***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Romille nopsaan kommentoin, että meille tuo bumbo tosiaan tuli eilen ja neiti näyttää viihtyvän tosi hyvin! Otin keittiöön sen mukaan ja sain ekaa kertaa pitkästä aikaa puuhailla hetken molemmin käsin kun neiti katteli kiinnostuneena vieressä mamman puuhia :)

Jos meinaa sen hommata niin se kannattaa nyt kyllä sitten pikaisesti ostaa tai jättää hankkimatta sillä ei oo kovin pitkäikäinen...

Nyt hermostuu neiti jo pahemman kerran tuolla leikkimatolla joten pitää mennä pelastamaan pieni julmien lelujen armoilta!


Jaksuja mammoille!

 
Moi

Terveisiä 4 kk -neuvolasta, joka myös täälläpäin on lääkärineuvola. Pituus 64,3 ja paino 7300 eli samat kuin Juuliain nyytillä kolmikuisena =) . Päänympärys 42. Lääkärikään ei löytänyt jätkästä mitään moitittavaa, vaan kaikki on ihan niin kuin pitääkin.

Uniongelmia yhä täälläkin :kieh: . Eilen meni pitkät päiväunet jostain syystä pipariksi, sillä sai koko ajan olla hyssyttämässä eikä silti nukkunut kuin naftit kaksi tuntia... Nyt on tunnin ulkona nukkunut ja kerran on tarvinnut käydä heiluttelemassa. Viime yönä herätteli taas tunnin - parin välein, vaikka ei itse herännytkään, mutta huuto on hirmuinen. Eli poika yhä huutaa unissaan! Viime yönä selvisin pari kertaa tutilla, mutta yhdesti piti myös syliin hyssytellä. Tänään nukahti aamupäiväpäikyille taas itsekseen tutin avulla, jo toinen päivä putkeen :D . Ja samoin kuin Tiniillä ja Hillellä, myös täällä höpötetään yksinään aivan mahdottomasti, mutta pojuhan onkin karjalaista sukujuurta, joten eihän tuo mikään ihme ;) .

daydreams: :hug: ja voimia sekä itseni että huonojen äitien yhdistyksen puolesta. Ei kannata murehtia asiaa liikaa etukäteen. Sydämestäni toivon, että kaikki on hyvin! Kohtuutonta, jos äidiltäs on jo kolme lasta kuopattu :eek: . Järkyttävää tuuria...

Voimia myös imetyksen kanssa taisteleville!

Ja edelleen, aivan ihania kuvia pienokaisista teillä :heart: . Joskus minäkin vielä kuvan tänne sepitän, vaikka humanisti olenkin :D .

Nyt ruuanlaiton pariin ja sitten pyykkihommiin. Uni tekisi kyllä poikaa...

väpä ja Vilho, piirun vajaa 4 kk :heart:
 
Heips, jos nyt ehtisin taas kertomaan tästä tapahtumarikkaasta arjestamme ja kommentoimaankin :D

Tosiaan, tyttö sai tänään rokotteen reiteen. Nyt odottelen jännityksellä, alkaako kuumeilemaan, ärtyykö entisestään jne. Saatiin myös punnittua tyttönen, ja huhheijaa, kolmessa päivässä paino noussut 85g. Jesjesjes. Meillä nimittäin on vähän huolia tuon painon suhteen: maanantaina perusneuvolassa oli kk-painonousu vain 350g :/ Alma on tietty ollu siellä Jorvissa ja tosi kipeenä, eli söi tosi naftisti osan kuuta, mutta silti... Pisti neukkutäti sitten jälleen kerran verikokeisiin lääkärin kautta, eipä niissä mitään ollu... Epäilivät jotain infektiota, joka vaikuttaisi syömiseen. Elikä neuvolassa arvelivat, että Almaa koskee syöminen yms.hässäkät niin kovasti, että siksi lakkoilee rinnalla ja huutaa syödessään joka välissä. Myös nämä ihanat yöunet (hyvin vähäiset) ovat refluksin syytä. Saatiin määräys syöttää 2ml Gavisconia 5xpäivässä. Ja maanantaina on LKL-aika.

Mutta hitsi mua stressa toi syöminen niin paljon. Tuhat kertaa oon kironnut imetyksen, mutta silti sitä aion jatkaa. Se on vaan ikuinen päänvaiva, kun joutuu koko ajan keplottelemaan sen asian kanssa.

Ainiin, tänään väläyteltiin ihan tosissaan sitä allergista refluksia neuvolassa. Alman iho on mennyt parissa viikossa ihan kamalaksi. Sitä pitää rasvailla joka vaipan vaihdolla (jalkoja, poskia, pyllyä, taipeita). Posket on jatkuvasti ihan koppurat ja vereslihalla. Pitää kuulemma testata niillä prick-testeillä. Alkais nyt tää vyyhti aueta...

Tinii, meillekin kohta hankitaan tuo bumbo. On ne niin hölmön näkösiä pikkuvanhoja, kun siinä istuskelevat...

Ai joo, oisko jollain myynnissä kestiksiä tälle meiän neidille?? Jäi ne äippäpakkauksen ImseVimset pieniksi, ja nyt on yht. 10 vaippaa. Pitäishän niillä pärjätä, mutta oon niin laiska pesemään vaippapyykkiä. Alma on 60cm ja 5735g.

Tapaamisesta, en näköjään pääse taaskaan mukaan. Meillä on poliaika ma klo. 13.15. Niin mielelläni näkisin teitä...

Cora ja Alma, joka kyllä ottaa ihan liian tosissaan nää nykyajan laihuusihanteet 3kk 5pv

:heart:
 
Kaikille valvojille :hug:. Minä kun luulin että Kalle nukkuu huonosti kun on nyt alkanut herätä yöllä syömään, mutta korkeintaan 2 kertaa, joskus vain kerran. Eli meillä taidetaan nukkua oikeinkin hyvin. Vissiin opittiin liian hyvälle kun jätkä aiemmin veteli hirsiä 7-8h yhtä mittaa.

Meilläkin on menty tähän asti täysimetyksellä, muutama iltana poitsu sai vähän velliä lisäksi, juurikin tuon yöllä heräämisen takia, mutta sekin jäi kun isäntä unohti tuodä kaupasta lisää :xmas:. Jospa minä nyt sitten muistaisin kaupassa käydessä sitä ostaa. Ja eihän tuossa heräilyssä muuten mitään haittaa sinänsä ole mutta tuo isäntä kun käy kuitenkin töissä ja nousee aamulla aikaisin niin olis mukava jos sais yönsä nukkua ilman katkoksia, kun on muutenkin aika huono nukkumaan

Nyt ollaan pikkuhiljaa aloiteltu soseiden maistelu, porkkanaa on parina päivänä saanut eikä ainakaan vielä kuulu herran suosikkilistaan :p. Tiedän että pelkällä maidolla pärjättäis helposti tuonne 6kk:n ikään asti, sen verran hyvin maitoa tulee ja poika on kasvanut, mutta kun äiti haluaa muutakin elämää (pitäis ehtiä hevostenkin kanssa touhuta) kuin pelkkää tissittelyä, syöntivälit on kuitenkin pojalla tihentyneet iän myötä, niin saa jätkä alkaa mutustamaan "oikeeta ruokaa". Imetys kuitenkin on tarkoitus pitää kuvioissa mukana niin kauan kuin maitoa riittää. Tiedän myös sen että meiän neuvolatäti saa hepulin kun kuulee meiän soseiden syömisestä, sen verran fanaattinen täysimetyksen kannattaja hän on.

Ensimmäinen lääkärinneuvola meillä 6-8vko:n iässä, seuraava kun poika oli 4kk. Nyt tuossa kattelin tuota neuvolan ohjelmaa niin seuraava lääkärinneuvola on 8kk:n iässä, sitten 18kk. Sen jälkeen onkin vasta 5 vuotiaana lääkärinneuvola.

Liikuntaharrastuksen aloitin jo syksyllä, aika pian jälkitarkastuksen jälkeen, sählyä piti ruveta pelaamaan kerran viikossa. Joulun aikaan oli tauko ja tänään pitäis taas jaksaa sinne lähteä.

Miten ihmeessä mä näin pitkän sepustuksen sain aikaiseks :LOL:

Nyt pitää tosiaan ruveta valmistautumaan sinne pelaamaan lähtöön, vaikka ulkona kyllä paukkuu taas -26 pakkanen. Onneksi on lämmin auto :snotty:

Niihu ja Kalle 4kk ja 21pv :heart:
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

Aika menee kuin siivillä ja niin nämä pienet kasvaa ettei tahdo enää muistaa minkäläista oli ihan vastasyntyneen kanssa! Mulla ainakin on alkuaikojen muistot kadonneet jonnekin harmaaseen massaan... ehkä ne sieltä joskus vielä palautuu. :p

Täällä mennään myös täysimetyksellä ja ajattelin jatkaa vielä. Mies on kovasti jo aloittelemassa soseita mutta kun maitoa riittää ja poika on tyytyväinen niin en viitsi vielä hommaan ryhtyä. Ensi viikolla on 4kk neuvola-lääkäri, joten katsotaan nyt se ainakin ensin. Ruokailuvälit on ainakin toistaiseksi pysyneet siinä 2,5-4,5 tuntia, joten maito riittänee ihan hyvin. Öisin tosin syö useammin mutta enenmmän tuntuu olevan lussuttamisen tarve kuin nälkä... :whistle:

Öisin mennään 2-3 ruokailun rytmissä. Nukkumaan n. 22-23, eka herätys n. 01-02, toinen 04-05, aamun koittaessa useimmiten kakataan ja tankataan n 07-08 jonka jälkeen vielä nukutaan tunti-puolitoista. Päivistä on hävinneet pitkät päikkärit, nyt vedellään tunti, maks kaksi ja sitten pikku unia aina jossain väleissä. Nyt nukkuu iltapäikkyjä... toivottavasti ei liian kauan, että jaksaisi sitten yöunillekin käydä.

Vauvauintiin ollaan suuntaamassa lauantaina. Saas nähdä miten menee... hieman jännittää vaikka poika varmasti viihtyy, sillä kylpeminen on ihan huippua! =)

Bumboa kokeiltiin myös tässä eräänä päivänä mutta ainakaan vielä ei ole ihan lempipaikaksi osoittautunut. Kovasti yrittää punkea itseään siitä pois, nousta jaloilleen ja käsillä työntää vauhtia. On kyllä aika mainion näköistä kun yrittää siinä istua. :LOL:

Jos treffit on ensi maanantaina Sanomatalossa, niin me yritämme tällä kertaa päästä paikalle!

Tsemppiä kaikille väsyneille ja erinäisten rytmitaistelujen parissa kamppaileville! :hug:

Nuppu ja poika (ensi viikolla 4 kk)
 
heippa :heart:
jonkun päivän ollut taustailemassa,päivittäin oon kyllä käynyt lukemassa jotenkin siis kärryillä ollaan, kun vaan muisti ei pätkisi näin pahasti :headwall:
meillä mennään ainakin vielä yöt yhdellä syötöllä, kauhulla oon lukenut kuinka yöt ottaneet mammoilla takapakkia, voimia vaan kaikille valvoskelijoille ja :hug: toivottavasti meillä ei aplata siihen 2 tunnin ruokarytmiin mikä oli ekat 2kk oli meinaan väsynyt mamma silloin oon niin aamu-uninen että toista saa etsiä. tänään katsoin aamulla kelloa kun Annu alkoi heräilemään ja olin pudota sängystä..se oli 8.40 huippua :) mut nyt kun hehkutan tota täällä niin ensi yöstä tulee tietty risanen :| sitten meillä on huomenna neuvola klo 10 ja nyt jo stressaan siitä kun pitää laittaa kello soittamaan kasilta.tuun sitten kertomaan uudet mitat huomenna. kovasti ollaan iskän kanssa arvuuteltu paljonko pituutta on...kk sitten oli ne huimat 59.1cm niin nyt ollaan veikattu 61-62cm no huomenna kuullaan paljonko on...painoa leukojen määrästä ja masun koosta päätellen on tullut varmaan puoli kiloo...no sekin selviää huomenna.
meillä on käännytty muutama kerta mut sitten se jäi...varpaisiin on tartuttu kerta(säkällä) polvien kohdalla ollaan nyt menossa.
meillä neiti tehnyt nyt kaksi kertaa silleen et syö iltapuuron tosi hyvin. menee muutama minuutti ja oksentaa aivan kaiken pihalle ei siis pulauta vaan oikein oksentaa tulee nenästäkin.onko muilla tälläistä. mietin että oonko noina kertoina tehnyt puutosta hieman liian "jämäkkää" tavaraa vai mistä voi johtua :whistle:
meillä menee kaikki mahdolliset 4kk kiinteätä. neidin suokki on ehdottomasti bataatti ja sitten kaalit :p :p ananasta en oo uskaltanut vielä antaa..ootteko muut antaneet? on kuulemma tosi allergisoiva aine.
bumbo ollaan mekin ajateltu hankkia,mutta sisko sanoi tänään että ei kannata Annu on kuitenkin jo 4.5kk joten opettelee pian istumaan ite ja bumbon käyttö-ikä niin pieni. nyt mietin pitäiskö uskoa siskoa vai tehdä oman pään mukaan ja hankkia se. kertokaampa mulle kokemuksia

joo mut nyt katsomaan leffaa :wave: :wave: :wave: :wave:

aatumaria ja Annu 4.5kk (noin)

niin ja hyvä TAPPARA..me ollaan nyt onnellisia TAPPARA bodyn omistajia =) =) =) =)
 
Ystäviltä lainaan saatu Bumbo viihdytti heidän tyttöään vielä yli vuodenkin ikäisenä. Tosin hänkin on tosi pieni ja hoikkajalkainen... hyvä että meidän pojan reidet niihin koloihin nytkään mahtuu, joten ei ehkäpä ole yhtä pitkäikäinen täällä. Jos nyt ylipäätään alkaa siinä viihtyä...

 
DD:lle voimia! Kyllä kestää testitulosten tulo.

Meillä kans Bumbo käytössä, ostettiin tolle vitoselle ja oiva peli on. Ja meillä tosiaan siinä istuu neljävuotiaskin :) On tosin pieni ja siro.

Jostakin syystä mulle nousi kova kuume viiem yönä ja päätä särkee. Tiedä sitten mistä johtuu, mutta olo on kuin jyrön alle jääneellä. Onneksi kovat pakkaset kuitenkin hellitti.
 
Cora: Meillä olis Muumi sisävaippa S jäämässä pieneksi 7-kiloiselta Piipiltä. Minkä painoinen Alma on? Tuo voisi mennä teillä vielä ainakin kuukauden. Tuo refluksi on kyllä syvältä. Juuri se kipu, jota lapsi tuntee on kamalaa. Siihen ei voi äiti mitään tehdä.

DD: voimia! Tärkeintä on, että sinua nyt tutkitaan ja hoidetaan.

Saatiin miehen kanssa vatsatauti. Onneksi tytöt selvisivät ilman sitä. Olo on ollut kyllä kamala. Onneksi maitoa on riittänyt, se on ollut pahin pelko. Ja ehkä poikkeavaa on ollut se, että Piiperö on takaisin kakkausrytmissään eli kerran päivässä.

Uniongelmista: meillä jos en makaa Piipin vieressä hän herää. Vaunukävelyllä voi nukkua vaikka kaksi 4 h pätkää välillä syöden. Tai pidempäänkin. Mutta öisin siis jos en nuku hänen vieressään hän herää 10 minuutissa.

Enkä tiedä, mitä hän lattialla osaisi nyt tehdä kun aina kannamme sylissä. Oudointa on, että esikko siis pönkäsi itsensä istumaan jo näihin aikoihin, siis tammikuussa, samoissa vaatteissa kuin missä Piipi tällä hetkellä on. Ja helmikuussa alkoi konttaamaan.
 
Moi taas

Monien muiden tavoin olen myös kuullut, että bumbosta voi laiheliineille olla kauankin iloa. Sitäpaitsi kaverin 8 kk lapsi lähtee kohta kävelemään, mutta ei vieläkään osaa istua tukevasti, joten käyttöikää voi sikälikin löytyä.

Nukkumiskuulumisista on taas pakko kirjoitella. Jätkä nukahti lopulta tunnin ähräämisen jälkeen omaan sänkyyn yöunille :D klo 23. Söi yöllä vain yhdesti n. neljän maissa (iltaimut lopetti tuossa klo 22) ja vain pari kertaa tarvitsi tuttia survoa suuhun. Meillä poika on tullut äitiinsä ja on hirveä unissaan huitoja ja piehtaroija, joten nukkuu mieluummin yksin omassa sängyssä kuin kainalossa, mikä toki sopii minulle.

Illalla pääsen muuten ilmaiselle aterialle ja näen työkavereitakin. Kunnan leipä on laiha mutta pitkä :p ... Kiva päästä taas vähän tuulettumaan.

Justiinsa vasta joulusta selvittiin, mutta pitää aihetta ottaa sen verran esille, että ajattelin jo ruveta valmistautumaan seuraavaan jouluun :xmas: ! Meinasin nimittäin aloittaa projektin "kaikille omatekoiset lahjat jouluksi 2009". Nyt polttelisi päästä ostamaan virkkuukoukku ja lankaa (olen siis käsi käsitöissä, mutta opastajia lähipiirissä riittää), jotta olisi muutakin annettavaa kuin mahdollisesti ne taulut, joita ehkä ehdin taas joskus kesällä maalata. Onko jollain tapana tehdä (joulu)lahjat itse? Ajattelin vain, että näinköhän mulle riittää tää vuosikaan, kun aina aloitan innolla, mutta sitten ne villapaidat jäävät villaliiveiksi...

Ostin muuten taas lisää kestovaippoja, kun ne on niin söpöjä :heart: . Miehellä menee kohta hermo ja äsken se sanoikin, että pitää kai perkele ruveta tekemään lapsia urakalla, että noista kestoista oikeesti jää jotain säästöäkin kertiksiin verrattuna :ashamed: . No, ostin alesta myös kahdet kengät, mutta niistä en aio kertoa ollenkaan :whistle: ... Joskus mulla vielä on kengille sitten oma huone ;) .

Jaahas, jäipä kommentointi tällä kertaa vähiin... Kaikille kuitenkin hyviä vointeja :wave: ! Tää yrittäis nyt vielä saada sen kuvan tähän liitettyä...



väpä ja Vilho, huomenna 4 kk :heart:
 
Höpöti
Heippa hei!

Täälä on nyt niin mukava ilma kun ei oo enää niin kamalat pakkaset...

vaavi vieraita kävi äskettäin... on mukavaa kun on tuttavissa paljon saman ikäsiä lapsia... :) on sitten vähän ajan päästä leikki kaveriakin :))

Meillä neiti todellakin nukkuu kainalossa... eikä omasta sängystä ole kuuloakaan... herää jo siihen kun ei ole vieressä... ehkä se sitten joskus vielä tosissaan oppii... :) ja ehtii nukkumaan vielä monta monituista yötä omassa sängyssä... :))

Vauva uinti info oli eilen... ja eipä sielä niin ihmeitä ollu.. hassu vaan et tuola Huittisissa vauva uinnissa ei saa käyttää uimavaippaa laisinkaan... vaan vauvat on ilman vaippaa.. ja jos joku kakkaa veteen niin sitten loput ryhmät perutaan.... aika hassua... perumisen vaivalta säästyttäisiin kun olis ne vaipat...

Nyt neiti ilmottelee et on yksikseen lattialla :))

Höpöti ja Vilma 4kk ja 3pvä....
 
Höpöti
Heippa hei!

Täälä on nyt niin mukava ilma kun ei oo enää niin kamalat pakkaset...

vaavi vieraita kävi äskettäin... on mukavaa kun on tuttavissa paljon saman ikäsiä lapsia... :) on sitten vähän ajan päästä leikki kaveriakin :))

Meillä neiti todellakin nukkuu kainalossa... eikä omasta sängystä ole kuuloakaan... herää jo siihen kun ei ole vieressä... ehkä se sitten joskus vielä tosissaan oppii... :) ja ehtii nukkumaan vielä monta monituista yötä omassa sängyssä... :))

Vauva uinti info oli eilen... ja eipä sielä niin ihmeitä ollu.. hassu vaan et tuola Huittisissa vauva uinnissa ei saa käyttää uimavaippaa laisinkaan... vaan vauvat on ilman vaippaa.. ja jos joku kakkaa veteen niin sitten loput ryhmät perutaan.... aika hassua... perumisen vaivalta säästyttäisiin kun olis ne vaipat...

Nyt neiti ilmottelee et on yksikseen lattialla :))

Höpöti ja Vilma 4kk ja 3pvä....
 
mä en kyllä tota kuvaa osaa laittaa=( niin lupasin tulla neuvola kuulumisia ketomaan: meillä taitaa edelleenkin olla "lyhyin ja pulskin" vauva täällä. Annu oli nyt 4.5kk neuvolassa 61cm 6630g pituutta oli tullut 1.9cm ja painoa 630g. kovasti kehui meidän neidin tarkkavaisuutta ja sitä kuinka seuraa aikuisten puhetta ja tekemisiä. vierastikin neuvolan tätiä ja sanoi sen olevan terve merkki siitä että lapsi kokee vanhempiensa kanssa olonsa turvalliseksi.
paljastin sitten meidän puuron syönninkin. ei sanonut siitä mitään paitsi että vilja puurojen kanssa pitää odottaa ainakin siihen 5kk ikään. no onneksi en oo muuta antanut kun banaani ja riisipuuroa. :)
kysyin nesteteitten saamisesta kun oon miettinyt saako neiti tarpeeksi niitä niin sanoi että kun menee 2 läämintä ateriaa ja aamu-iltapuurot niin tuo n.3-4dl mitä meidän neiti juo päivässä riittää kuulemma sille.eipä tarvi enään miettiä =)
nyt alkaa äipän vapaa-aika lähden hyvän ystävän kanssa keilaan. ensimmäinen pieni irtiotto sitten tytön syntymän =) mies oli eilen pelissä niin tänään on sitten mun vuoro.
meillä meni rytmit ihan pyllyyleen tuo neuvola käynnin takia mut täytyy yrittää korjata se vielä tänään tyttö meni päikyille vasta puol 2 kun yleensä herää kahden kolemen aikaan...

aatumaria ja annu 4kk11pv

 
Ehdottaisin että tapaminen olisi perjantaina 16.pv klo.12.30.

Mitä mieltä ihmiset tästä? En tiedä tulenko itse edes paikalle, mutta täällä oli joku joka ei pääse ma, ja Hexa ilmeisesti ainakin toivoi tuon kellonajan aikaistamista? JOS itse ennätän ensi viikolla, niin perjantai on ainut päivä kun ei ole muuta ohjelmaa ainakaan vielä...mut torstaina Rotan vahvistus,ja sit se muutto painaa päälle, niin siksi en ole varma tulenko.

Mutta mitäs tuumitte 16pv ja klo 12.30?
 
Morotus!

Meillä on ollut tän viikkoa känkkäränkkä kyläilemässä ja osittain on vaikuttanut uneen rauhattomuudella. Nyt tässä ihmettelenkin mikä miestä kiukuttaa :whistle: mulle on tullut hampaat 4kk iässä mutta ei tuolla suussa näyttäs mitään turvotusta tai punotusta olevan, pitäskö olla? Lämpöä ei ole, kuolaa on sitten senkin edestä. Korviakin mietin mutta ei mun mielestä ole kuitenkaan niin kiukkunen / huuda kipua, kaipa se on neuvolassa käytettävä maanantaina jos ei ole mennyt moinen kränä ohi.

Meillä on alkanut olla ajatusta kääntymisestä ja pienellä avustuksella kääntyy selältä mahalleen ja takas, käsi on nyt semmoinen este hommassa :LOL: myös tällä viikolla on tullut kuvioihin neljännet päikkärit joka tekee sen että nukkumaan meno on siirtynyt myöhemmäksi, tosin vielä ihan siedettävään aikaan eli 22.30-23.00. Kovasti myös pönkää istumaan kun on sylissä.

Meidän koirakurssi alkoi ja oli ihanaa päästä näistä nurkista pyörimästä ja miettimään jotain ihan muuta :p Koira on kyllä ihan jumissa niin henkisesti kuin fyysisestikkin usean kuukauden lonkan vetämisen jälkeen. Jotta tulosta syntyis niin koiraa on treenattava päivittäin (en siltikään pääse siihen 200 toistoon mutta aika paljon kuitenkin tulee tehtyä ) Mites muut koiralliset esim. Väpä onko ollut vaikeuksia järjestää aikaa koulutukselle ja treenille? Mä olen jotenkin niin patalaiska että tää kotonakin treenaus tuntuu kauheen suurelta vaivan näöltä :/ kerta viikkoon jaksaa hyvin suunnata treeneihin mutta tämä pohjatyö töksää. Vilho oli ielettömän suloinen *ihastus* myös monien muidenkin vauvat on olleet tosi lutusia!
Mä päätin että lähden myös vähän käymään salilla, katsotaan kauanko tätäkin riemua riittää ennen kuin taas kyllästyn :LOL: myös ihan villejä ajatuksia kaiken maailman pilateksesta lähtien pyörii mielessä, on se tämä vuoden alku aina yhtä ihmellistä aikaa!!! Mä tunnustan ihan vilpittömästi VIHAAVANI liikuntaa :whistle: :x B) mutta ei noi makkaratkaan ihan ajatuksen voimalla mihinkään lähde...

Aatumarialle oikein mukavaa iltaa :wave: Nautihan niin jaksat taas kotona... Mä olen kyllä huoletta mennyt aina kun siltä on tuntunut.

Höpötin vauvakavereille olen vähän vihreä :ashamed: mäkin olen ajatellut että voitaisiin joku lauantai mennä vauvauinnin jälkeen molskimaan lämpimään veteen mutta en ole vielä keksinyt miten tuo pesuhuone homma toimii, kertoiko ne miten saa vauvan ja itsensä pestyä? Mä olen ihan pulassa täällä kotonakin kun kerran yksin olen suihkussa jätkän kanssa käynnyt. Voi ei, työ olisitte kuolleet nauruun jos olisitte nähneet kun mä silleen kyykyssä pesin poikaa :LOL: :ashamed: en vaan luottanut siihen ettei se tipu sylistä liukkaana öljymöhkäleenä!

DD:lle ihan mielettömän iso :hug: toivotaan että säästyisitte pahimalta.

Hexalle paranemisia! eikö teillä viihdytä lattialla? mäkin pidän aika paljon esim. mahalleen ihan sänkyllä tai semmoisella ohkasella patjalla.

Cora mulla olis sulle iso läjä kestoja! S kokoa, mun mielestä on isompia kuin äp:n kestot ja onkin. Me kasvettiin niistä jo aikaa sitten ohi ja täytyy myöntää että käyttämättä jäi :| voin vaikka laittaa sulle yhden malli kappaleen tulemaan ja jos haluat niitä lisää ostaa niin laitan loput perässä.

No jospa sitä lähtis kurkkimaan nahkakiikareilla yönäytöstä niin jaksais taas huomenna!

Koiruus ja Topi kohta 4kk

 
vittuperkele kun kirjotin vaikka mitä ja nyt meni taivaan tuuliin!!!

nopeesti nyt jotain sitten...
kiitokset tsemppauksista taas, varsinkin huonoäiti-yhdistykselle :D mun pitäs varmaan saada kunniamerkkikin tänä vuonna, istutin eilen molemmat tunniks telkkarin eteen... :whistle:

täälläkään ei muuten uimassa mitään vaippoja käytetä,eikä vuoden aikana kun olin esikoisen kans nii kertaakaan tullut kellää kakkoja eikä tunteja peruttu.
tosin monille tuli heti suihkuun päästessä...

koiramamma mä tein niin että oli makuualusta jonka päällä esikoinen odotti kunnes olin suihkussa.Sit uikkari päälle, ukko pesuun ja sille uikkari.Ja sama toisin päin :D
monilla oli pyyhkeitä, hoitopöydän alustoja ja jopa telttailussa käytettyjä makuualustoja.Siellä sit kaverit rivissä ootteli, myöhemmin istu ja lopuks konttaili ja käveli pitkin suihkuhuonetta :D se olikin kivaa kun sai nakuna juosta omansa perässä...
osa raahas myös autokaukaloo suihkun puolelle, pois ja taas takas, mutta mun mielestä vaikutti tosi hölmöltä...ja bumbojakin siellä näki vaikkei sitä sais kosteessa käyttää.

väpä ihana hurmuri-poika!

meillä muuten kans nukkuu kainalossa, välillä olis ihan jees kun nukkuis muuallakin...
eetillä oli 4kk neuvola, jätkä oli 65,5cm ja 7050g.saatiin rotan vahvistus jota kränäs illan.
jos sit ens kuussa kattelis niitä kiinteitä...

nyt täytyykin lopetella, sain eilen cross trainerin ja jessus et on meinaa jalat nyt kipeet...tuli alotettua vähän liian rankasti.
mukavaa viikonloppua!!
 
Täällä menossa eka kahvikuppi, mies nukutti (varmaan myös itsensä) Alman aamutorkuille, ku alkoi tytteli kiukuilla. Oon kyllä niin huomannut, et meidän vauvelia ainaski pitää ennakoida täysin, ainakin syömisessä ja nukkumaan menossa, muuten kaikki menee ihan plörinäks. Niin varmaan monilla muillakin...

Nikin emo, mulle kävis 16. päivä hyvin. Mites muut?

Koiramamma, kiva! Mikä kilomitotus niissä on? Nyt menee ImseVimsen S-koko (5-8kg) ja Fuzzeissa vielä S hetken myös. Taisi olla Myllymuksu (tms.), joilla oli mielestäni lupaavalta vaikuttava vaippa (pehmeä, kevyt, laaja mitoitus), niitä aion muutaman ainakin haalia. Kokemuksia? Siis niitä mm. norsukuosisia.
Hexa, pitää miettiä, että onko mulla jotain, minkä kanssa käyttäisin sisävaippaa, mulla on pääasiassa taskuvaippoja ja all in oneja. Kiitos kummiskin!

Höh, eilen olin keskustassa ostoksilla ja niinpähän taas kerran kaikki mitä ostin oli Almalle ( Popin ihan body, ImseVimse All in One, 2x Myllymuksut hamppupuuvilla-bambu-imu, sappisaippuaa ruskovilloille, luonnonkuminen tutti). Pitäis joskus osata ostaa myös kotiin tai JOPA itselle jotain. Hmmps

Nukkumisesta, meillä Alma alkoi nukkua sen Jorvin reissun jälkeen omassa pinniksessä, joka on kiilattu meidän sängyn laitaan kiinni. Huomattiin miehen kanssa, kuinka mukavaa, on nukkua ilman, että joutuu koko ajan varoa Almaa ja muutenkin ihana pitää ns. avioelämä erillisenä Alman unesta :D Alma myös tykkää erityisestä pinnasänkynsä reunasuojuksista, ja unikavereistä Ainupupusta ja pikkuisesta pässistä.
Perhepeti on mun mielestä kyllä yksi paras järjestely pienen vauvan kanssa, imetys helpottuu, vauva ei käytännössä ehdi itkeä harmejaan ja nauttii vanhempiensa läheisyydestä. Mutta homma toteutuu lähestulkoon samalla tavalla täälläkin...

HeiapuaIIKarvatkaamitä!!! We've set the date: 28.9.2009 astelemme alttarille ja mä rouviinnun, APUA! Häästressi on jo nyt katossaan. Mä oon superonnellinen. Saan valita puvun, sormuksen ja järjestellä OMIA häitämme... ja tietenkin saan maailman ihanimman (ja ärsyttävimmän) miehen. :heart: Ollaan seurusteltu helmikuusta 2002 ja kihloihin lokakuussa 2005, et on varmaan aikakin... Anteeksi, oon varmaan ällöonnellisen kuuloinen, mut mä oon aina ollut tällainen häätyyppi ja nyt ne on meidän omat bileet :p

Tää lähtis kohta kampaajalle, sekin tuntuu nyt niin luksuskivalta...

Häästressaava Cora ja pieni Almuska 3kk 1vk 1pv

:heart:
 
Aurinkoista lauantaita! B)

Ekan kerran yli kahteen viikkoon nukuttu 2x 3 tunnin pätkät - jee!!! :D Tosin niiden jälkeen menikin aika risaisesti 1-2 h välein heräillessä, mut kummasti on omakin olo pirteämpi, kun saa nukuttua edes ton verran.

Coralle onnittelut tulevista häistä! Ja ihanaa häästressiä, yritä ottaa rennosti! :heart: Omista häistä on nyt 1,5 vuotta aikaa ja oli se vaan ah niin ihanaa! :heart: Olin just viime viikolla kiertelemässä hääpukuliikkeitä ystäväni kanssa, jonka kaasona olen elokuussa. Tuli niin omien häiden suunnitelut mieleen - huoh.

Täysimetyksellä ollaan täälläkin menty. Ens viikolla tosiaan toi lääkärineuvola, katotaan jos sen jälkeen aletaan maistelemaan kiinteitä.

Meillä oli kanssa yli viikon tota mahdotonta ähinää ja puhinaa nukkuminen ja nyt maanantaina lopetin sitten Rela-tipat, joita oon antanut melkein koko ajan. En tiedä vaikuttiko se vai mikä, mutta ähinät on lähes kokonaan loppuneet. Samoin kuin ihan pahimmat masukivut. Välillä pärähtää vielä melko vihreää kakkaa ja pierutellaan paljon, mutta kovimmat kipuitkut on jääneet pois.

Sisu on nukkunut nyt meidän välissä tän pari viikkoa, kun on ollut himo-yösyöppö. Muutamana iltana laitoin pinnikseen nukkumaan sen ekan pätkän, mut ei siitä tahtonut oikein tulla mitään. Nyt pari iltaa oon ite mennyt samaan aikaan pojan viereen nukkumaan ja se on kans tuntunut vähän rauhoittavan unia.

Torstaina oltiin ekaa kertaa vauvamuskarissa ja kivaa oli - myös Sisulla :kieh: Kesti just sopivat puoli tuntia ja oli mun mielestä tosi hyvin rakennettu tunti, niin et vauvat jaksoi olla. Ryhmässä oli 10 vauvaa, ikähaarukka n. 2 - 8 kk. Sisu katseli aivan innoissaan muita vauvoja, varsinkin itseään pienempiä. Ja kyllähän ne laulutkin kivoja oli, ei tarvii aina kuunnella näitä äitin omakeksimiä diipa-daapa-lauluja täällä kotona :LOL:

Väpä: jossain vaiheessa kudoin lapasia ja sukkia joululahjoiksi, tein tryffeleitä ja muita namuja tai punasipulimarmeladia, joka on mun bravuuri. Tänä vuonna ei tosiaan tullut tehtyä yhtään mitään ja viimeisin kutomistyö, vauvan myssy, edistyi hyvin supistuksia odotellessa tuossa syyskuussa, mutta on nyt yllättäen jäänyt vaiheeseen eikä siitä varmaan valmistu tämän talven aikana.... :ashamed:

Varmaan taas miljoona asiaa joita piti kommentoida, mut miten ne aina unohtuu tässä kirjoittamisen aikana?!?

Mukavaa viikonloppua! :flower:

Zucchero + Sisu 3kk 3vkoa
 
Alko niin ärsyttään etten osannu tähän kuvaa laittaa aijemmin, että pakko oli yrittää :) Joku sköntsä tuossa reunassa mutta saimpahan kuvankin perkules tuohon, vaikka olen oikea tumpelo koneiden kans. Kuvassa mummo ja Niki jumppaavat, poikanen nostaa itsensä pystyyn kun kätensä hälle ojentaa,lasketan tietty samantien alas eikä istuteta tuolleen kuin sekunti. Poikanen haluais istua vaan koko ajan ja auta armias mikä huuto kun joutuu makuulle tuosta.
En kuitenkaan aio ostaa sellasta Bumbo -tuolia, sitteri saa riittää.Nyt kun tullaan mummolta niin pitää alkaa tosissaan skarppaamaan tuon lattialla olon kans. Täällä ollaan vaan sylissä oleiltu ihan liikaa. Ja sitten sitterissä istuttu ja urheilua katsottu telkusta. Mummo ei ole telkun vaaroista kuullutkaan, ihan intona on että Niki tykkää katsoo urheilua..minä yritän siirtää pois telkun edestä ja lattialle,,,,,,,
Mulle on tullut hirvee tressi tuosta vauvauinnista,kun olen aina ajtellut sinne meneväni ja haluaisin viedä Nikin.muttamuttamutta....mistä voimat kaikkeen, en tykkää itse lillua missään altaissa,uimapuku pitäs ostaa,ahistaa,sit se märkänä metrolla ja bussilla ajelu.Ja pärjääkö siellä siis edes yksin vauvan kans. Jotenkin en jaksais, mutta sitten jos luovun ajatuksesta niin tulee semmonen huono ihminen -olo.
 
Minä raahaan, vauvauinnissa käydessä, autokaukalon suihkutilaan, pois ja taas takasin kun tullaan altaalta. Ihan näppärästi tuo käy, eikä mielestäni ole ollenkaan hölmöä, vaikka voi tietysti siltä näyttää. Kaukalossa on pari froteista muovitettua alustaa (sellaisia mitä äp:ssä oli) ja niiden päällä pyyhe. En ole kokenut ollenkaan hankalaksi, ja ihan tyytyväisenä ukkeli on tuossa kaukalossa odottaa torottanut. Saa nähä mitä sitten keksitään kun ei enää kaukalossa yksinään pysy.
 
Nikin emo mä kävin vallan yksin ja hyvin pärjäs silti vauvauinnissa, mutta muakin ressas sinne meno kauheesti..en oo mikään uimari eikä mulla oo myöskään uimapukuun soveltuva vartalo.Mutta sanoisin että käy kerran ja päätä sit.Mä jatkoin käymistä kun toinen selvästi siitä tykkäs.Ja kyl siitä sit alko itekin tykkään vaikka ärsytti et joka lauantai tarvi ennen seittämää herätä et ehti uimaan.

Niihu sori nyt, tietenkin jokainen tekee niinku ite haluaa..en mitenkään halunnu mollata sita autokaukalon raahaamistakaan :ashamed:
 

Yhteistyössä