***SYYSMASSUKAT 2008 elokuussa***

vuh
Cora Onnea matkaan, täällä odotellaan kuulumisia!

Hilbert Samanlaiset urheilutunteet on mullakin pinnassa: kun äsken tuli kultaa (jeee!!), itkin tuolla olkkarissa estottomasti. Huoks... Ja muutenkin itkettää: eilen kun kävin kattomassa Kapina Kautokeinossa -elokuvan, itkin siellä lopussa ihan järkyn-järkyttävästi. En melkein kehdannut lähteä salista pois ollenkaan... :D

Daydreams Kyllä sen miekkosen on kohta tajuttava vähentää pelaamista ja tultava enemmän apuun, et tosiaankaan mistään turhasta hermostu. :hug: Jos yhtään helpottaa, samantyyppistä se taitaa olla monilla muillakin. Meillä ei mies pelaa, mutta viihtyy metsässä ja noiden urheilujen ääressä ihan kiitettävästi... Tää on ikuisuuskysymys: jos mä oon se, ketä sotkut häiritsee, pitääkö mun aina korjatakin ne??

Kiitos kaikille sf-mittakysymykseen vastanneille. =) Yöllä panikoin jo asiasta tosissaan. Päätin esim. etten syö enää MITÄÄN ennen synnytystä, ettei vauvan paino vaan enää nouse. :LOL: Täytyy odottaa sitä painoarviota ja sitten vasta viettää unettomia öitä! Joo, jään odottelemaan teikäläisten synnytysuutisia, itellä ei vielä taida olla ne ajat edessä! t. vuh ja mahanen
 
Ihania masukuvia tullu! En jaksa laittaa kuvaa omastani, eilen kuvasin mahan ihan omaan arkistoon.. :)

Kovasti supisteluja ym. "vaivaa" ollut ja monella, kovasti tsemppiä jokaiselle! Ei ole enää pitkästi..

Itselläni vähän ristiriitaiset ajatukset, toisaalta toivon että vauva syntyy pian, kun tämä (turha? ) supistelu on niin stressaavaa ja olo muutenkin -ei-niin-ihana- toisaalta sitten toivon että vauva pysyy masussa vielä jotta on varmasti valmis kaikilta osin kun syntyy. Lisäksi en halua viettää aikaa sairaalassa yhtään enempää ku on pakko, eli toivon että vauva voi hyvin ja päästään parin vrk sisällä kotiin.
hippos Tulin tänne sillä ajatuksella et kysyn tuosta valkovuodosta, sinä ehditkin ensin!
Eli mullakin tuon vuodon koostumus muuttunut ( limaisempaa, paksua ) ja oon miettiny onko se merkkinä jostain.. kovan ja kipeän supistuksen jälkeen sitä monesti oikeen pulpahtaa ulos.. (anteeks yksityiskohtaiset kuvailut, tiedän: yök! )

musumasu ja oliko muita uusia
, tervetuloa! :flower:

daydreams Grrr miehet! Kyllä tympäsee sun puolesta jos mies käyttäytyy niinku teini-iässä oleva poikanen. Mikähän kikka tuohon tepsis?

coralle Oikeen voima:hug: ja toivotaan nyt että pieni siellä masussa pysyy, että tulis vielä muutama viikko lisää, toisaalta jos oma olosi on hyvin vaikea.. jokatapauksessa tsemppiä!

Harmittaa kun piti perua tän päivänen nlalääkäri kyytiongelmien vuoksi. Torstaina uusi aika..

Hyvää alkanutta viikkoa! Hoksasin just että mullahan on jo "aikaa sitten" (6.pvä ) alkanut oikea äitiysloma, ei tässä enää sairaslomalla olla. :) Hiphei!

syysmama & tyttö 35+5 :heart:
 
huomenia, tai pikemminkin päivää.

Kiroan syvästi tämän nykyajan tekniikan. Kutka teistä nyt valittelivatkaan nenän vuotamista ja flunssaista oloa. Kun tuossa äsken hyppäsin innolla taas paperitöiden kimppuun (oikeasti koneella kirjoittamista, tietokoneella...) niin sainhan virusvaroituksen parista troijalaisesta. Nyt jo 1 virusilmoitus peruspuhdistuksessa tullut ja kopeloimalla vielä pari muuta. Ei sillä koneella viitsi mitään tehdä ennen kuin virukset on poistettu. Ja eiköhän itsellä sitten alkanut nenä vuotaa! Kuinka ihmeessä tämä on nykyaikana mahdollista? Jollain on flunssa, mun kone kaappaa siitä viruksen ja tartuttaa nuhan! :kieh:
No, nettiin aina pääsee jollain muulla koneella, kuin vapaa-ajan hommiin tarkoitetulla. Saas nähdä, kuinka pahasti toi toinen kone meni sekaisin noista puhdistusyrityksistä..

Mutta harvinaisen hyvä olo on ollut. :) Ei liikaa kipuilua ja ainoa ongelma on vain mieletön hikoilu. Olisikohan syynä 25 asteen lämpötilat täällä meidän makkarissa kun läppärit lämmittävät mukavasti huoneilmaa? Aurinko ei sentään paista sisään ja lämmitä ikkunan kautta. Lakanoita saa olla vaihtamassa koko ajan kun ne hikoaa ihan läpimäriksi.

Huomenna olis se synnytystapa-arvio. Nyt alan itse olla ihan paniikissa. Kun tavallaan ollaan näin pitkällä ja vain 'odotellaan'. Mies sanoi just tänään että hän on nähnyt niin paljon epäpäteviä lääkäreitä ettei hän usko tästä mitään tulevan. Kun kummassakaan synnytyksessä ei meillä mitään lääkäriä ollut paikalla eikä ennen sairaalasta lähtöä edes nähty yhtään. Hänen mielestään olisi hyvä, jos sairaalan aulaan laitettaisiin vaikka yksi täytetty kuollut lääkäri niin että sairaalan potilaat voisivat edes sanoa nähneensä lääkärin siellä käydessään. Esikon synnytys oli niin nopea, että hyvä kun edes kätilöt saatiin paikalle.

Mietin tuossa kans, että entä jos vedet menee? Silloin pitäis päästä makuuasennossa sairaalaan ambulanssilla. Entä jos ne menee kun on ajamassa itse autolla johonkin? Auton penkin puhdistus nyt on varmaan huolista pienin, mutta pitääkö sitä vain soittaa ambulanssi paikalle ja jättää auto johonkin tienposkeen?

No, pohdiskeluahan tämä vain kaikki on.. Huomenna tähän aikaa on jo toivottavasti viisaampi.

Coralle tsemppiä, odotellaan kuulumisia. 33 viikkoinen saattaa pari päivää olla valvontaosastolla mutta tuskin teholle joudutte. 'Isoviikkoiset' keskoset olivat niin vähän aikaa osastolla, ettei siinä ehtinyt juuri kyselemään tai juttelemaan mitään.

Muille suppailijoille, eikö olekin ihanaa, että oma keho alkaa muistuttaa synnytyksen lähestymisestä. Eipä noita oikeastaan pahaksi pane noita suppareita, nehän vain valmistavat meitä koitokseen. Ja kun miettii miten ainutlaatuinen tämä kokemus on, niin mielellään niitä tunteekin vaikka kipua tuottavat. Kuten sanottuna, ihanaa että saa valittaa ja parasta on se, että vauvaan ei satu. Perusluterilainen ajattelumalli, jossa toisen puolesta kärsiminen on autuaaksitekevää on nyt kohdallaan.

Tänään olis synnäriin tutustuminen. Heh.. Olenhan siellä ennenkin ollut ja nyt jos leikkauksella pikkusisko syntyy niin onkohan sitä loppujen lopuksi ihan oikeaa kohderyhmää. Toisaalta taas siellä voi saada vastauksia kysymyksiin ja se helpottaa taas huomattavasti omaa orientoitumista ja voi rauhoitella miestäkin. Mieshän ei sinne pääse, joten terveisiä vain voin sieltä tilaisuudesta hänelle tuoda. Toivottavasti mies pääsee edes synnytykseen. Hänelle olisi niin tärkeää saada se elävä vastasyntynyt lapsi syliinsä eikä niin, että taas pitää rynniä keskoskaapissa makaavan vauvan perässä lastenlääkärin polkupyörää työntäen pitkin käytäviä.

Hexa ja pikkusisko, 36+2
 
Hellou!!

Kolme päivää maailmalla ja tänne on tullu monta sivua tekstiä, meni "pikalukuna" 1,5 tuntia... :)

Onnittelut Tuulille pienestä miehestä ja onnea myös kaikille avioliiton satamaan purjehtineille!! :flower: :flower:

Monella on ollut "huono viikonloppu" ja koskee kellä mihinkin, mutta luulen että alkaa näillä viikoilla olemaan jo ajankohtaista nuo kivut, valmistaa henkisesti "sairaalamaratoniin". Voimia, kyllä se olo helpottaa viimeistään siinä vaiheessa kun saa sen nyytin rinnalleen...

Kävin viikonloppuna kummipoikaa moikkaamassa, pe aamuna lähdin ja eilen illalla kotiuduin, vajaa 900km yhteensä, koiran kanssa matkaa tein ja ihan itse ajoin...
Itse ajaminen ei tuntunut missään, tänään on sit ollut "krapulapäivä", ei meinaa startata millään!

Temusin tosiaan pari päivää viiden lapsen kanssa, niiden lisäksi käytettiin varsoja raviradalla opettelemassa lauantaina, minäkin maha pystyssä painelin sujuvasti hevosten kanssa millon mitenkin päin...
Eipä tuota osannut varoa, jännä sinänsä. Toisaalta niiden kanssa kun on ikänsä touhunnut, osaa jo aavistaa seuraavan liikkeen, joten ei tarvinnut jännittää...

Huomenna olis taasen neuvola, juoksuttaavat viikon välein kun on ollut sitä verenpaineen nousua ja rauta-arvojen laskua. Olo itsellä ihan hyvä, joten "turhalle höpöttämiselle" tuntuu taasen... :/ Noh, mutta pitää olla tyytyväinen että pitäävät huolta, itse en välttämättä osais ressata asioista. Antaa muiden ressata... =)

Nyt taidan lähteä kahvin juontiin, piti oikein mitalikahvit keittää meidän hyvälle ammuntamenestykselle!! Loistavaa Henri Häkkinen ja Satu Mäkelä-Nummela!!

Vaikka en mikään urheilijatyyppi olekkaan, on ihanaa kun saa katsoa rauhassa olympialaisia päivät pitkät... :D


Huomenissa lisää neuvolan jälkeen... Parempaa tätä päivää kaikille!!! =)


Liiko 34+2


Ps. Ukkokultakin selvisi polttariristeilyltä hengissä ja toi tuliaisina kassillisen karkkia... Ei ihme että paino hieman nousee.......
 
Aivan, tuosta unohtui vielä, että TERVETULOA uudet kirjoittelijat, tuore tapaus täällä on itsekkin...

Tää on muuten aivan loistavaa, kun täältä saa "vertaistukea". Ei omat vaivat aina niin pahoja olekkaan, etteikö niistä selviäisi...
 
hippos: olen kans nyt jotain 34viikolla.mulla on kans tullut oikein paksua vuotoa ja tulee tosi runsaasti!!en sit tiiä onko limatulppa..esikoisesta muistelisin,et olis ollut joku kunnon klöntti..ja siitä meni kaksi päivää niin olin synnyttämässä.supistelut on kans täällä lisääntynyt,eilen supisteli koko päivä ja aika kivuliaita.ja tänään kun lähen vähänki kävelee niin jo supistaa :D

tervetuloa munkin puolesta uudet kirjoittelija.ite olen "vanha"mutta niin harvoin kirjoittelen,että menen hyvin uudesta.. ;)

väsymys on kova.hemppa laskenut taas alle sadan.pitäisi yrittää kovasti nostaa ennen synnyttämistä.huomenna on neuvola lääkäri.viime viikolla neuvolassa todettii,et vaavi on vähän poikittain.samalla lailla viime raskaudessa :/

nyt täytyy mennä kattoo poikaa,hän on ollut nyt 8päivää kuumeessa :/ :/ :/
 
Moikkelis moi!

Tervetuloa minunkin puolesta meidän värikkääseen joukkoon Snanna ja Musumasu!

Täällä oli jo innokkaita synnyttämään lähtiöitä...
Minä ilmottaudun vapaaehtoiseksi viimeiseksi jakautuvaksi :wave: ...mä en vaan halua vielä purkautua ja ei kyl oo viitteitäkään siihen et lähtö olisi lähellä, vähän menkkamaista jomotusta, p*ersius/lantio aamuisin hiukan jumissa. Vaikka välillä on niin tuskasta olla ku on niin kömpelö ja ei taivu enää mihinkään, niin ei vielä kiitos :saint:

Coralle onnea matkaan, josko se tällä reissulla... =)

Täällä oli aikaisemmin, oisko ollu kesäkuun pinossa, rintojen vuotamisesta juttua ja silloin mulla ei vuotanut, mutta nyt oon parina yönä huomannu jotain vuotavani...eteenpäin on minunki kehitys menossa :D, hö, miksihän tuokin piti tulla tänne kertomaan....

Oli mukava vkonloppu vaihteeksi, ystävän ja hänen kahden lapsen kanssa ( tyttö 10v ja poika 3v )menin mökille saunomaan ja grillailemaan, oli vähän vaihtelua normi viikonloppuun. Meiän miehet on hyviä kavereita myös ja he meni sitten joelle kalaan.

Juups, jospa tästä lähtis ruoan tekoon...on aina keksimisessä mitä meina syödä, pää lyö aina tyhjää ku miettii et mitäs tänään syötäs :whistle:

hille+kaveri
 
Joskos nyt yrittäs vähä kommentoidakki ku eilen jäi niin lyhyeen...
Vape Käännös kuulosti kamalalta ja varmaan sattukin ihan kauheesti. Tseppii kaikille kellä se vielä edessä :hug:
cora Oli jotain laittanu kuorsaamisestakin=) Meillä mies repii peliverkkareitaan kun kuorsaan sillai et ikkunat helisee:)
Kohdun vuokraamisesta Ihana ajatus sinänsä ja tosi kiva et jotku siihen pystyy ja haluu tehdä sitä mut en minä!!!! Jos tästä selviän niin mun kohtuni pysyy tyhjänä. Kaksi raskautta riittää kipuineen ja vaivoineen ja synnytyksineen mulle kiitos=)
Teilläpä onki kivoi töttörö massui... Mulla on maha niin ihmeellinen pieni ja siro ei läheskä ton kokonen mitä teil muilla...Lieneekö siel iha normi kokonen vauveli=) Ultrien mukaan joo, mut aloinpaha miettii...
Liiko Tää on kyl maailaman loistavin keksintö just ku saa sitä vertaistukee, ja ei oo yksin vaivojensa yms kans oon kyl samaa mieltä.
Omaa masuu sen verran et edelleen supistelee tänään siis koko päivän supistellu...Vähän ärsyttääkin toisaalta kun välillä tulee kivuliaita ja välil ei ja ei tosiaanka mitenkä säännöllisii. Viime yö meni siinä ku supisteli välil ja vihlo oikeeta puolta mahasta...Ärsyttävä tunne...!!!
Nyt mammuu päikkäreitä=)
elohiiri ja masu 36+5
 
Kohdun vuokraamisesta: Joo, ei kiitos minullekaan! Meillä on miehen kans ollu haaveena kolme lasta, mut ollaan kyllä tän raskauden takia vähän unohdettu se kolmas lapsi... Vaikka mulla ei pahimmasta päästä ole ollukaan, mut kyllä tää on säikäyttäny meidät ihan totaalisesti. Eka raskaus oli niin helppo. En osannu kuvitella, et tää toinen vois olla sit ongelmainen. Ruusuiset kuvitelmat oli tästä raskaudesta, että yhtä helpolla päästään. No ei käyny niin ei.

Mua on alkanu taas pelottaan tuleva synnytys... Huomasin tossa, et ihan oikeesti aikaa on niin vähän siihen, et huh huh... Jos käynnistykseenki mennään, yliaikaisuuden vuoksi, on siihen aikaa enää kahdeksan viikkoo, joka menee niin nopeesti, vaikkei se sillä hetkellä kyllä tunnu siltä.

Piru vie, ku kehuin aikasemmin tuolla, ettei ole supistellu kipeästi... no, nyt se taas on sit supistellu kipeästi. Melkein heti sen jälkeen, ku täällä kävin viimesks kirjottelemassa. En ole kellottanu, et kuinka usein niitä tulee, mut suurin piirtein jos osaa arvioida ni on niitä tunnissa tullu 3-4, tai jotain. Mut jos tää tästä pahenee täytyy ruveta kellosta kattoon, et kuinka usein niitä tulee.

Katjuska kyselit joskus niistä, et miksi en tykänny niistä carenan double swingeistä. Se aisa oli liian korkeella mulle ni ei oikein hyvä asento olis niitä pukella. Sitä aisan korkeutta ei pysty säätelemään ollenkaan. Vähän myöhäsellä tulee vastaus, mut ku mä oon aina unohtanu siitä mainita, ku oon kirjotellu täällä.

Tosta kääntöyrityksestä. Mullahan on kans tää vesseli täällä masussa nurinkurin, paitsi on vielä onneks aikaa kääntyä hänellä (käänny, käänny, käänny), ja jos hän ei käänny rt:n mä en suostu mihinkään muuhun kuin sektioon (vaikken kyllä sitäkään mielelläni haluaisi), koska olen kuullut, et se on kivuliasta ja toiseksi suurin osa lapsista kääntyy takaisin vanhaan asentoon jos se saadaan käännettyä rt:n. Olen kyllä kuullut, et täällä ei yritettäiskään kääntää, mut sitähän ei koskaan tiedä.

pehmis: Ehkä tää sit kuuluu tähän vaiheeseen raskautta. Meillä tyttö syntyikin 37 rv:lla ja tää samainen vuoto alkoi silloin pari viikkoa ennen synnytystä eli juurikin melkein näillä samoilla viikoilla. Seurataan tilannetta. :)

hippos
 
Heipsistä!

Kiinnostasko teitä laittaa vatsanympärysmittoja?
Ihan vaan sillä kyselen ku oon luullu et mulla on toooosi pieni maha (ja siellä pieni vauva) ku sf-mittaki alakäyrillä, mutta sitku vertaan esim tiniin mahaan niin mun mielestä mulla on aikalailla saman kokoinen.
Itse eilen mittailin omaa mahaani korkeimmalta kohdalta ja sain 98 cm.

vaan nyt äkkiä ruoanlaittoon.
 
Tinii mulla jo aikaisemmista raskauksista jäänyt roikkumaan tohon tommonen kengurupussi :x että kohta se varmaan jo roikkuu polvissa :kieh: Ja ei taida tollasta löysää nahkaa millään saada kiinteytettyäkään :/
Muutenkin ois kiva saada tota ihan normipainookin pois rutkasti tän raskauden jälkeen, jos ta päästäänkin tohon vatsanympärysmittaan että ei taida tulla realistista mittaa täältä suunnalta tai siis sellaista, josta vois mahan kokoa arvioida, kun on tota ylimäärästä pehmikettä ihan luonnostaakin liikaa :kieh:

Vuh koitas nyt sentään jottain ees syödä... muuten voi tulla heikko olo ;)

Syysmama Mä en kans kauheesti huomannu, kun kotiäippänä olo vaihtuikin tossa 7. päivä äippälomalaisen rooliin :D No rahoissa sit sen kyllä huomaan :kieh:

Hexalle tsemppiä koneongelmien kanssa :kieh:

Liiko Toivottavasti saisit noita arvoja kohdilleen...

Pehmikselle kans tsemppiä tuon hempan nostoon :)

Hille Sitä se teettää tää palstailu, että tulee tänne kerrottuu kaikki mahdollinen :D

Hippos Joo sehän noissa rattaissa tosiaan on se miinuspuoli, että työntöaisaa ja jalkatukia ei saa säädettyä. Mä tykkään käyttää sellaisia aika paksupohjaisia kenkiä, niin saan sillä vähän lisämittaa tähän 165 cm tynkävarteen :LOL: (tosin ohjekirjassa oli kuvaan kirjoitettu, että säädettävä työntöaisa :whistle: )

ruokaa kans lähtee tää miettimään :p
 
ail
Neuvolakuulumisia.
paineet. 114/70
sf, 33cm kahdessa viikossa 3cm lisää
tarjonta, rt
pissa, puhdas
hemppa, 121 kiitos rd dieetin kuulemma
Sydänäänet 130 ja kuunnellessa muutama suppari jolloin äänet nopeutu kun Pipsa hermostui
Ens viikolla olis ollu uus aika mutta mulla niin monta eri lekuria pitkin viikkoa että neuvola siirrettiin 2viikon päähän.

Lisää omaa napaa.Aamu aloitettiin pienen aamupalan jälkeen oksentamalla.Olo oli kuin jyrän alle jääneellä.Kysyin asiaa neuvolassa ja sanoi että kun en ole paljoa kotoa liikkunut niin onko meillä käynyt vieraita.Että onko virusjuttu vai alkaako miun synnytys lähestyä.No ei ole meillä vieraita nyt ollut pariin viikkoon joten....arvoitukseksi jää.
Kuopus aloitti tänään ekan luokan ja ai että miuta jännitti.Onneksi vuotta vanhempi isosiskonsa on samalla ( yhdistetyllä 1-2 ) luokalla.Esikoisella alkoikin jo 8.luokka.IIk miun muksut on isoja.Esikoisen ja tän masuasukin ikäeroksi tulee n.14vuotta.Huh huh.
Coraa täällä jännätään.Jokohan on nyytin haussa.
Tervetuloa uusille ja krempoille iiiso halaus.Ai niin,miun masun ympärys on 112cm,joku sitä kysyi

ail ja Pipsa 36+3

 
neuvolakuulumisia:

RR 99/66
Hemppa 132, ensi kerralla ei kuulemma tartte mittailla
Ja jipii sf oli kasvanut normaalisti eli oli nyt 29 keskikäyrillä melkein
vauvan syke 140 ja liikkeet ++
veikkasi että raivotarjonnassa apina möllöttelee, mutta ei kuitenkaan ole laskeutunut

kahden vkon päästä sitten uudestaan neuvolaan ja lääkäriin pääsen vasta silloin syyskuun tokalla vkolla
:|

Nyt katsomaan leffaa joka vuokrattiin ja mussuttamaan namia :wave:

Meripihka ja Pikku-apina 33+5
 
R iikka Kiitos kysymästä päänsärky kyllä helpottanut, eikä vanne kiristä enään päätä :) , mutta uudet vaivat taas tilalla.

Tänään suppaillut aika lahjakkaasti ja hirveetä menkkakipua alavatsassa (ei ole ollut aikaisemmin). Kaikenlisäksi tuntuu että alaselkä aivan tulessa, sattuu niin hemmetisti..?? Ei enään jaksais ollenkaan näitä vaivoja ja voivotuksia, yksi kun menee ohi niin tusina tilalla :(

Väsymys nyt tietenkin kuuluu asiaan, ja huomaan että sitä aletaan pikkuhiljaa vetää itseensä jonkinlaiseen "rytmiin". Sillon kun pitäis nukkua valvotaan (eli yöt) ja kun pitäis olla ylhäällä, niin nukuttaa..
Kaikista vaivoista huolimatta on kumma että seksiä tekee mieli, ja yhtenään :) Eipä pistä mies ainakaan pahitteeks, oikeastaan on pohtinut monet kerrat että eikö se pitäis just olla toisinpäin näillä viikoilla, hehe. On herra nyt vaan tyytyväinen kun kerrankin saa, ja vielä vonkaamatta :LOL:

On täällä moni kyllä ihan lähtövalmiina!! Hauska nähdä kuka seuraavana lähtee, kun se ei tunnu katsovan noita laskettuja päivämääriä, ei sitten niin millään tavalla.

Koittakaa mammat jaksella ja tänne voivottelu jeesaa aina kummasti :)

Snanna ja 36 tasan :wave:
 
Katjuska-78 täällä kanssa samallalailla tuon alapään kanssa, välillä oikein lorahtaa, välillä tosiaan kuiva ku mikä, yleensä kuitenkin tulee jotain tasaisen tappavaan tahtiin.. Pikkuhousunsuojia on kyllä mennyt tämän raskauden aikana ihan riittämiin! Nyt on kanssa täällä tullut välillä sellaista vaaleampaa, limaisempaa ja paksumpaa.. yök...

Noista sf-mitoista sen verta, että itsellänihän on mennyt koko aika yläkäyrillä tuo sf-mitta, mutta vauva on kuitenkin pieni. Korkea mitta johtuu kuulemma siitä, että meikkiksellä on pitkä ja kapea kohtu (ei ole siis kuten minä.. pikemminkin lähempänä pygmiä :LOL: )

Aah, poika menee huomenna tarhaan, taidan käyttää tilaisuuden hyväksi ja lorvia pitkästä aikaa koko päivän. Jos vaikka sitten keskiviikkona jynssäisi vielä koko talon.

Hilbert & A-O 36+3
 
hippos:ai sulla esikoinen niin aikaisin syntyi..sittenhän se sinulla voipi olla mahdollista,että synnytys jo lähellä ;) minulla esikoinen syntyi 40+0 ja toinen 40+2,et jotenkin kanssa veikkaan että sinne laskettuun aikaan tämäkin menisi.mutta hitsi muo rupes jäntskättää
jos tää oliskin sitä et parin viikon sisällä olisi jo synnyttämässä :eek:

pojalla vaan ei kuume laske :/ hyviä illan jatkoja kaikille!!
 
Hui, kun monilla suppailee jo...mä en oikein vielä edes tiedä, että miltä se tuntuu..ainakaan varmasti. No kyllä se varmaan täälläkin vielä jossain vaiheessa selviää, että miltä se oikein tuntuu =)
Täällä ollut puhetta miehistä ja niiden suhtautumisista/osallistumisista raskauteen. Meillä mies on kyllä masussa aika hyvin kiinni, silittelee ja puhelee masulle. Ainoana "ongelmana" meillä on se, että sillä on sellainen vaihe, että tekis mieli nähdä kauheesti kavereita ja kutsua meille kokoajan väkeä..itse taas jotenki haluaisin olla kotona rauhassa ja nauttia vielä viimeisistä kahdenkeskisistä illoista kaksin...kai tää on sit multa jotain rauhoittumista ennen vauvan syntymää tai jotain...
Ens maanantaina alkaa äippäloma, sitä tässä kyllä jo odotellaan. Yöt ovat niin hankalia, ettei jotenkin nukutuksi saa, niin aamulla on aivan hirveitä nuo herätykset...enää 4aamua.. :)
Synnytystä en osaa vielä jännittää menee miten menee...välillä on kyllä sellainen tunne, että tulis jo että sais pikku prinsessan syliin.
No vasta parin viikon päästä on tutustuminen Naistenklinikalle, joten ehkä vasta sen jälkeen voi alkaa harkitsemaan synnytystä.
Nyt tulee kyllä omanapaista höpinää, mutta alan kommentoimaan kunhan pääsen juttuihin enemmän sisälle.
Kiitos lämpimästä vastaanotosta joukkoonne! :flower:
 
Höpöti
Heipsan!

Tuulille ja koko muulle perheelle onnittelut peikonpojan johdosta :heart:

hippos Täällä ollut kans oikein paksua ja limaista vuotoa nyt muutamana päivänä ja näin ensimmäistä kertaa raskaana olevana oon kans miettiny et mitä mahtaa olla... ja aikas iso klönttikin yks päivä ilmestyi... :eek: alkaa pikku hiljaa jänskättää...
Itellä kun ei oo mitään mihin verrata niin kaikki mietityttää niin mahottomasti.... :/

Vauva on aikas alhaalla.. mutta viikon päästä on lääkäri ja sitte jos sais vähä kuulla et onko tuola alakerrassa mikä tilanne... :) kurjaa kun ei yhtään tiedä missä mennään....

Nyt iltapalalle...

höpöti ja matkaaja 34+2
 
Hipshei! Kotona takaisin...
Ei vielä nyyttiö ONNEKSI. Matkalla sairaalaan mua alkoi ponnistuttaa niin paljon, et jalat tärisi. Pääsin taas heti käyrille ja siihen alkoi sitten ne supistukset piirtymään. Asteikolla 60 ne suunnilleen oli, eli kuit. aika heikohkoja, jos synnytyssupistukset menee sinne sataan. Niitä kuit. tuli parin minsan välein. Kyllä siinä ryhty jo pelottamaan... en ehkä ole ihan vielä halukas synnyttämään.
Pääsin myöhemmin lääkäriin, jossa sanoi, että liikaahan mua supistaa. Mutta paikat edelleen samassa jamassa kuin viikko sitten, eli kaulaa pari cm ja siis erittäin pehmeä!! Oli siinä kaikilla ihmettelemistä. Supistukset laantuivat pikkuisen ja kotona siis ollaan. Pitää levätä vain... Sanoivat, etteivät enää ala estelemään, eli en saanut lääkkeitä. Jos syntyy niin sit syntyy. Sanoi myös, että vaikka on pikkuviikkoinen, niin kyllä ne kättärillä jo sitä hoitaisivat, eli ei lastenklinikalla. Ainiin, lääkäri epäili mulla suuresti streptokokki b:tä. Se selittäisikin paljon.

Hmmm. Onnellinen olen, kun on vauva vielä mahassa.
Tuntuu tosi hassulta, kun viereisellä vuoteella makasi nainen, joka oli tullut oudon olon takia näytille. Kätilö huomasi sitten, että sullahan taitaa olla synnytys käynnissä, kun supistaa tosi kovaa ja usein. Nainen ei ollut ite huomannut mitään. Ei kipua, ei mitään. Ja supistukset tosiaan siellä sadassa... Alkoi mietityttää, et miten mä kestän ne sadan supistukset, jos oon kuudessa-seitsemässäkymmenessä ihan tuskissani... Ja se toinen ei tuntenut mitään! Oi onnellista.

Nyt lähen sairaalaan vasta kun tunnen pään jalkovälissä. Ei vaan, mutta hermot menee ramppamiseen.
Ps. kiitos tsemppauksista!

Cora
 
Moikka kaikille!
Oon pysynyt palstalta poissa lähes koko heinäkuun, mutta nyt skarppaan taas elokuussa. Heinäkuu meni lomaillessa ja elokuussa työt jatkuivat, joten en oo ehtinyt. Nyt luin vähän teidän kuulumisia, mutta aukkoja sivistyksessä on varmasti :D Älkää pahastuko.

nyt tuijottelen vähän napaani:
mulla tod. näk. on siis raskausajan diabetes ja oon nyt 2 vko mittaillut sokruarvoja kotona. Arvot on olleet tosi hyviä, eikä kertaakaan oo menneen rajat rikki!!! Mun pitää parin viikon välein soitta diabeteshoitajalle ja tilittää sokruarvot puhelimitse. Sitten rv 37 on vielä yksi ultra, joka on samalla se synnytystapa-arviointi äippäpolilla.
Sain tosi hyvät ruokavalio-ohjeet ja oon tosi orjallisesti noudattanut niitä. Käytiin ylimääräisessä ultrassa 1/2 kk sitten ja bebe painoi silloin 1500g, joten ei ollut mikään jättiläinen. Huoh!

Perjantaina on seuraava neuvola, joten silloin laittelen lisää kuulumisia. Bebe oli muuten RT:ssa ultran aikoihin, mutta musta tuntuu että lapsonen kääntelehtii vaikka missä asennossa tai on jotenkin poikittain tällä hetkellä...Toivottavasti pian kääntyis pää alaspäin, että sain synnyttää sitten ajan tullessa normisti alakautta.

Supistellut ei ole juuri lainkaan, välillä masu vähän pingottaa ja kiristää. Oon huomannut myös että bebe reagoi isoihin ääniin säpsähtelemällä. Pyöräilen kuitenkin edelleen työpaikan ja kodin välillä päivittäin 10 kilometriä, koska ei mitään ihmeempiä ongelmia tai vaivoja ole ilmaantunut. Eikä töissä supistellut vaikka oonkin 2-3-vuotiaiden lasten kanssa päivät töissä...

Kaikille tasapuolisesti illan jatkoja!

Nöpöliini

Musta on muuten alkanut tuntua, että tämä esikoinen on poika. Niin moni on sanonut, että mulla on pojan masu, niin että vissiin alan ittekin uskoa siihen.

Työpäiviä on jäljellä 9 kpl elikkä aika viimeisiä viedään. Oon ollut nyt reilun viikon uudessa työpaikassa ja vaikuttaa tosi kivalta. Ehdin tutustua työkavereihin vähän ennen äippälomalle jääntiä, tietää sitten vähän minne on joskus hamassa tulevaisuudessa palaamassa työelämään. mut nyt eletään siis tätä hetkeä...

:heart: :heart:
 
Terwee!!

Cora Se juuri onki niin hassua kun meillä kaikilla on niin erillaiset kipukynnykset. Hyvä että kaikki oli kunnossa ja vauva vielä masussa matkassa!!

Valkovuoto Ei ole lisiny eikä muuttunu mihinkään... Eli ei siis juuri lainkaan!!

Daydreams No on aika paljon miehesi koneella, täytyy myöntää vaikka muuten en teidän tilannetta tunne tai tiedä. Nyt vaan takomaan järkeä miehelle, istuta ihan erikseen tämän asian takia, josko hän sitte muistaisi asian paremmin?!? Itselläni mies keskittyy tällähetkellä niin paljon remontin tekoon että meinaa hermo mennä, itse kun ei tahdo jaksaa tehdä mitään. Toki rempan teko on eri asia entä tietokoneella pelaaminen. Enkä kehtaa hälle valittaa asiasta, meinaa vaan pinna kiristyä.
Miehen juomisesta oli aikasemmin puhetta, sillon jo kommentoin. Nyt on tuntunu alkoholi puolisolle maistuvan, oikeen pistää vihaks :kieh: Mut oon tosiaan tullu siihen tulokseen et juopottelee varastoon! Itselläkin on vaan alkanu sellanen kausi et pitäs vaan saada oleskella kotona ja mielellään mies kainalossa!

Piti kommentoida ja vaikka mitä mut nyt lyö nuppi tyhjää...

Aii niii neuvola oli tänään...
Kaikki ok! Verenpaineista arveli johtuvan huimauksen, hemppa oli nimittäin noussu 130 päälle. Loppupäivän onki sitte päätä jomottanu niin hemmetisti. Pitää kohta napata pari panadolia kun ei yksi tunnu auttavan. Verensokereita mittaillaan aina neuvolakäyntien yhteydessä. Sf-mitta oli 34,5cm ja viikkojahan on kasassa 33+3 eli aika huima!

Nyt ei pää enään kestä :wave:
R iikka
 
synnytystapa-arviokäynti: oli tänään. viikkoja siis jo 36+3. Lääkäri teki sisätutkimuksen, joka ei sattunut lainkaan. ehkä hieman epämiellyttävä, joten sitä ei kuitenkaan tarvitse kenenkään hermoilla. (nimimerkillä kirjoittaa se, joka on täydessä paniikissa aina kun kuuleekin sanan lääkäri tai tutkimus) :)

sisätutkimuksessa oli kohdunkaula kiinni, mutta lyhentynyt 1,5cm:n ja vauvan pää oli alhaalla. Matkalla tuonne synnytystapa-arvioon sain pelkällä hermoilulla supistelut niin koviksi, että ihan kumarassa piti kävellä...joten koittakaa ottaa masut rennosti. :) enivei....

vauvan kokoarvio tehtiin ultraamalla ja tässä pirun ison näköisessä masussa asustelee pikkuruinen neiti. lääkäri arvioi käsikopelolla tytön olevan n.3300g mutta ultra antoikin painoksi vain 2645g ja loppupainoksi max. 3300g, jos menee laskettuun aikaan saakka. viikkoja olisi ultran mukaan jo yksi enemmän.

tästä kokoarviosta ja kaiken lantiontutkimusten jälkeen päädyin sitten rohkaistumaan normaaliin alatiesynnytykseen, vaikka kukaties sen sektionkin olisi "helposti" saanut. Kuitenkin se tuntuu parhaimmalta vaihtoehdolta itselle ja neidille kun kerran kaikki on kunnossa... luoja tietää taas miltä huomenna tuntuu. :LOL:

onneksi isämies oli mukana käynnillä ja tsemppaamassa, muuten tämä masu ois varmaan ollu "kanttuvei" jo ennen kokokäyntiä, niin hirveästi se pelotti.

rouva : ensimmäisen kerran huudeltiin naistenklinikalla uudella sukunimellä sisään. jännää! sentään osasin reagoida. :LOL:

facebook : naamakirjassa taisi olla kuusi pääkaupunkiseudun masua valmiina tapaamiseen. nyt vaan naiset ehdotukset paikasta ja päivästä. :)

Nyt riittääpi jorinat ja suuntima kohti jääkaappia. ai joo! lääkäri sitten kysyi, että oonko ollu dietillä raskausaikana kun paino on noussut eka neuvolasta 8kg... hitusen nauratti kun mähän asun tuossa keittiössä jo jääkaapin edessä ja kroppa on muodokas ku turvonneella rantapallolla. :LOL:

nati, nati!

kehäkukka74+pomelo
 
Huomenet!
Huomaa että alkaa mammat oleen lomalla kun tekstiä tulee niin ettei addiktoitunutkaan meinaa pysyä perässä :D tajusin itekin vasta että mäkin oon jo viikon ollut ä-lomalla!ekoja rahoja saa ootella 5.9 asti, kituuttelua siis enää siihen asti...onneks tulee sentää lapslisä välissä!

kehäkukka mulla edellis kerralla oli sijais-lääkäri joka SUUTTUI mulle että ootko sä dieetillä kun paino ei oo noussut kun 5kg...joo, "sipsiä lähes joka ilta-dieetillä" :LOL:
oon siis vaan hyvin onnekas eikä paino juurikaan nouse raskaana.

cora mä olen kans yks niistä inhottavista onnekkaista jotka ei vielä noita alle sadan suppareita pahemmin ees tunne...nytkin jotenkin vaikee arvioida kuin suppailee, kuitenkin tuntuu et päivän aikana aika usein mutta kun ei kuitenkaan satu niin en osaa huolestua.
Hyvä että pääsit vielä yhessä koossa kotiin, koitahan nyt sit ottaa rennosti :hug:
R iikka siis kaikkee tuntuu et oon yrittänyt, nyt tää tilanne on vaan pahentunut, taitaa ukko vaan nyt koittaa pelata varastoon tai jotain...esikoista oottaessa sille tuli juomaputki, onneks ei nyt sentään semmosta.

tinii söötti masu sulla!ihan tyttömasu.

masun ympärystäkyseli joku, mulla on aika tarkkaan tasan 100cm.
vuh sepä se onkin, miestähän ei kans mikään sotku tms. häirii mutta ei se mun mielestä silti tarkota että mun aina pitäis jälkiä korjata...

Hexa onks sulle siis sanottu että sun pitäis mennä ambulanssilla jos vedet menee?
mietin vaan kun mulla viimeks alkoi synnytys vesien menolla ja ihan kyllä autolla mentiin...et teinkö nyt väärin kun en ambulanssia soittanut, mut sit aattelin että onko tuo vaan sulle kerrottu "ohje" kun on ollut kaikenlaista huolenaihetta muutenkin...

kohdun vuokraus mulla oli tarkotus vuokrata mun kohtu siskolle joka ei sairauteensa käytettyjen hoitojen takia voinut saada lapsia ( pakasti ennen sitä munasolujaan)mutta sisko sitten lopulta kuoli hoitoihin...Eli jollekin tosi läheiselle voisinkin vuokrata mutta eipä enää oikein oo ketään semmosta kun molemmat siskot jo kuollut.
meille kyllä haaveissa olis vielä se kolmas mutta sit vasta kun alan lähestyä sitä 30v, eli ainakin 5 vuotta saa nyt olla väliä...

Katjuska mullakin on komee vyölaukku jäänyt pojan odotuksesta, taitaa kasvaa nyt repuksi :kieh: tarkotus olis kans laihduttaa (mullakin ylipainoo muutenkin pikkusen) mutta en kans usko että tuo nahka tuosta kokonaan palautuu...no onneks en oo bikini-ihmisiä muutenkaan!

Dior tietokoneen hajotus on mullakin käynyt mielessä mut ku tää on meijän ainut kone niin sit en pääsis palstaileen!!!ja se vasta kaameeta oliskin :D

nyt unohtukin mitä muuta piti kommentoida, niin paljon asiaa tullut kyllä!
d. ja pipana 37 :heart:
 
Eilen ittekseni mietin, että muistaakohan sitä enää, minkälaisia ne "oikeat" supparit on. No, nyt ei tarvi enää miettiä.. Viime yönä nimittäin tuli sellaisia suppareita, että olin jo valmiina herättään isännän. No, onneksi maltoin mieleni, kyllähän ne supparitkin loppui. Oikeasti alkoi vain iskemään paniikki, että ei kai sitä vielä mennä :eek: . Mitään sairaalakassia en ole pakannut, enkä eväitä ostanut. Ajattelin, että voisi pillimehua ja niitä pieniä mehukeittoja ostaa kaappiin odottamaan synnärille lähtöä...
Poika meni tänään tarhaan, on aika luksusta olla yksin kotona. Ajattelin hieman järjestellä paikkoja ja lähteä sitten käymään Kodin 1:ssä, jos sieltä löytyisi vaikka jotain kivaa :p
 
Huomenia!

Nopee katsaus omaan napaan, neuvolassa kävin juuri.

Verenpaine palautunut normaalitasolle, 112/64
hemoglobiini noussu myös, 115
painoa tullu 1,7kg, mut todennäköisesti johtuu siitä reissusta tulleesta turvotuksesta...
sf-mitta 34.

Palataan taas, liikaa virtaa istua koneella... :D

Liiko 34+3
 

Yhteistyössä