kiipustavan sinne samoihin lukemiin -26 tällä hetkellä. Eipä tarvi paljon pojan kanssa ulkoilemisesta haaveilla.

Dior Kalle on myös ruvennut jonkin verran vierastamaan. Isännän vanhemmat ovat joutuneet ensimmäiseksi vierastamisen kohteeksi. Mun äidin ja siskojen kanssa Kalle tulee oikein hyvin juttuun :D

Iltaa

Kohta pitää jo kiitää petiin, mutta sitä ennen pari sanaa. Ensinnäkin hyvää uutta vuotta kaikille :wave: !

Tosiaan on ollut kylmää, ihan kiva, että on edes aavistus kunnon talvesta. Täällä on ollut tänään joku -15 astetta ja en ole pakkasrajoista välittänyt, vaan jätkä nukkui tänäänkin neljän tunnin päikkärit pihalla vaunuissa :whistle: . Heräsi oikein tyytyväisenä ja lämpöisenä sieltä. Oma äitini nukutti minua ulkona -25 asteessa, jolloin naapuri oli jo tullut asiasta huomauttamaan... mutta en kuulemma suostunut nukkumaan päikkyjä kuin ulkona. Onneksi ei tullut huostaanottoa :D .

Dior ja Niihu, olen kuullut, että vierastaminen on älykkyyden merkki. Meillä ei siis vierasteta, eli mistähän sekin kertoo :D ...

Paranemista kaikille sairaille tai kipuilijoille, coralle, Katjuskalle ja kumppaneille :hug: . Meilläkin ukko hieman flunssainen, mutta itselläni ei ole tapana sairastaa. Selkä on hiton kipeä, mutta se ei ole mitään uutta.

Kiitos Hexa tarinoista, ei tarvitse sitten enempää lapsia minun hankkiakaan...

Jaahas kuulkaas, pitää lähteä tästä nukkumaan, kun huomenna on ne agilitykilpailut. Siellä meneekin sitten koko päivä, kun molemmissa kisoissa on lähes sata koiraa :eek: ! Enteellisesti meidän lähtönumero on 112... toivottavasti sille ei tule käyttöä :LOL: .

Ai niin, ja kiitos korvatulehdusoireiden kertomisesta. Ei meillä tainnut sitä ollakaan, sillä nyt ei ole poika ollut lainkaan samalla lailla kiukkuinen kuin viikko sitten.

Mutta nyt siis unille. Poju on vetänyt jo puoli tuntia unta kuuppaan ja herättää varmaan viimeistään kahden maissa. Pitäkää mulle peukkuja huomenna, ei olla nimittäin kuukauteen treenattu :whistle: ...

väpä ja Vilho, viikon päästä 4 kk :heart:

Heippa hei PITKÄSTÄ aikaa :flower:

Hengissä täällä ollaan ja pitää tulla enempi kirjottelemaan kun vaan saisin ryhdistäydyttyä takas normielämään!

Nyt pienen unta vartioimaan sänkyyn sillä oma uni on ollut kateissa jo viikkoja joten oikein hyvää Uutta Vuotta vielä näin myöhäisesti ja ihunaista viikonloppua koko poppoolle :heart:

Tini+Ada 4,5kk:tta

Hui kamalaa, KTL:ää vastaan on nostettu syyte Calmette-rokotuksen antamisesta. 2003-2006 oli vahvempaa rokotetta, kuin aikaisemmin ja se aiheutti paljon ongelmia. Nyt tietty mietityttää, onko se ollut esikolle vaarallista. Tosin isäni sairasti parikymmentä vuotta sitten tuberkuloosin eli ihan lähisuvussa sitä on ollut..

Täällä taas paukkuu pakkanen -30 lukemissa. Toivottavasti huomenna lauhtuis sen verran että päästäis pojan kanssa vaunuilemaan.

Mietittiin tuossa että minkäverran tuota maissivelliä uskaltaa antaa kerrallaan näin alussa? Pitääkö pitkäänkin totutella ettei mene vatta sekaisin? Me ollaan varmuuden vuoksi pysytelty vielä melkoisen pienissä määrissä.

Kokeillaanpa onnistuisko kuvan laitto. Tämä kuva on vähän vanhempi kun kaikki tuoreet on vielä kamerassa, en oo laiskuuksissani saanu siirrettyä niitä koneelle :whistle:
http://www.aijaa.com/v.php?i=3314866.jpg

Eipä sattunut ihan kaikista edustavin kuva herrasta :LOL:

Niihu, meillä alotettiin tyyliin 20ml velliä ja 80 maitoa, sit päivä päivältä mikäli maha kesti niin lisättiin määrää. Nyt iltavelli on ollu jo pari viikkoo 160ml velliä ja 40ml maitoa, et tulee pullosta ulos... :) Maissivellillä menee edelleenki, peruna-porkkana ei oo niin pop.

Iltaa!!
Ihanaa kun oon lukenut teidän tekstejä ja monella samaa "ongelmaa" kuin meilläkin! Siis meidän neiti on kanssa ollut tässä nyt n. viikon suht tyytymätön oikeestaan mihinkään, tai siis viihtyy vain pieniä hetkiä missään, sitterissä,lattialla, sylissä jos istun itse ym. Jatkuvasti pitäisi vaan käppäillä ja kantaa häntä pystyasennossa, raskasta, mutta siinä ollaan niin tyytyväisiä, alkaa varmaan kaikki asiat ja esineet olemaan nyt tässä iässä niin hienoja ja uusia juttuja että pitää koko ajan olla näkemässä kaikkea uutta :D Olin jo josain vaiheessa pelästynyt että onkos neiti kipeä kun oli niin kiukkuinen koko ajan, paitsi juuri tuossa kanniskelussa, mutta kun ei mitään kipeyden merkkejä ilmennyt, niin ajattelin hänen olevan vain muuten kärttyisä, mutta ihanaaaaa että täällä on muillakin näitä "kiikutusvauvoja" :p Eli kaipa tämä nyt on vain tätä tämän iän juttuja....kun on esikoinen kyseessä, niin kaikki tälläset "oudot" uudet jutut saavat hämilleen...

Peili on muuten meillä ainakin upea juttu, neiti näkee itsensä niin alkaa nauru ja hän alkaa juttelemaan peilikuvalleen...mitäköhän luulee siellä näkevänsä, kun ei tajua raukka itse olevansa siinä :LOL:

Soseita meillä maisteltiin ekan kerran tänään, aloitettiin päärynäsoseella ja hyvää oli. Perunaa ollaan jo maisteltu ja se on todella herkkua!

Kiljumaan meidän neiti oppi sitten tänään...oli lattialla ja päästi kauhean kiljahduksen ja oli kai se hienoa, nyt on sitten kiljahdellut koko loppupäivän, niin hienoa ettei meinattu saada neitiä yöunille, kun kiljahteli vain tuolla pinniksessä, upeeta :D

Velliä meillä aloitettiin syömään kanssa niin että 20ml velliä ja 80ml maitoa, noilla mentiin parina iltana ja lisäiltiin velliä sitten pikkuhiljaa.

Unihuutoa onkos muilla? Siis päivisin välillä neiti taistelee niiiin sitkeesti unta vastaan, huutaa kurkku suorana silmät puolitangossa...siis joku oudompi ihminen vois luulla että ois oikeesti joku hätänä :whistle: mutta ei, nukahtaa siihen syliin sitten kyllä mutta pakko hetken vain huutaa, en tajua...ulos ja yöunille saadaan ongelmitta nukkumaan, mutta välillä ennen pikkutirsojaan huutaa..

jkoo + Nella pian 4kk

moro

Meidän agikisoista ei sitten jäänyt jälkipolville kerrottavaa... ehkä kantsii ennen seuraavia kisoja hieman treenata. Kivaa oli joka tapauksessa, varsinkin koiralla :) .

jkoo, meillä ainakin on kovasti unihuutoa. Poika huutaa lähes aina ennen nukahtamista ja rauhoittumista. Hieman myös ärsyttää se, että nukahtaa edelleenkin vain syliin (ja vaunuihin) eikä ollenkaan sänkyyn, muuta kuin sen yhden ainoan kerran. Kuinka monella muulla nukutaan syliin?

Velliä ei olla vielä maisteltu, mutta kiinteitä siis paljonkin. Tosin nyt on ollut varmaan viikkoa taukoa, kun tuntui menevän maha siitä maissista niin sekaisin... Meillä siis edelleen syöty vain juureksia. Makeampia juttuja sitten vasta kohta. Tosin jätkälle tuntuu kyllä kaikki maistuvan.

Niihu, onpas pojulla söpöt ruskeat silmät :heart: . Ja Diorillakin on näköjään oikein edustava herrasmies :) ! Minäkin yritän tässä joskus vielä orientoitua kuvan laittamaan, vaikka minusta tuo meidän jätkä onkin aika tavisvauvan näköinen...

Ääntely on täälläkin monipuolistunut huomattavasti, kovasti päristään ja tosiaan nyt myös kiljahdellaan. Juttua riittää, jos joku vain jaksaa jutella! Edelleenkään ei siis vierasta yhtään vaan hymyilee kaikille, jotka jaksavat leperrellä.

Nyt tää lähtis shoppailemaan, jee jee :D . Kiva päästä tsekkaamaan alennusmyynnit ihan tyttöporukassa. Paitsi että laihduttaminen ei ole vielä oikein ottanut tulta, sillä suklaansyönnille ei ole vielä pantu stoppia, joten miksi ostaa uusia kuteita, kun ei vanhatkaan mene päälle :kieh: .... tai ehkä juuri siksi ;) . Lisää kenkiä tekee taas mieli, kun eihän niitä ole kuin kaikki paikat täynnä :whistle: ... mutta naisellahan on oikeus kenkiin, vai miten se meni.

Rentouttavaa päivää kaikille massukoille mussukoineen!

väpä ja Vilho, ihan pian 4 kk :heart:

väpä meilläkin nukahtaa syliin jos ei mee ulos nukkuun.Kyllä se siitä sit pois oppii...esikoinenkin nukahti aina syliin ja nyt on semmonen ettei vieressä saa olla lainkaan.
esikoinen ei myöskään oo vierastanu koskaan, eikä pikkuvelikään ainakaan vielä vierasta.
tiiä sitten kui tyhmiä ovat... :LOL:

jkoo meillä huutaa molemmat :D esikoinenkin meinaa huutaa hetken ennen kun malttaa nukahtaa päikkäreille, ilmeisesti ei saa itteään rauhottuun muuten.

ihania kuvia olitte laittanut!tosi sööttejä mun mielestä ollut kaikkien lapset.

mä oon ollu ihan väsynyt, eeti on edelleen kipee ja pojat valvottaa vuorotellen...viime viikon unisaldo oli n. 4h/yö.eetille onneks saatiin illaks lääkäri, nyt se on tullut ihan uneliaaks vaikka olis valveillakin...

on siis jäänyt palstailukin vähemmälle kun ei oo vaan jaksanut.

katjuskalle paranemisia!

ja kovasti voimia muillekin valvojille, mä lähen nyt laittaan esikoista päikkäreille, se kun taas heräs jo 5...

:wave: d. ja eeti 4kk

Ciao!

Sama meininki jatkuu edelleen, eli max. 2 tunnin pätkiä nukutaan yöllä ja nekin tosi levottomasti. Nyt viimeiset kolme yötä uutena juttuna ollut myös 2 tunnin valvominen keskellä yötä, huh. :( Viime yö oli taas mahdotonta ähinää ne pätkät mitä nukuttiin. Ja aikaisempiin öihin poiketen Sisu suostui nukahtamaan uudestaan vain ja ainoastaan syliin ja havahtui heti, kun yritin laskea viereeni. Että poika käsivarrella yritetty nukkua viime yö. Onneks sain eilen päivällä nukuttua, et on edes jotenkin tajuissaan. Mies meni tänään loman jälkeen takaisin töihin ja niinhän siinä kävi, et joutui menemään sohvalle illalla nukkumaan, kun ukkeli ähisi niin mahdottomasti.
Vielä viime viikolla päikkäritkin oli tosi levottomat, mut esim. eilen meni 4,5 tuntia ulkona unta ilman pihaustakaan! Piti jo välillä käydä tsekkaamassa, ettei raukka ole paleltunut. :ashamed:
Ostin jo varalle purkillisen maissivelliä. Jos yrittäis sitä antaa vaikka illalla, et olis edes se ensimmäinen unipätkä vähän pidempi kuin ton 2 tuntia.
Luin imetystukilistan sivuilta, et tän ikäisellä saattais jo olla jotain eroahdistusta, eli pitää heräillä tarkistamaan onko äiti paikalla. Tässä kun yrittää keksiä mistä nää heräämiset ja levottomuudet johtuu, niin harkitsee kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja.

Piti kommentoida vielä jkoon unihuutokyselyyn, et kyllä, huutoa tulee. Eniten ehkä ennen pitkiä päikkäreitä, kun puetaan ennen kuin pääsee vaunuun.

NYt alkaa olla sellainen meteli, et valmistaudutaan syömään ja päikkäreille. Ootteko muuten muut nukuttaneet vauvoja tuolla pakkasessa? Meillä eilen tosiaan onnellisesti koisittiin 4,5 tuntia 12 asteen pakkasesssa. Nyt mittärissa -14 ja sinne vaan ollaan menossa. B)

Zucchero + Sisu

Meikäläinenkin nyt tsemppaa ja rustailee jotakin :p

Kohta pitäis lähtee neuvolaan ottamaan rota-vahviste, ei taideta edes katsella painoa/pituutta kun vaan pikaseen rokotetaan. Kolmen viikon päästä on sitten se lääkäri-neuvola 4kk.

Me ei olla vielä alettu maistelemaan soseita/vellejä. Maidolla mennään, tai ainaskin yritetään nyt vielä jonkin aikaa. Välillä tuntuu ettei tuo oma maito riitä. Tosi vaihtelevasti on muutama päivä pelkällä tissimaidolla ja sitten on seassa päiviä jolloin on pakko antaa lisäksi korviketta. Tais olla tuossa tiheän imun kausikin kun oli koko ajan rinnalla.
Nyt on yöunetkin menneet ihan pyllylleen, välissä mentiin yhdellä syötöllä ja nyt herätään 3-4 kertaa yössä. Viime yönä n. 6 kertaa... Muutenkin poika ei ole koskaan nukkunut pitkiä päiväunia joista olette puhuneet. Kaveri vetelee vaan max. 30min päikkyjä ja sitten on taas pari tuntia hereillä! Ulkona liikkeessä nukkuisi pidempään, mutta esim. partsilla ulkona paikallaan nukkuu vaan sen 30min. Tuttiakaan ei syö ollenkaan!!
Oletteko muut huomanneet, että yöunet olisi kiinteiden myötä pidentyneet?

Nyt pitää alkaa valmistautumaan sinne neukkulaan! :wave:

Moikka!

Meillä syödään päiväs aikaan tissiä ja paljon! Ihan maksimi väli on se kaksi tuntia ja varsinkin illalla meno on sellainen että muuta ei sitten tehdäkän kuin syödään. Puhuinkin jo miehelle että me aloitetan vellit ja soseet jos ja kun nälkä rupeaa haittaamaan yöunia. Pidin Topille viikon verran sellaista unikirjaa exelillä ja täytyy myöntää että kannatti, mulla on nyt erittäin hyvä käsitys meidän päivärytmistä ja tiedän ne kompastus kivet joita välttää, esim. meillä ei poika saa nukkua ennen klo 21 usean tunnin unia koska yöunille meno siirtyy puolille öin. Aika samaan aikaan herää ja menee nukkumankin, meillä myös aivan saman verran siirtyy yöunille meno kuin aamulla herääminen! mä en tiedä miksi mulle oli niin kauhean vaikea hahmotta kokonaisuutta, en esim. pystynyt sanomaan kuinka usein ottaa päikkärit ja kuinka kauan nukkuu vaikka joka päivä suunnilleen oli sama aika :D suosittelen jos haluaa alkaa rytmittämään arkea. Nukkumisessa ei siis ole valittamista, yöunille käy klo 22.30 eka syöminen klo 6 toinen klo 8 ja kympiltä ylös. Viikon loppuna tiputti toisen yösyönnin pois, saas nähdä oliko vain hetken hurma vai pysyvä muutos. Kolmet päikkärit ottaa päivällä kahdet 30min ja yhdet 60min.

Nyt ruuan pariin! Jaksamista kaikille mussuikoille ja massuikoille!
Koiruus ja Topi kohta 4kk

Heipat pitkästä, pitkästä aikaa. Mä olen jotenkin ruvennut vieraantumaan tästä hommasta, käyn toisinaan lukemassa mutta en saa aikaiseksi kirjoittaa mitään :ashamed: Meillä menee kuitenkin oikein mukavasti, Iippo tuntuu olevan perus tyytyväinen ja hyvä uninen vauva :)

Meillä nukuttiin viime yönä ihan kunnon unet. Tuossa 23 aikaan herra nukahti ja heräsi syömään 7.30 aikoihin. Vähän aikaa seurusteltiin ja sitten maitohörpyn jälkeen pikku nokoset. Voikohan tuo velli vielä vaikuttaa kun määrät on ollu tosi pieniä. Kävi sitten mielessä sekin että oiskohan äijällä ollu maitotilaus menossa kun useammin söi.

Toi päiväkirjan pitäminen vois meilläkin olla aika kova sana, mutta todennäkösesti sille kävis niinkuin mun päiväkirjan pitämiselle aina on käyny. Alkuun kyllä onnistuu mutta aika pian unohtuu :whistle:

Tuolla tuoreempi kuva pikku-ukosta
http://www.aijaa.com/v.php?i=3323076.jpg

heips!!

Meillä 4kk neuvola takana 7000g, 65cm, ja pää 41,8cm.
Hurjaa, paino oli noussut 1,5kg kuukauteen.. oletin neidin painavan reippa 6kg vasta :ashamed: Missä mun vauva on??

Soseita ollaan maisteltu ainoastaan porkkanaa ja hyvin on uponnut.. Äskön just tarjosin persikkaa hieman kanssa. Persikkaa ei maistunut ihan niin paljoa kuin porkkana mutta hyvä alku on.

Meillä nukutaan öisin hyvin omassa sängyssä pääasiassa, aamuyöllä tulee viereen korkeintaan.meillä kun syödään ekalla ruokailulla pullosta korviketta kun mulla toi maidon tulo ei ole parasta laatua.. :ashamed: Uni huutoja ei ole..päivällä kun ollaan nukkumaan menossa ni vaatteiten pukeminen on tyhmää mutta huutaminen loppuu kun vaunut liikkuu. Iltaisin käy reippaasti nukkuu yksin.

Laiharista olen taas koittanu saada kiinni.. toivottavasti saan hyvän alun kiinni, 6kg on jo lähteny..10kg viel jälellä. Joulu meni liian hyvin syödessä ja syöminen jäi hieman "päälle".. nyt on koitettava hillitä kun ruoka on vaan mielessä
:ashamed: :headwall:

Tämmöstä taas meillä, voimia kaikille joilla on valvomista ja pikaista paranemista kaikille kipeille. :hug:

-Väpä08 ja Laura 4kk ja 4pvä-

kokeilin liittää kuvaa, saas nährä tuleeko meidän nallukka kuva näytille..http://www.aijaa.com/v.php?i=3323352.jpg

Ihania kuvia ootte pikkuisistanne laittanut kaikki :heart: suloisia pakkauksia :heart: :D

Täällä ollaan nyt jo muu perhe kunnossa, mutta nyt on sitte Nemolla silmät molemmat tulehtuneet ja nenä koko ajan tukkeessa. :headwall: Silmätipat ei tunnu tehoovan ollenkaan ja mietinkin tässä just, että pitäskö tänään mennä lääkärissä käymään. Meillä siis oli noita tippoja valmiiks kotona, kun isommalla pojalla oli silloin joulun aikoihin se tulehdus.

Meillä tullut nyt taas jonkinlainen unirytmi tuohon yöhön...eli noin 21 nukkumaan ja syödään noin 24 ja 03 ja 06... nyt vaan muuten sitte ollut yöt vähän levottomia, kun toisella nenä menee tukkoon koko ajan. :|
Muuten sitten Nemo onkin sellainen helppo nukahtaja, kun vähän aikaa sätkii ja hymyilee sängyssään ja sitten nukahtaa. Joskus huutaa, mutta siihen sitte auttaa tutti.

Kovasti meillä leikitään sitterissä leluilla ja suuhun niitä leluja kans tungetaan kovasti =) Ja nyrkit koetetaan tunkea sinne suuhun lelun mukana :D

No nyt lyö tyhjää vaan...meillä neuvola vasta lähempänä loppukuuta, joten menee 4kk lääkärineuvola vähän myöhäseks :whistle:

:hug: kaikille tarvitsijoille

Katjuska ja Nemo 4kk1pvä :heart:

Huomentapäivää!!!

Muutaman päivän nettipimento on ohi kun mökiltä takas kotiuduttu... :whistle:

Ja siellä olikin kylmä!!! Siinä -15 paikkeilla oli pakkasta ja paljon lunta-ihanaa!

Ja meillä kyllä neiti veteli pitkiä 3-4 tunnin päikkäreitä ulkona vaunuissa-ja hyvin nukkuikin!

Esikoisen aikana oli pakkasta -25 ja silloinkin tuossa katoksen alla/osin ulkovarastossa nukutin vaunuissa.Eikä ollut mitään ongelmaa.
Ainoastaan itkuhäläri lakkasi toimimasta noin kovassa pakkasessa... :D

Mutta tosiaan meillä muuten meininki mennyt aivan mahdottomaksi öisin ja olikin jo tosi ahdistuneet fiilikset tuossa muutama pvä sitten... :/

Ja kaikki tosiaan voi hyvin johtua siitä että on ollut viime aikoina paljon vilskettä ja uusia virikkeitä/ollaan kyläilty ja oltu vieraissa paikoissa ja tavattu vieraita/uusia ihmisiä...

No jokatapauksessa 2-3 tunnin välein syödään ja sen lisäksi herätään n. kerran tunnissa itkemään ja ähisemään!!!!

Siis oikeesti yöllä sen kellon katsominen tekee niin masentuneeksi ja turhautuneeksi!?!

Kuitenkin aamullakin kun nyt herättiin ni neiti on maailman tyytyväisin ja aurinkoisin tapaus eikä mitenkään "poikkeava"...äidistä ei silmäpusseineen voi sanoa samaa.... :(

Neuvola on ensi viikolla ni täytyy siellä sit keskustella noista kiinteistä...uskon kuitenkin että hyvin on neiti kasvanut enkä siksi haluaisi kiinteiden aloittamista turhaan kiirehtiä

Oon yrittänyt noudattaa molempien kanssa tota nvolan suositusta...

Esikoinen sai pelkkää rintaa melkein 5kk asti ja sittenkin vasta pieninä makuannoksina kiinteitä ja oli kuitenkin 4kk 8570g/70cm :D eli hyvin kasvoi pelkällä rintamaidolla!

Vauvat vaan ovat yksilöitä ja erilaisia ja tää neiti on ainakin paljon eloisampi ja vähempi uninen kun esikko ikinä joten tietysti kuluttaa enemmän=syö enemmän! =)

Mun tarkoitus on lopetella imetys tuossa parin kk päästä(jos neitille alkaa pullo kelpaamaan)

Ja riippuen mitä nvolassa sanotaan ni alkaa sitten pikku hiljaa miettimään tota kiinteiden aloittamista...

Vellejä en oo koskaan osannut käyttää ts. en oikeen tajua mihin niitä tarvitaan jos kuitenkin syödään jo puuroa yms. ?? :ashamed:

Mun täytyy kyllä sen verran esikoista "kehua" että hän omatoimisesti tuolla mökilläkin herättyään kipitti alakertaan ja alkoi katsoa piirrettyjä ja otti itse jääkaapista aamupalaa niin että sain jäädä vielä pötköttämään neidin kanssa...
Kun tuntui oikeesti siltä ettei silmä aukee ollenkaan!!!

Ainut huono puoli on edelleen se että varsinkin kun imetän ni juuri silloin tekee esikoisen mieli syliin ja sitten vähän läpsitään siskoa päähän ym. tyhmää....
Mites muitten sisarukset??

Onko mustasukkaisuutta havaittavissa?

Mulla alkoi uusi vuosi sokerittomalla tammikuulla!
Eli kaikki "näkyvä" sokeri pois;herkut,jugurtit,mehut(sokerittomia makeutusaineella makeutettuja en käytä muutenkaan)
Ja sit yritän myös vähentää hiilareita,varsinkin leipää.
Kun vaan muistaa juoda paljon ite ni maitoa kyllä riittää.

Ekaa kertaa raskauden jälkeen paino alkoi 6:sella eikä 7:kalla....kun kävin vaa alla.

Lisäksi jumpat alkaa tällä vkolla ja ajattelin mennä kokeilemaan että miltä tuntuu!

Viimeksi aloitin vasta kun esikoinen oli 7-8kk ja en enää imettänyt.

Mites muut on alotelleet liikuntaharrastuksia??

Mä luulen että ainaki rajuimmat vatsat ja hypyt jätän vielä toistaseks väliin siellä jumpassa... :whistle:

Täynnä tarmoa ja uskoa uuteen vuoteen 2009!!!
Terkuin Jousikas&neiti ylihuomenna 4kk!!! :heart:

Heippatihei!

Mukavan kirpeä pakkaspäivä taasen...onhan se koko uusivuosi jo ollut pakkasta :D
Meiän mittari ei oo kivunnu yli -20, enimmillään käynyt -19...hyvä vaan ku pakastaa, saapi ainaki pöpöt kyytiä ja ei niin herkästi leviä =)

Hexa: Teillähän on mukavan omatoiminen pikkuneiti :D, sehän on hyvä ku keksii ihan ite tekemistä ja ei tarvi vanhempia kaveriksi :LOL:

Soseet: Mä oon sen yhen kaks kertaa antanu pottua mut se on nyt jääny...se tuntuu niin oudolta antaa muuta ku omaa maitoa...joo...söisköhän poika vielä kouluikäsenä pelkästään maitoa :ashamed: ...täytyy kait sitä ryhdistäytyä ja ruveta enemmän maistattelemaan...

Voi ku miettii misä tilanteessa oli vuosi sit....
kun kävin jännityksestä täristen ostamassa elämäni ensimmäisen raskaustestin...
Mää oon poitsulle sanonutkin et vuos sitten susta oli vaan pieni aavistus :D
Plussan tein testiin sit 7.1.08

Nojoo...voi niitä aikoja...aivan ihania tosin :heart:

Aapuva...sanokaa et rotan vahvistuksesta ei tule mitään sivuvaikutuksia....meillä on perjantaina sen antaminen...
ja voi kamalaa jos tulee yhtä kipeeksi ku eka satsista :headwall:

14.1 meil on sit lääkäri-neuvola

mutta nyt on päätettävä lähetys tähän, poitsul meinaa revetä pelihousut täs sylissä :D

hille ja poitsu joka huomenna 4kk

Yhteistyössä