Hei, pitkästä aikaa!! tosi kiva lukea, mitä kaikkea syyskuulaisille kuuluu

uskomatonta, että osa jo nousee pystyyn ja käveleekin...!!!!
Viime viikolla oli Oscarin 8 kk neuvola, mitat: 71cm ja 8955g. Hyvin pikkumies kasvaa omalla käyrällään

!
Oscar on istunut 6kk lähtien, juuri ennen 7kk alkoi ryömiä lattialla ja se meno jatkuu meillä edelleen.. Oscar vetää itseään käsillään sekä mahallaan että istualtaan ympäri kämppää. Selvästi huomio on kiinnittynyt jo lattiatasolta ylemmäs, tavoittelee sohvan reunaa yms. korkeammalla olevia juttuja, katselee selkeästi ylös lamppuja, jne. Välillä heijaa pyllyä ylös mutta ei elettäkään että lähtisi konttaamaan. Suurimmat intohimot ovat tällä hetkellä sähköjohdot, pistorasiat ja kaikki televisiotasolla olevat laitteet... Taitaa olla noilla vauvoilla joku sisäänrakennettu systeemi löytää ne kaikista vaarallisimmat/ahtaimmat, tvmst. koloset mihin pitää yrittää tunkea itsensä..?
Ruoista kaikki toistaiseksi maistuu hyvin, en ole päästänyt pikkumiestä vielä lusikan varteen... Syömme aamuin illoin puuroa hedelmä- tai marjasoseen kera ja päivällä 2x kiinteitä. Nyt vähän aikaa on syöminen ollut loppua kohti vähän itkuisempaa, oletan että johtuu korvatulehduksesta, mutta todella kiltisti menee kaiken kaikkiaan ruoka (ainakin vielä) alas.
Hampaita ei ole vieläkään yhtään kappaletta (!!!), toivossa on hyvä elää.. Itselläni hampaat ovat tulleet 'kerralla' 1v. joten näin käy ilmeisesti pojallekin.. 'Vieläkään' siksi, että olen odottanut hampaita jo 3-4 kk ikäisestä saakka kun O oli aika itkuinen ja selittelin mielessäni itkuisuutta aina hampailla... Olemme antaneet kuitenkin mutusteltavaksi leipää, porkkanaa, jne. ja hauskaa näyttää pojalla olevan vaikka hampaita ei vielä olekaan

Unirytmi vaihtelee edelleenkin jonkun verran. Yöllä herätään 0-2 krt syömään mutta yhtä n.1vkon (6kk ikäisenä) kestänyttä pyörimishulinaa lukuunottamatta yöt menevät mielestäni hyvin. Poju nukkuu parhaiten selällään ja jos vahingossakin unissaan kääntyy mahalleen niin yleensä kohta herää itkemään. Tätä käy tosi harvoin, X-asento on pop meidän pienellä... Päivisin nukutaan 1-2 päikkärit.
En ole vielä aloittanut pottailua, vaikkakin vanhemmalta kummipojalta saatu potta odotteleekin kaapissa. Miten olette aloittaneet pottailun? Ruokailun jälkeen potalle istumaan, vai miten?
Toissaviikolla Oscar sairasti ensimmäisen flunssansa;( samaan syssyyn tuli myös sitten korvatulehduskin... Onneksi kuume oli kovana vain yhden päivän ja poika söi ja leikki reippaasti oikeastaan koko n. 2vkoa yhteensä kestäneen flunssan ajan.
Kävin muuten juuri 2 pvää ennen flunssa alkua ensimmäistä kertaa viereisessä asukaspuistossa vauvakerhossa - ja heti iski flunssa;( tietysti mä yhdistän mielessäni nämä kaksi asiaa... no, yritän ajatella positiivisesti, että onpahan ehkä jotain vasta-aineita syksyistä päiväkodin aloitusta varten?
Oletteko palaamassa milloin töihin vai jatkatteko vielä kotosalla? Minä olen palaamassa elokuun lopulla takaisin töihin

mies on vähän aikaa kotosalla ja Oscar menee n.1v päiväkotiin. Olemme saaneet jo paikan, mutta ikävä kyllä emme 1.valintaamme vaan vähän kauempana sijaitsevaan hoitopaikkaan. Pitää laittaa hakemus vetämään peruutuspaikasta tähän lähemmäs heti samantien. Jos tulisi lottovoitto niin ei olisi epäilystäkään jäädä kotiin - ehdottomasti

Olen viihtynyt kotona yli kaikkien odotusten ja lapsen kehityksen seuraaminen on ollut mahtavaa aikaa, vaikka tietysti raskastakin välillä.. Mutta, näin meillä nyt mennään - jos ei sitä lottovoittoa tule

Tammikuussa aloitettu vauvauinti oli tosi kivaa koko talven, harmittaa vaan että 2 viimeistä kertaa jäi korvatulehduksen ja flunssan takia käymättä. Olemme päättäneet syksyllä jatkaa kivaa yhteistä harrastusta

Mahtava päivä tänään - ainakin Espoossa!! Ulkona yli +20 varjossa ja sisälläkin kiitettävästi lämmintä.. Poika nukkuu unosiaan asunnon viileimmässä huoneessa lyhythihaisessa bodyssaan - suloista

Kyllä saa kaivaa tuulettimen talviteloilta...
Iloista kesää kaikille!!!!