***SYYSMASSUKAT 2008***

Terveiset neuvolasta!

Ekassa käyty tänään täälläkin ja tottahan se oli, ettei helmikuulle aikoja ollut ultriin. Mutta meihin se ei vaikuttanut mitenkään negatiivisesti, kun eka UÄ tuli anyway maaliskuun alkuun. Helmikuun loppuun lääkärineuvola. Että nyt muutama viikko odotusta ja sitten alkaa juoksemiset ties missä :) oli ihan hirmu kiva täti ja mieskin oli tyytyväinen, kun alkuun jännäsi jos täti suhtautuu välinpitämättömästi iskään. Mutta otti iskänkin hienosti huomioon. :)

Tuolla jossain kaukana sivuilla kirjottelin, että päätettiin ettei mentäisi varhaisultraan..mutta tänää puhuttiin, että mennään sittenkin jos ajan sattuu saamaan vielä tälle viikolle. Eli kohta alan soittelemaan! :)

Mitäs muuta täällä oli kuskustelussa pyörinyt.. ainakin liikunta ja tupakka :D mä lopetin polttamisen heti plussattuani ja sen jälkeen en ole ainuttakaan vetänyt. Poltin 8 vuotta, mutta "vain" noin 5/pv ja seurassa ja viihteellä enemmän. Viikon savuttomuuden jälkeen oli vaikea vaihe, tuntui että ratkean... mutta en onneksi ratkennut ja nyt alkaa koko saasta unohtumaankin :) mutta mullakin oli se, että olin aina puhunut, että jos joskus raskaaksi tulen, niin se loppuu siihen. Ja loppuihan se. Kyllä te muutkin pystytte!! Ihan varmasti! Tsemppiä!

Liikunnasta, olen pelannut jalkapalloa 15 vuotta, mutta ensi kesänä on sitten pidettävä tauko. Itse asiassa en ole uskaltanut enää mennä treeneihinkään, kun kumminkin kyse aika fyysisestä lajista, jossa treeneissäkin voi iskuja tulla yllättäen. Nyt pidän kuntoa yllä kuntopyörällä ja lenkkeilen.

Jes jes, vauvaliimaa kaikille!
 
Auts...iso :hug: sinne. Eihän sulla mitään vuotoa ole??? mietin vaan, että viimeks kun mulla tuli marraskuussa se alkuraskauden km, niin oli kans liian alhaiset nuo hcg-arvot, mutta mulla kyllä tuli sellaista tuhruvuotoa kans koko ajan ja lopulta sitten vuosin ihan kunnolla. Joten mun mielestä toivoo on vielä, jos ei vuotoja ole... Tsemppiä kovasti sinne. Toivottavasti ois hcg rytinällä noussut. d =) b

Sporttityölle onnittelut ja tervetuloa mukaan kirjoittelemaan :heart: :flower:

ja Minnilillä oli ollut hauskat hetket päiväkodissa :LOL: on noi lapset sitte niin ihanan suorapuheisia :kieh:
 
Katjuska-78 ei mitään vuotoa ole ollut kerran seksin jälkeen ja se loppui heti ja se oli sellasta verensekaista limaa ei hyytymiä.... ja oireetkin vaan lisääntyy paitsi se pahoinvointi on hiipunut, mutta tissit tosi kipeet jne =) ehkä tästä vielä hyvä tulee

muoks ja tosiaan maanantaina lekuri sanoi että hedelmöitys olis just tapahtunut niin ei niitä viikkoja vois vielä paljoa ollakaan... ei jaksais ootella perjantaihin :headwall:
 
Jokohan näitä voisi kutsua raskausoireiksi? Eilen illalla avasin jääkaapin oven ja tuli yökkäysrefleksi. Mitään ei tullut pihalle, mutta kaapin ovi oli pistettävä välittömästi kiinni. Tänään iski sitten migreeni. Minulla ei ole diagnosoitua migreeniä, en ole asian tiimoilta koskaan lääkärissä käynyt. Edellisen kerran sain vastaavan kohtauksen, kun olin ekaa kertaa raskaana. Nyt olin aamulla palaverissa, kun silmissä alko vilistää sahalaitaa ja tekstit alko peittyä. Työkaveri siihen, että hälläkin oli raskausaikoina tommosta... Sitten hän tarjosi minulle buranaa ja jouduin kieltäytymään. Arvaskohan tuo mitenkään, että samasta syystä minullakin sahalaidat vilkkuu...? Ajelin äkkiä apteekkiin hakemaan paratabsia, ennenkuin jysäri iskee. Pakko oli kuitenkin lähteä kotio nukkumaan, kun iski niin raju väsymys siihen päälle. Päänsärky jäi onneksi toispuoleiseksi pieneksi jomotukseksi.

Voi kun tämä nyt olisi totta! Ylihuomenna se selviää, toivottavasti. Tavallaan olen hitusen rauhallisempi, kun on tullut etovaa oloakin, mutta toisaalta, eihän sekään mitään kerro. Tuttavani oli oksentanut ja voinut niin mahottoman huonosti ekaan ultraan saakka, jossa raskaus oli todettu tuulimunaksi. Että ei näistä oireista tai oireettomuuksista pitäis ruveta vetämään mitään johtopäätöksiä. On vain odotettava ja katsottava. Ja toivottava.

 
Heippa
Eli minäkin tänne "ilmottaudun" Rv 6+4. plussan sain 9.1. Laskettu aika olisi siis 18.9 ja näillä näkymin kätilöopistolle kävisi matka, tosin koitan vaihtaa sitä porvooseen.Kolmatta tässä odotellaan ja olo on kaamea. Väsyttää kamalasti ja oksettaa vielä enemmän.
Eli aivan muuta kuin nämä kaksi aikaisempaa raskautta. Kotiin tekisi mieli jäädä mutta tiedä sitten onko hyvä syy hakea saikkua; huono olo ja väsymys?? että näin täällä.
 
Terkkuja ultrasta!
Meni viikot uusiksi meilläkin, itse luulin olevani nyt viikoilla 7+2 mutta selvisi että olenkin vasta viikoilla 6+0. Laskettu aikakin siis tarkentui tuonne syyskuun loppupäähän, eli 24. päivä odotetaan meillä lapsukaista syntyväksi. Sydänääniä ei edes yritetty saada kuuluville näin alussa, mutta nähtiin että sikiöitä on yksi, ja sekin yksi on oikeilla paikoillaan :)
Olin ihan varautunut siihen, että varhaisraskauden ultra tehtäisiin emättimen kautta, mutta eipäs tehtykään! Vaan ihan tosta vatsan päältä. Ehkäpä sisäultrassa ne sydämenlyönnitkin oltais saatu kuuluville, en tiedä... Vähän harmittaa sinänsä, mutta pääasia että nähtiin ja saatiin varmistus sille että raskaana tässä tosiaan ollaan!
 
No niin, kivi putosi sydämeltä!! :heart:
Kävin ultrassa ja siellä näkyi toukka ja selvääkin selvempi syke! :heart: Voi että, huokaisin kyllä helpotuksesta!
Menkkojen mukaan olis menossa rv 8+2 mutta ovulaation mukaan rv7+6 ja terkkari ultrakuvan perusteella kallistui noille ovulaation mukaan lasketuille viikoille. Ja laskettu aika siirtyy näin ollen 10.9. Muutama päivä takapakkia siis. Ja tässä selitys sille, ettei aiemmassa ultrassa näkyny muuta kun musta möykky ja paksuuntuneet limakalvot.

No niin seuraavaksi pitää alkaa laittaa yhdelle ihmiselle yv:iä.
Sisu ja toukka 7+6 :heart:
 
Viikon alkua kaikille! Minä olen täällä odotellut terkkarin yhteydenottoa. Perjantaina olin vuotanut vähän verta ja säikähdin hirveästi... päivystykseen päästäkseni olisi vuodon pitänyt olla jatkuvaa ja runsasta ja karmeita kipuja, joten jouduin sitten istumaan ja miettimään kotona. Vuoto oli kyllä pieni ja ei jatkunut, joten toivotaan, ettei ollut vakavampaa... onko teillä ollut "huolettomia" vuotoja ?? :/ Kyselee Pienipapunen 6+5
 
Tervetuloo taas kaikille uusille ja hirveesti onnitteluja!
Suuren suuret halaukset coralle ja niinulle, hirveesti pahoitteluja.
jostain syystä en nyt pääse tonne vikalle sivulle,saa nähä tuleeko tää mun vastaukseni ees ollenka näkyviin :) vastailen vaan pikasesti et eka neuvola on nyt takana ja siellä LA siirty 2.9 mutta varmaan siirtyy vielä tostakin :) koitettiin kuulla sydänääniä (rv 8+6) mut ei kuulunu mitään, kuulemma doplerissa välillä pilkahti se sydämen kuva et jotain kaikua se sieltä löysi mutta ei saanut paikallistettua.Tosin en vielä sitä oottanutkaan, mulla kun on tota vatsanpeitettäkin jonkun verran eessä...vaikka en mä tiä vaikuttaaks se oikeesti :) mut perjantaina ultraan niin sit näkee ainaki tilanteen!
Joku kyseli oireettomista päivistä niin kyl mulla ainakin olo vaihtelee ihan hirveesti!yhtenä päivänä voi olla ihan hirvee oksu olo koko päivän ja seuraavana päivänä ei mitään!Et melko yleistä taitaa olla.
Sukupuolestakin oli asiaa, viimeks ei kysytty enkä usko et nytkään kysytään.Olis toisaalta kiva kun tulis toinen poika niin sais kierrättää samat vaatteet mut olis silti kiva kun sais niitä tyttöjen juttujakin välillä ostaa :)
Mut kumpi vaan on tervetullut!Joku tuolla aiemmalla sivulla puhu noista seksihaluista niin täällä ei kyl petipuuhat kiinnosta yhtään!kerran-kaks viikossa tulee pöllyteltyä peittoo ja se on kyl mun mittapuulla tosi vähän!Poikaa oottaessa olisin voinu olla vällyjen välissä koko ajan, saas nähä voisko noista haluista päätellä sitä sukupuolta ;)
Ja sit vielä tosta sisaruksille kertomisista, meillä poika 1v7kk et ei vielä asiasta ymmärrä mut ollaan kyllä ihan avoimesti siitä puhuttu ja kun poika on vaikka potkastu mahaa niin kerrottu ettei saa potkia kun vauva on masussa.Sit pojan hölmistyny ilme, sormella osotus ja toteaa "vauva?!" , on se vaan hassu kaveri :D
Nyt mun täytyy taas palata kouluhommiin, siks en oo tänne ehtinytkään kirjotella mut onneks te ihanat kirjottelette paljon niin pääsee ees lukeen teijän kuulumisia!Tarrasukkia kaikille, toivottavasti ei tähän pinoon enää uusia surullisia uutisia saada!
 

Yhteistyössä