***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Tervepä terve!

Ja mukavaa alkanutta joulukuuta. Vaikka ei se joulukuulta näytä kun ulos katsoo...

Antibioottikuuri loppui tänään, muta en tiedä menikö tulehdus ohi. Miatilda on edelleen räkäinen ja huutavainen. Kurjaa.

Mä olen ajatellut aloittaa peruna-porkkanavellin tai maissivellin, kun tuntuu ettei tissimaito riitä pitämään nälkää pois kuin hetken.....yöt on risiasia vaikka jo pitkään mentiin max yhdellä syötöllä.

ei tästä nyt taas tule mitään....
 
pikaseen laitan kuulumisia, muumitalon vikat osat paistuu uunissa ja esikoinen jo innoisaan oottaa et aletaan kasaamaan, tosin kohta sillekin valkenee karu totuus äidin hermojen lyhyydestä...

kiinteet aattelin alotella 5kk iässä.esikoinen meni täysimetyksellä 6kk asti mutta tälle on nyt pakko alottaa aiemmin kun mulla on se työssäoppiminen...

plää, nyt se pirulainen kaato ne talon osat lattialle, saa nähä kuin monta meni rikki |O
lisää siis myöhemmin, hyvää joulukuun alkua kaikille!!

d. ja Eeti melkein 3kk(ja malttamaton Eemu 2,5v :kieh: )
 
Moi!

Tulin nopeasti pyytämään vinkkejä miten ihmeessä saisin pojan syömään tuttipullosta pumpattua äidinmaitoa??
Meillä on siis sellainen tilanne, että täysimetän ja olemme antaneet muutaman kerran pakkaseen pumpattua äidinmaitoa tuttipullosta (Aventin tuttipullo), poitsu on syönyt pullosta hyvin esim. kun olen itse ollut salilla tms. Tilanne muuttui yhtäkkiä, niin että poika huutaa kyyneleet silmissä jos yritetään tarjota pulloa ja huuto lakkaa vasta kun poika saa tissin suuhun... :eek: Nyt isäntä lähti hakemaan kaupasta toisenlaista tuttipulloa kokeeksi. Rintamaitoa miulta tulee kyllä tarpeeksi jne, mutta olisi kiva päästä välillä käymään esim salilla tms. niin että poika olisi isän kanssa kotona ja söisi tarpeentullen tuttipullosta..

haikara08 ja "tissipoika" 2kk 3vko
 
Öö auttaako haikara jos vähän ns. vedät pullosta kun syö? meillä oppi tuttiin niin että vähän laitoin vastaan :D Kannattaa kokeilla myös tuttelia ja nannia jos ostain syystä ne maistuis. Myös niin ettei vauva haista että on parempaakin tarjolla eli vain isi antaa pulloa. Meillä ei syö missään nimesä jos minä tarjoon.
 
Terseys. Pitikin kysymäni että mitä pulloja teillä on käytössä? Missä noita Avent pulloja myydään? Nikihän on saanut sekä pulloo että tissii ihan alusta lähtien. Välillä ongelma on se, että tissistä tulee niin paljon hitaammin kuin pullosta ja sit Niki imuttaa ihan liikaa ja hörsii pullosta liian kovaa tahtia. Ja sit välillä menee hermo häneltä, kun tissistä tulee paljon hitaammin kuin pullosta...näiden välillä taiteilemme ja toisinaan syöminen on yhtä tuskaa, välillä mahaan sattuu ihan simona syömisen aikana. Sit kauheet rintaraivarit ja välillä raivoaa pullolle...meillä on Tommee Tippee ja NUK. En kyllä osaa neuvoa, miten vaavin sa pullosta syömään, mut tuota Tommee Tippee pulloa ehkä kandeis kokeilla. Mikähän olisi semmoinen "hidas" pullo, että ei tulis niin vuolaasti sitä maitoa?

Poikanen on nyt kasteen saanut nimen Niki Urho Hermanni. Formulakuskin pressan ja rockstaran mukaan, vauhtia viisautta ja ulkonäköä:) Ristiäiset oli lauantaina ja oli aivan ihana tilaisuus. Nikillä on 6 kummia, rakkaita ystäviäni joilta ollaan saatu tosi paljon tukea. Ainut mistä jäi vähän pahamieli, oli se että lapsen isä ilmoitti muutamaa päivää ennen tulevansa paikalle. Ilmoitin kummeille ja kaikille vieraille sekä papille, että hän tulee. Sanoin että pyydän hänet eteen, jotta sen puolen mummolle tulisi hyvä mieli ja poikanen näkisi isona kuvista, että isä on ollut mukana. Kaikki aikataulut jne sovittiin. Ei ilmaantunut paikalle, eikä sanakaan ole sen jälkeen kuulunut. Harmittaa että olin niin tyhmä taas, että otin tosissani mitä hän aikoo. Turhaa energiaa meni taas miettimiseen tuon asian tiimoilta. Olin todella yllättynyt että hän soitti ja ilmoitti tulostaan....en osannut aavistaa että tekee oharit vaikka olis pitänyt aavistaa. Sorry tällainen tilitys...kaikenkaikkiaan jäi todella hyvä mieli juhlasta ja Niki sai tosi paljon aivan ihania lahjoja. Ja onneksi hän ei osannut odottaa isäänsä paikalle eikä siis pettynyt turhaan.

Väpä Onks teilläkin siis mahavaivoja, ja minkä laatuisia? Oletteko millaisia apuja kokeilleet? Me mennään uudestaan sinne osteopaatille. Hitto kun olis rikas niin menisin joka päivä, oli niin hyvä se maanantai kun siellä oltiin. Niki itki tas eilen ihan hulluna vatsaansa, ilmaa niin pirusti eikä tule helpolla ulos.

Täällä on kans selasta tosi taistelua joskus iltaisin ja rimpuilua...en aina tiedä mistä on kysymys...mutta huoman että joskus väsymys menee yli ja silloin alkaa taisto. Toissayönä muuten nukuttiin 23-04.30. Viime yönä sitten 23-02 ja sit 02.30-4.30 ja taas 07 tissiä. että vaihtelee. päiväunille olen alkanut "kouluttaa":) omaan sänkyyn. Pari kertaa nukahtanut silleen, että laitan van sinne ja tutin suuhun(ja käyn laittamassa tippuneen tutin suuhun 10 kertaa), sit hän nukahtaa.
Kiinteät...ei siis mitään aavistusta aiheesta. Enkä yhäkään osaa päättää Rota-rokotusta enkä sitä, että pitäiskö aloittaa vauva-uinti.
Tosi suloisia pikku-ihmisiä oli tas kuvissa :heart: taidan kokeilla saiskos oman ukkelin tänne kuviin...
Ai niin Haikara ,sitä piti sanoo että tuo tilanne saattaa hyvinkin olla tilapäinen, tuntuu että vaihtelee noi mieltymykset ja sunkin vauvelisi voi yvinkin taas kohta hyväksyä pullon. Kokeilette vaan aina välillä sievästi ja jos ei niin sit ei, mut ehkä taas kohta!

Mun äiti oli täällä, 3h pystyin olemaan poissa kotoa. Oon ainut joka tuon Niksonin saa rauhottumaan kun iskee vaikeudet....ei voi kyllä kelleen jättää pidemmäksi aikaa, kun ei edes mummolle. Mutta pääsin värjäyttämään juurikasvuni. Vai voiko puhua juurikasvusta, jos se yltää lähes latvoihin:) enivei, nysse on värjätty.

Vointeja kaikille!
 
Huomenta kaikille!

Oletteko lukeneet BPA:sta vauvojen tuttipulloissa? Tekniikka ja talous -lehdessä oli juuri juttu ja samoin löysin Bebesin sivuilta aiheesta ohjeita, miten pulloja pitäisi käsitellä ja missä pulloissa sitä on ja missä ei. Esimerkiksi NUK kirkkaat pullot, Aventin pullot, Ainun pullot (paitsi Medela) ja monet muut sisältää BPA:ta eikä ole ihan selvää ilmeisesti että kuinka haitallisia nuo määrät on vauvoille, mutta erityisesti sitä irtoisi pulloista lämmitettäessä ja helpommin rasvaisiin nesteisiin kuten maitoon, mutta ei niinkään veteen. Meillä on juuri noita NUK:n pulloja ja nyt en tiedä uskaltaako niitä käyttää vai ei... Rintamaitoahan ei kyllä kovin lämpimässä lämmitetä. Mutta oletteko asiasta siis lukeneet ja mitä olette itse mieltä?

Haikara08, mikä tutti teillä on tuttipullossa käytössä? Monissa pullomerkeissä on S-koon tutti rintamaidolle ja vedelle ja M-koon tutti korvikemaidolle, eli tuosta M-koon tutista voi rintamaito tulla liian nopealla virtauksella. Tai voisko olla toisinpäinkin, eli jos vauva tottunut että maito tulee suihkuamalla niin S-koon tutista voi tulla liian hitaasti? Samoin voi kokeilla että ei nosta pulloa kovin pystyasentoon, vaan pitää enemmän vaaka-asennossa, jolloin myös virtaus pysyy hitaampana, kuitenkin tutin pitää olla täynnä maitoa koko ajan ettei vauva ime ilmaa. Tämmöiset meillä auttoi.

Nyt on ollut kaksi tosi hyvää yötä. Poitsu on nukkunut ensin 5 h ja sitten vielä 4 h siihen päälle! On ihan erilainen olo itsellä tälläisen yön jälkeen :). Aikun tämä vaan jatkuisi. En tiedä auttoiko, mutta nyt olen joka syötöllä sen jälkeen kun poika on lopettanut syömisen vaihtanut vielä toiselle rinnalle ja välillä on syönyt pitkään vielä toisesta rinnasta vaikka vaikuttikin olevan tyytyväinen jo ensimmäisen jälkeen.

Mikku ja poika 9vk
 
Höpöti
Huomenia =)

Perhekerho olisi tänään, mut meillä neiti edelleen nukkuu yöuniansa niin en kyllä viitsi herättää.. katsotaan koska heräilee...

Päätettiin kans nyt tuolla 3 kk neuvolassa ottaa se Rota-rokote, resepti on jo apteekissa, ei tarvitse enään kun hakea!

Täällä on nyt kamalasti liikkeellä Entero-rokkoa... :/ Toivottavasti ei saada sellasta.. on kai pienelle paha juttu... kun suukin menee rikki, niin ei pysty syömään...

Meillä ollaan nyt nukuttu yöt viimesen pari viikkoa yhdellä syötöllä.. kyllä on mammalla virkeä olo :)
Ja eipä oo pahemmin jouluunkaan enää aikaa... hui kun aika menee niin äkkiä... perjantaina olis tarkotus lähtee joululahja ostoksille, ja ikeaan käymään... Vilma mummulle hoitoon siksi aikaa..:)

Viikko tuntuu taas olevan kamalan täynnä ohjelmaa... hui hai... no ehkä tästä selvitään.. :) itse kehiteltyä kaikki kuitenkin :)

Rattosaa tiistaita mammat ja mussukat :)

Höpöti ja Vilma... 12vko ja 3pvä..

 
Huomenta! Niin ne yöt vaihtelee... eilen taisteltiin unta vastaan 3,5 tuntia! Lääh! Lopulta puolen yön jälkeen simahti ja luulin, että nukkuisi hyvin, koska myös päikkäreitä ei ollut suostunut aamupäiväunien jälkeen nukkumaan, mutta mitä vielä, kello 03 heräsi ja sitten ei juuri enää nukkunutkaan. Ei ollut itkuinen, vaan täysin sitä mieltä, että nyt jutellaan. Nyt sentään nukahti ulos, josko edes pari tuntia menisi. Olisi tarkoitus lähteä kaverille kyläilemään... saa nähdä mitä tulee. Väsynyt pikkumies ja väsynyt äiti. Huippu yhdistelmä! :LOL:

Jaksuja kaikille! =)

 
I'm back (olen selkä)... Eilen jäi vähän juttu kesken siis. Niin, olin niistä kiinteistä kyselemässä. Ajattelin kohta siirtyä iltavellilinjalle, jotta yöt eivät olisi niin rikkinäisiä, mutta meinasin sitä ennen sinnitellä tuonne 3 kk neuvolaan, joka on jo viikon päästä.

Nikin emo: Vilholla on ollut välillä kovastikin vatsavaivoja, mutta tämä huuto on ollut erilaista, sillä poika ei ole tuntunut jännittyneeltä (kuten vatsavaivaisena). Ja ihme kyllä, viime yönä kaveri ei huutanut lainkaan :eek: ! Nukahti vasta puolilta öin ja söi klo 03 ja 05, mutta välit nukuttiin rauhallisesti aina tuonne kahdeksaan saakka. Nyt on jo puoli tuntia nukkunut aamupäiväunia ihan rauhallisesti omassa petissä :eek: . Tämä on aivan uutta minulle ja todella toivon, että sama trendi jatkuu. Muutenkin poika on viime päivinä nukahtanut helposti, sopii minulle :) .

Haikaraa en oikein osaa neuvoa pullojutuissa, sillä olen maailman huonoin syöttämään pullosta :ashamed: . En vain osaa tekniikkaa ja puolet maidosta löytyy sitten poskilta... onneksi isänsä on taitavampi. Moni on kehunut NUKin pulloja. Kannattaa ehkä kokeilla myös erilaisia tuttimateriaaleja, jos vaikka jokin luonnonkuminen on silikonista mieluisampi. Toivottavasti pullo alkaa kelvata, niin pääset treenaamaan! Minulle ainakin omat agi- ja sulkkistreenit ovat todellinen henkireikä ja on ihanaa, että jätkät pärjäilevät sen aikaa hienosti pullon avulla.

Tää jäis nyt tänne ihmettelemään hyvin sujunutta yötä ja aamua :eek: .

väpä ja vilho 11 vkoa ja 6 päivää :heart:
 
Ai niin, Mikku, en ole kuullutkaan mistään BPA:sta :eek: ! Ihan uutta tietoa. Jotenkin kyllä kuvittelisin, että Suomen kaltaisessa holhousyhteiskunnassa myrkylliset tuotteet vedettäisiin myynnistä, joten en sikäli osaa olla peloissani...
 
Huomenia!

Loisto-fiilis! Kuusi tuntia yhtäjaksoista unta takana - mahtavaa!!! :D :D :D Tosin Sisu nukahti vasta puoliltaöin tosi poikkeuksellisesti, mut sit onneks unta riitti. Muutenkin eilinen ilta oli hieno: ei lainkaan normaalia iltahuutoa, vaan poitsu tyytyväisenä köllötteli sohvalla tai leikki sellasen mobilen kanssa. Ekaa kertaa oli myös eilen iskän kanssa ihan kahdestaan 1,5 tuntia koko ajan hereillä, kun käväisin kaupassa. Selvästi iskälläkin itsetunto kohosi ja oli ihan eri otteet Sisun hoidossa sit loppuillan. Täytyy vaan jättää siis useammin pojat kahdestaan. :heart:

Haikara meillä on käytössä koliikki-pullo, oisko Emma-merkkinen. Sen kanssa saa pulloa kääntämällä säätää maidon virtausnopeutta ja on ollut ainakin meillä toimiva juttu.

Nikin emo olipa suoraan sanottuna paskamainen temppu Nikin isältä! Tsemppiä! :hug:

Höpöti: mullahan oli muutama viikko sitten toi enterorokko eikä tosiaan ole eläissäni edes angiinassa ollut kurkku niin kipeä. Ja tietty sit se neljänkympin kuume siihen päälle. Lääkärissä sanoivat, et on tarttuvaa myös pienelle, mut ONNEKS ei tarttunut Sisulle eikä miehellekään. Muutaman päivän kesti mulla eikä aavistustakaan mistä olis voinut tarttua muhun.

Kiinteitä oon kans miettinyt. Tai lähinnä oma äitini vähän painostaa, et enkös jo aloittais vaikka sitä maissivelliä. Mut toisaalta, jos 6 tuntia unta menee pelkällä tissimaidolla, niin en näe ehkä mitään varsinaista syytä miks pitäis vielä aloittaa. Varsinkin kun meillä ton maidonkin kanssa on välillä kovastikin vatsavaivoja (erityisesti jos äiti vetää useita paloja sipulipiirakkaa -damn!).

Jaaha, ähinää kuuluu pedin pohjalta. Päivän jatkoja!!

Zucchero + Sisu 2kk 13 pvä
 
Moikka!

Matilda tainnutettu ulos unille ja muut kotona olevat leikkii nätisti, joten äiti nauttii hetken omasta ajasta netissä. Siivottavaakin olisi kyllä yllinkyllin.

Matilda söi taas jatkuvasti viime yönä ja nyt aamupäivänkin oli tyytymätön koko ajan. Annoin sitten 100 mil maissivelliä ja neiti oli pelkkää hymyä....kunnes sammui. Että jospa tuo maito ei pidäkään meillä enää riittävästi nälkää loitolla. Että jos iltaisin antaisin, ajattelin vaan ensin testata tälleen päivällä, jos ja kun tulee jotain oireita. En tiedä kyllä tunnustanko huomenna neuvolassa antaneeni jo velliä. Meillä on uusi täti siellä, kun edellinen jäi äippävapaalle ja se olikin maailman paras terveydenhoitaja.

Meillä Matilda tykkää vain luonnonkumisesta tutista sekä tuttipullossa että ihan tutissa. Ne kirkkaat saa sen aina yökkäämään.

Lapsilla on tänään pikkujouluja, pikkujoulua ja taas pikkujouluja ja kaverisynttäreitä useamat. kiva.....sokerihumalassa koko viikko.

Noh, ei se Matilda sitten nukkunutkaan kun itkarista kuuluu ääniä.

Miia ja Matsku pian 3kk
 
Osaisiko joku vinkata mitä tehdä kaulapoimujen kanssa, jotka on kirkuvan punaiset ja iho melkein rikki? Puhdistin puhdistusaineella ja panin talkki, mutta aina sitä maitoa sinne valuu ja pulautuksii.

Kun ruokia mietitte niin muistutan yhä että esikko sai 3kk iässä velliä (jo ennen laskettua aikaa) ja 4kk iässä soseita, 4,5kk iässä lihasosetta. Tämä siis sairaalassa. Eli jos lapsella on nälkä, antakaa ruokaa. :)

Ah, saispas joskus nukkua. No, pitää ihmisellä olla unelmia..
 
Onko allergia-asiantuntijoita??

Matilda on pari kertaa saanut tuttelia ja oksentanut heti kaaressa. Ajattelin vaan, että syö liian nopsaan.... tänään annoin maissivelliä ja parin tunnin päästä siitä oksensi kaaressa kolmesti.....onko tällä siis maitoallergia? Edellisellä lapsella oli, mutta reagoi vain iholla....
 
Helou!

Lumi nukkuu ulkona, jos vaikka kerkeis vähän kirjotteleen.

Jos jaksaa lisätä listaan niin: 22.9, 3450g ja 50cm

Neuvolassa käytiin tänään painoa 5250g ja 59cm. Huolestuttaa tuo rintamaidon riittäminen, vaikka neuvolantäti meinasi että ihan ok painonnousu. Noh, kaipa se hommansa osaa... kai sitä itse vaan on vähän ylihuolehtivainen..

Olen nyt aloittanut joulusiivoukset ja koristelut siinä ohessa, mutta tuntuu ettei millään tule valmista kun välillä on esikko jaloissa ja sitten taas syötetään pienempää, mitä milloinkin. Tosta putkiaivosta ei noissa kodinhoidon asioissa ole kyllä paljon hyötyä ollut

Ei taida tällä palstalla olla äiteitä Rauma-Pori väliltä?

Jaahas, taas käy kutsu...kirjottelemisiin..

Romi ja Lumi 10vk




:kieh: :kieh: :kieh: :LOL: ;)
 
Terve!
Tuttipullo-ongelmia oli jollakin. Meillä ainakin luonnonkuminen tuttiosa pullossa ja se on todettu tosi hyväksi, siinä on tosi pieni se reikä, joten joutuu kunnolla imemään ja ei myöskään maito ryöppyä sieltä poskille. On myös pehmeämpää materiaalia kuin silikoni, joten mukavempi varmasti vauvallekin.

Mä varasin meidän neidille ajan vyöhyketerapiaan, kun noi vatsavaivat välillä vaivaavat, toivotaan että on apua. Onhan se varmasti muutenkin kiva hoitomuoto kun rentouttaa ja lievittää stressiä, joten tuskin siitä haittaakaan pikkuiselle on. ;)

Joululahjoista mitä meinaatte pikkuisille ostaa?? On aikas vaikea ikä kun ei vielä leikikkään...ajattelin ostaa jonkun satukirjan ja jotain helistimiä, mitä sais sitten tunkea suuhunsa kun oppii ottamaan esineitä käteensä.. :)

Kehityksestä mitäs teidän pikkuiset jo osaa?? Meillä kääntyillään kyljelleen ja kun kädet on keksitty, niin niitä tungetaan suuhun kovaa vauhtia. Jutellaan ja naureskellaan myös jo kovin. :p

Kuinka pajon teidän pienet syö kerralla? Kun syö tissistä, niin en tiedä että kuinka paljon saa maitoa, mutta kun juo pullosta, niin menee vaivaset 60ml kerralla, joten sitten syöttövälit on tosi tiheitä...Niin ja millaisia syöttövälejä teillä on?

Kiinteistä me ajateltiin josko jouluna maistettas vähän pottua, Nella on sillon sitten vähän yli 3kk ;)

jkoo + Nella 2,5kk
 
Iltaa!

Täällä on kiirettä pitänyt-joulujuttuja tehty ja kavereilla kyläilty-eilen en "ehtinyt" konelle lainkaan... :D

Viime lauantaina oltiin siellä leffassa ja syömässä ja JIPPII-hyvin oli mennyt mummalla sillä aikaa!!!

Ja itse asiassa mun veli oli ollu kans meillä(20vee) ja oli kuulema muina miehinä lyönyt neidille pullon suuhun kun se oli känissyt..ja oli onnistuneesti hänet syöttänyt... :D

Mieheni oli hieman (?) ihmeissään kun ei itse saanut toista syömään...mutta se oli kk sitten joten ehkä nyt oli eri ääni kellossa. =)

Käytiin kattoo uusin Bond mutta en hirveesti tykännyt...itse Bond oli kyllä ihan jees :p mutta juoni itsessään ja jotenki kauheen sekava ja väkivaltainen pläjäys mielestäni :|

Eilen illalla meilläkin sitten huudettiin oikeen urakalla(melkein 3kk edestä :D )kun jotenki tultiin kyläilemästä hirmu myöhään ja ne illansuun pikku päikkärit jäi ilmeisesti liian lyhyiksi ni puol yhdeksän aikaan alkoi huutamaan ja huutoa jatkuikin sinne 22.30 saakka!

Syöttää ei voinut,rinnan nähdessäänkin oikein huuto kiihtyi.No ei siinä sitten paljon täydellisiä naisia kateltu vaan sylissä heijattiin ja kuljin ympäri kämppää.

Sitten vihdoin menin makkariin ja koitin vielä kerran imettää ja vaihdoin rintaa ni sen sitten otti ja lutkutti hetken ja sammui ku saunalyhty! :eek:

Että mikä lieneekään...no kai vauvoillakin voi olla "huono päivä"!

Mietin kyllä et olinko syönyt jotain sopimatonta mutta en usko koska ei neidille ennenkään ole tullut mistään mun syömisistä mitään oireita.

Taidoista ei oo nyt tullut oikeestaan mitään "uutta"...nyrkit on koko ajan suussa ja käsiään katselee ja tarkkailee.

Vatsallaan viihtyy ja isoveljen tekemisiä ihastelee.

Kääntyillyt ei ole enää pitkään aikaan-se oli ilmeisesti ihan puhdas vahinko tai sitten vaan kiinnostus lopahti-monta pvää kyllä kääntyili silloin.

Ensi viikolla on sitten 3 kk neuvola.

Onko joku jo käynyt 3kk neuvolassa ja tuliko rokotuksesta jotain oireita??

Esikoiselle aikoinaan ei tullut mitään yhdestäkään rokotteesta tai hampaiden tulemisista.

Toivottavasti ei tulisi tälläkään kertaa!

Päikkärit neiti nukkuu paremmin sisällä kuin vaunuissa ulkona.

Vaunuissa ollessa täytyy välillä käydä heijaamassa tai antamassa tuttia.

Sisällä nukkuu omassa sängyssä vatsallaan 2-3 tuntia inahtamatta.

Outoa.

Nyt ei keksi muuta kuin hauskaa joulun odotusta kaikille tasapuolisesti!

Ja Haikara mulla on tuo esikoinen(4v.) kotona ni mun on vähän vaikeeta lähtee vaunulenkille mutta esim."hiekkalaatikolle"(kun vauvat vähän tästä kasvaa) tai johki avoimeen päiväkotiin tai periaatteessa johki kahvilaan hetkeksi esikoisen ollessa kerhossa ni voisin kyllä joskus lähteäkkin!

Terkuin Jousikas ja Ranja melkein 3kk :heart:

 
jouskari Eipä tuolle meiän pojalle ainakaan mitään oireita tullu 3kk neuvolassa annetusta rokotuksesta

Liekköhän hampaita pikkuhiljaa tulossa kun kuolan määrä on moninkertaistunut, suu "mutruaa" koko ajan ja maiskutus kuuluu vähän väliä. Ja pakastimessa viilennetty tutti on aika kova juttu herran mielestä.

Ollaan täällä lomaillessa käyty joka päivä vaunulenkillä jonka päälle herra on jääny vaunuihin nukkumaan noin tunniksi. Ja sieltä kun heräilee niin on tosi hyvän tuulinen. Vielä olis pari päivää lomailua jäljellä ja sitten paluu arkeen.

Tuolla alakerrassa iskän kanssa pikku-ukko seurustelee ja minä vietän laatuaikaa tietokoneella :whistle:, pitänee lähteä minunkin tuonne alas :wave:
 
Pulloasiaa - nyt pikapikaa: eli meidän hotkijalle myös Aventin 1 tutistakin tuli liian lujaa korvikemaitokin. Löysin Ideaparkin Enfantista Bebe Comfort -pulloja, joissa virtausta voi säädellä pulloa kääntämällä 1-2-3 tasoilla. 1-tasolla ei korvikemaitoa tule ollenkaan ulos, eli siinä sopii hotkijalle taso 2. Vettä tai rintamaitoa annettaessa taso 1 ok. Nyt kun käytämme oksentelun kuriin saamiseksi paksunnettua maitoa, on taso 3 tai Aventin 2-tutti ja Nukin M-tutti ok.

Menoista - oltiin joulukonsertissa lauantaina ja vauva kuunteli tunnin ajan hipi hiljaa ja hymyili välillä.

Nukkumisesta - sain tässä välillä pikkuisen taltutettua petiin jo jopa 23.30, mutta nyt parina yönä mennyt siihen että herää pirteänä kuin peipponen noin kello 01, arggghhh - ei jaksas silloin seurustella. Aamulla heräilee 9-10 maissa keskimäärin ja syö 5-6 maissa kerran. Yksillä 3-4 tunnin päiväunilla mennään. Loput unet 15-30 min torkkuja parin tunnin välein.

 
Iltaa!

Vauvauinti korkattu lauantaina ja voin lämpimästi suositella kaikille! Olimme Ruskeasuolla monikkouinnissa ja pojat tykkäsivät kovasti. Eivätkä kakanneet altaaseen =) Olivat aika söpöläisiä pienissä uikkareissa ja vanhemmat tietysti kovin ylpeitä! Uinnin jälkeen muuten uni maittoi aika mukavasti.

Eilen saatiin neuvolassa ensimmäinen rokote ja samalla annetin Rota-neste suun kautta. Pari tuntia meno kotana mukavasti, mutta sitten alkoi huuto. Molemmilla nousi kuume (38,5) ja olivat tosi levottomia. Onneksi olin ostanut niitä lääkesuppoja varastoon. Ei muuta kun supot pyllyyn ja uni tuli nopeasti. Tänään ei ole enää ollut kuumetta, mutta pojat ovat olleet uneliaita ja itkeskelleet paljon. Toivottavasti menee nopeesti ohi.

Joku kyseli kaksosarjessa selviytymisestä. Mielestäni pärjään ihan mukavasti, vaikka välillä olo on aika riittämätön, kun toinen joutuu odottamaan itku silmässä vuoroaan :'( Odotan kyllä miestä aina innolla kotiin, jotta pääsen itse vaikka kaupassa käymään. Sitten on taas virkeämpi äiti kotona! Ja kivahan se on, että iltaisin on sylit molemmille lapsille. Toissa lauantaina olin ulkona syömässä ja mies pärjäsi yksin poikien kanssa vallan mainiosti.

Molemmat nukkuvat, joten riennän suihkuun. Jaksamisia!

Masu78
 
Huomenet!
monilla olikin yöt sujunut hyvin, jatkuis nyt samaan malliin sit!Enkä lainkaan kade en :ashamed: meilläkin tosin toissa yönä tuli eka kolmen tunnin pätkä, on sekin kai jotain.

Masu meillä esikoisella on kans joka kerta rokotusten jälkeen noussut kuume, vähän jännittää kuin nyt pikkuveljen käy..varasin kyllä kans suppoja kaappiin.

jouskari ehkä toinen oli vaan yliväsy eikä osannut rauhottua.Meilläkin on muutama ilta ollut tommosta ja esikoinen on joskus vieläkin ku ei saa itteensä rauhottuun, nyt vaan pelkän huudon seasta kuuluu myös sanoja :D

jkoo me on ostettu pikkuveljelle brion vedettävä kirahvi (tosin ei ehkä ihan vielä sovellu hälle :D) ja semmonen FP avain-nippu mistä kuuluu ääniä, se onkin tarkotettu yli 3kk.Vaatteita saa sukulaisilta, vauvalelujakin on esikoisen jäljiltä niin paljon että ei tarvii enempää.

kehitys on samaa luokkaa kun muillakin, kääntyilee kyljelleen, sormet maistuu ja mahallakin köllöttelee komeesti.meilläkin ton isoveikan touhut on ne kiinnostavimmat ja se viihdyttääkin pikkuveljee pitkäänkin.

Romi me ollaan 1-2 viikonloppua kuukaudesta porissa mutta se nyt ei ihan taida auttaa... tai voishan sitä törmätä joskus vaikka kaupoilla :D

täytyy alkaa laittaan itteensä nyt kun Eeti viä nukkuu, meillä on kohta neuvola ja esikoinen menee papan kanssa uimaan!ihme juttu, pappa itte eilen soitteli et vois viedä, aiemmin ei oo koskaan papan kans ollutkaan.
Kivahan se tietty!

mun isä täyttää tammikuussa 60v ja nyt suunnitteleekin että mentäs johki kylpylään.Onko joku ollut pienen kanssa, kuin onnistuu? toki meitäkin siinä neljä aikuista niin eiköhän se onnistu...mä vaan en oo ihan uikkarikunnossa :ashamed:

tuun kertoon neuvolakuulumiset myöhemmin (ja reagoinnit rokotuksiin, voi tulla miehelle mielenkiintonen ilta kun oon koulussa...)

d. ja Eeti 3kk
 
Miia:
Esikon kanssa oli samantyppisiä ongelmia. Silloin meille sanoi useampikin lastensairaanhoitaja, että Tuttelia parempi olisi Nan ja siitäkin se jauheversio (jota oli 4v sitten kaupoissa ainakin). Syynä voi olla 'Maitotauti' (Googlaa tuota termiä) ja meillähän se nimenomaan on ollut ongelmana. Velleistä esikko oksensi myös kaaressa tuon maissivellin, mutta riisivelli toimi paremmin. Kun siirryttiin esikon kanssa sitten normaaleihin maitotuotteisiin niin jo hapanmaitotuotteet vetivät ihon rikki kunnes oivallettiin tosiaan tuo homogenisoitujen tuotteiden ongelma ja nyt ei ole ollut mitään oireita kun käytetään homogenisoimattomia maitotuotteita.

Eilen kun melkein oltiin nukahtamassa päiväunille tuli Piiperölle taas oksu ja illalla esikko piti äänekästä hulabalootaan klo 23.30 asti eli vähän jälkeen puolen yön sitten sain Piipiäisen rauhoitettua nukkumaan. Kaks syöttöä yöllä ja klo 7 herättämään esikkoa tarhaan. Eilen nukahdin istualleni illalla esikon kanssa leikkiessä ja jouduin purkamaan pitkän pätkän hänen joululahjavillapaidantekelettä kun kauluskavennukset oli tulleetkin väärään puoleen eli hihan puolelle puolesta välistä kavennuksia alkaen. Onneks ei tartte kamalasti autolla liikkua!
 
Päivää taloon!

Erittäin paljon kiitoksia pyytämistäni vinkeistä pulloruokinnan suhteen!! Ostimme isompireikäisiä tutteja pulloon, niin nyt on jäänyt raivarit vähemmälle.. mutta nyt sitten leikitään enemmän pullon kanssa, eikä imetä sitä kunnolla vaan kivempaa on mutustella ja lutsutella sitä poskelta toiselle.. No, mutta pääasia että sitä maitoa menee sinne mahaan, vaikka siinä vähän pitempi aika kuluukin :D Saas katsoa, kuinka pitkään menee ilman protestia..kovasti ollaan kyllä harjoiteltu. Niin ja täytyy nyt katsoa pääsenkö lähtemään perjantaina pikkujouluihin.. kokeilin käydä kuntosalilla ja ainakin silloin oli pulloruoka maittanut :)

Itsekkin mietin, että missä vaiheessa alkaisi kiinteitä kokeilemaan.. ehkäpä sitä velliä voisi kokeilla tämän vuoden puolella, mutta kunhan nyt ensin saadaan tuo pumpattu maito menemään pullosta, niin sitten mietitään velliasiaa ;)

Joululahjoista, niin ostamme pojalle varmaan ihan vaan vaatteita ja sitten ehkä se paukkumaissi cd. Alkaa nuo 62-vaatteet käymään pieniksi ja huomasin, että 68 -kokoisia pitää hommata lisää.. Leluja meille onkin jonkin verran jo kerääntynyt ja vaukirjalta otetaan kirjapaketteja.

Hexa: meidän pikkumiehellä on myös aikamoiset kaulamakkarat (monta kerrosta :D ) ja maitoa jotenkin sinne pääsee aina valumaan.. meillä ei tosin oksenneta, mutta olen pyyhkinyt pari kertaa päivässä ihan kosteuspyyhkeillä kaulanpoimut sekä kylvyssä sellaisilla apteekin tavallisilla harsolapuilla. Niin ja sitten kuivannut myös niillä harsolapuilla ja lopuksi levittänyt ihan rasvaista perusrasvaa esim. Apobace. Meillä iho parantui näin aika nopeasti, eikä ole sen jälkeen auki asti mennyt, kun olen nyt useammin niitä poimuja putsaillut ja rasvaillut.

Jouskari: Juu, katsotaan treffaamista vaikka ensi vuoden puolella ja käydään vaikka kahvilla tai hiekkalaatikolla:) Oletko muuten tulossa Sanomatalon tärskyihin 12.12?

Nikin emo: Mie ostin Avent-tuttipulloja lastentarvike kaupasta.

Myökin oltiin muuten eilen joulukonsertissa ja sehän oli poitsusta niin mukavaa, että.. Ihmeissään kuunteli ja katseli, eikä ääntäkään päästänyt..

Nyt taas kutsu käy..heippa :wave:

haikara08 ja Veeti 2kk 3vkoa
 

Yhteistyössä