Syysmammat-06 OSA 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rizzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Piti vielä laittaa, että meillä kesti pullolle opettelu myös oman aikansa, mut lopulta alkoi huolia, kun minun käydessä jumpassa, mies sitä sitkeästi tarjosi. Ensi lauantaina oliskin suunnitelmissa lähteä päivällä miehen kanssa kahdestaan ulos syömään. Miehen sisko tulee Tessan kaveriks. Kuun lopussa mun synttäreinä on haaveiltu, et mentäis kahdestaan iltaa viettämään ja yöks hotelliin. Voitais keskittyä vain toisiimme. Taitaa kyllä tulla pientä kauhea ikävä.. Aiemmin olen käynyt vain jumpassa tai kampaajalla tms ilman tyttöä, joka on ollut isänsä tai mummin hoidossa. Oletteko jättäneet vielä vauvaa hoitoon? Miten mennyt?

Hei Talvikukka ja Tessa ja muutkin tietenkin. Taisit olla meidän Elokuun mammoissa nimimerkillä Sinikukka? Me jutellaan tuolla Yahoogroupsissa, jos haluat liittyä joukkoon niin voin laittaa sinulle tietoja miten liityt!

Anteeksi kun teidän ketjussa kirjoitan mutta Talvikukka, kävin nostamassa tuon entisen ketjun ylöspäin, siellä nyt viimeisenä se viestillä pääset liittymään. Kirjotat sinne sitten mistä sinut tunnistaa, eli Sinikukan muistaa kaikki moderaattorit.

Meillä oli eilen 4kk-neuvola ja uudet mitat ovat: pituus 63,8cm (synt. 49cm) ja paino 6750g (synt. 3100g). Hienosti on poitsu kasvanu:) Iho on ollu vähän kuivakka ja punanen varsinki mahasta ja vaippa-alueelta. Saatiin iso pino rasvareseptejä ja tänään laitoinki eka kerran kortisonia, joka tehos heti! Nyt ei pikku massu enää punota:) Toivottavasti se tästä lähtee paraneen...

Meillä on nykyään yöt täys arvoitus! Illalla aletaan iltatoimet seiskan maissa; ilmakylpyillään, rasvaillaan, pestään jne. Sitten mennään meijän sänkyyn syömään, johon vauveli nukahtaa. Sit kun on kunnon unessa, nostan omaan sänkyynsä. Yöllä se herää syömään miten sattuu, joskus nukkuu jopa neljään tai kuuteenki asti syömättä, joskus pitää syyä jo yhen aikaan. Päiväunet on myös mitä on. Joskus nukutaan parikin tuntia putkeen, joskus vain puoli tuntia muutaman kerran päivässä.

Hauskaa uutta vuotta kaikille!!

Hei pitkästä aikaa täältäkin! Hanne jo ehtikin kirjoittaa, mitä me ollaan touhuttu yhdessä, siis muskarissa ja vauvauinnissa ollaan oltu! Muutenkin menee ihan mallikkaasti. Pyry on kasvanut hurjaa vauhtia, joulukuun 20. päivä on mittailtu viimeksi (3 kk:n neuvola), jossa mitat olivat jo 64 cm ja 6815 g. Seuraavaksi on ensi viikolla vuorossa rotavirusrokotetutkimuksen vastaanotto, jossa taas mitataan ja pannaan piikkiä pyllyyn. Sit meillä onkin 4 kk:n iässä lääkärin vastaanotto Kättärillä, semmoinen tarkistuskäynti, kun se Pyryn syntymä oli niin hurja. Kasvoissa ja päässä on edelleen pientä eriparikokoisuutta, mutta mielestäni se on menossa koko ajan pois (tai sitten minun silmäni ovat vain jo tottuneet siihen). Mutta katsotaan, mitä lääkäri sanoo.

Pian pitäisi alkaa niitä perunoita maistella, sillä Pyry on alkanut heräillä öisin ja syö aika paljon, kun tissille nostaa. Viime yönä hän heräsi klo 2 ja klo 6 ja aamulla klo 9. Nukkumaan hän meni n. klo 22.30. Meillähän oli siis tässä välissä pitkä pätkä, ettei Pyry herännyt kertaakaan yössä! (Noh, esim. toissa yönä hän nukkui 8 tuntia putkeen.) Tosin masukin on tainnut olla kipeä, kakkaa kun ei ole näkynyt 5 päivään... Alkaa huolestuttaa, kun yleensä suoli on toiminut vähintään parin päivän välein. Luumusosetta voisinkin kokeilla siihen.

Mutta nyt kuuluu ähinää sängystä. Palataan!

T. Rizzu & Pyry

Hei vaan kaikille.

Aikaa mennyt taas hävettävän paljon ja vuosikin vaihtunut siitä kun viimeksi kirjoittelin Oulun kuulumisia.

Meillä menee oikeastaan vain hyvin. Iiris on maailman kultaisin ja aurinkoisin tyttö. Ei juuri koskaan itketä, ehkä illalla juuri ennen nukahtamista ja ulkovaatteita pukiessa saattaa tulla pienet itkunpoikaset mutta siinäpä se.
Olenkin nauranut tytölle kun hän selkeästi joskus "huutaa" vain muodon vuoksi =0. Sellaista huvittavaa wäy...wäy...-ulinaa suu mutrussa.

Iiris nukkuu läpi koko yön, ei syö enää laisinkaan.
Aamulla herää 7-8 aikaan syömään velliä ja korviketta.
Suoraan takaisin nukkumaan syötyään.
Kello 10-12 herää syömään kiinteitä, yleensä perunasosetta ja porkkanaa/parsaa (muita kasviksia ei olla vielä syöty) sekä korviketta.
Klo 13-14 lähdemme vaunuilemaan, tyttö nukkuu vaihdellen tunnista kolmeen.
Noin Klo 16 syödään taas kiinteitä ja korviketta.
Päikkäreille siinä 17 aikaan.
Herää klo 19 syömään velliä ja korviketta.
Yöunille siinä 20.30-22 ja nukkuu seuraavaan aamuun.

Pitkin päivää hereillä olessa seurustellaan, leikitään, kuunnellaan musiikkia, laulellaan, lorutellaan, tanssitaan =), katsellaan/luetaan kuvakirjoja ja jäystetään puruluita sekä kiljahdellaan ja naurellaan.

Iiris kääntyilee vatsalta selälle ja kyljillen. Tarttuu esineisiin hyvin ja pyrkii istumaan.
Hän on kerrassaan tomera ja hämmästyttää isovanhempiansa nopealla kehityksellään.

Mulla tosiaan loppui maito noin kuukausi sitten. Tyttö vastusteli tissillä vain, joten lopetin ihan suosiolla väkertämisen.
Menkatkin ovat alkaneet (toinen kierto jo menossa). Sairaalaankin jouduin edellisen kierron loputtua kovien alavatsakipujen vuoksi. Olivat viittä vaille kiikuttamassa mua umpisuolen-leikkaukseen kun kivut yön aikana katosivat ja oloni oli taas hyvä. pääsin siis kotia pelkällä säikähdyksellä. Ehdinkin jo murehtia, että taas viilletään vatsa auki kun sektiostakin on kulunut vasta niin vähän aikaa...
Sairaalassa itkeä vollotin kun olin ensimmäistä yötä erossa Iiriksestä. En osannut kuvitellakkaan sitä ikävän määrää jota tunsin.

Mitään selitystä vatsakivuille ei löytynyt, epäilivät jotain virusta sekä pitkittyneistä menkoista (vaja 2 vko) johtuvaa tulehdustilaa tai jotain. No onneksi olo on nyt hyvä.

Alla on linkki meidän talomme remontista. Käykääpä katsomassa millaisen hävityksen
keskellä sitä vaavia odotettiin...=)
http://ylisuuta.vuodatus.net

Mutta jatkossakin onnellista vuotta teille kaikille! On tämä äitiys vain niin ihmeellinen ja kaunis asia...=)

Heippa!

Kävin kurkkaamassa frissen talon kuvia. Hieno talo teillä! Ja kova homma siinä myös.

Täällä on hiljaista. Taitaa vauvat pitää meitä kiireisinä.
Oletteko käyneet harrastelemassa jotain yhdessä vauvan kanssa? Me ollaan kokeiltu nyt uinnin lisäks muskaria ja jumppaa. Kovasti tykättiin molemmista. Maalaamaankin ollaan menossa, jännää :)

Onko kellään muulla ollut rintatulehduksia? Mulla on ollut kaks ja välillä läheltä piti tilanteita... Aikast kurjia :( Toivottavasti ei tule jatkuvaa riesaa tästä.

Hyvää viikonvaihteen jatkoa syyskuisille!

Moikka,

Mä olen käynyt pojun kanssa muskarissa, vauvakahvilassa, vauvatapaamisissa ja kohta alkaa vauvauinti=).
Rintatulehduksista: mulla niitä oli yhdes välis kerran viikkoon, mutta kuume laski särkylääkkein ja patti ja mieletön kipu katos tiuhalla pumppaamisella. Mieheni kysäisi asiaa neuvolasta kun rinnat oli jatkuvasti kipeenä ja ne sanoi, että pitäs mennä seuraavan kerran lääkäriin jossa selvitetään onko siel joku tulehdus joka vaatii lääkettä.. nyt ei onneksi ole tulehduksia ollut.

Moi piiitkästä aikaa!

Mukava oli lukea kuulumisianne ja minäkin kävin kurkkaamassa frissen taloprojektin kuvia! Me asumme v. -56 omakotitalossa, johon on suunnitteilla laajennus jossain vaiheessa. Nyt ei kyllä olis sellaiseen energiaa kun vauva vie kaiken ajan!

Aivan vihreänä kateudesta lueskelen teidän vauvojenne yöunien pituuksia! Meillä on pisin nukuttu jakso ollut 5 tuntia ja sellaisia öitä on ollut tasan kolme (poika nyt melkein 4,5 kk, painoa viikko sitten neuvolassa 6620 g ja pituutta 64,5 cm). Ne kolme pitkää nukkumajaksoa ajoittuivat siihen kun aloitettiin vellin anto ennen nukkumaan menoa. Luulin jo vihdoinkin pääseväni nukkumaan kunnolla, mutta kun ei niin ei. Poika menee säntillisesti joka ilta klo 22.00 nukkumaan vatsa täynnä velliä ja äidinmaitoa, mutta seuraava herätys on jo klo 1.00 tai 1.30 viimeistään. Kyse ei ole nälästä, sillä jos rauhoittelemme ja paijaamme hiukan niin nukahtaa uudestaan ja herää noin parin tunnin kuluttua. Sitten herää taas 2-3 tunnin päästä koko loppuyön aamuun asti, hohhoijaa...mun päivittäinen unisaldoni on ollut 6.9.lähtien 4-6 h ja nekin pätkissä. :(

Emilillä on ihan selkeä rytmi ollut jo syntymästä asti, mutta kun nuo syöttövälit ovat niin hiton lyhyitä eikä tämä äiskä saa koskaan nukkua! Aloitettiin kiinteät jo 3,5 kk ikäisenä ja nyt syö perunaa, porkkanaa, kukkakaalia, maissia ja hedelmäsoseita. Rintamaitoa saa aina ruoan päälle ja öisin. Silti ei nuku sen paremmin kuin vastasyntyneenäkään.

Onneksi sentään nukahtaa itsestään joka ilta omaan sänkyyn kun vähän paijataan ja puhutaan rauhallisesti. Aamulla herätään sitten klo 9-10 ja päiväunille mennään viimeistään klo 12, jolloin nukkuu 2-3 h jos saa nukkua ulkona. Sisällä uni maittaa max tunnin verran. Sitten illan mittaan poju ottaa 2 kpl n. puolen tunnin tirsoja ennen yöunille menoa.

Väsynyt olen mutta ikionnellinen reippaasta ja nauravasta pojanvesselistä, joka oppii joka päivä uusia juttuja ja jonka kanssa on kertakaikkiaan ihanaa. :) Vaikka monet aamut tunnen itseni kuolemanväsyneeksi niin kyllä se suloinen hymykuoppavirne ja päpätys sulattaa sydämen ja taas sitä jaksaa yhden päivän! Emil on muuten helpohko ja tyytyväinen, mutta yöt on vaikeita. Sorry tästä kauheesta valitusvirrestä...

Mekin ollaan käyty kerran vauvamuskarissa ja oli tosi kivaa, mutta tänään missattiin muskari kun se alkaa jo klo 9.30. Pitää yrittää kammeta vähintään kerran pari viikossa ihmisten ilmoille niin ei höperöidytä liikaa! Välillä oon vaan niin puhki ettei jakseta lähteä kuin kävelylle.

Hyviä vointeja kaikille syysmammoille pikkupalleroineen!

...up... ollaanpas tiputtu...
Terveiset taas kaikille syyskuulaisille!!
Mekin käytiin viime vkolla 4kk neuvolassa, mitat nyt 63cm ja 6245g (46cm/3135g). Lääkäri sanoi, että on edelleen keskiverto suomalaisvauvaa pienempi:( mutta hyvin kasvaa omalla käyrällään;)!!!
Oscar on nauravainen ja iloinen vauva, mutta nukkuminen on edelleen todellinen mysteeri. Välillä jää sänkyyn itsekseen ja nukahtaa, välillä kannellaan pitkiäkin aikoja ja poika huutaa kaaressa...!! Olemme myös ilmeisesti ylisyöttäneet (lääkärin diagnoosi) poikaa josta osa vatsavaivoista on johtunut.. Oscar kun syö todella ahnaasti (ilmavaivoja) ja ihan niin paljon kuin vain annettaisiin ja jää vielä 'itkemään lisää' kun pullo tyhjenee... Pitää vaan laittaa x määrä pulloon ja tyynnytellä lasta ja luottaa siihen että kys. määrä riittää. Nyt pulauttelu ja oksentelu on loppunut kun pienensimme määriä. Viime vkolla lääkärille tilitin näitä pulautus/oksentelu/nukkumisvaikeuksia ja sain lähetteen maitoherkistystestiin (verikoe). Lääkäri tosin sanoi, että on erittäin epätodennäköistä että olisi kyse maitoallergiasta koska 1. vaivoja ollut alusta saakka (n. 3vkon ikäisestä), 2. ei ole merkittäviä iho-oireita, 3. eikä ripulia. No, mutta onpahan nyt sitten tarkistettu sekin, tulos saadaan tämän vkon lopulla. Aiemmin olleen pulautus/oksentelu-kauden vuoksi koko perheen unirytmit menivät sekaisin kun Oscar saattoi herätä kesken uniensa oksentamaan tai röyhtäisemään (röyhtäytämme joka ruokailun yhteydessä) lopuksi vauva ei ruoan jälkeen nukahtanut 2-2.5h ja vatsavaivoja itkettiin jopa aamu 3:n jälkeenkin. Väsymykseltämme emme tajunneet ruokailumäärien yhteyttä kun se määrä oli jonkun aikaa toiminut ihan hyvin ja toisaalta oksentelu oli rokotuksen jälkeen seurattavien oireiden listalla joten yhdistin sen ennemminkin siihen... Nyt valvomme öisin n. klo 1-2 ja vastaavasti nukutaan aamulla pitkään. Yritin herätellä poikaa aamuisin aikaisin ja se onnistuu yllättävän hyvin, mutta sen ansiosta meillä on yksi herääminen enemmän päivässä, se ei aikaista yöunille menoa;( Sitten kun poika antaa periksi unelle ja nukahtaa niin nukkuu kyllä yhtenäisesti n. klo 10-11 saakka, jollen siis yritä herätellä esim. jonkun menon vuoksi jo aiemmin. Perheen isä alkaa olla aika poikki, kun talo hiljenee vasta n. 1.30 ja pitäisi jaksaa herätä töihin jo klo 6... Minä sentään voin yrittää päivällä päikkäriaikaan levätä mutta miehen pitäisi töissäkin yrittää jaksaa...

Heippa!

Terveiset 4 kk neuvolasta. Eveliina oli 9150g ja 66 cm. Menee ihan omilla käyrillä mutta tasaisesti.
Minäkin kerkiän nyt vasta kirjoittelemaan kun meillä on aina aikas lailla menoja kun on kerhoja aamuisin(isommalla tytöllä) ja muita harrastuksia sitten illalla.

Eveliina on todella helppo lapsi niinkuin olen varmaan aikaisemminkin kirjoitellut. Meillä mennään nukkumaan n. 21.00 ja herätään n. 8.00. Päivällä nukutaan n. 10.00 (1h) ,nukutaan taas n. 13.00 (2-3 h) ja sitt vielä illalla 18.00 (1h).

Sitt noissa herellä olo aikoina syödään soseita, puuroa, velliä ja tietty maitoa. Eli siis aamulla ja illalla puuroa ja päivällä soseita. Vellin annan aina viimeiseksi illalla.

Meillä on jo niin kauan syöty noita kasvissoseita että olen jo antanut Eveliinan maistaa naudanlihaa ja kalaakin. Kaikki on maistunut kun on antanut ja mikään ei ole tehnyt ihottumaa tai ilmavaivoja.

Sitten noista liikkumisista. Eveliina kääntyi kumminkin päin jo joulun kieppeillä eli 3 kk vanhana ja silloin myös meni niinkuin kellonviisarit mahan ympäri. Niin ja sitten hän vielä työnsi itseään takaperin vähän jaa meni etuperinkin vähän kun oli laattalattialla. Nyt on sitten lopettanut ne ja harjoittelee jotain muuta. Emme kyllä vielä oikeen tiedä että mitä mutta kova on yritys.
Otekin on aikas luja kun antaa helistimen. Meillä likka on aikas rauhallinen ja katselee enemmänkin noita siukun leikkejä. Niistä likoista on jo seuraa toisilleen vaikka isompi onkin jo 4 v.

Nyt lähden taas tekemään rästi kotitöitä mutta kaikille oikeen hyvää pakkasviikon jatkoa.

T. Johanna + Eveliina

Terveiset 5 kk neuvolasta. Meillä poika painoi 8.8 kg ja pituutta oli 66 senttiä. Nyt oli kasvukäyrä hieman tasoittunut, mutta painokäyrä on hurjassa nousussa plussalla. Meilläkin on opittu kääntymään ja yöt ovat tosi rikkonaisia. Nukkumaan mennään klo 22, syödään klo 2 ja herätään klo 5.30. Äiti ei ole ollenkaan iloinen noista aamuherätyksistä. Sitten ollaan pari tuntia hereillä ja mennään vielä yhdessä torkkumaan sänkyyn vierekkäin. Päivällä poika nukkuu sitten 4 ja 2 tunnin päikkärit.
Täysimetyksellä ollaan eikä vielä olla maisteltu mitään kiinteitä. Myöskään tuttipulloa ei ole vielä koskaan kokeiltu. Mutta koska pojan paino nousee ja äiti laihtuu, niin olen ollut tosi tyytyväinen ja ylpeä omasta imetyksen onnistumisesta ja helppoudesta, mutta eiköhän mekin tästä pian aleta perunoita maistelemaan lähi viikkojen aikana.

Niin noi yöheräämiset...pitikin mennä sanomaan että nukkuu niin hyvin. Rytmit ovat nyt heittäneet häränpyllyä.

Nykyisin tyttö haluaa mennä nukkumaan klo 18-19 (harvoin hereillä 21 asti). Sitten nukutaan puolenyön yli ja syödään, joskus nukkuu sinne 02-06 asti. Aamulla ei hirveän helposti enää jatka unia ja jos jatkaa niin max. 2 h.
itse olen aivan rikki näistä öistä. En ole nukkunut kokonaista yötä sitten puoleentoista vuoteen...huokaus...

Mitenkäs teidän muiden miehet osallistuvat näihin yösyöttöihin? Periaatehan yleensä taitaa olla se että äiti vain hoitaa yöt ja mies nukkua posottaa, koska käy töissä.
Meillä isä ei edes herää tytön ääntelyihin...Mä siis hoidan pitkällisesti kaikki yösyötöt. Välillä kyllä kaipaisi apua siinäkin ja aina joudun sitä erikseen pyytämään ja silloinkin mies "möksähtää" kun joutuu hoitamaan sen yhden yön. Koskaan ei tarjoudu itse auttamaan.
Mä en osaa nukkua päiväunia, koska jos nukun niin yöt ovat sitten vielä kamalampia.
Tytön hoito/seurustelu/syötöt ovat kuitenkin kokopäivähommaa ja aikasta uuvuttavaakin jos on seurustelunkipeä vauva joka ei kauaa yksin viihy. Joten työstä se tämä kotonakin oleminen käy. Lisäksi vielä noi kotihommat päälle...huh...

Tulipa valitusvirttä taas kerrassaan. Mutta yleensä iiris on oikein ihanalla päällä ja naureskelee. Temperamenttia kylläkin on ja se aikaajoin sieltä nousee esiin. Mutta hyvä niin, tyttö tietää mitä tahtoo =).

Kertokaapa hyviä vinkkejä mitä vauvan kanssa voi leikkiä. Onko webissä joku hyvä sivusto josta voisi hakea uusia ideoita päiviin ja seurusteluhetkiin. Alkaa jo vanhan laulut ja leikit kyllästyttämään. osaatteko suositella jotain aiheeseen liittyvää kirjallisuutta, cd-levyjä tai vastaavaa?

Pakkasenkirpein terkuin Pohjois-Suomesta
Frisse ja Iiris 5 kk ja 1 pvä

Moikka kaikille pitkästä aikaa! Tässä meidänkin 5kk neuvolan mittoja vaikka siitäkin on jo kaksi viikkoa..kohta siis jo puolivuotis tarkastus. Eli pituutta oli 66cm ja painoa 6880kg. Poika on iloinen pakkaus ja kääntyilee hyvin. Istuu tuettuna. Seurankipeä on eli ei kyllä viihdy juurikaan yksin hetkeäkään eikä kauheen kauaa matolla selälleen. Haluaisi vaan istua ja touhuta mutta se tarkoittaa sitä, että äidin tai isin on oltava tukemassa selkää kokoajan..huoh!
Meillä sairastuttiin ekan kerran viikko sitten. Pojalle tuli keuhkoputkentulehdus ja sen päälle korvatulehdus. Antibiooteilla taudit nyt kurissa ja poika terve. Tänään tosin jälkitarkastus joten sitten voi sanoa varmasti. Yöt oli juuri alkaneet sujua paremmin omassa huoneessa mutta sitten tuli pipi ja oli pakko ottaa viereen kun en uskaltanut yksin jättää. Saas nähdä miten saa taas "koulutettua" omaan sänkyyn. Yöt olleet nyt viikon todella levottomia! Sanoinkin että meidän poika nukkuu varmaan vasta kaksivuotiaana kunnolla! No se on tätä eikä tää ikuisesti kestä. Yritetään kaikki jaksaa.

Hauskaa pakkaspäivää kaikille!

Heippa pitkästä aikaa!

Meillä poitsu täyttää parin päivän päästä jo 6kk! Huh, kun aika vierähtää nopeasti... 5kk-neuvolassa mitat olivat 66cm ja 7,2kg, saas nähä, mitä mittoja saadaan huomenna, kun on taas neuvola:)

Me ollaan eletty täysimetyksellä koko ajan, puolivuotispäivänä tilliäinen saa teelusikallisen bataattia. Jänskä nähä, mitä tykkää, hih:)

Pikku prinssi ei vielä käänny selältään mahalleen...kovasti se silloin tällöin kääntyy kyljelleen ja vetää ittensä vaikka mille kiemuroille, mutta ei vain suostu kiepsahtaan mahalleen. Mutta eiköhän se siitä vielä joku päivä pyörähä...

Tervehdys syyskuulaiset;)
Aika vierähtää niin nopsaan... Ei tätä äitiyslomaakaan ole enää kuin pari kuukautta jäljellä;( (mulla 06/07 loppuun) kyllä hirvittää....!!
Oscar oli 5kk neuvolassa 65cm ja 6720g. Kasvu on nyt tasaantunut ja -1 käyrällä mennään niinkuin syntymästä saakka on tehty..
Oscar tarttuu esineisiin ja kaikki menee suuhun. Kuilan määrä on valtava mutta hampaita ei vielä ole.Oscar kääntyy vasemman kyljen kautta vatsalleen ja vatsalle laitettaessa takaisin selälleen mutta ei yhdistele liikkeitä vaikka lattialla pääsääntöisesti pidetäänkin. Paras asento on sitterissä tai sylissä puoli-istuva ja poika pungertaa itsekin ylös jatkuvasti.
Lukeminen ja laulaminen on pop ja varsinkin Maisa-kirja (pukinkontista) saa aina hymyn huulille;) Vauvauinti on todella kivaa edelleenkin! Oscarin perusluonne on rauhallinen joten uimahallissakin hän jaksaa tosi reippaasti vaikka vastaan tulisi miten paljon uusia juttuja. Ihmisiä O jaksaa seurata loputtomiin... Eilenkin tultiin reissusta kotiin ja oli välillä naurussa pidättelemistä kun huoltoaseman sedät ja tädit tuli hurmattua iloisilla hymyillä ja avoimella katseella;)
Kirjoittelin tännekin alussa paljon vaatsavaivoistya, koliikista, yms. Kokeilimme vaikka mitä.. 5 eri mallia tuttipulloja, yms.jne.jne. 4 kk kohdalla meillä masuvaivat ovat helpottaneet ja nyt saa koko perhe lepoa;) Aloitin myös kiinteät 4kk ikäisenä ja nyt O syö suvereenisti jo puuroa aamuin illoin ja soseaterian päivällä - ja kyllä maistuu;)

Pikkuprinssi nukkuu parvekkeella. Terveiset Juliuksen 6kk neuvolasta;
7585g ja 67,6cm
Hän oppi hiljattain kääntymään selältä vatsalleen. Ensin yhtenä päivänä kerran ja sen jälkeen jatkuvasti ;) Kiinteiden maistelu aloitettiin n. 5,5kk iässä. Aluksi saatiin refleksin omaista yökkäilyä ja irvistelyä. Nyt ei lusikoimaan ehdi, kun jo suu on auki kuin linnunpojalla. Tänään meinataan antaa ekan kerran lihaa... jännitäävää!

Kyllä olen nauttinut tästä kaikesta. Joku jo murehti ä-loman loppumista kesällä. Meinaatteko mennä töihin tai opiskelemaan? Ja kuka siinä tapauksessa hoitaa pikkuistanne?
Mun ois tarkoitus jatkaa opintoja. Saa nähdä... kaikki on vielä avoinna.

Nautitaan nyt näistä ihanista ajoista!

Poitsun 6kk-mittoja: 67cm pitkä ja 7,7kg painava. Selältään mahalleen käännyttiin vihdoin ja viimein kaksi päivää vajaa 6kk-ikäisenä:) Bataattia ollaan kohta viikko maisteltu eikä se vieläkään ole kovin hyvää;)

Minä menen kesällä töihin, jos vain sellaisia saan. Hoitopaikka on vielä avoinna. Vähän kyllä hirvittää, jos vauvan joutuu vieraan käsiin jättämään kesällä, kun toukokuun lopussa tulee "vasta" 9kk täyteen...

Meidän pullukka poika oli tällä viikolla 6 kk:n neuvolassa ja mitat olivat 67 cm ja jopa 9.4 kg painoa. Kiinteitä ollaan syöty nyt 3 viikkoa ja puuroa menee iltaisin todella nopeaan tahtiin. Meillä ollaan jo hoksattu liikkumisen ihanuus ja paras tapa edetä on joko kierimällä tai takaperin työntämällä ja tällä tavalla päästään jo pitkälle. Yöt nukutaan vaihtelevasti, mutta joka yö täytyy kylläkin tankata, jotta jaksaa taas jatkaa unia. Päivisin nukutaan 4 ja 2 tunnin päiväunet.

Terveisiä meiltäkin tämänpäiväisestä 6 kk-neuvolasta! Virallisesti Emil on 6 kk huomenna. Painoa oli 7735 g ja pituutta 68,6 cm. Hyvin on ruoka maistunut jo 3,5 kk alkaen, jolloin aloitimme bataatilla. Poika rakastui bataatin makuun saman tien, mutta siitä tuli silloin kovasti vatsavaivoja, jotenka jätimme sen pois. Nyt kun vatsavaivat ovat mennyttä, voitaisiin taas kokeilla. Muutenkin ihan melkein kaikki menee ja maistuu, mistä olen kiitollinen! Ollaan syöty 2-3 viikkoa liha-, kana- ja kalkkunaruokiakin. Esikoistyttö oli tosi nirso ja sama on jatkunut ihan tähän päivään asti (täyttää kesällä jo 17 v.). Kaikki herkut ja etenkin suklaa maistuvat, mutta saa kiittää onneaan ja geenejään, että on pysynyt hoikkana!

Meidän hymypoika kääntyi ekan kerran jo hieman vajaa 4 kk ikäisenä, mutta sitten tuli stoppi ja aloitti kääntyilyt taas uudestaan reilu viikko sitten. Vieläkään ei tahdo pysyä mahallaan vaan kellahtaa aika pian jommallekummalle kyljelleen. Poika vaikuttaa kovin harkitsevalta ja rauhalliselta eli pikkuhiljaa tässä edetään liikunnan saralla. Puhepuoli taitaa olla sitäkin kehittyneempi, sillä pälpätystä, huutoa ja pärinöitä tulee hurjalla vauhdilla! Parempi onkin, että tuota järkeä tulee ekaks vähän lisää ennen kuin lähtee liikkeelle. Emil on kaikinpuolin aivan ihanassa iässä nyt eikä hymyilystä ja flirttailusta meinaa tulla loppua. Nautin kyllä ihan täysillä ja töihin menen aikaisintaan v. 2008 alusta, ehkä vasta elo-syyskuussa 2008. Tiukkaa tekee taloudellisesti, mutta eiköhän sitä jotenkin pärjää. Tällaista tilaisuutta ei nimittäin meikäläiselle enää tule kun emme aio hankkia lisää lapsia.

Yöt alkoivat meilläkin sujumaan jo loistavasti entiseen verrattuna eli klo 21 nukkumaan ja ekat kähinät & pyörimiset n. klo 2.00 ja seuraavan kerran 5.00, jolloin annetaan pullosta maitoa. Lopullinen aamuherätys koittaa sitten klo 7-8 pintaan. Takapakkia tuli kuitenkin viime viikon ke-to yönä, jolloin nousi kuume ja nenä oli tukkoinen. Vieläkin podetaan hiukan flunssaa eivätkä yöt ole asettuneet. Toivottavasti palattaisiin pian hyvään rytmiin, mutta se voi olla toiveajattelua jos tulee jokin uusi taito tai hampaita! Sitten lienee jälleen levotonta.

Ihanaa kun tulee kevät, aurinkoa ja lisää valoa! Olen ihan 100 % kevät-kesäihminen ja tuntuu, että alan todellakin pikkuhiljaa kuoriutumaan talviunilta. Kivaa myöskin kun päästään pian eroon toppapuvuista ja hanskoista!

Mukavia hetkiä kaikille palleroistenne kanssa!

Yhteistyössä